VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Patenty i usprawnienia -> Silnik v2 650 - uśpiony potwór
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Silnik v2 650 - uśpiony potwór
PostWysłany: Czw 15:35, 05 Kwi 2012
Słoniu
A1

 
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Północne okolice Warszawy





Witajcie.
Chcę Wam zaproponować fajnego moda do silnika 650.
Pierwszą osobą, która wykonała tą modyfikację w silniku 650 (gaźnikowa SV650S) jest "z2maciek" z svforum.pl i to właśnie on rozpropagował ten szatański pomysł Twisted Evil Wszelkie podziękowania w pierwszej kolejności należą się właśnie Jemu.

Do rzeczy: cała operacja polega na zmianie wałków rozrządu na takie z większym wznosem krzywek. W gaźnikowej SV650 w miejsce wałków ssących należy zamontować wałki ssące z wtryskowej SV650 (k3-k6), a w miejsce wałków wydechowych...wałki ssące z gaźnikowej SV650, nie, to nie pomyłka, właśnie tak trzeba zrobić Twisted Evil

W SV650 k3-k6 głowice są takie same jak w DL650 k4, prawdopodobnie też k5, k6 - jeszcze to sprawdzę dokładnie. Kanały dolotowe, wydechowe, zawory oraz sprężyny są takie same również.

Sumując: potrzebujecie dwóch kompletów wałków - ssących z wtryskowej SV650 i ssących z gaźnikowej SV650.
W przypadku DL konieczne będzie wgranie nowego oprogramowania do komputera, najlepiej napisanego na hamowni pod nową konfigurację wałków (prawdopodobnie nie potrzeba do tego Power Commandera, na svforum "Carry" wgrywa nowe mapki na kompy). Warto zadbać o jakiś większy filtr powietrza oraz przelotowy układ wydechowy, ujdzie i sama końcówka.

Jakich przyrostów się spodziewać? Sporych.

W swojej SV650S z 2000 roku mam zmienione wałki, kompletny przelotowy układ wydechowy (kolektory o większej średnicy niż seryjne), szeroki filtr powietrza, sporo większe dysze w gaźniku oraz zdjęte opóźnienie zapłonu na dwóch pierwszych biegach (tak, w gaźnikowej jest coś takiego, po to aby wygładzić charakter motocykla). Motocykl na obroty wkręca się jak wściekły, do samego czerwonego pola, na dwójce wstaje na gumę z gazu, bez pomocy sprzęgła i szarpania kierownicą. Przy schodzeniu z obrotów zionie ogniem z wydechu. Mój mechanik odwalił kawał dobrej roboty, bo wyregulował to wszystko.
Wykresów mocy mojej SV jeszcze nie mam, gdy tylko się wypogodzi to podskoczę na hamownię.
Tutaj macie instrukcę z zagranicznego forum, oraz wykresy z hamowni:
http://www.bayarearidersforum.com/forums/showthread.php?t=136075
http://www.bayarearidersforum.com/forums/showthread.php?t=154847

Jest już pare osób na svforum.pl, które zrobiły tego moda, każda z nich jest zszokowana Twisted Evil

Mam narazie film, jak silnik wkręca się na obroty na luzie:
http://www.youtube.com/watch?v=8Fj_qjxH5pY


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Słoniu dnia Czw 15:55, 05 Kwi 2012, w całości zmieniany 4 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 16:24, 05 Kwi 2012
lyko
A

 
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





Nie wiem czy to w v-stromie jest potrzebne. Nikt rozsądny sztormiakiem się nie ściga. Inne jest przeznaczenie sztormiaka i fajnie byłoby mieć pewnie kilka koników więcej, ale nie kosztem większego zużycia paliwa, czy słabszego "dołu" albo kosztem bezawaryjności. No ale świat motocyklowy jest otwarty i może ktoś się skusi.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 16:36, 05 Kwi 2012
Słoniu
A1

 
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Północne okolice Warszawy





Nie zauważyłem wzrostu spalania. Dół nie jest słabszy, po modzie w całym zakresie moment wzrasta o około 5 Nm (mierzone na kole)

lyko napisał:
fajnie byłoby mieć pewnie kilka koników więcej


Kilkanaście.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Słoniu dnia Czw 16:40, 05 Kwi 2012, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 20:13, 05 Kwi 2012
Hubert1711
Motonita

 
Dołączył: 05 Sty 2012
Posty: 553
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Piaseczno





Nie to żebym chciał to zrobić ale +- ile kosztuje taka " naprawa" Question


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 22:07, 05 Kwi 2012
Słoniu
A1

 
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Północne okolice Warszawy





Ja za używane wałki ssące z wtryskowej SVki zapłaciłem 150zł (w przypadku DL potrzeba też wałków ssących z gaźnikowej SV), przekładkę mogłem zrobić sam, ale wolałem oddać to specjaliście, który w razie potrzeby wyreguluje luzy zaworowe, pozatym i tak trzeba było gaźnik doprowadzić do ładu oraz wymienić dysze i wszystko dostroić.

Koszty modyfikacji są niewielkie - zależą od tego za ile kupi się wałki, można kupić nowe ale to bez sensu. Za przekładkę wałków płaciłem grosze.

Bez zmiany softu na kompie przyrosty i tak będą, ale jak coś robić to robić porządnie, dlatego warto iść na hamownię po indywidualną mapkę i mieć przyrosty całkowite 12-15KM oraz 5-8 Nm do góry w całym zakresie mierzone na sprzęgle (na wale korbowym będzie jeszcze więcej).

EDIT: przedewszystkim - zanim się ktoś za to zabierze to warto znać wysokości krzywek seryjnych wałków DL'a, ja postaram dowiedzieć się wymiarów krzywek wałków ssących wtryskowych i gaźnikowych SV.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Słoniu dnia Czw 22:41, 05 Kwi 2012, w całości zmieniany 8 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 1:12, 06 Kwi 2012
lasooch
Motonita

 
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków





Wszystkie wymiary są w serwisówce Smile
Dla gaźnikowej SV650 graniczna wysokość krzywki to:
35.18mm - wałek ssący
33.18mm - wałek wydechowy
Dla wtryskowej SV650 graniczna wysokość krzywki to:
35.76mm - wałek ssący
34.38mm - wałek wydechowy

Serwisówki do DL650 niestety nie mam, więc nie sprawdzę. Jak ktoś chce rzucić okiem, to dział engine, strona około 3-40 Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez lasooch dnia Pią 1:17, 06 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 18:01, 06 Kwi 2012
lucik
A2

 
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Szczecin





Dla mnie bez awaryjność jest podstawą. Spokój na wyprawie i nie zaprzątanie sobie głowy jak moja przeróbka może wpłynąć na dalszą drogę bezcenna.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 20:27, 08 Kwi 2012
tomano
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Mar 2010
Posty: 478
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: zza biurka





Dla mnie, to niech każdy ze swoim sprzętem robi co chce, ale ja, gdybym chciał kompleksy leczyć, to kupiłbym sobie "erłana" lub "hajkę", zamiast z DL-a jakiegoś potworka pod wiejską dyskotekę robić ... Cool


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 21:23, 08 Kwi 2012
Konio
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 24 Lis 2010
Posty: 1420
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Londyn





Eeeeeeeee, z tą wiejską dyskoteką to przesada...
Z wierzchu przecież nic nie widać, a "pod spodem" drzemie POWTÓR Very Happy
Jaka to wiocha? To taka trochę syrenka z silnikiem ferrari...
Każdy robi co chce, jego motór, jego decyzja. Chętnie przejechałbym się moto po takich modyfikacjach.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 22:43, 08 Kwi 2012
Remigiusz
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Lut 2012
Posty: 285
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chester





Gdy kupiłem Honde Hornet nową w 2008 i zacząłem zmieniać to i owo (doszedłem do prawie 120 koni) to ludziska pytali się po co to mi aby z 600 setki zrobić demona który tak naprawdę nie będzie demonem a tylko z nazwy otrząsnłlem się po 3 latach i kupiłem cbr929rr z 130 końmi i 110 Nm,wtedy zrozumiałem że straciłem kasę i czas nad skonstruowaniem czegoś co tylko będzie moje inne.Moim zdaniem jeśli pojazd nie ma litra to lepiej nic nie zmieniać a ci co mają litra to najczęściej nie myślą o jakich kolwiek zmianach bo z sześćsetki Demona się nie zrobi.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 22:52, 08 Kwi 2012
marlon777
Motonita

 
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kostrzyna /WWA





Remigiusz napisał:
Gdy kupiłem Honde Hornet nową w 2008 i zacząłem zmieniać to i owo (doszedłem do prawie 120 koni) to ludziska pytali się po co to mi aby z 600 setki zrobić demona który tak naprawdę nie będzie demonem a tylko z nazwy otrząsnłlem się po 3 latach i kupiłem cbr929rr z 130 końmi i 110 Nm,wtedy zrozumiałem że straciłem kasę i czas nad skonstruowaniem czegoś co tylko będzie moje inne.Moim zdaniem jeśli pojazd nie ma litra to lepiej nic nie zmieniać a ci co mają litra to najczęściej nie myślą o jakich kolwiek zmianach bo z sześćsetki Demona się nie zrobi.


Wiesz co? Laughing oj tu chyba troszkę trafiłeś w sedno bo będąc na tym naszym kochanym forum już kawałeczek czasu to widzę że marzenia o większej mocy mają sympatyczni koledzy z 650. Jakoś litry nie za bardzo na ten temat się odzywają. No dobra - mam litra to zaraz ktoś mi tu dosadzi. Ale sprawdźcie sami proszę Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 23:36, 08 Kwi 2012
Remigiusz
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Lut 2012
Posty: 285
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chester





Mam kolegę który zaczynając przygodę z motocyklami miał pierwszy moto Transalpa i ciuchy od sporta,lubił sporty (dziś ma Hayabuse)dziwnie to wyglądało...bynajmniej Polacy kupują najczęściej to na co ich stać a nie to co by chcieli i tutaj jest pies pogrzebany.Lecz do tego mało kto się przyzna.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 8:50, 09 Kwi 2012
lasooch
Motonita

 
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków





Co za marudy Laughing Dla wielu osób to może być wiejski tuning, leczenie kompleksów czy pieniądze wywalone w błoto, bo łatwiej jest zmienić na litra. Tylko zapominacie, że niektórzy z czegoś takiego mają satysfakcję Wink
Słoniu, czekam z utęsknieniem na wyniki z hamowni Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 16:27, 09 Kwi 2012
Słoniu
A1

 
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Północne okolice Warszawy





Remigiusz, koszt samego moda z wałkami wyniósł mnie 280zł razem z robotą, nie rozumiem dlaczego miałbym go nie robić. Pisałem, że w przypadku silników na wtrysku zabawa jest droższa ze względu na elektronikę, ale jeżeli ktoś ma dojścia, znajomości, może wszystko mieć taniej.

Lasooch, spokojnie, w tym tygodniu ma być dobra pogoda to podjadę na hamownię Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 19:27, 09 Kwi 2012
Konio
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 24 Lis 2010
Posty: 1420
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Londyn





Remigiusz napisał:
...bynajmniej Polacy kupują najczęściej to na co ich stać a nie to co by chcieli i tutaj jest pies pogrzebany.Lecz do tego mało kto się przyzna.


A ja się przyznam. Mam 650 tylko dlatego że nie da się kupić w naszym kraju 1000 w salonie. Więc stać, ale ważniejsza dla mnie była gwarancja i pewność jakości towaru wobec problemów ze sprowadzeniem i innych atrakcji. Z salonu łatwiej sprzedać i ma pewną historię itd... Ale jest zaleta: Skoro mam 650 to kupie nowego 1000 jak wejdzie, a tak bym jeździł na starym Smile

Zgadzam się z Marlonem777, jakbym miał litra to bym cicho siedział, bo teraz mi troszkę mocy brak... Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Konio dnia Pon 19:29, 09 Kwi 2012, w całości zmieniany 3 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 21:57, 09 Kwi 2012
Remigiusz
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Lut 2012
Posty: 285
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chester





A ja miałem okazję tydzień temu jezdzić Triumphem Tigerem 1200 Explorerem i jedynie waga i cena mi nie odpowiadała a tak........hmmmm BMW ma w tym roku wielką konkurencję a jeśli Suzuki nie wypuści nic z 1000 to po prostu ten gatunek będzie na wymarciu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 14:04, 15 Maj 2012
Słoniu
A1

 
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Północne okolice Warszawy





Moc na skrzyni biegów:



Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Słoniu dnia Wto 14:04, 15 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 22:24, 19 Lip 2012
hct
A1

 
Dołączył: 29 Kwi 2012
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Jasło





lasooch napisał:
Wszystkie wymiary są w serwisówce Smile
Dla gaźnikowej SV650 graniczna wysokość krzywki to:
35.18mm - wałek ssący
33.18mm - wałek wydechowy
Dla wtryskowej SV650 graniczna wysokość krzywki to:
35.76mm - wałek ssący
34.38mm - wałek wydechowy

Serwisówki do DL650 niestety nie mam, więc nie sprawdzę. Jak ktoś chce rzucić okiem, to dział engine, strona około 3-40 Smile


Sprawdziłem DL ma tak samo jak gaźnikowa SV'ka
35.18mm - wałek ssący
33.18mm - wałek wydechowy
czyli jeśli czegoś nie pokręciłem to potrzebne były by tylko wałki ssące od SV'ki na wtryski tak?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 20:34, 09 Paź 2012
sViety
Motocyklista

 
Dołączył: 02 Wrz 2012
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lodz





tez jestem zdania: "twoj sprzet, twoja zabawka - robisz z nia co chcesz" ale ciekawy jestem jaki wplyw ma taki tuning na ogolny stan silnia po kilkudziesiecu kkm.
Zawsze nasuwa sie pytanie: "dlaczego nie zrobil tego producent????"


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 20:52, 20 Sty 2013
Słoniu
A1

 
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Północne okolice Warszawy





Dlaczego nie zrobił tego producent? Bo to motocykl szosowy, nie jakiś wyczynowy supersport.

Miałem na ten sezon przygotować silnik od podstaw bo chcę zacząć przygodę z torem. Niestety nie pozwoliły mi na to fundusze bo zainwestowałem sporo w zawieszenie i hamulce. Co się odwlecze to nie uciecze, zrobię to pod koniec tego roku kalendarzowego. Powiem Wam, że to będzie totalny odpał, bo przewidywana moc będzie bardzo zbliżona do Daytony 675, ale moment obrotowy dużo wyższy. Waga SVki będzie poniżej 160 kg... z tymi osiągami zapowiada się na świetny motocykl torowy, zobaczymy jak wyjdzie w praktyce. Możecie się pukać w głowę, że zwariowałem, ale ja wiem co robię.
Jeżeli chodzi o wytrzymałość wału (bo tylko to jest ograniczeniem) to trzeba maksymalnie odchudzić koło zamachowe, z 2400 gram do 1200 gram.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 21:11, 24 Mar 2013
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Jakoś tak się stało że dopiero teraz "rzucił" mi się w oczy ten wątek choć bardzo ciekawy.
Przyrost mocy na poziomie 80kilku koni to zacny wynik... Niestety o ile w SV-ce jest on głęboko uzasadniony i pożądany, o tyle w przypadku DL-a nie koniecznie... Jak widać na wykresie, moc rzeczywiście wzrosła, ale moment obrotowy spadł w stosunku do momentu który DL ma w standardzie, a to właśnie moment odpowiada za "sprawność przyśpieszania", moc natomiast przekłada się na prędkość maksymalną, tak w dużym uproszczeni oczywiście...
Poza tym DL, a więc jego silnik oczywiście też, jest sprzętem o innej charakterystyce, a więc i sposób oddawania mocy musi być inny.
Zupełnie nie wyobrażam sobie "ciągania po obrotach" DL-a na każdym biegu, a silnik o charakterystyce SV-ki tego właśnie wymaga aby osiągnąć przyzwoite przyśpieszenia.
W przypadku Viaderka które aktualnie ujeżdżam, też widziałem wariacje w rodzaju przeszczepów serca ze sportowego VTR-a...
Ponad 30koni przyrostu mocy robi wrażenie, ale na papierze...
W praktyce wygląda to tak, że o ile trzyma się obroty w zakresie 5500-8500, to faktycznie wrażenia są nad wyraz pozytywne, poza tym zakresem obrotów, praktycznie nie ma jazdy...
W motocyklu typu turystyczne "enduro", taki silnik to nieporozumienie!
Gdyby udało się w DL-u zwiększyć bardziej moment niż moc, top w taką przeróbkę wchodzę od ręki... Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 20:20, 13 Wrz 2013
Remigiusz
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Lut 2012
Posty: 285
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chester





Wow...80 koni -ładny przyrost mocy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 20:52, 09 Paź 2013
Leciutki1
Motocyklista

 
Dołączył: 10 Cze 2011
Posty: 294
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Legnica i okolice





Taa.... Silnik małego DL to silnik SV tylko po wymianie między innymi wałków rozrządu... po to by zwiększyć moment i przesunąć na dół charakterystykę, to po co robić z powrotem SV-ę z DL-a ? Question


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 21:28, 11 Maj 2015
dodek
A1

 
Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





Zastosował ktos przeróbke wałków rozrządu ? - Czyt. z silnika dl;a 650 mającego 64-65km zrobił łatwym sposobem silnik sv'ki 650 mający 72km.

Wczoraj prześledzilem 13 stronicowy wątek na stromtrooper http://www.stromtrooper.com/dl650-dl650a-2004-2011/69506-dl650-cam-swap-sv650-our-bikes-13.html
oraz watek poboczny na forum svrider http://www.svrider.com/forum/showthread.php?t=28103 i nie ma efektów ubocznych, spalanie zostaje na prawie niezmienionym poziomie.
Silnik dzieki przekładce wałków ssących z dl;a na strone wydechową a na miejsce ssacych montuje sie walki ssace z svki.
Wiec robimy tzw. stage 2 przeróbki góry silnika. (wałek ssacy od svki jest ostrzejszy oraz ma wiekszy wznios, co powoduje lepsze napełnianie , zaś wałek ssacy z dl;a ma wiekszy wznios od org wałka wydechowego svki.

Reasumując wywalając jeszcze katalizator mozliwe że jeszcze delikatnie uda sie odetkać góre silnika i wyłuskłać troche mocy.
Można sie śmiać ale lepiej mieć pod tylkiem 72 czy bardzo optymistyczne 75 km, niz standardowe 65 - nie mowie tu o zapierniczaniu ale o zapasie mocy przy wyprzedzaniu - co zawsze jest porzadane.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 23:16, 11 Maj 2015
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Można by jeszcze przerobić airbox, dać filtr z małymi oporami ssania, wyszlifować na gładko kanały ssące oraz na lustro wydechowe, zawory i komory spalania wraz z denkami tłoków.
Moc wzrośnie, to pewne, niestety zmieni się też przebieg krzywej momentu obrotowego i jego wartość wyraźnie spadnie w dolnym zakresie obrotów, a to jest bardzo niepożądane w motocyklu tego typu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 23:46, 12 Maj 2015
dodek
A1

 
Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





Dolot i filtr akurat nie jest problemem - wydech raczej robi ciemną robotę - tj katalizator najbardziej przymula. Akutat polerką i reszta raczej nie zajmowałym sie bo szkoda na to energii a przyrosty i tak beda marne, ew mozna wstawić PC ale to inna inszośc.

Wałki to łatwy szybki i bezproblemowy pomysł na moc w małym stromie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 20:36, 13 Maj 2015
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





dodek napisał:
Akutat polerką i reszta raczej nie zajmowałym sie bo szkoda na to energii a przyrosty i tak beda marne...


Mylisz się Kolego...
W połączeniu z wymianą wydechu i wystrojeniem wszystkiego można na tym zyskać nawet 10 koni! W sytuacji gdzie silnik ma niecałe 70 to b. dużo.
Poza tym wypolerowanie komory spalania, denka tłoka i zaworów powoduje że zmniejsza się nagrzewanie tych elementów.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez roadrunner dnia Śro 20:41, 13 Maj 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Silnik v2 650 - uśpiony potwór
Forum VStromClub Strona Główna -> Patenty i usprawnienia
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin