Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Układ wydechowy.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Patenty i usprawnienia
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Remigiusz
Motocyklista



Dołączył: 16 Lut 2012
Posty: 446
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chester

PostWysłany: Śro 11:52, 02 Sie 2023    Temat postu: Układ wydechowy.

Witajcie,czy ktoś z was posiadający model DL1000 z płaskim wydechem pod silnikiem zmieniał jego na przelotową zwykłą rureczkę ? Lub czy ktoś zmieniał „cały” układ wydechowy w tym motocyklu?Wiele pytań mam odnośnie tej zmiany począwszy od wysokości wydechu pod silnikiem do ziemi-dźwięku czy samej pracy i osiągów silnika.
P.s
Ten kto nie widział będzie w sztosie ze coś takiego wyprodukowali- płaska żaba (mniemam chodzi o euro itp.itd)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
chrzanek
Motonita



Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 718
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 11:07, 08 Sie 2023    Temat postu:

Cześć.

Ponieważ dotknął mnie problem wielu DL 1000 posiadających zawór EXUP (zatarł się, przestał pracowac i pojawiał się błąd FI na wyświetlaczu), w miejsce seryjnego kolektora, założyłem element firmy DOMINATOR, dokładnie taki:
[link widoczny dla zalogowanych]
dodatkowo zamontowałem emulator zaworu EXUP firmy HealTech ESE-S05 , taki:
[link widoczny dla zalogowanych]

Motocykl działa tak samo jak działał, w mojej ocenie ma taką samą dynamikę - choć to jest subiektywne, pali tyle samo (tu już liczby wskazują), nie ma ani "czkawki" ani jakiś zakresów obrotów w których działo by się coś innego niż na serii.

Docelowo chciałbym zrobić remap (strojenie) bo zazwyczaj po tego typu modyfikacjach można ugrać kilka KM. Przekroje sa z pewnością lepsze niz na serii, no i jak widać kolektor jest zdecydowanie bardziej "równoodległosciowy" niż seryjny, co jest korzystne z punktu widzenia zjawisk falowych które mają miejsce w wydechu.

Czy warto? Dla mnie warto bo nie chciałem mieć EXUP'a który w mojej ocenie jest zbędnym i zawodnym elementem w niezawodnym modelu. Na brak mocy nie narzekałem i nie narzekam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Remigiusz
Motocyklista



Dołączył: 16 Lut 2012
Posty: 446
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chester

PostWysłany: Wto 15:17, 08 Sie 2023    Temat postu:

Ooo dzięki WIELKIE - oto mi chodziło!! Wszystko pięknie i ładnie i do jazdy po krainach gdzie nie zawracają dupy eko katalizatory i inne bzdury to tak ale jeśli chodzi o jazdę w cywilizowanych krainach będzie ciężko.Szkocja którą często odwiedzam zainstalowała systemy sprawdzania spalin indywidualnie pojazdów na trasie 🤬a do większych miast ciężko się wjeżdża na czystych wydechach bez katów ..Zazdroszczę tobie takiej zmiany (aż takiej ) myślałem tylko o większym przelocie pod wydechem.Co do mapowania - tak trzeba zawsze pogrzebać i wsadzić na hamownie i sprzęt uczłowieczyć.
P.s po wymianie filtra na K&N zawsze silniczek lepiej oddycha (mała rzecz a cieszy)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Patenty i usprawnienia Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin