VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Patenty i usprawnienia -> Wykorzystanie przekaźnika
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Wykorzystanie przekaźnika
PostWysłany: Śro 14:11, 30 Mar 2016
scalmar
Motocyklista

 
Dołączył: 03 Paź 2011
Posty: 498
Przeczytał: 53 tematy

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdynia





Siema. Mam pytanie do biegłych w temacie. Chciałbym pod jeden przekaźnik podłączyć dodatkowe światła ( ledy) i grzane manetki, według zamieszczonego schematu. Z góry sorki jakość rysunku Wink. Chodzi mi o to żeby i światła i manetki były podłączone pod stacyjkę, oczywiście na osobnych wyłącznikach.Co o tym sądzicie?



Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez scalmar dnia Śro 14:12, 30 Mar 2016, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 14:38, 30 Mar 2016
piter_ok1
A

 
Dołączył: 08 Lip 2014
Posty: 179
Przeczytał: 4 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Oświęcim





Pierwsza rzecz, to bezpiecznik do manetek masz narysowany tylko do jednej manetki, wyłączniki zasilania powinieneś dać za przekaźnikiem na plusie a nie na masie, w/g mnie dublowanie bezpiecznika w szeregu za przekaźnikiem nie ma za bardzo sensu, wystarczył by ten przed przekaźnikiem, jak sie coś wydarzy i się spali to zabezpieczenie instalacji jak najbardziej będzie , jedyną wadą będzie to, że jak manetki spalą bezpiecznik to światła też nie będą świecić.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 16:05, 30 Mar 2016
scalmar
Motocyklista

 
Dołączył: 03 Paź 2011
Posty: 498
Przeczytał: 53 tematy

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdynia





Bezpiecznik z manetek oczywiście zbiera z obydwóch manetek ( błąd na rysunku) i jest częścią oryginalnej instalacji manetek więc raczej nie będę go wyrzucał. Chodzi mi raczej o to czy z pod wyjścia 87 można dać napięcie zarówno na manetki jak i na światła.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 16:15, 30 Mar 2016
piter_ok1
A

 
Dołączył: 08 Lip 2014
Posty: 179
Przeczytał: 4 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Oświęcim





A dlaczego by nie, przekaźnik pełni tylko rolę automatycznego włącznika po załączeniu zapłonu, jak zastosujesz samochodowy 30A przekaźnik to spokojnie jeszcze zapas będzie, no chyba że te światła to będą jakieś wielkie halogeny w co wątpię.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 18:38, 30 Mar 2016
jotes
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 1817
Przeczytał: 163 tematy

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia





piter ma racje. masz 30 A do dyspozycji, powinno starczyc. Ja mam w ten sposob manetki i olejarke i tez sie jeszcze nad lampkami zastanawialem.
edit;
jezeli sie da to wole w przypadku kilku urzadzen montowac "pstryczki" na plusie.
zalaczajac np manetki bedziesz mial automatycznie prad na plusie ze swiatel. w przypadku jakiegos przetarcia gdzies kabelka i kontaktu z "masa " masz od razu problem nawet nie zalaczajac swiatel


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jotes dnia Śro 18:50, 30 Mar 2016, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 22:39, 30 Mar 2016
express
Administrator

 
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2173
Przeczytał: 88 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków, VIII





Nasuwa się pytanie po kiego tak kombinować, skoro w V-Stromach jest fabryczne gniazdo do grzanych manetek, dostępne z przodu motocykla, przystosowane do obciążenia manetkami, z napięciem pojawiającym się po przekręceniu stacyjki.

Cały układ proponowany przez autora pytania to dubel tego co zrobili "na fabryce".
Dodatkowo grzane manetki zwykle mają jakiś wyłącznik na sterowniku. Wiec znów dubel.

Ledy podłączyłbym do tego samego gniazda, stosując tylko prosty przełącznik na kierownicy.

Prosto, szybko, bez kombinacji. Zastosować przewody przeznaczone do użycia w pojazdach i wrzucić w osłonkę. Poprowadzić razem z istniejącymi wiązkami.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Różne warianty podłączenia - zależy jaki cel ;)
PostWysłany: Czw 0:14, 31 Mar 2016
griba
A

 
Dołączył: 27 Mar 2015
Posty: 113
Przeczytał: 49 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdynia





Hej Scalmar,
schemat wymaga dopracowania.

Tak jak zostało wyżej napisane przez kolegów, włączniki dajemy raczej na plusie. Przy czym manetki będą miały swoją centralkę, zazwyczaj z bezpiecznikiem około 4A i własnym włącznikiem. Lampy to nie wiem, zależy jakie stosujesz - tu pewnie musisz dać swój włącznik. Bezpiecznik na sumaryczny prąd całego układu dałbym przed przekaźnikiem na "30". Złącze to zasiliłbym z przewodu idącego od akumulatora do przekaźnika rozrusznika.

BTW - w tej postaci układ będzie faktycznie działał tak samo jak fabryczne gniazdko grzanych manetek (co zauważył już Express). Jedyną zaletą tego rozwiązania jest to, że odciążysz stacyjkę. Przy mocnych lampach dodatkowych miałoby to sens, przy LED'ach chyba niekoniecznie - gdzieś tam jest to magiczne gniazdko, które można wykorzystać. Wink

Co innego gdybyś zasilanie na tych dodatkowych obwodach chciał mieć po czerwonym przycisku (podczas pracy silnika) - wtedy dodatkowy przekaźnik jak najbardziej będzie przydatny. "85" wystarczyłoby wtedy zasilić np. ze sterowania przekaźnika pompy paliwa. Tak mam mniej więcej u siebie zrobione - to jedna z moich pierwszych zmian w DL'u mająca na celu odcięcia świateł (standardowych) i podgrzewanych manetek przy niepracującym silniku. Wink

Scalmar napisał:
Chodzi mi raczej o to czy z pod wyjścia 87 można dać napięcie zarówno na manetki jak i na światła.

Oczywiście - przekaźnik typu 541 ma nawet gotowe dwa wyjścia nr 87 - czyli dla Twojego zastosowania byłby w sam raz - jedno wyjście na manetki, drugie na światła.



W razie czego daj znać - pomogę - daleko do siebie nie mamy. Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez griba dnia Czw 0:28, 31 Mar 2016, w całości zmieniany 3 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 8:52, 31 Mar 2016
scalmar
Motocyklista

 
Dołączył: 03 Paź 2011
Posty: 498
Przeczytał: 53 tematy

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdynia





Dzięki wszystkim za podpowiedzi. Na pewno skorzystam.
expres@ niestety nie wiem (i nigdzie nie znalazłem) gdzie jest gniazdo do podłączenia manetek w "nowym" 1000 -cu.
Pozdrawiam Kuba


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 9:15, 31 Mar 2016
express
Administrator

 
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2173
Przeczytał: 88 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków, VIII





scalmar napisał:
.
expres@ niestety nie wiem (i nigdzie nie znalazłem) gdzie jest gniazdo do podłączenia manetek w "nowym" 1000 -cu.


Gdzieś musi być bo oferują grzane manetki jak akcesoria fabryczne.
Prawdopodobnie tam gdzie było do tej pory.

W serwisie muszą przecież wiedzieć bo jak w innym przypadku założyli by manetki grzane jak się klientowi zachce już po dostarczeniu motocykla...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez express dnia Czw 9:17, 31 Mar 2016, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 9:27, 31 Mar 2016
cynek
Forumowy Poeta
Forumowy Poeta

 
Dołączył: 01 Lip 2009
Posty: 2357
Przeczytał: 22 tematy

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Ja bym dla pewności zdublował ten przekaźnik (zrobił osobny dla świateł). Wówczas nie ma obawy, że coś się przyfajczy, a dodatkowo masz osobne zabezpieczenie na światła i manetki, zatem awaria jednego nie wyłącza drugiego.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wykorzystanie przekaźnika
Forum VStromClub Strona Główna -> Patenty i usprawnienia
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin