Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Dławienie przy 3-4 tys obrotów

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bearl
A1



Dołączył: 29 Gru 2010
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 9:24, 09 Cze 2011    Temat postu: Dławienie przy 3-4 tys obrotów

Chronologicznie historia biegnie tak (przepraszam, długie)

- zauważyłem spadek mocy i dławienie przy odkręcaniu gazu pomiędzy 3-4 tys. obrotów. dławienie z biegiem czasu (tydzień) było coraz bardziej zauważalne. moto do mechanika.
- mechanik sprawdził luzy zaworowe, ustawił jak trzeba, problem znikł.
- po kilkuset kilometrach wrócił (autostrada w Niemczech), a po godzinie dało się słyszeć cykliczne ..przepierdzanie powietrza. no to stop, z kumplem jechałem, więc badamy.
- po uniesieniu baku sprawa jasna - zsunął się króciec ssący (chyba tak się to nazywa) - połączenie między cylindrem a tym całym dobrodziejstwem powyżej. prawdopodobnie mechanik nie dokręcił zacisku przy okazji regulacji zaworów. zakładamy, dokręcamy.... motocykl działa jak marzenie. jedziemy dalej.
- po kolejnych 2 kkm problem dławienia powraca. już w domu unoszę bak, widzę że wszystko jest jak powinno być, skręcam z powrotem - znów działa dobrze.

Wniosek więc mój taki - że problem tkwi w baku. Może sitko filtrujące gdzieś w okolicy pompy pod bakiem? Może filtr paliwa? Chętnie posłucham rad mądrzejszych zanim zacznę to rozbierać, zwłaszcza że nie wiem czy można to zrobić samemu, czy lepiej od razu dać do serwisu?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Maro78
A2



Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Białołęka

PostWysłany: Czw 13:21, 09 Cze 2011    Temat postu:

Proponuję też zrobić synchronizację przepustnic - u mnie prychał, strzelał... Pomogło.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bearl
A1



Dołączył: 29 Gru 2010
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto 8:51, 28 Cze 2011    Temat postu:

Synchronizacja przepustnic ogólnie pomogła silnikowi (wzrost mocy i równiejsza praca), nie zlikwidowała natomiast opisanego efektu.

Teraz podejrzenia padają na wtryskiwacze. Być może pojawiło się na jednym z nich jakieś zanieczyszczenie destabilizujące pracę.

Dziś rano ni z tego ni z owego nastąpiła znaczna poprawa. Z wizytą u mechanika muszę poczekać na kolejne pogorszenie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
apollo4forti
A2



Dołączył: 04 Lut 2010
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: warszawa - stopnica

PostWysłany: Wto 12:51, 28 Cze 2011    Temat postu:

A jaką wachę lejesz???

z rozmowy z zDLotu, poradę dostałem od mechanika żeby zmienić stacje i paliwo na zwykłe z v-oszukaństwa na 95. Szczególnie jeśli pojawiają sie dziwności w pracy które znikają i pojawiają sie. Jak nie pomoże to wtedy szukać dalej. Może to ma jakieś znaczenie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bearl
A1



Dołączył: 29 Gru 2010
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto 12:57, 28 Cze 2011    Temat postu:

Wyłącznie Shell, BP i czasem Orlen, Pb95, nie V-Power, nie Ultimate.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kriszo
A2



Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bronikowo/Krzemieniewo k. Leszna

PostWysłany: Czw 16:28, 30 Cze 2011    Temat postu:

witam Bearl gdzie synchronizowałeś przepustnice i ile ta przyjemność kosztowała.
Jestem z Leszna i tez mnie to czeka rozglądając się za dobrym fachowcem. Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gregorio
Motocyklista



Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 499
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Nowy Sącz

PostWysłany: Czw 16:55, 30 Cze 2011    Temat postu:

Kriszo, sam sobie możesz to zrobić jeśli masz odrobinę zdolności mechanicznych.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bearl
A1



Dołączył: 29 Gru 2010
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią 12:14, 01 Lip 2011    Temat postu:

No, mam takiego mechanika w Tarnowie Podgórnym, ale sama czynność skomplikowana nie jest.
Musisz tylko mieć Odpowiedni Przyrząd, czyli albo dwa mierniki (wakuometry), albo zmontowaną samodzielnie U-rurkę.
Wakuometry kupisz pewnie w granicach 40pln za jeden. Do tego przewody (koszt pomijalny) - i hopla, pewnie nie zajmie Ci to więcej niż 2h.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gregorio
Motocyklista



Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 499
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Nowy Sącz

PostWysłany: Pią 12:54, 01 Lip 2011    Temat postu:

Z wakuometrami podobno nie jest dokładnie chociaż nie wiem bo nie robiłem, z U rurką banalnie proste i dokładne, do tego tanie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bearl
A1



Dołączył: 29 Gru 2010
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 8:50, 04 Sie 2011    Temat postu:

Motocykl trafił do serwisu Suzuki Liberty Motors w Poznaniu.
Tkwi tam od ponad 2 tygodni.
(Z opinią o tym serwisie w wątku Polecam/Nie polecam wstrzymam się do momentu zakończenia naprawy)

Wczoraj zadzwonili, że udało im się znaleźć w końcu przyczynę. Diagnoza: uszkodzony silnik krokowy sterujący przepustnicami. Czekam więc na wycenę i termin naprawy.

Motocykl ma przejechane 29kkm, więc trochę wcześnie na takie awarie, ale cóż zrobić. Licho nie śpi.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez bearl dnia Czw 10:38, 04 Sie 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bearl
A1



Dołączył: 29 Gru 2010
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto 16:13, 09 Sie 2011    Temat postu:

Help!!
Okazuje się, że takiego silniczka nie można zdobyć w serwisie inaczej niż w zestawie z całym modułem przepustnic. Kosztuje to ponad 3000pln.

Czy ktoś mi może pomóc zdobyć taki silniczek?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin