Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Drgania kierownicy

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Przemol
Motocyklista



Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 307
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław Trzebnica

PostWysłany: Sob 22:46, 30 Maj 2009    Temat postu: Drgania kierownicy

Wybaczcie jeśli temat był już przerabiany, ale nie odnalazłem podobnego.

Przy prędkości licznikowej około 170 km/h moto zaczyna falować, kierownica żyje własnym życiem. Przy 200 motor po prostu lata po całym pasie. Koleś, który jechał za mną myślał, że celowo szarpię kierownicą, żeby moto w jazdę zygzakiem wprowadzić. Jechaliśmy A4, żeby nie było, że szalejemy po mieście Smile

Wcześniej nic takiego nie działo się, dopiero po zmianie przedniej opony zaczął się cyrk. I teraz: czy to źle wyważone koło, czy uszkodzona opona (opona nowa), czy tylko zbieg okoliczności, a powód jest zupełnie inny?

Pomóżcie proszę, bo zaczynam się niepokoić, bo jeśli to opona, to zdzira może strzelić w każdej chwili, chociaż przyglądając się jej, nie widziałem jakiś wybrzuszeń, pęknięć, innych widocznych zmian.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
polsky
Motonita



Dołączył: 17 Wrz 2008
Posty: 646
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Londyn/Wrocław

PostWysłany: Nie 0:26, 31 Maj 2009    Temat postu:

Skoro byla wymieniana to spore prawdopodobienstwo,ze to z opona/kolo cos nie tak. Ile masz odwaznikow na przodzie? Powyzej 40g? Opona potrzebuje sie troszke ulozyc ale posprawdzaj czy wszystko jest na swoim miejscu.Nie zgubiles odwaznika z kierownicy? Niech sie jakis expert wypowie Wink gdzie Letko ? Wink

I zalecaja przejechanie 160/200km na nowych gumach spokojnie a Ty juz po 200km/h latasz?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
letko
Maniak motocyklowy



Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 1545
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ustroń

PostWysłany: Nie 8:58, 31 Maj 2009    Temat postu:

expert Ha Ha Very Happy

Faktycznie objawy są dosyć dziwne i przyczyn może być dużo. Jeżeli macz centralna stopke to niech ktoś dociązy tył motocykla a Ty poobracaj kołem i zobacz czy opona jest równo osadzona na obręczy. Jeżeli nie masz centralki to możesz przechylić na bocznej tak żeby koło przednie poszło w powietrze i też jakoś możesz to zobaczyć (gorzej z tej dolnej strony). Jeżeli wszystko jest Ok to sprawdź ciśnienie w oponie i ewentualnie daj wyważyć jeszcze raz.
Ciężarki przy kierownicy chyba masz bo brak jednego z nich też będzie robił cuda (ale to chyba byś zauważył)

Czy jak jechałeś w pojedynkę to też tak trzepie? Może koleś którego wiozłeś był ciężki to wtedy kierownica odciążona też może mieć większe tendencje do drgań.

Pozdr. letko


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Przemol
Motocyklista



Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 307
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław Trzebnica

PostWysłany: Nie 18:13, 31 Maj 2009    Temat postu:

Na obręczy koła są dwa odważniki, po obu stronach, symetrycznie z cyferką 5 - czy to znaczy 5 gramów? Nie widać śladu aby było ich więcej i jakiś odpadł. Opona wygląda, że jest równo osadzona. Ciężarki na kierownicy oczywiście są na swoim miejscu.
Koleś nie jechał jako plecak ale druga maszyną i miał dokładny obraz tego co się dzieje z moim moto.
Na tej oponie przejechałem około 500 km, zanim miałem możliwość odkręcenia manetki i doświadczenia tej usterki. Także to nie była zupełna świeżonka.
Przychodzi mi do głowy też luz na łożyskach główki ramy, bo takowe zdaje się, że mam. Czy to też może być przyczyną?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
letko
Maniak motocyklowy



Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 1545
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ustroń

PostWysłany: Nie 20:09, 31 Maj 2009    Temat postu:

No to juz niestety nie mam pojęcie co może być przyczyną drgań. Może to faktycznie łożyska główki ramy są przyczyna, ale dlaczego na starej oponie tego nie było?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mradom
Motocyklista



Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa\Pruszków

PostWysłany: Nie 22:15, 31 Maj 2009    Temat postu:

To sa drania, czy bardziej falowania kierownicy?
przy uszkodzonym lub niewyregulowanym lozysku glowki ramy kierownica tez zyje swoim zyciem i sa to wlasnie drgania, latwo to zauwazyc rozpedzajac moto do wiekszej predkowsci i kontrolowane puszczenie kierownicy.
Nie sadze natomiast, ze byloby to widziane z moto, ktore jechalo za Toba (zbyt mala amplituta tych drgan).
/mr/


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Przemol
Motocyklista



Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 307
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław Trzebnica

PostWysłany: Nie 22:29, 31 Maj 2009    Temat postu:

mradom napisał:
To sa drania, czy bardziej falowania kierownicy?
przy uszkodzonym lub niewyregulowanym lozysku glowki ramy kierownica tez zyje swoim zyciem i sa to wlasnie drgania, latwo to zauwazyc rozpedzajac moto do wiekszej predkowsci i kontrolowane puszczenie kierownicy.
Nie sadze natomiast, ze byloby to widziane z moto, ktore jechalo za Toba (zbyt mala amplituta tych drgan).
/mr/



To jest bardziej falowanie całego motoru. Dlatego tak wyraźnie widział to mój koleś. Maszyna jechała niemal zygzakiem.
Jadąc powoli, kiedy puszczam kierownicę nic nie drga.
Wszystko zaczyna się powyżej 170 km/h i im szybciej, tym bardziej faluje.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
letko
Maniak motocyklowy



Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 1545
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ustroń

PostWysłany: Pon 7:31, 01 Cze 2009    Temat postu:

A czy to dzieje się w czasie jazdy z kufrem ?
Jeżeli tak to odepnij kufer i spróbuj bez.
Mnie z kufrem do licznikowego 190 nic nie bujało ,ale dużo ludzi twierdzi ze przy szybkiej jeździe z kufrem tak faluje motocyklem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
koko
A



Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lublin

PostWysłany: Pon 8:20, 01 Cze 2009    Temat postu:

u mnie z dużym kufrem (48 l.) do 160 spokój, bez falowania.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Przemol
Motocyklista



Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 307
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław Trzebnica

PostWysłany: Pon 10:28, 01 Cze 2009    Temat postu:

letko napisał:
A czy to dzieje się w czasie jazdy z kufrem ?
Jeżeli tak to odepnij kufer i spróbuj bez.
Mnie z kufrem do licznikowego 190 nic nie bujało ,ale dużo ludzi twierdzi ze przy szybkiej jeździe z kufrem tak faluje motocyklem.


Mam duży kufer, oryginalny suzuki i szybę wyższą o 12 cm od standardowej, ale przed wymianą opony jeździłem w takiej konfiguracji i nie falował tak.

Letko, czy możliwe jest, że opona jest uszkodzona ale w sposób niewidoczny na pierwszy rzut oka?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
letko
Maniak motocyklowy



Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 1545
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ustroń

PostWysłany: Pon 12:50, 01 Cze 2009    Temat postu:

Nie bardzo chce mi się w to wierzyć ale wszystko trzeba brać pod uwagę.
Gdybyś miał mozliwośc przekręcić koło od kogoś kto ma DL-a i sprawdzić czy na innej oponie jest Ok to wtedy możesz żądać wymiany.
Trochę zabawy ale nie wiem co Ci jeszcze doradzić na odległość.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
polsky
Motonita



Dołączył: 17 Wrz 2008
Posty: 646
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Londyn/Wrocław

PostWysłany: Pon 17:39, 01 Cze 2009    Temat postu:

Nowe tez zdarzaja sie,ze sa jakies uszkodzenia. Zawodowo sprawdzam bezpieczenstwo nowych aut demonstracyjnych przed wypuszczeniem do klienta,takze przez moje lapy sporo tego przechodzi. Najczesciej jednak sa to pecherzyki na bocznych sciankach opon,ale roznie to bywa. Sprawdz to lozysko jeszcze.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ologc
Administrator



Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 1620
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Monachium/Gdańsk

PostWysłany: Wto 19:08, 23 Cze 2009    Temat postu:

to ja jeszcze dorzucę 3 grosze:
co:
łożysko główki ramy
jak:
kierownica chodzi ciężko, jak podniesiesz przednie koło to kiera nie powinna się zatrzymywać w połowie obrotu jak nią machniesz z prawej na lewą lub w drugą stronę
dlaczego:
przednie koło myszkuje i musi mieć względny luz. miałem podobne historie i po wymianie łożyska przeszło. żeby było śmieszniej na ostatnim przeglądzie mechanik dokręcił mi łożysko bo niby było za luźne i zacząłem wężykować w całym zakresie prędkości, dzisiaj poluzował i moto znów jedzie prosto


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Przemol
Motocyklista



Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 307
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław Trzebnica

PostWysłany: Czw 8:36, 25 Cze 2009    Temat postu:

Sprawa się wyjaśniła. Głupio przyznać ale to ... o 1,5 atm za mało w oponie.
Dopompowałem i jak ręką odjął Smile
Chociaż i tak mam pewne zastrzeżenia do łożyska główki. Wprawdzie kierownica nie chodzi ciężko ale jak na postoju wcisnę hamulec i całym ciężarem ciała dobiję kierownicę w dół, to słychać pojedyncze metaliczne stuknięcie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
konra.dzik
Administrator



Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 11:53, 25 Cze 2009    Temat postu:

moze byc ze tarcza ktora "plywa na nitach" a moze to byc sprezyna ktora poprzez ugiecie jej uderza o scianke lagi

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin