Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Po przewrotce i leżeniu kilka godzin problem z silnikiem

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ice
A2



Dołączył: 30 Sie 2008
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 8:09, 04 Wrz 2009    Temat postu: Po przewrotce i leżeniu kilka godzin problem z silnikiem

Witam
Jakże pięknym był ten poranek gdy o 6 rano zadzownił dzwonek do drzwi a mnie w lekko nieprzytomnym stanie uświadomił sąsiad :
"... pana Motocykl leży..."
Tylko tyle zdołałem wychwycić i przetworzyć z wypowiedzi sąsiada ... ale za to momentalnie wyrwało mnie to z letargu brzydkiego poranka i w tempie godnym strażaka który słyszy wezwanie do pożaru ubrałem cokolwiek na dupę i zbiegłem na dół ...
Tam motocykl jakby spokojnie powitał mnie w pozycji horyzontalnej co niezwłocznie zachwiałem poprzez własną inicjatywę.
pobieżna ocena i charakterystyka strat wykazała:
-wygiętą dźwignie sprzęgła naprostowałem ręcznie (nie łamiąc)
-rozwalony lewy migacz
-delikatnie przerysowana dźwignia zmiany biegów ale nie wiem czy uszkodzona


No i teraz że tak powiem to dlaczego w ogóle zdecydowałem się napisać tego posta, a mianowicie po wszystkich zabiegach (włącznie ze zmianą kierunku który miałem w domu bo ostatnio kupiłem komplet) radośnie schodzę na dół aby udać się w wędrówkę do miejsca pracy rzeczonym transportem i tutaj problem po odpaleniu coś stuka głośno i miarowo w silniku nie cichnie po wciśnięciu klamki sprzęgła i teraz pytanie do was panowie i ewentualne panie co to może być od czego zacząć szukanie że tak powiem problemu ?

Oczywiście motocykl zgasiłem po ok 40 sekundach zostawiłem i pojechałem do pracy samochodem ...
pozdtrawiam
Mateusz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaG
Administrator



Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4244
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa

PostWysłany: Pią 8:59, 04 Wrz 2009    Temat postu:

O shit! Niefajna pobudka... Sad Co się stało, że się krowa postanowiła położyć?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ice
A2



Dołączył: 30 Sie 2008
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 9:09, 04 Wrz 2009    Temat postu:

Są dwie wersje ja się trzymam takiej że w związku z wieczorno nocnym opadem deszczu rozmiękła ziemia pod stopką i się zagłębiła i przewrócił i tak leżał pewnie parę godzin....
Jest jeszcze jedna możliwość która wole odrzucić jako mniej prawdopodobną i mniej miłą któryś sąsiad albo samochodem albo ręcznie ciut dopomógł w zmianie orientacji mojego pojazdu ...
Tak czy inaczej nie jestem szczęśliwy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Xondz
Motocyklista



Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 205
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Tarchomin

PostWysłany: Pią 20:51, 04 Wrz 2009    Temat postu:

A jak długo czekałeś po pionizacji motocykla ? Bo jeżeli krótko to mogło sporo oliwy pozostać w głowicy i stąd stukanie...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DLuk
Administrator



Dołączył: 12 Lip 2008
Posty: 497
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 21:15, 04 Wrz 2009    Temat postu: Re: Po przewrotce i leżeniu kilka godzin problem z silnikiem

słaba akcja Sad
ice napisał:
... od czego zacząć szukanie że tak powiem problemu ?

może od ponownego odpalenia po dłuższym czasie i jeżeli nadal będzie stukać to od próby określenia gdzie stuka - w którejś głowicy, któryś łańcuszek rozrządu, w silniku, w skrzyni, od strony sprzęgła ...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ice
A2



Dołączył: 30 Sie 2008
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 21:16, 04 Wrz 2009    Temat postu:

de facto nie wiem jak długo ale minimum dwie godziny i po postawieniu zostawiłem go stojącego ponad dwie godziny przed odpaleniem. Pozytywny aspekt jest taki że terkotał terkotał i przestał ...
Po szybkiej analizie budowy V-stroma albo podparła się ciut szklanka i nie otwierało zawora jednego albo płytka się przesunęła z tym samym efektem i potem się odblokowało ...
Musiało być to w pozycji zamkniętego zaworu bo inaczej byłoby niefajnie. Gorzej odpalał i nierówno chodził co też jakby pasuje do mojej teorii...

Szczęście w nieszczęściu że teraz działa ok klamkę sprzęgła mam nadzieje odegnę do oryginalnego bez łamania ...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bibop
Maniak motocyklowy



Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 10:14, 05 Wrz 2009    Temat postu:

klamke sprzegla mozesz kupic w larssonie za jakies 20pln

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez bibop dnia Sob 10:23, 05 Wrz 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mlody
Motonita



Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sob 10:27, 05 Wrz 2009    Temat postu:

Jeżeli masz zamiar prostować to postaraj się rozgrzać alumunium. Na zimno większe prawdopodobieństwo, że pęknie. Tylko uważaj, żeby nie przesadzić z rozgrzewaniem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ice
A2



Dołączył: 30 Sie 2008
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 0:01, 06 Wrz 2009    Temat postu:

wyprostowana na zimno ...
ale gorzej trzyma sie w rece niz oryginal.
Macie jakiś numer larsona ? moze na zapas zamowie ...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ologc
Administrator



Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 1620
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Monachium/Gdańsk

PostWysłany: Nie 5:17, 06 Wrz 2009    Temat postu:

http://www.vstromclub.fora.pl/akcesoria-dla-dl-i,34/klamka-sprzegla,1491.html

zagadaj z kaliną on ostatnio wymieniał


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
saflon
A1



Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Śro 9:00, 12 Maj 2010    Temat postu:

Witam mam podobny problem w swoim v-stromie DL 1000. Też coś stuka. Również wystąpiło to po upadku. Jest to równomierne stukanie. Które w miarę zwiększania obrotów również zwiększa się. Motor obecnie stoi dzisiaj będę szukał przyczyny ze znajomym. Dodam że objaw sam nie przeszedł po mimo pozostawienia motoru pewien czas w pionie. Co radzicie gdzie zajrzeć najpierw na co zwracać uwagę ??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jakubdl1000
Motonita



Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 775
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Czw 11:06, 13 Maj 2010    Temat postu:

co do klamiki, z życia powiem tak, wole 3 razy prostowany oryginal niż tandetę z larssona, która w razie upadku juz sie nie wygnie ale pęknie od razu

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin