 |
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bajer
A2
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Pyrlandia
|
Wysłany: Wto 8:32, 24 Kwi 2012 Temat postu: Problem z biegami |
|
|
Mam "mały" problem podczas zmiany biegów. 1 i 2 wchodzą ok, ale jak chcę wrzucić 3,4,5i 6 to muszę nieźle p..nąć, a najlepiej jak mam około 5-6 tys. obrotów, to wtedy w miarę wchodzą, no i problem również pojawia się przy redukcji.
Spotkaliście się z czymś takim?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
nelson_20
Motocyklista
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 475
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Łowicz/Bełchów/Skierniewice
|
Wysłany: Wto 8:42, 24 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Ja z redukcją czasem mam problem (dziwne że czasem), jak dojeżdżam do skrzyżowania to nie zawsze bieg chce zejść na niższe, wtedy muszę lekko puścić klamkę sprzęgła i delikatnie dodać gazu. Nie konsultowałem tego z nikim bo rzadko to się zdarza, ale coś jest na rzeczy. Mechanikiem nie jestem, ciekawe co napiszą doświadczeni w tych tematach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bajer
A2
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Pyrlandia
|
Wysłany: Wto 8:49, 24 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
no wczoraj poprosiłem Mobilny Serwis Motocyklowy, sprawdził i powiedział, że sprzęgło jest ok, ale na 90% obstawia wodziki, a czy coś jeszcze to musiałby rozebrać skrzynię
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Topinka
Maniak motocyklowy
Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 1773
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Chorzów MotoAvToSy
|
Wysłany: Wto 9:12, 24 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
No tak to bywa, że czasem trzeba rozebrać co nieco i samo forum nie wystarczy. Ale napisz co z tego rozbierania wynikło dla potomnych.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomeczek151
A1
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Opole
|
Wysłany: Wto 16:26, 24 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Daj się najpierw przejechać komuś innemu, tylko nie mów że biegi ci nie chodzą. Może masz złą technikę włączania biegów, albo sprzęgło źle wyregulowane. To tak z tych najbardziej optymistycznych rzeczy. Bo reszta to już rozpoławianie pieca.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bajer
A2
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Pyrlandia
|
Wysłany: Czw 16:32, 26 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Dałem się przejechać kumplowi, który ma DL-a od 2 sezonów i niestety stwierdził, że mam coś nie tak z biegami
od strony biegów i linki sprzęgła wszystko poustawiane zgodnie z serwisówką.
W piątek po pracy będę otwierał drugą stronę, żeby zobaczyć tarcze sprzęgła, kosz i sprężynki. pomierzę i zobaczymy.
Jednak dziwne mi się wydało, że podczas ustawiania linki sprzęgła, przy zimnym silniku biegi nawet wchodziły, ale po rozgrzaniu już musiałem zapodać 5-6 tys. obrotów. Na chłopski rozum to było by sprzęgło, bo jak wodziki, to by pracowały nieprawidłowo zarówno na zimnym jak i na rozgrzanym silniku. No nic, zobaczymy w piątek.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Hubert1711
Motonita
Dołączył: 05 Sty 2012
Posty: 555
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: Czw 20:09, 26 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
nelson_20 napisał: | Ja z redukcją czasem mam problem (dziwne że czasem), jak dojeżdżam do skrzyżowania to nie zawsze bieg chce zejść na niższe |
Nie zastanawiałem się nigdy nad tym ale u mnie czasami jest tak samo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
skalar
Motocyklista
Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 20:31, 26 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Hubert1711 napisał: | nelson_20 napisał: | Ja z redukcją czasem mam problem (dziwne że czasem), jak dojeżdżam do skrzyżowania to nie zawsze bieg chce zejść na niższe |
Nie zastanawiałem się nigdy nad tym ale u mnie czasami jest tak samo  |
Nie napisaliście jak redukujecie kilka biegów bo być może tu jest problem?
1) Jeżeli redukujecie "po jednym" czyli po każdej redukcji o 1 bieg odpuszczacie klamkę a problem mimo to występuje to można zacząć diagnozować problem.
2) Jeżeli natomiast zbijacie "klika na raz" czyli wciskacie klamkę i zbijacie kilka biegów bez puszczania jej po kolejnych to macie 2 wyjścia albo zmienić technikę redukcji na tą z pkt 1 (uzupełnioną o międzygaz) albo się przyzwyczaić bo takie zachowanie może występować i nie jest niczym dziwnym - wynika z konstrukcji skrzyni i wzajemnego ustawienia kół zębatych w skrzyni w trakcie redukcji. Oczywiście chwilowe załączenie napędu i rozsprzęglenie ponowne powinno umożliwić dalsze zmiany w dół (wystarczy półsprzęgło).
podsumowując napiszcie coś więcej i dokładniej o technice redukcji.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
nelson_20
Motocyklista
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 475
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Łowicz/Bełchów/Skierniewice
|
Wysłany: Czw 22:46, 26 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
u mnie pół sprzęgło załatwia cały problem, po prostu gdy chcę zbić kilka biegów niżej bez puszczania sprzęgła wtedy zdarza się że nie działa to jak należy, ale nie jest to dla mnie jakimś kłopotem jeśli od czasu do czasu dam półsprzęgło
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
konra.dzik
Administrator
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 23:58, 26 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Nauczyłem się miedzygazów w motocrossie na dwusuwie. Inaczej ciężko z niego odpowiednią moc wykrzesać po redukcji a i precyzyjniej biegi wchodziły. W moto nie ma synchronizatorów więc międzygaz robi za synchronizator.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Hubert1711
Motonita
Dołączył: 05 Sty 2012
Posty: 555
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: Pią 7:14, 27 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Skalar masz rację dzieje się to w momęcie zbijania kilku biegów gdy trzeba szybko hamować i nie zdąże zredukować i wtedy trzeba tak jak nelson_20 odpuścić trochę sprzęgło i jest ok.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bajer
A2
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Pyrlandia
|
Wysłany: Pią 8:55, 27 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
skoro już skończyliście offtopy
to mogę kontynuować swój temat...
... mi biegi nie wchodzą normalnie, nie tylko podczas redukcji
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
skalar
Motocyklista
Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 9:05, 27 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Bajer napisał: | skoro już skończyliście offtopy
to mogę kontynuować swój temat...
... mi biegi nie wchodzą normalnie, nie tylko podczas redukcji  |
Skoro nie napisałeś żadnych szczegółów to może czas do wróżki
Podaj przebieg, rocznik modelowy, moto masz od nowości/kupiłeś używane (kiedy), kiedy serwisy/wymiany, moto pierwsze czy kolejne, luz na sprzęgle, technika zmiany biegów z uwzględnieniem pracy rolgazem etc... z opisu że masz linkę wynika że to DL650 bo nawet tej informacji zabrakło
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bajer
A2
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Pyrlandia
|
Wysłany: Pią 15:41, 27 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Proszę bardzo:
Przebieg 28'000.
Rocznik modelowy K-7 czyli 2007.
moto kupiłem używane w styczniu tego roku.
Ostatni serwis poprzedniego właściciela w Belgii na 25'000. Ja po kupnie zrobiłem swój serwis na 27'000.
Motocykli miałem chyba z 20 a jeździłem na ponad 100 między innymi na DL-ach (więc mam porównanie).
Luz na sprzęgle książkowy. Ustawialiśmy z kolegą wg serwisówki i nic się nie zmieniło.
technika zmiany biegów - próbowałem różnymi technikami, cały czas ten sam efekt, albo raczej brak efektu.
co do opisu mojego modelu, to sorka, ale przyzwyczaiłem się, że na innych forach, takie podstawowe dane jak: model, przebieg i rocznik są w standarcie pod avatarami.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaG
Administrator
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4256
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gocław, W-wa
|
Wysłany: Pią 16:20, 27 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
jak wpiszesz to są i tutaj:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bajer
A2
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Pyrlandia
|
Wysłany: Pią 16:28, 27 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
MaG napisał: | jak wpiszesz to są i tutaj:) |
mi chodziło pod avatarem, a nie w opisie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bajer
A2
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Pyrlandia
|
Wysłany: Śro 10:42, 09 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
no i problem rozwiązany
skrzywiony był wałek zmiany biegów:
Wałek wymieniony, niestety zamówili dla mnie złą uszczelkę i muszę czekać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jawa
A
Dołączył: 30 Mar 2009
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 22:42, 09 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Mógł się skrzywić od gleby?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bajer
A2
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Pyrlandia
|
Wysłany: Czw 10:52, 10 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
tak, na pewno, zwłaszcza że był skrzywiony blisko cięgna zmiany
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Hermes
Motonita
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 688
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 10:33, 02 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Hej! Odświeżę kotleta!
Po zrobieniu 400km na moim DL'u 650 K4, doszedłem do wniosku, że chyba cos jest nie tak z moimi "biegami". Sprawa wygląda następująco; jak motocykl jest "zimny" wszystko pięknie działa - wrzucanie biegów (czy wyższych czy niższych) to czysta poezja. Lecz, gdy motocykl się rozgrzeje to już nie jest tak kolorowo. Najgorzej działa 1, N, 2. Zrzucenie z 3 na 2 jest kłopotliwe, bo muszę dużo więcej siły użyć, niż przy innych biegach. Z 2 na N jest to prawie niemożliwe, gdyż zeskakuje na 1. Z 1 na N też ciężko trafić.
Sprzęgło było, z tego co mi wiadomo, regulowane w serwisie. Macie jakieś pomysły co może być nie tak? Olej jaki mam to Shell 10W40
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MarcinM
Motocyklista
Dołączył: 26 Maj 2014
Posty: 219
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pon 14:13, 02 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Podjedź do jakiegos mechaniora niech rozbierze i zobaczy co boli bo tak ciężko zdiagnozować nieorganoleptycznie. Zabierze to mniej czasu i nerwów.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez MarcinM dnia Pon 14:13, 02 Cze 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bajer
A2
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Pyrlandia
|
Wysłany: Wto 12:25, 03 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Zobacz, czy czasem nie masz tego samego co ja.
Ja postanowiłem zmienić sprzęta
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Damiano
A
Dołączył: 22 Paź 2013
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków/Nowa Huta
|
Wysłany: Wto 22:25, 03 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Sproboj podregulowac na srubie regulacyjnej, ja tez tak mialem ze ciezko bylo sobie trafic na N miedzy biegami. Naciagnalem linke sprzegla o jemden gwint bardziej i jest wyczuwalny luz.Lepiej powiedz mi co sie porobilo jak regulacja na 2 srubach regulacyjnych sie juz skonczyla a sprzeglo sie nieslizga. wyciagnieta linka??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|