Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Problem z kierownica

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamil.Olkusz
Motonita



Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 1066
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olkusz

PostWysłany: Wto 10:42, 02 Paź 2012    Temat postu: Problem z kierownica

Ostatnio podczas powrotu z Ukrainy zauwazylem cos dziwnego. Przy predkosci okolo 80 km/h i niższych, po puszczeniu kierownicy, zaczyna sie dziwne latanie kierownicy Very Happy Przy predkosci powyzej 100 km/h jest ok, gdy trzymam kierownice rekami tez jest ok, nic nie czuc. W zakretach tez jest ok. Wiec napewno nie felga, ani opona. Obstawiam lozysko glowki ramy. Wczoraj postawilem moto na centralne, podnioslem kolo, po ustawieniu kierownicy prosto, lekkim pchnieciu w prawa strone, sama skreca w prawo. Natomiast w lewa strone ma opory, nawet sama odbija w prawo.... Czyli jest to wina lozyska? Bo luzu jakiegos zbytnio nie czuc. Moto ma przebieg 15 tys. Wystarczy dociagnac lozysko i bedzie ok?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adamar
Maniak motocyklowy



Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1220
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: CK

PostWysłany: Wto 12:15, 02 Paź 2012    Temat postu:

Kamil stawiam na oponę jest po prostu wyząbkowana, po 15 tyś. ma prawo i tyle, objawy zgadzają się w 100%
Jeśli chodzi o kierę to niewyczuwalny nawet luz można usłyszeć, każde naciśniecie przedniego hamulca powinno objawiać się lekkim stuknięciem/puknięciem, nawet przy małej prędkości złap mocniej za przedni hamulec, moto musi zanurkować i wrócić, wtedy słychać puknięcie.
Z tym ciągnięciem kiery w jedną stronę to mogą być linki, coś co się napręża i cofa Ci kierę, przy padniętym łożysku powinieneś wyczuwać delikatne przeskoki siły przy skręcaniu. Łożysko oczywiście możesz lekko dociągnąć 1/4 obrotu ale moim zdaniem winna jest opona, mam nadzieję że się mylę bo dociągnięcie łożyska jest tańsze Smile
Reasumując z wyząbkowaną oponą możesz jeździć nic się nie dziej (sam musisz ocenić stan opon) jest tylko lekki dyskomfort przy puszczeniu kierownicy, jak trzymasz kierę to nawet tego nie czuć Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamil.Olkusz
Motonita



Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 1066
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olkusz

PostWysłany: Wto 12:44, 02 Paź 2012    Temat postu:

Opony i tak leca do wymiany na nowy sezon... Tylko czemu jak puszcze kierownice to wtedy widac to latanie kierownicy? A kiedy trzymam to nic... Przeciez gdyby opona byla wyzabkowana, to chyba caly czas bylby problem z nia... A moze zle mysle Sad

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
express
Administrator



Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2695
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków (VIII), Ustroń

PostWysłany: Wto 13:07, 02 Paź 2012    Temat postu:

Kamil.Olkusz napisał:
Opony i tak leca do wymiany na nowy sezon... Tylko czemu jak puszcze kierownice to wtedy widac to latanie kierownicy? A kiedy trzymam to nic... Przeciez gdyby opona byla wyzabkowana, to chyba caly czas bylby problem z nia... A moze zle mysle Sad


Twoje ręce działają jak amortyzator skrętu i nie pozwalają się kierownicy rozbujać. Jak puścisz kierownicę tłumienie znika i zaczynają się drgania.
Fizyka.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Topinka
Maniak motocyklowy



Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 1773
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chorzów MotoAvToSy

PostWysłany: Wto 17:52, 02 Paź 2012    Temat postu:

Kamil 100% opona też to juz przerabiałem kilka razy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zuraff
A2



Dołączył: 26 Sty 2012
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 21:45, 02 Paź 2012    Temat postu:

Też miałem podobny problem przy prędkościach 60-90kmh i wyząbkowanej przedniej oponie.
Po wymianie opony problem zniknął.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mariano
A1



Dołączył: 17 Sty 2012
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Pią 8:50, 05 Paź 2012    Temat postu:

Ja mam opony Conti Trail Attack na obu osiach. Kupiłem nowe, teraz mają przelatane jakieś 5 tyś km i mam podobną sytuację, przy prędkości 60-70, ale tylko jak puszcze kiere. Nie pamiętam czy wcześniej tak było, możliwe, że ten typ tak ma...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
j23j23j23
Maniak motocyklowy



Dołączył: 07 Paź 2009
Posty: 1417
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wawa

PostWysłany: Pią 10:19, 05 Paź 2012    Temat postu:

Conti Trail na DL'ach tak właśnie latają wielu kolegów skarży się na ten efekt. Była cała dyskusja na ten temat w topicu o oponach.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Floydoo
Motonita



Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000

PostWysłany: Pią 10:42, 05 Paź 2012    Temat postu:

wibracje w przedziale 60 - 80 km/h biora sie ze zlego wywazenia kola, najlepiej jest wywazyc statycznie Idea

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaciejW
Motonita



Dołączył: 04 Paź 2011
Posty: 606
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Piaseczno

PostWysłany: Pią 10:44, 05 Paź 2012    Temat postu:

Mam to samo, choc nie na każdym asfalcie. Ale nawet puszczona kierownica sobie lata i nic... nie ma co się denerwować. Nowe opony i kuniec.. jak przyjdzie czas.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
patryk
Motocyklista



Dołączył: 07 Lip 2014
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Głogów

PostWysłany: Wto 21:09, 05 Maj 2015    Temat postu:

podpinam się pod pod temat, chociaż mam inny problem w 1000.
Podczas dzisiejszej przejażdżki odkręciła mi się całkiem prawa końcówka kierownicy - ta metalowa część na prawo od manetki gazu z długą śrubą na gwiazdkę.
Teraz nie mogę jej wkręcić - śruba kręci się swobodnie, ale nie wkręca się.
Jak ona jest łączona z kierownicą? Jest tam w środku jakaś gwintowana tuleja, nakrętka, czy coś innego?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Otzi
Moderator



Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 1156
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 21:56, 05 Maj 2015    Temat postu:

Skoro nie możesz wkręcić to znaczy, że jakaś część została w kierownicy. Skręcając śrubę rozpierasz gumową tulejkę która blokuje się wewnątrz. Musisz złożyć wszystko w odpowiedniej kolejności na stole, włożyć całość i dopiero skręcić.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
griba
A



Dołączył: 27 Mar 2015
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Wto 21:59, 05 Maj 2015    Temat postu: Tulejka rozporowa?

Jestem nowy Wink i DL to dla mnie nowy obszar badań, ale z tego co się zdążyłem zorientować to jest tam coś jak tulejka rozporowa - być może podobna do tej stosowanej w kierownicach rowerowych.

Spróbuj wybadać drutem, czy owa rozpórka nie wpadła Ci głębiej w kierownicę. Myślę, że gdyby tak się stało to dałoby się ją wyciągnąć zagiętym drutem. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Otzi
Moderator



Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 1156
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 22:07, 05 Maj 2015    Temat postu:

Przewróć motocykl - sama wypadnie Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
patryk
Motocyklista



Dołączył: 07 Lip 2014
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Głogów

PostWysłany: Wto 22:25, 05 Maj 2015    Temat postu:

faktycznie zacznę od dłubania zagiętym drutem. Motocykl z pewnością leżał na tej prawej stronie u poprzedniego lub poprzedniejszego właściciela. Mam nadzieję, że ta gumowo-stalowa tuleja nie przesunęła się zbyt głęboko i da się ją przeciągnąć bliżej skraju kierownicy. Będą jaja, jak zacznie zmieniać swoje ustawienie względem osi rury kierownicy i się zklinuje

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez patryk dnia Wto 22:26, 05 Maj 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
griba
A



Dołączył: 27 Mar 2015
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Śro 13:07, 06 Maj 2015    Temat postu: WD-40

Możesz trochę do środka psiknąć WD-40 i popukać w kierownicę czymś metalowym (przez szmatę), to może jak przechylisz lekko moto to się zacznie wysuwać. Exclamation

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szuja
DeTox nie pomoże



Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 3462
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 46 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa

PostWysłany: Śro 17:14, 06 Maj 2015    Temat postu:

zawsze tez mozna odkrecic ciezarek z drugiej strony kierownicy i mocno dmuchnac, a jesli masz jakis niezobowiazujacy kontakt z jakas gosposia to moze nawet zassac po tej felernej stronie.

Przechylania moto w pojedynke - tak zeby cos z kiery mialo wypasc, raczej nie polecam Very Happy

Najbezpieczniej i skutecznie - drut albo dlugi cienki srubokret


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaG
Administrator



Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4243
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa

PostWysłany: Śro 17:26, 06 Maj 2015    Temat postu:

Może być jeszcze tak, że ta tulejka wypadła Ci razem z ciężarkiem tylko jej nie zauważyłeś przy zbieraniu szpeji z ziemi... Oby nie, bo wówczas manewry z drutem (lub z gosposią Smile ) mimo iż atrakcyjne to efektu nie przyniosą... Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
patryk
Motocyklista



Dołączył: 07 Lip 2014
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Głogów

PostWysłany: Śro 20:39, 06 Maj 2015    Temat postu:

wszystko jest w kierownicy, bo ciężarek mi nie wypadł, a jedynie się odkręcił. Zauważyłem to w porę i wyjąłem go razem ze śrubą.
Gosposię mimo wszystko poproszę o współpracę - zdjęcia jutro wrzucę na forum Embarassed


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez patryk dnia Nie 6:26, 10 Maj 2015, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szuja
DeTox nie pomoże



Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 3462
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 46 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa

PostWysłany: Sob 21:43, 09 Maj 2015    Temat postu:

gdzie te zdjecia? Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
patryk
Motocyklista



Dołączył: 07 Lip 2014
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Głogów

PostWysłany: Nie 6:28, 10 Maj 2015    Temat postu:

Szuja napisał:
gdzie te zdjecia? Smile


Admin ocenzurował.

Guma była na miejscu, ale nakrętki nie znalazłem. Pewnie wpadła głębiej. Założyłem nową, poskręcałem i po sprawie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin