Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Problem z odpalaniem - przekaźnik rozrusznika?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wiciu1987
A1



Dołączył: 31 Sty 2015
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Wto 19:46, 01 Wrz 2015    Temat postu: Problem z odpalaniem - przekaźnik rozrusznika?

Witam
sytuacja wygląda następująco:

bez żadnych dodatkowych objawów i problemów zaczął marudzić przy odpalaniu, po włączeniu killswitcha słuchać normalnie pompe wtryski czy co to tam buczy (jak zwykle),
przy wciśnięciu startera słychać pyknięcie (chyba przekaźnika - okolice kanapy) i nic, po kilku powtórkach odpala. Czasem od razu czasem po 5 próbach.
Aku naładowane, killswitch i przycisk startera ok, czujnik klamki sprzęgła ok,
jak zwieram kluczem kable przy przekaźniku odpala od razu bez zająknięcia (więc chyba rozrusznik zdrowy).
Czy w tej sytuacji mogę spokojnie iść kupić nowy przekaźnik czy jest jeszcze sens coś sprawdzić po drodze?
Wyczyścić się chyba tego cholerstwa nie da bo zalane w jeden kawałek plastiku zdaje się.
Z góry dzięki za wszelkie info


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zaghar
A1



Dołączył: 06 Maj 2015
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 20:44, 01 Wrz 2015    Temat postu:

Z tego co opisałeś ja jestem w stanie zaproponować dwa problemy:
1. tak jak piszesz - po prostu przekaźnik. Z czasem cewka elektromagnetyczna w przekaźnikach po prostu się zużywa lub wypala stąd konieczność czasem kilkukrotnego załączenia żeby cewka załapała.
Lub mogły się po prostu wyrobić styki w przekaźniku. Stąd to pyknięcie (cewka przekaźnika załapała) ale brak reakcji.
2. problem z załączeniem przekaźnika czyli przyciskiem startera. To też jest element który z czasem może się po prostu zużyć i styki w przycisku nie łapią od razu.
Osobiście jako pierwszy wymieniłbym przekaźnik.

edit:
Po krótkim namyśle jeśli pyknięcie słychać po każdym naciśnięciu startera to punt 2 bym sobie odpuścił. Znaczyłoby to że starter działa poprawnie i za każdym razem załącza przekaźnik a problem jest na jego sykach.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Zaghar dnia Wto 20:51, 01 Wrz 2015, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miotacztruskawek
Motonita



Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin

PostWysłany: Wto 21:50, 01 Wrz 2015    Temat postu:

Zaghar napisał:
Po krótkim namyśle jeśli pyknięcie słychać po każdym naciśnięciu startera to punt 2 bym sobie odpuścił. Znaczyłoby to że starter działa poprawnie i za każdym razem załącza przekaźnik a problem jest na jego sykach.


I tyle w temacie Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin