Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Problem z uruchomieniem małego dl-a

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
globtdm
A2



Dołączył: 26 Paź 2011
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Śro 22:45, 11 Kwi 2012    Temat postu: Problem z uruchomieniem małego dl-a

Witam

mam chyba mały wielki problem, po przekręceniu stacyjki i naciśnięciu guzika startera moto nie odpala, czujnik od sprzęgła sprawdzony nawet go z mostkowałem dalej nic, przycisk startera działa bo światła przygasają, uruchomienie na krótko czyli z mostkowanie na przekaźniku śrub na chwile uruchamia moto, ale z guzika dalej nic, bezpieczniki sprawdzone, już mi nic do głowy nie przychodzi, może ktoś ma jakiś pomysł.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
konra.dzik
Administrator



Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 22:56, 11 Kwi 2012    Temat postu:

Złóż stopkę i wrzuć luz.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
skalar
Motocyklista



Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 23:58, 11 Kwi 2012    Temat postu:

Mało szczegółów napisałeś...
DL 650 czy 1000 - rocznik modelowy??
Świeci się CHECK czy nie?

Zakładam że nie (bo odpaliłeś na krótko) to do sprawdzenia przycisk rozrusznika (styki), kostka stacyjki(styki), złącza i kable "po drodze"
A z nietypowych - może to odcięcie rozrusznika (immobilizer) w alarmie i samouzbrajanie do immo tylko? Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Coliniak
Motonita



Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 866
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: in the middle of nowhere

PostWysłany: Czw 6:15, 12 Kwi 2012    Temat postu:

konra.dzik napisał:
Złóż stopkę i wrzuć luz.


loooooooool


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
globtdm
A2



Dołączył: 26 Paź 2011
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Czw 8:36, 12 Kwi 2012    Temat postu:

dl 650 2006
po przekręceniu stacyjki CHECK się zapala naciskam rozrusznik, światła przygasają (czyli myślę że włącznik działa) motocykl nie odpala. Czujnik sprzęgła spjołem na krótko, sprawdziłem czy masuje i sprawdziłem czy obwód się zamyka, zamyka w żółtej kostce pod filtrem powietrza.
Dziś posprawdzam dokładnie kostki, przełożę główny moduł aby go wykluczyć,
alarmu brak, immobilizer brak.
Po uruchomieniu (zwarcie na przekaźniku) na kródko Check gaśnie moto normalnie działa.
Na pych też działa.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaG
Administrator



Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4243
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa

PostWysłany: Czw 8:39, 12 Kwi 2012    Temat postu:

Akumulator...?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
globtdm
A2



Dołączył: 26 Paź 2011
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Czw 9:13, 12 Kwi 2012    Temat postu:

MaG napisał:
Akumulator...?


akumulator odpada bo pali na krótko ze zwarcia, po zatym jest cały czas podpięty pod automat (prostownik) aby w trakcie szukania prądu napięcie nie spadło.
Sprawa o tyle dziwna że stało się to w trakcie przejażdżki, w środku dnia raptownie przestał odpalać z guzika.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jawa
A



Dołączył: 30 Mar 2009
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 9:48, 12 Kwi 2012    Temat postu:

Sprawdź może kostkę startera. Rozebranie i wyczyszczenie to sprawa kilku minut.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Coliniak
Motonita



Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 866
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: in the middle of nowhere

PostWysłany: Czw 12:04, 12 Kwi 2012    Temat postu:

W aucie podobny objaw daja podwieszone szczotki na rozruszniku, cewka dziala z tego co piszesz bo przygasaja Ci swiatla. ja bym sprawdzil jeszcze przewody do rozrusznika, sprawdz mase.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
skalar
Motocyklista



Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 21:01, 12 Kwi 2012    Temat postu:

Echs.... zaczynacie wymyślać jakies przedziwne teorie Razz

Jezeli świeci się CHECK to wg schematu ze strony 4-13 SM do sprawdzenia jest:
1. Czujnik bocznej stopki
2. Kill switch na kierownicy
3. GPS (gear position switch)
4. Przekaźnik stopki bocznej
5. Kostka stacyjki
Zacząłbym od doprowadzenia do zgaśnięcia CHECK ENGINE bo bez tego nie ma co szukać głębiej problemu. Ponieważ problem pojawił się nagle to sprawdź czujnik stopki bocznej i przekźnik stopki bocznej (ma mieć przejście przy złożonej stopce!), kill switch w pozycji RUN też ma miec przejście.
Na terminalu 9 ECU (dla ECU K4-K6 - pojedyncza wtyczka bo od k& wzwyż jest zmiana ECU i pinów!) powinieneś mieć + 12V (bez tego sygnału swiecić się będzie CHECK ENGINE!!)
Co dos szczegółów co na którym kablu i na której złączce odsyłam do SM rozdział 8.
Jeżeli uporasz się z CHECK-iem a rozrusznik dalej nie będzie kręcił to do sprawdzenia dopiero wtedy jest:
1. czujnik sprzęgła
2. stycznik (przekaźnik) rozrusznika
3. Przycisk startera


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawel257
Motocyklista



Dołączył: 19 Kwi 2011
Posty: 352
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: okolice Krakowa

PostWysłany: Czw 21:28, 12 Kwi 2012    Temat postu:

Gdyby coś było ze stopka to na luzie powinien odpalić, najwyżej po wbiciu biegu by gasł.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
globtdm
A2



Dołączył: 26 Paź 2011
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Pią 9:12, 13 Kwi 2012    Temat postu:

Abra kadaba czary mary i ktoś lecie po browary, dzięki wszystkim za pomocne pomysły usterka usunięta.
po prześwietleniu wszystkich kostek kosteczek przekaźników, zacząłem odnowa, okazało się że problem dotyczy jednak startera rozrusznika na kierownicy, tam gdzie idą cztery kable. Po całkowitym rozebraniu wyszło że wina za leży po stronie jednej z dwóch sprężynek (poprzeczna malutka) która miało już dość. Nie ma co Suza to twarda sztuka teraz muszę ją do kupy poskładać bo sobotę parady zloty Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin