Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Stukanie czy Tarcie.............czy kaplica ;)

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
apollo4forti
A2



Dołączył: 04 Lut 2010
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: warszawa - stopnica

PostWysłany: Wto 12:45, 28 Cze 2011    Temat postu: Stukanie czy Tarcie.............czy kaplica ;)

Ostatnio wybraliśmy się z moim Suzi na trasę z Wawy to Pragi.
Łącznie wyszło 1800 Km.

W drodze powrotnej za Cieszynem pojawiło się STUKANIE.

Motocykl obładowany kuframi z pełnym załadunkiem i plecaczek w wadze normalnej Smile

Przed wyjazdem. Naciągnięty łańcuch. Zmienione płyny.

Stukanie jest tylko gdy dodaje gazu na biegu. Przy przyspieszaniu.
Jak odpuszczę gaz stukanie znika.
Dźwięk jak dla mnie to takie niby tarcie lub uderzanie łańcucha ale przecież ga naciągałem i w drodze do nic się nie działo.
Jak motocykl stoi i dodaje gazu na biegu jałowym nic nie stuka nie pryka w całym zakresie obrotów. Jak wbije bieg i jade (załadowany) słychać to w całym zakresie obrotów na każdym biegu. Z nasileniem od 3 tys obrotów. Mam też wrażenie że nie przyspiesza wtedy płynnie tylko tak jakby skokowo. Chociaż w trasie z dynamiki nie brakuje nic.

Z ciekawostek zdjąłem kufry plecaczka i dzisiaj "prawie" nic nie słyszę.
Wieczorkiem śmignę jeszcze aby gdzieś się przejechać to zobaczę i dopiszę info do posta.

Z moich diagnoz:
Najgorsze to skrzynia, lub coś z napędem
Najlżejsza napiąć ponownie łańcuch bo przejechał trochę drogi i wsumie ma łącznie ponad 20 tyś.
Z naj najgorszych moto zdycha i kaplica na amen Wink

Jakieś pomysły co do diagnozy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaG
Administrator



Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4244
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa

PostWysłany: Wto 15:39, 28 Cze 2011    Temat postu:

Zajrzyj do zębatki zdawczej - czy już się zęby nie wyrobiły i nie "przepuszczają" łańcucha pod dużym obciążeniem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Biały
Motonita



Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 1031
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wa-wa

PostWysłany: Wto 22:13, 28 Cze 2011    Temat postu:

Zestaw napędowy do wymiany- łańcuch nierówno wyciągniety...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
magrafb
Motocyklista



Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 456
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Śro 10:30, 29 Cze 2011    Temat postu:

Biały napisał:
Zestaw napędowy do wymiany- łańcuch nierówno wyciągniety...

Dokladnie tak kompletny napęd do wymiany.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
apollo4forti
A2



Dołączył: 04 Lut 2010
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: warszawa - stopnica

PostWysłany: Czw 10:37, 30 Cze 2011    Temat postu:

W sobotę robię wymianę.
Napiszę czy pomogło.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kaszub
Gość






PostWysłany: Pon 14:58, 04 Lip 2011    Temat postu:

Pomogło? Bo też bym to obstawiał...
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
apollo4forti
A2



Dołączył: 04 Lut 2010
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: warszawa - stopnica

PostWysłany: Pon 15:09, 04 Lip 2011    Temat postu:

niestety deszcz mnie powstrzymał................sprawa przesunięta o tydzień.
Dam znać jak wymienię.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
apollo4forti
A2



Dołączył: 04 Lut 2010
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: warszawa - stopnica

PostWysłany: Pon 8:47, 11 Lip 2011    Temat postu:

No i po sprawie...............

Wymieniony napęd i zębatki.
Przy wymianie okazało sie że łożysko przy zębatce z nieznanych przyczyn nie ma osłony plastikowej z jednej strony. Tej która chroni przed całym syfem który może się tam dostać. (ale wewnętrznej niewidocznej dla oka)
Efekt rozwalone, luźne, latające na boki. Zapewne stąd te dziwne tarcia i dźwięki.
Nie wiem czy oryginalnie osłona jest zdejmowana czy moja z nieznanych przyczyn się ulotniła........nowe łożysko już założone i ma osłony z obu stron.
Mechanik stwierdził że mogło to się stać korzystając z myjni. Resztę zrobiła jazda w deszcz i brud który sie dostał

Po wymianie stuki zniknęły. Wszystko śmiga ładnie. Żadnych szarpnięć. Płynnie się jeździ. Zupełnie jakby moto było nowe.

Dodatkowo zębatkę przednią w ramach testów mam z 1 zębem mniej troszkę inne odczucia na niskich biegach. Raczej jej nie wymienię. Dobrze sprawuje się w korach na niskich obrotach jest ciut szybciej.


Dorzucam info z serwisówki co do wymiany łańcucha:
Przeliczyć 21 pinów (20 miejsc) na łańcuchu i zmierzyć
odległość między tymi punktami. Jeśli odległość przekracza 319,4 mm łańcuch należy wymienić.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez apollo4forti dnia Pią 11:39, 15 Lip 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Aspius
A



Dołączył: 08 Lip 2009
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Garwolin

PostWysłany: Wto 13:56, 26 Lip 2011    Temat postu:

Poprawcie mnie jeżeli się mylę, ale pod większe obciążenie dobrze jest łańcuch raczej odpuścic niż naciągać. Chodzi oczywiście o dolne ograniczenie tolerancji.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nieprosty
Motonita



Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Wto 14:12, 26 Lip 2011    Temat postu:

Aspius napisał:
Poprawcie mnie jeżeli się mylę, ale pod większe obciążenie dobrze jest łańcuch raczej odpuścic niż naciągać. Chodzi oczywiście o dolne ograniczenie tolerancji.

Zgodnie z teorią to nie. Z założenia luz łańcucha podawany przez producenta jest stały i tak dobrany aby przy maksymalnym dobiciu zawieszenia był lekki zapas.
A jak chcesz sprawdzić co się dzieje z łańcuchem podczas uginania zawieszenia to wykręć jedną śrubę od mocowania amortyzatora i poruszaj wahaczem góra dół w granicach skoku.

W ramach ciekawostek łańcuch nie zawsze się napina podczas uginania zawieszenia. Jest to uzależnione od konstrukcji motocykla (umiejscowienie wahacza).
W skrócie wygląda to tak, że w momencie kiedy oś łożyskowania wahacza, zębatka zdawcza i oś tylnego koła są w jednej linii to łańcuch jest najbardziej napięty. Jeżeli osiągniemy ten punkt przed całkowitym ugięciem zawieszenia to dalej łańcuch się będzie luzował.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaG
Administrator



Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4244
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa

PostWysłany: Wto 15:35, 26 Lip 2011    Temat postu:

W dl650 łańcuch naciąga się przy zwiększaniu obciążenia. Teoretyczny wniosek Aspiusa jest poprawny, chociaż przy prawidłowo ustawionym luzie łańcucha i normalnie pracującym zawieszeniu (czytaj: sprężyna, amor, wahacz działają normalnie) takiej potrzeby nie ma. IMO temu właśnie napinaniu się łańcucha przy obciążaniu motocykla służy "ustawowy" luz podawany w instrukcji jako luz na nieobciążonym motocyklu (bez jeźdźca i bagażu).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nieprosty
Motonita



Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Wto 20:05, 26 Lip 2011    Temat postu:

MaG napisał:
W dl650 łańcuch naciąga się przy zwiększaniu obciążenia. Teoretyczny wniosek Aspiusa jest poprawny, chociaż przy prawidłowo ustawionym luzie łańcucha i normalnie pracującym zawieszeniu (czytaj: sprężyna, amor, wahacz działają normalnie) takiej potrzeby nie ma. IMO temu właśnie napinaniu się łańcucha przy obciążaniu motocykla służy "ustawowy" luz podawany w instrukcji jako luz na nieobciążonym motocyklu (bez jeźdźca i bagażu).

No i dlatego wniosek Aspiusa według mnie nie jest poprawny. Jeżeli łańcuch ustawi dobrze to niezależnie od obciążenia wszystko będzie ok. Błędem według mnie jest ustawianie łańcucha ciaśniej do jazdy z lekkim obciążeniem. Nawet jak ktoś waży tyle co mysz wyścigowa to przy władowaniu się w jakąś większą dziurę zawieszenie ma prawo dobić i dobije, w tej sytuacji za ciasno ustawiony łańcuch przeniesie większość obciążenia na łożysko tego wałka, na którym jest zębatka zdawcza a to dość kłopotliwy element do wymiany.
Z resztą się zgadzam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Aspius
A



Dołączył: 08 Lip 2009
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Garwolin

PostWysłany: Śro 8:23, 27 Lip 2011    Temat postu:

Chyba nie do końca precyzyjnie się wyraziłem, chciałem powiedzieć, że im większe obciążenie, tym większą krzywdę możemy wyrządzić zbyt mocno naciągniętym łańcuchem. Wystarczy ze przy regulacji zostawimy zbyt mało luzu, zapakujemy bagaże + plecaczek i możemy mieć kłopot jak kolega zakładający ten wątek. Oczywiście napęd mógł się też zwyczajnie już zużyć.
Pamiętam jak koledze afrykańczykowi skończyło się łożysko czy łańcuch (dokładnie nie pamiętam) na wyprawie bo regulując go tuż przed wyjazdem odrobine przesadził z naciągiem. Od tamtej pory przed każdą wyprawą każe wsiadać na obciążone moto i dobiero wtedy sprawdza czy łańcuch ma delikatny luz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Coliniak
Motonita



Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 866
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: in the middle of nowhere

PostWysłany: Śro 12:08, 27 Lip 2011    Temat postu:

tak jak pisze MaG wszystko zalezy od umiejscowienia osi wahacza wzgledem osi zebatki zdawczej

dobrze myslisz Aspius, tak byc powinno i jest w DLu...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin