Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Amortyzator tylny - wyciek oleju?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TempEI4
A1



Dołączył: 16 Cze 2016
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Białystok

PostWysłany: Pią 13:42, 18 Lis 2016    Temat postu: Amortyzator tylny - wyciek oleju?

Rozchodzi się o dźwięki jakie on generuje. Gdyby nie to, prawdopodobnie nie zwróciłbym na to nawet uwagi. Amorek wydaje charakterystyczne "chlupanie" z dźwiękiem wypuszczanego powietrza. Miałem kiedyś podobny przypadek w rowerze górskim. Z tym że tam prowadnica tłoka była aż uwalona olejem. Tutaj zdaje się być sucha i czysta.
Ciężko było mi zdiagnozować czy to wyciek oleju bo często zjeżdżam z utwardzonych. Dolna część jest mocno ubrudzona, zastanawiam się jednak czy to nie smar z łańcucha..

K4, 47 000km, jeżdżę solo, do najcięższych nie należę (70kg + kufer)
Poniżej zamieszczam nagranie jak to brzmi.

[link widoczny dla zalogowanych]

Może miał ktoś podobną sytuację? Przyznam się, że nie czuje się na siłach, by w nim samodzielnie grzebać.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysiekjx1
Motocyklista



Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 419
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: dolnośląskie/BLC

PostWysłany: Sob 17:00, 19 Lis 2016    Temat postu: Re: Amortyzator tylny - wyciek oleju?

TempEI4 napisał:
Przyznam się, że nie czuje się na siłach, by w nim samodzielnie grzebać.


bo nic tam nie wygrzebiesz a każda ingerencja skończy się jego utylizacją bądź koniecznością udania się do specjalistycznego serwisu


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Suszny
Maniak motocyklowy



Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie

PostWysłany: Sob 19:09, 19 Lis 2016    Temat postu:

Według tego co podaje serwisówka, tylny amortyzator jest nienaprawialny. Nie da się go rozebrać. Gdy się skończy, należy wywiercic w nim otwór, wylać olej i wywalić na złom - a szkoda że nie ma zestawów naprawczych...

W moim K5, ponad 120 tyś km (gdzie również chętnie w teren zjeżdżam a po czarnym głównie z plecakiem) amortyzator jest ok, nic niepokojącego nie słysze ani nie widze.
Na twoim filmiku faktycznie coś słychać ale ciężko mi ocenic c to jest i czy faktycznie trzeba się tym przejmować.
Widzę że wyczyściłeś ładnie cały spód. Pojedź gdzies w dziury i zobaczysz czy cos będzie brudne w jego dolnej części.

Amortyzator najlepiej sprawdzić wymontowując go, następnie zdjąć sprężynę i poruszać nim. W dolnej części jest śruba regulacyjna tłumienie (płaski śrubokręt). Pokręć póki co śrubą i wtedy go doginaj. Zobaczysz czy coś się zmieniło.

Ale sądzę, że jeśli wywaliło by ci olej to odczuł byś to podczas jazdy. Bujało by motocyklem bardzo. Zamiast tłumić uderzenie, skakał by jak piłka na samej sprężynie.
Najpierw pokręć tłumieniem i zobacz czy robi się twardszy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TempEI4
A1



Dołączył: 16 Cze 2016
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Białystok

PostWysłany: Nie 19:57, 20 Lis 2016    Temat postu:

Suszny, godny pozazdroszczenia przebieg. Tym bardziej mnie zastanawia co się u mnie stało ;D

Tak więc wygrzebałem dziś amortyzator, zdjąłem też sprężynę. Wziąłem się za inspekcję tłumienia i ...

Działa, raczej bez zarzutu. Na skręconym na maxa tłumieniu ledwo ją dociskam, natomiast po wykręceniu tłumi dużo lżej ale jednocześnie dźwięk "siorbania?" jest wyraźniejszy. Mimo to na prowadnicy tłoka oleju nie widać, żadnych innych wycieków.

Tak zachowuje się na minimalnym tłumieniu.
[link widoczny dla zalogowanych]

I teraz nie wiem czy warto tym sobie głowę zaprzątać.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Suszny
Maniak motocyklowy



Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie

PostWysłany: Nie 21:28, 20 Lis 2016    Temat postu:

Składaj to i jeździj ! Nic się nie przejmuj Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miotacztruskawek
Motonita



Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin

PostWysłany: Nie 22:24, 20 Lis 2016    Temat postu:

Nie jestem fachowcem od zawiasów, ale o ile się nie mylę, to wszystko jest ok... Tłumienie w amortyzatorze jest realizowane na specjalnych kanalikach przez które przepływa olej. Gdy rzecz dzieje się szybko wtedy słychać coś właśnie na kształt takiego "siorbania".

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin