VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie -> Bierze Olej
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Bierze Olej
PostWysłany: Wto 15:05, 30 Cze 2015
Volly
A2

 
Dołączył: 12 Kwi 2015
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań





Witam.

Na początku sezonu zakupiłem dl650 k7 w gdańsku, dojechałem do poznania i nie zauważyłem aby ubyła choć kropla oleju. Standardowo wymieniłem olej na motul 5100 + filtr, oraz oddałem moto na sprawdzenie luzów zaworowych (moto 54tys przebiegu potwierdzone książka serwisową). Od czasu regulacji luzów zaworowych zauważyłem że zaczął brać oleju tj. zrobiłem trasę jakieś 750km i ubyło jakieś 200ml. W mieście potrafi spalić tyle oleju przy przebiegu 500km. Żadnych wycieków nie zauważyłem, moto stoi cały czas na kostce brukowej i żadnych plam nie ma, na silniku też nic nie widać. Dzisiaj sprawdziłem kompresję i na pierwszym cylindrze wyszło 15 a na drugim 15,5 (niestety silnik był zimny, przepustnica oczywiście otwarta na max). Zastanawiam się czy to może nie uszczelniacze zaworów się wyrobiły, bo jakby były pierścienie itd to raczej mniejsza kompresja by była? Świece od zakupu moto nie były wymieniane, elektrody wyglądają ok.
Czy ktoś ma doświadczenie w wymianie uszczelniaczy i ewentualnie pomógł w ich wymianie. Mogę dojechać do kogoś, na jakiś zlocik ? Smile lub zapraszam do mnie. Oczywiście nie za darmo Smile Do mechaników moto raczej nie chcę oddawać, bo sami wiecie że rożnie może się trafić Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 15:16, 30 Cze 2015
Boren
Motocyklista

 
Dołączył: 03 Lip 2014
Posty: 420
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: warszawa





nadmierne spalanie oleju można poznac po spalinach


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 15:19, 30 Cze 2015
Volly
A2

 
Dołączył: 12 Kwi 2015
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań





Sprawdzałem i wydaje się że lekko kopci przy ostrzejszym dodawaniu gazu, a nie gdy schodzi z obrotów. Więc wg. tej teorii wyglądałoby to na pierścienie, a kompresja jest ok. Tak więc sam już nie wiem Sad


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 15:25, 30 Cze 2015
Boren
Motocyklista

 
Dołączył: 03 Lip 2014
Posty: 420
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: warszawa





albo gładź cylindrów. W każdym razie tutaj teoretycznie tego nie rozwiążemy. Potrzebny jest warsztat.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 23:13, 30 Cze 2015
Vater
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Cze 2014
Posty: 405
Przeczytał: 14 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubliniec





Albo przesiadka na inny olej. Gdy lałem Shella, to chlipał mi podobne ilości. Zmieniłem na Motula i jak ręką odjął - zero dolewek Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 10:53, 02 Lip 2015
Kawka
A1

 
Dołączył: 07 Lut 2015
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





Czytałem gdzieś w necie, chyba na sv650 forum, że w tych silnikach znane są przypadki zapieczenia się pierścieni zgarniających. Ponoć skutecznie pomaga wlanie nafty do cylindra i pomoczenie tych pierścieni. Czy to prawda - nie wiem.
Wiele jest opinii, że przy przebiegach rzędu 50 - 60 tys. padają uszczelniacze. Nie wiem czy da się podejrzeć po dłuższym postoju, czy tłok jest pokryty skapującym po zaworze olejem. Możesz spróbować, bo to nic nie kosztuje Very Happy . Napisz coś jak ustalisz. Ja za oględziny swojego biorę się w zimę Very Happy
Tu było o wymianie uszczelniaczy:
http://www.svforum.pl/viewtopic.php?f=23&t=8829&hilit=wymiana+uszczelniaczy&start=0


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 17:52, 22 Lip 2015
Volly
A2

 
Dołączył: 12 Kwi 2015
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań





No ja na razie też chyba poczekam do wiosny i zrobię to przed zmiana oleju. Co do wymiany uszczelniaczy to raczej potrzebna mi będzie pomoc bo silnika nigdy sam nie rozbierałem. No chyba że ktoś by pomógł przy rozbiórce to wtedy naprawę mogę przełożyć na wcześniejszy termin Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 7:46, 23 Lip 2015
watson
A

 
Dołączył: 21 Maj 2014
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań





A tego Motula to gdzie kupiłeś?
Wczoraj kumpel mi mówił, że ma podobne problemy w Intruderze, i wyszło mu, że olej trefny.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 9:06, 23 Lip 2015
scalmar
Motocyklista

 
Dołączył: 03 Paź 2011
Posty: 499
Przeczytał: 55 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdynia





200ml/ 500 km - sporo. U mnie jak lałem olej Shell-a brał ok. 100-150 ml / 1000 km teraz jeżdżę na Fush Silkolene i jest ok. Mój mechanior jakoś tak Motul - a nie koniecznie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Bierze Olej
Forum VStromClub Strona Główna -> Usterki i awarie
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin