Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Bierze Olej

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Volly
A2



Dołączył: 12 Kwi 2015
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto 14:05, 30 Cze 2015    Temat postu: Bierze Olej

Witam.

Na początku sezonu zakupiłem dl650 k7 w gdańsku, dojechałem do poznania i nie zauważyłem aby ubyła choć kropla oleju. Standardowo wymieniłem olej na motul 5100 + filtr, oraz oddałem moto na sprawdzenie luzów zaworowych (moto 54tys przebiegu potwierdzone książka serwisową). Od czasu regulacji luzów zaworowych zauważyłem że zaczął brać oleju tj. zrobiłem trasę jakieś 750km i ubyło jakieś 200ml. W mieście potrafi spalić tyle oleju przy przebiegu 500km. Żadnych wycieków nie zauważyłem, moto stoi cały czas na kostce brukowej i żadnych plam nie ma, na silniku też nic nie widać. Dzisiaj sprawdziłem kompresję i na pierwszym cylindrze wyszło 15 a na drugim 15,5 (niestety silnik był zimny, przepustnica oczywiście otwarta na max). Zastanawiam się czy to może nie uszczelniacze zaworów się wyrobiły, bo jakby były pierścienie itd to raczej mniejsza kompresja by była? Świece od zakupu moto nie były wymieniane, elektrody wyglądają ok.
Czy ktoś ma doświadczenie w wymianie uszczelniaczy i ewentualnie pomógł w ich wymianie. Mogę dojechać do kogoś, na jakiś zlocik ? Smile lub zapraszam do mnie. Oczywiście nie za darmo Smile Do mechaników moto raczej nie chcę oddawać, bo sami wiecie że rożnie może się trafić Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boren
Motocyklista



Dołączył: 03 Lip 2014
Posty: 420
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: warszawa

PostWysłany: Wto 14:16, 30 Cze 2015    Temat postu:

nadmierne spalanie oleju można poznac po spalinach

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Volly
A2



Dołączył: 12 Kwi 2015
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto 14:19, 30 Cze 2015    Temat postu:

Sprawdzałem i wydaje się że lekko kopci przy ostrzejszym dodawaniu gazu, a nie gdy schodzi z obrotów. Więc wg. tej teorii wyglądałoby to na pierścienie, a kompresja jest ok. Tak więc sam już nie wiem Sad

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boren
Motocyklista



Dołączył: 03 Lip 2014
Posty: 420
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: warszawa

PostWysłany: Wto 14:25, 30 Cze 2015    Temat postu:

albo gładź cylindrów. W każdym razie tutaj teoretycznie tego nie rozwiążemy. Potrzebny jest warsztat.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Vater
Motocyklista



Dołączył: 16 Cze 2014
Posty: 469
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubliniec

PostWysłany: Wto 22:13, 30 Cze 2015    Temat postu:

Albo przesiadka na inny olej. Gdy lałem Shella, to chlipał mi podobne ilości. Zmieniłem na Motula i jak ręką odjął - zero dolewek Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kawka
A1



Dołączył: 07 Lut 2015
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Czw 9:53, 02 Lip 2015    Temat postu:

Czytałem gdzieś w necie, chyba na sv650 forum, że w tych silnikach znane są przypadki zapieczenia się pierścieni zgarniających. Ponoć skutecznie pomaga wlanie nafty do cylindra i pomoczenie tych pierścieni. Czy to prawda - nie wiem.
Wiele jest opinii, że przy przebiegach rzędu 50 - 60 tys. padają uszczelniacze. Nie wiem czy da się podejrzeć po dłuższym postoju, czy tłok jest pokryty skapującym po zaworze olejem. Możesz spróbować, bo to nic nie kosztuje Very Happy . Napisz coś jak ustalisz. Ja za oględziny swojego biorę się w zimę Very Happy
Tu było o wymianie uszczelniaczy:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Volly
A2



Dołączył: 12 Kwi 2015
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 16:52, 22 Lip 2015    Temat postu:

No ja na razie też chyba poczekam do wiosny i zrobię to przed zmiana oleju. Co do wymiany uszczelniaczy to raczej potrzebna mi będzie pomoc bo silnika nigdy sam nie rozbierałem. No chyba że ktoś by pomógł przy rozbiórce to wtedy naprawę mogę przełożyć na wcześniejszy termin Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
watson
A



Dołączył: 21 Maj 2014
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 6:46, 23 Lip 2015    Temat postu:

A tego Motula to gdzie kupiłeś?
Wczoraj kumpel mi mówił, że ma podobne problemy w Intruderze, i wyszło mu, że olej trefny.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
scalmar
Motonita



Dołączył: 03 Paź 2011
Posty: 569
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Czw 8:06, 23 Lip 2015    Temat postu:

200ml/ 500 km - sporo. U mnie jak lałem olej Shell-a brał ok. 100-150 ml / 1000 km teraz jeżdżę na Fush Silkolene i jest ok. Mój mechanior jakoś tak Motul - a nie koniecznie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin