VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie -> bład FI C31 proszę o pomoc
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
bład FI C31 proszę o pomoc
PostWysłany: Nie 21:54, 25 Mar 2012
michal
A1

 
Dołączył: 25 Wrz 2011
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: katowice





Witam ponownie w nowym sezonie 2012

proszę o pomoc Kolegów ,którzy spotkali się z tą usterką:
-Świecąca się czerwona lampka
-błąd F1 ,odczytałem błąd i jest C31
"C31 Gear Position Sensor (GPS) C31 czujnik położenia biegów (GPS)"

proszę o podpowiedz co jest przyczyną i jak ją usunąć ,zapala się błąd przeważnie jak jadę ze stałą prędkością dłuższy czas np 110km/h ,nie spada moc i nic właściwie się nie dzieje ,oprócz świecącej i wkurzającej czerwonej lampki

z góry dziękuje
Pozdro Michał


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 22:43, 25 Mar 2012
Mlody
Motonita

 
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 973
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





Zakładałeś może wyświetlacz biegów sprzedawany tutaj na forum? Sprawdź kostkę od czujnika biegów. Znajdziesz ją po lewej stronie moto, w okolicach ramy, tylnej owiewki. Może coś w niej nie styka.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Mlody dnia Nie 22:44, 25 Mar 2012, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 21:36, 26 Mar 2012
michal
A1

 
Dołączył: 25 Wrz 2011
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: katowice





Dziękuje za zainteresowanie i pomoc ,właśnie dzisiaj znalazłem tę wtyczkę ,było coś kombinowane (poprzedni właściciel) znalazłem jakaś puszkę? podłączona na partyzanta przed wejściem do kostki ,poprzecinane kable i złączone na "sztukę" (jeden wogóle się rozłączył). pewnie poprzedni właściciel podłączał jakiś wyświetlacz biegów i narobił bałaganu!?
polutuje kabelki ,założe termokurcze i zobaczę ,czy to było przyczyną.

pozdrawiam
Michał


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 17:21, 27 Mar 2012
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Skasuj błędy z pamięci ECU jak już wszystko będzie ok, bo dalej będzie Ci "uśredniał" mapę zapłonu dla wszystkich biegów...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 21:30, 27 Mar 2012
lasooch
Motonita

 
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków





Napiszesz coś więcej o tym kasowaniu błędów? Bo ja pierwsze słyszę, że nasze ecu w ogóle ma jakąś pamięć...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 11:47, 29 Mar 2012
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





lasooch napisał:
Napiszesz coś więcej o tym kasowaniu błędów? Bo ja pierwsze słyszę, że nasze ecu w ogóle ma jakąś pamięć...


Ma pamięć EPROM bo musi mieć...
W przypadku DL-a wystarczy wejść w tryb autodiagnostyki. Jeżeli wyświetla cię C-00 to wszystko jest ok.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 20:33, 29 Mar 2012
lasooch
Motonita

 
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków





Autodiagnostyka wyświetla tylko bieżące błędy, komputer nie zapamiętuje żadnych archiwalnych. Aby na wyświetlaczu pojawił się kod błędu, to podczas autodiagnostyki musi faktycznie występować jakaś usterka. Jeżeli natomiast usterka była, ale "samo się naprawiło", bo np. jakiś kabel jest przerwany i raz łączy, raz nie, to w kompie nie znajdziemy najmniejszego śladu po tej usterce.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 23:20, 29 Mar 2012
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





To spróbuj odłączyć np. sonde lambda i pojeździj tak sobie... Od K7 nie da się chyba nawet uruchomić silnika ale w K4-6 (sonda 2przewodowa) tak. Otórz komp zapamięta sobie "brak" sondy lambda i zoptymalizuje dawkę paliwa tak aby nie przekroczyć jakiegoś tam progu. Niestety po podłączeniu sondy komp już nie będzie jej "widział", trzeba wejść w tryb diagnostyczny żeby ją "zobaczył". Przećwiczyłem to organoleptycznie bo mi padła sonda i przez 3 dni jeździłem bez...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 16:36, 16 Kwi 2012
gregdobrynin
Motocyklista

 
Dołączył: 14 Cze 2011
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Oxford, UK





Czy ta 'jaks puszka' to cos takiego? Wink



http://www.ebay.de/itm/Power-Pack-Suzuki-DL-650-KLV-1000-Tuning-Neu-TOP-/300695075126?pt=Motorrad_Kraftradteile&hash=item4602d2b936

Ja jakis czas temu kupilem to na eBayu. Podlaczylem w zeszly piatek, ale wlasnie tez wyskakuje mi blad C31. Kontaktowalem sie juz z 'producentem'. Smile
Dzialanie: tak ajk normalnie ponizej 3 tys obrotow juz nie ciagnal, teraz ciagnie od 2k U/min. Jakos tez tak rowniej przyspiesza.
Zobaczymy, czy da sie tylko ten wyskakujacy problem usunac. W czerwcu mam TÜV i nie wiem czy to przejdzie... Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
bład FI C31 proszę o pomoc
Forum VStromClub Strona Główna -> Usterki i awarie
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin