VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie -> Zblokowane przednie koło
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Zblokowane przednie koło
PostWysłany: Czw 10:27, 12 Kwi 2012
szustylodz
Motonita

 
Dołączył: 24 Gru 2010
Posty: 507
Przeczytał: 22 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódź





Witam
Oto sytuacja - zaznaczam, że dwa tygodnie wcześniej w ramach serwisowania maszyny zostały wymienione m.in. klocki hamulcowe-założone SBS, płun hamulcowy Castrol DOT 4 i założone zestawy naprawcze - wymiana przód i tył. Dwa dni temu podczas wieczornej przejażdżki po przejechaniu kilkuset metrów i manewrach na parkingu poczułem twardniejącą klamkę przedniego hamulca, za chwilę tarcie tarcz jakby zaciągnął ręczny. Ciężko było ruszyć. Po paru minutach konsternacji... próbuję jechać dalej. Objawy ustąpiły - klamka zmiękła, przestało przycierać tarcze...Myślałem do wczoraj, że coś mi się przywidziało, tym bardziej że po sytuacji na parkingu zrobiłem traskę 100 km i wszystko było w porządku
Wczoraj rano przyjechałem do pracy, wszystko ok. Po południu wsiadam na moto, ze dwa razy wcisnąłem klamkę hamulca i ..... to samo. Klamka momentalnie twarda, żadnego ruchu, tarcze jakby zaciągał co raz mocniej ręczny, moto z oporami do przodu. W końcu tak zacisnęło tarcze, że zblokowało koło a ja mało nie fiknąłem na bok z motorem. Tarcze gorące jak diabli, przejechałem ze 100 metrów. Stoję i patrzę - tłoczki zaciskają klocki jak diabli. Mija 5, 10 minut, wszystko ostygło, klamka znowu zmiękła, klocki odpuściły i jakoś dojechałem do garażu. Zaznaczam że z tylnym hamulcem wszystko w porządku
Co obstawiacie - płyn, tłoczki czy coś jeszcze? Proszę o opinie....


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Re: Zblokowane przednie koło
PostWysłany: Czw 12:43, 12 Kwi 2012
express
Administrator

 
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2173
Przeczytał: 74 tematy

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków, VIII





Zacząłbym od ponownego odpowietrzenia układu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 13:27, 12 Kwi 2012
Blunio
Gość

 





Klocki obcierają o tarcze. Wzrasta temperatura i ciśnienie u układzie hamulcowym co prowadzi do blokowania. Widać tłoczki w zaciskach nie odbijają, co może być wynikiem zabrudzenia albo nieprawidłowego montażu. Sprawa się kwalifikuje do reklamacji Cool
PostWysłany: Czw 14:42, 12 Kwi 2012
nieprosty
Motonita

 
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 687
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2





Dodałbym jeszcze, możliwą za dużą ilość płynu hamulcowego w zbiorniczku wyrównawczym.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 19:38, 14 Kwi 2012
szustylodz
Motonita

 
Dołączył: 24 Gru 2010
Posty: 507
Przeczytał: 22 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódź





Przyczyna problemów ustalona - nikt by nie pomyślał. Dziś sprawdzenie zacisków z tłoczkami dało takie oto rezultaty - w wyniku grzania się hamulców pasta do smarowania tłoczków i otworów w zaciskach - WURTH zrobiła się jak cement. Zaciski i tłoczki oczyszczone, inna pasta zapodana... jazda próbna.....i co ? dalej tarcze się grzeją a koło nie kręci się swobodnie..Co jest grane? Oglądamy klamkę hamulca po odpowietrzeniu....a tam coś świeci. Przyglądamy się bacznie a tam między klamką a gumową osłoną tłoczka metalowa podkładka o grubości 1 mm.
Suma sumarum - wychodzi na to, że do czasu wymiany klocków wszystko było ok, po wymianie z uwagi na większą grubość, podkładka być może dawała minimalny ruch tłoczków i stąd tarcie....
Jazda po sprawdzeniu wykonana, wszystko narazie gra, objawów jak pisałem wcześniej brak, ruch klamki zupełnie inny....


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 0:01, 15 Kwi 2012
nieprosty
Motonita

 
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 687
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2





szustylodz napisał:
Przyglądamy się bacznie a tam między klamką a gumową osłoną tłoczka metalowa podkładka o grubości 1 mm.
Wygląda na to, że trafiłeś na motocykl po domowym mechaniku.
Dobrze, że nic poważnego Ci się nie stało. Gdzieś już na zagranicznym forum v-strom'a czytałem o tym patencie z podkładką by hamulec łapał wcześniej.
Problem polega na tym, że jak się przesadzi z grubością tej podkładki albo się ona minimalnie przesunie to tłoczek pompy nie może się cofnąć do samego końca przez co płyn nie ma możliwości cofnięcia się do zbiorniczka wyrównawczego.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Zblokowane przednie koło
Forum VStromClub Strona Główna -> Usterki i awarie
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin