Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zblokowane przednie koło

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szustylodz
Motonita



Dołączył: 24 Gru 2010
Posty: 507
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódź

PostWysłany: Czw 9:27, 12 Kwi 2012    Temat postu: Zblokowane przednie koło

Witam
Oto sytuacja - zaznaczam, że dwa tygodnie wcześniej w ramach serwisowania maszyny zostały wymienione m.in. klocki hamulcowe-założone SBS, płun hamulcowy Castrol DOT 4 i założone zestawy naprawcze - wymiana przód i tył. Dwa dni temu podczas wieczornej przejażdżki po przejechaniu kilkuset metrów i manewrach na parkingu poczułem twardniejącą klamkę przedniego hamulca, za chwilę tarcie tarcz jakby zaciągnął ręczny. Ciężko było ruszyć. Po paru minutach konsternacji... próbuję jechać dalej. Objawy ustąpiły - klamka zmiękła, przestało przycierać tarcze...Myślałem do wczoraj, że coś mi się przywidziało, tym bardziej że po sytuacji na parkingu zrobiłem traskę 100 km i wszystko było w porządku
Wczoraj rano przyjechałem do pracy, wszystko ok. Po południu wsiadam na moto, ze dwa razy wcisnąłem klamkę hamulca i ..... to samo. Klamka momentalnie twarda, żadnego ruchu, tarcze jakby zaciągał co raz mocniej ręczny, moto z oporami do przodu. W końcu tak zacisnęło tarcze, że zblokowało koło a ja mało nie fiknąłem na bok z motorem. Tarcze gorące jak diabli, przejechałem ze 100 metrów. Stoję i patrzę - tłoczki zaciskają klocki jak diabli. Mija 5, 10 minut, wszystko ostygło, klamka znowu zmiękła, klocki odpuściły i jakoś dojechałem do garażu. Zaznaczam że z tylnym hamulcem wszystko w porządku
Co obstawiacie - płyn, tłoczki czy coś jeszcze? Proszę o opinie....


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
express
Administrator



Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2695
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków (VIII), Ustroń

PostWysłany: Czw 11:43, 12 Kwi 2012    Temat postu: Re: Zblokowane przednie koło

Zacząłbym od ponownego odpowietrzenia układu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Blunio
Gość






PostWysłany: Czw 12:27, 12 Kwi 2012    Temat postu:

Klocki obcierają o tarcze. Wzrasta temperatura i ciśnienie u układzie hamulcowym co prowadzi do blokowania. Widać tłoczki w zaciskach nie odbijają, co może być wynikiem zabrudzenia albo nieprawidłowego montażu. Sprawa się kwalifikuje do reklamacji Cool
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nieprosty
Motonita



Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Czw 13:42, 12 Kwi 2012    Temat postu:

Dodałbym jeszcze, możliwą za dużą ilość płynu hamulcowego w zbiorniczku wyrównawczym.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szustylodz
Motonita



Dołączył: 24 Gru 2010
Posty: 507
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódź

PostWysłany: Sob 18:38, 14 Kwi 2012    Temat postu:

Przyczyna problemów ustalona - nikt by nie pomyślał. Dziś sprawdzenie zacisków z tłoczkami dało takie oto rezultaty - w wyniku grzania się hamulców pasta do smarowania tłoczków i otworów w zaciskach - WURTH zrobiła się jak cement. Zaciski i tłoczki oczyszczone, inna pasta zapodana... jazda próbna.....i co ? dalej tarcze się grzeją a koło nie kręci się swobodnie..Co jest grane? Oglądamy klamkę hamulca po odpowietrzeniu....a tam coś świeci. Przyglądamy się bacznie a tam między klamką a gumową osłoną tłoczka metalowa podkładka o grubości 1 mm.
Suma sumarum - wychodzi na to, że do czasu wymiany klocków wszystko było ok, po wymianie z uwagi na większą grubość, podkładka być może dawała minimalny ruch tłoczków i stąd tarcie....
Jazda po sprawdzeniu wykonana, wszystko narazie gra, objawów jak pisałem wcześniej brak, ruch klamki zupełnie inny....


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nieprosty
Motonita



Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Sob 23:01, 14 Kwi 2012    Temat postu:

szustylodz napisał:
Przyglądamy się bacznie a tam między klamką a gumową osłoną tłoczka metalowa podkładka o grubości 1 mm.
Wygląda na to, że trafiłeś na motocykl po domowym mechaniku.
Dobrze, że nic poważnego Ci się nie stało. Gdzieś już na zagranicznym forum v-strom'a czytałem o tym patencie z podkładką by hamulec łapał wcześniej.
Problem polega na tym, że jak się przesadzi z grubością tej podkładki albo się ona minimalnie przesunie to tłoczek pompy nie może się cofnąć do samego końca przez co płyn nie ma możliwości cofnięcia się do zbiorniczka wyrównawczego.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin