Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Brak automatycznego ssania na zimnym silniku

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Suszny
Maniak motocyklowy



Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie

PostWysłany: Śro 12:33, 26 Paź 2016    Temat postu: Brak automatycznego ssania na zimnym silniku

Pacjent - DL 650 K5. Motocykl odpala od strzała tylko na zimnym silniku obroty na biegu jałowym są na poziomie 800obr\min. Dziwne jest to, że kiedy wcisnę sprzęgło obroty rosną do około 1,500obr\min, a jak znów puszcze klamkę to spadają poniżej tysiąca.
Rzecz dzieje sie tylko na zimnym silniku. Kiedy popracuje chwilę i sie zagrzeje obroty stopniowo same rosną do właściwych 1300obr\min.
Sprzęt ma siłe, wkręca się na obroty, sprzęgło działa właściwie. Nie ma żadnych innych objawów.
Miałem kiedyś podobny problem ale wtedy i z zapalaniem czy trzymaniem obrotów były problemy. Po zrobieniu synchronizacji przepustnic wszystko wróciło do normy. Tym razem tez w pierwszej kolejności sprawdziłem synchro, była lekka rozbieżność ale zsynchronizowanie nie pomogło.

Zaczęło się tak dziać na ostatnim wyjeździe w Grecji. Stopniowo od pewnego dnia zaczęło się pogarszać, aż w strachu będąc podkręciłem obroty. Skutek był taki że po rozgrzaniu silnika miałem za wysokie obroty i musiałem wrócić do poprzednich ustawień.

Wymieniony, olej, filtr powietrza, zrobione synchro, luz na klamce właściwy, paliwo tez lałem od tamtej chwili na wielu stacjach więc to raczej nie ma znaczenia dla tej usterki.

Ktoś ma jakieś pomysły za co się brać?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jotes
DeTox nie pomoże



Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2514
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 49 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia

PostWysłany: Śro 13:29, 26 Paź 2016    Temat postu:

faktycznie magiczna historia.
jezeli zmienia sie to wraz z temperatura silnika to moze albo czujnik temp, albo sonda lambda podaje jakies falszywe wartosci do komputera ? tylko co ma do tego sprzeglo ?
Albo moze ma to cos wspolnego z Twoimi problemami z ECU przed wyjazdem ?

Probowales wbijac bieg gdy to sie dzieje ? Moze w jakis sposob "skrzynia ciagnie " silnik i obroty w dol


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jotes dnia Śro 13:32, 26 Paź 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gdl
A



Dołączył: 03 Gru 2015
Posty: 152
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: okolice Leżajska

PostWysłany: Śro 14:32, 26 Paź 2016    Temat postu:

A może linka sprzęgła zahacza o coś po drodze..? Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miotacztruskawek
Motonita



Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin

PostWysłany: Śro 14:51, 26 Paź 2016    Temat postu:

Tak z teorii, to ECU pobierając info z czujników o stanie temperatury, obrotach wału korbowego, sondy lambda i całej masy innych czujników reguluje skład mieszanki i otwarcia drugiej przepustnicy, tak, aby nawet na zimnym silniku obroty miały stałą wartość... U ciebie faktycznie jakby tego nie było... Wciśnięcie sprzęgła rozłącza wał korbowy od skrzyni i zawsze w tym momencie obroty delikatnie podskakują, tylko normalnie komputer je zbija... U ciebie tego nie ma... Ale gdzie tego szukać to nie wiem Crying or Very sad ...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mar
Motonita



Dołączył: 14 Wrz 2015
Posty: 548
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Śro 19:32, 26 Paź 2016    Temat postu:

A jaki olej wlałeś do silnika (jakie MA?). Na zimnym żle dobrany olej może obciążać sprzęgło nadmiernie a po wzroście temp. wraca do normy. To tylko sugestia ale warto sprawdzić szczególnie gdybyś przeszedł na inny olej niż przed kłopotami.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Suszny
Maniak motocyklowy



Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie

PostWysłany: Śro 22:55, 26 Paź 2016    Temat postu:

Wlałem olej Motul 10W40 5100, taki jak zwykle, filtr również nowy. Ciągnąc dalej temat olejowy, zaznaczam, że problem wystąpił w Grecji, gdzie temperatura wynosiła prawie 40*C.

Sprawdzałem również sprzęgło pod obciążeniem. W sensie przegoniłem go celowo na każdym biegu na różnych obrotach. Nie widzę nic złego w pracy sprzęgła, na słuch też spoko. Biegu nie wbijałem od razu po odpaleniu, sprawdzę to.
Linka nigdzie nie zaczepia bo jest luz na klamce. Nawet gdyby zaczepiała to efekt byłby odwrotny. Obroty były by w normie, bo przecież gdy teraz wcisnę sprzęgło obroty rosną.
Powiązania z ECU raczej wykluczam, bo po wsadzeniu nowego komputera kilka tyś km zrobiłem i wszystko działało jak dawniej. Jeśli już to może faktycznie jakiś czujnik.

Zacznę może od zbadania mechanizmu sprzęgła i jego ewentualnej regulacji.
Przebieg prawie 130tyś km - czy więc stare, być może przegrzane czy cienkie tarcze sprzęgłowe mogły by coś mieć tutaj do gadania?

Czy mógłbym ewentualnie przekładać czujniki z K4 do mojego K5? To chyba to samo prawda?

Co do obrotów, spadają do 1000obr\min (nie na 800 jak pisałem wcześniej).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Creed
Motonita



Dołączył: 22 Paź 2012
Posty: 581
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Przemyśl

PostWysłany: Czw 7:52, 27 Paź 2016    Temat postu:

Ja bym obstawial cos z elektronika

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Suszny
Maniak motocyklowy



Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie

PostWysłany: Czw 13:13, 27 Paź 2016    Temat postu:

jotes napisał:
Probowales wbijac bieg gdy to sie dzieje ? Moze w jakis sposob "skrzynia ciagnie " silnik i obroty w dol

Sprawdziłem to i sprawa stała się jeszcze bardziej dziwna...
Mianowicie, odpalam motocykl na sprzęgle, obroty powyżej 1500, wbijam pierwszy bieg, sprzęgło nie ciągnie wszytsko jest ok. Wbijam ponownie luz, puszczam sprzęgło, obroty dalej powyżej 1500 czyli ssanie działa !
przegazowałem dwa razy i obroty spokojnie wracają do 1300.

Wykluczam więc wszelką elektronikę. Coś musi być ze sprzęgłem, tylko nie wiem co. Do mechanizmu nie zaglądałem, póki co będę obserwował. Zrobie tak jeszcze raz i zobacze czy sytuacja się powtórzy.

Może nie trzeba grzebać tylko do wróżki jechać żeby klątwe zdjęła Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stasiek
Motonita



Dołączył: 11 Lut 2015
Posty: 948
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Legionowo

PostWysłany: Czw 13:25, 27 Paź 2016    Temat postu:

pewnie się anjadł jakiegoś Greckiego swiństwa i teraz mu się czkawką odbija Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Suszny
Maniak motocyklowy



Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie

PostWysłany: Czw 17:45, 27 Paź 2016    Temat postu:

Ponownie zrobiłem sztuczkę z wbijaniem biegu po odpaleniu. Znów to samo, po wbiciu jedynki następnie luzu i puszczeniu sprzęgła (zajęło mi to max 3 sekundy) ssanie działa, obroty nie spadają do 1000obr\min.

Edit:
Przy trzecim podejściu obroty znów wróciły na 1000obr\min.
Więc nie mam pojęcia o co chodzi.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Suszny dnia Czw 22:20, 27 Paź 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
griba
A



Dołączył: 27 Mar 2015
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Czw 23:12, 27 Paź 2016    Temat postu: Luźne pomysły

Hej Suszny,

rozumiem, że na wciśniętej klamce zawsze obroty rosną.

Zrób taki teścik - spróbuj nie wciskać klamki tylko zewrzeć przewody do magicznego pstryczka, który przy niej się znajduje. Jestem ciekaw, czy też obroty będą wzrastać.

Ogólnie do głowy przychodzi mi pomysł, że to może być spowodowane błędnym sygnałem z czujnika biegów. Z tego co kojarzę dla każdego biegu masz konkretne napięcie dla ECU. Może coś z tym nie tak i ECU myśli, że jest na biegu. Stąd nie podbija obrotów. Musiałbym sprawdzić jak u mnie będzie na biegu, a bez sprzęgła. Tzn. na biegu, ze sprzęgłem wciśniętym, ale bez zwartego czujnika przy klamce. Wink

BTW - a lampka neutrala działa normalnie?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez griba dnia Czw 23:18, 27 Paź 2016, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
novy
Motonita



Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Busko-Zdrój

PostWysłany: Pią 6:47, 28 Paź 2016    Temat postu:

Ja miałem podobny objaw tylko w drugą stronę tzn na zimnym silniku obroty były na poziomie 4 tys a potem wszystko wracało do normy. Nie wiem czy zmiana biegów wpływała na te obroty bo nie sprawdzałem ale mój problem rozwiązało wyregulowanie mechanizmu fast idle. Wystarczy jedną śrubką pokręcić na zimnym silniku. Opisałem to wraz ze zdjęciem która to śrubka w tym wątku : http://www.vstromclub.fora.pl/motocykle-v-strom,32/jak-odpalaja-dle,12499.html
Trzeba się tylko spieszyć żeby to wyregulować bo silnik musi być zimny. Mechanizm jest z lewej strony moto - jak ktoś ma małe chińskie rączki to da radę samym bitem bez zdejmowania baku.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez novy dnia Pią 6:52, 28 Paź 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Suszny
Maniak motocyklowy



Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie

PostWysłany: Sob 12:48, 29 Paź 2016    Temat postu:

Lampka neutrala działa normalnie. Z tym czujnikiem sprzęgła sprawdzę ale wydaje mi się że novy podał rozwiązanie zagadki. Muszę to wyregulować i się okaże, mam nadzieje że to będzie to.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Igi
A1



Dołączył: 19 Paź 2016
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: łódzki wschodni

PostWysłany: Śro 22:27, 20 Cze 2018    Temat postu:

Podepnę sie do tematu DL 650 k5 nie podbija obrotów na zimnym silniku. do tej pory palił od strzała, teraz niby też, ale trzeba mu gazu dodać żeby nie zgasł. Gdzie szukac problemu?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rodzer90
A1



Dołączył: 26 Kwi 2017
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Przemyśl

PostWysłany: Pon 21:49, 25 Cze 2018    Temat postu:

Igi problem Twoj leży tylko w ustawieniu fast idle ( sruba od ssania a dokładnie drugiej przepustnicy ) ustaw obroty na ciepłym silniku w granicach 1200-1300 rpm po czym zgaś maszyne niech ostygnie i bierz sie za regulacje fast idle ( jest dostep od przodu bez sciagania zbiornika ale trzeba mega dlugie przedłużki i bita na krzyżak ) pamiętaj ze minimalny ruch srubką ma spory wpływ na obroty .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin