VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom -> Jak odpalają DLe?
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Jak odpalają DLe?
PostWysłany: Pią 22:22, 20 Wrz 2013
Kojot85
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 2278
Przeczytał: 77 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz





Chciałbym zweryfikować pewną sprawę, odnośnie sposobów, w jaki odpalają DL 650. Spotkałem kilka DL i po uruchomieniu zimnego silnika trzymają od razu obroty biegu jałowego, tj 1200-1300, czy jakoś tak. Z kolei mój DL przy odpalaniu zimnego silnika wskakuje na 4000 obrotów i stopniowo je zmniejsza, aż do poziomu biegu jałowego. Ciepły silnik- 1200/1300. Po ostygnięciu, np zakupy w biedronie Wink wskakuje na wyższe, po chwili bieg jałowy. Od czego to zależy, jak można to przeprogramować? Dodam, że SV1000 kuzyna też tak samo pracuje, na moje to regulacja jakaś ssania, ale dlaczego jedne DL chodzą tak, a drugie inaczej? Jak to u was wygląda?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Re: Jak odpalają DLe?
PostWysłany: Pią 23:16, 20 Wrz 2013
express
Administrator

 
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2172
Przeczytał: 85 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków, VIII





Kojot85 napisał:
na moje to regulacja jakaś ssania, ale dlaczego jedne DL chodzą tak, a drugie inaczej? Jak to u was wygląda?


1. DL nie ma ssania.
2. DL ma wtrysk sterowany komputerem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 23:19, 20 Wrz 2013
Kojot85
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 2278
Przeczytał: 77 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz





Ok, ale dlaczego moj jest tak zestrojony?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 23:20, 20 Wrz 2013
HelkaW
Motonita

 
Dołączył: 25 Kwi 2013
Posty: 553
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





Do express
wogóle?
Z własnego doświadczenia K5 po odpaleniu na zimno chodził spokojnie, a w K7 po odpaleniu 2-3 sekundy wyższe obroty, po czym normal.
pzdr
Helka


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez HelkaW dnia Pią 23:21, 20 Wrz 2013, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 10:32, 21 Wrz 2013
Kojot85
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 2278
Przeczytał: 77 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz





To nie zależy od rocznika. Mój prywatny DL ma tak jak piszesz, z kolei DL K5 wcześniejszy co sprzedawałem chodził spokojnie. To jest kwestia jakiegoś ustawienia. Może ktoś wie jak to przestawić?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 10:38, 21 Wrz 2013
HelkaW
Motonita

 
Dołączył: 25 Kwi 2013
Posty: 553
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





Powiązałem te różnice z rocznikiem, bo od K7 są dwie świece na cylinder, inne mapy zapłonu, automatyczna regulacja prędkości obrotowej etc.
Co do różnic pomiędzy dwoma K5 niestety nie pomogę.
pozdro
Helka


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 10:51, 21 Wrz 2013
Dober
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 11 Cze 2011
Posty: 3017
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pobiedziska/Poznań





Kojot, a sprawdziles swiece?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 11:04, 21 Wrz 2013
Jaca
Motonita

 
Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 806
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bytom





Cytując roadaunnera:
Cytat:
DL 650 i 1000 po 2004 r. nie mają ssania. K4 i K5 miały śrubkę regulacyjną wolnych obrotów która zniknęła od K6.
czyli wszystkie modele od K6 w górę mają w pełni automatyczną regulację obrotów realizowaną wyłącznie przez ECU.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 12:14, 21 Wrz 2013
Kojot85
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 2278
Przeczytał: 77 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz





Świece zmienione i jest tak samo Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 19:23, 21 Wrz 2013
skalar
Motocyklista

 
Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 260
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





A synchronizacja przepustnic kiedy była robiona? Może tu są duże rozjazdy i musi chwile potrwać zanim ECU poustawia STV?

Mój po odpaleniu ma praktycznie normalne obroty biegu jałowego - tylko jak jest bardzo zimno to przez krótka chwile ma podwyższone ale 2000rpm nie pzrekracza.


DL aktywnie stara się utrzymać obroty biegu jałowego sterując drugą przepustnicą. Ładnie to widać jak rozgrzejesz silnik i stojąc na jałowych z wciśniętym sprzęgłem zaczniesz manetką bardzo delikatnie podnosić obroty w górę - po chwili ECU skoryguje do jałowych jak znów odrobinę podniesiesz to ponownie skoryguje a jak odpuścisz to spadną poniżej jałowych a ECU je samo podbije. tak przynajmniej zachowuje się mój. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 10:21, 22 Wrz 2013
lasooch
Motonita

 
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków





Nie wiem jak jest w tych najnowszych wypustach, ale starsze DL650 i DL1000, mające regulację wolnych obrotów śrubką z lewej strony ramy, mają mechanizm, który można by potocznie nazwać "ssaniem". Mniej potocznie jest to mechanizm podnoszący obroty biegu jałowego zimnego silnika lub też z angielskiego "fast idle".


Tu są temperatury i obroty dla prawidłowo działającego mechanizmu.


A tu jest rysunek jak to wszystko działa Smile Reguluje się jedną śrubą, w litrze dostęp do niej jest od strony dziedzenia, wystarczy unieść kilka cm bak i da się dostać do tej śruby. Nie wiem jak jest w 650tce, czy przypadkiem mechanizm nie jest na przednim cylindrze.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 19:49, 15 Paź 2013
novy
Motonita

 
Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 625
Przeczytał: 74 tematy

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Busko-Zdrój





Okazało się że sprawa jest banalna , człowiek zawsze doszukuje się czegoś bardziej skomplikowanego. Przez przypadek odkryłem że jak się cofnie manetkę do oporu i zapali na zimnym to obroty są normalne czyli ok 2tys. Czyli teraz w wolnej chwili trzeba przesmarować pewnie linki albo sam mechanizm i po sprawie Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 14:52, 10 Lis 2013
jawa
A

 
Dołączył: 30 Mar 2009
Posty: 182
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Lasooch dobrze pisze, w DL650 K4 robiłem taką regulację. Obroty na starcie powinny wynosić 1500-2000 rpm. Ja robiłem regulację po zdjęciu baku u airboxa, ale później okazało się, że można to zrobić od strony chłodnicy unosząc jedynie bak. W wątku http://www.vstromclub.fora.pl/motocykle-dl,32/dl650-obroty-zimnego-silnika,11434.html umieszczę małą fotorelację.
Teraz nawet ciepły silnik przy stacie na chwilę wskakuje na wysokie obroty i zaraz potem złazi do właściwych.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 17:13, 23 Lis 2013
novy
Motonita

 
Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 625
Przeczytał: 74 tematy

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Busko-Zdrój





Po przesmarowaniu linek i samego mechanizmu okazało się że DL dalej ma wysokie obroty na zimnym silniku - sugerując się tym co napisał jawa i lasooch postanowiłem poregulować tą magiczną śrubką. Trochę ciężko się do niej dostać jednak udało mi się to bez zdejmowania baku. Odkręciłem tylko lewą owiewkę i samym bitem można tą śrubkę ruszyć od lewej strony moto. Trzeba się tylko trochę nagimnastykować żeby tam włożyć łapę. Teraz moto po odpaleniu na zimnym trzyma 2tys. obrotów Smile
Poniżej zdjęcie poglądowe którą śrubką należy kręcić.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez novy dnia Nie 18:18, 24 Lis 2013, w całości zmieniany 3 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 20:41, 24 Lis 2013
instruktor
Motonita

 
Dołączył: 18 Sie 2013
Posty: 681
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łask





[quote="skalar"]A synchronizacja przepustnic kiedy była robiona? Może tu są duże rozjazdy i musi chwile potrwać zanim ECU poustawia STV?

Mój po odpaleniu ma praktycznie normalne obroty biegu jałowego - tylko jak jest bardzo zimno to przez krótka chwile ma podwyższone ale 2000rpm nie pzrekracza.
.....

Zgadza się - mój po zakupie też miał zawsze równe obroty 1200-1300, albo nawet niższe jak zimny był, a teraz po synchronie przepustnic bajka - po odpaleniu jak zimno to na krótko jest pod 1800-2000 i za dosłownie chwilkę schodzą do 1200-1300... Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 20:48, 24 Lis 2013
croc
A

 
Dołączył: 14 Lis 2013
Posty: 130
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





Synchro ten DL miał robione chyba całkiem niedawno.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez croc dnia Nie 21:08, 24 Lis 2013, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 21:09, 24 Lis 2013
Kojot85
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 2278
Przeczytał: 77 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz





Tak, zanim Novy go odebrał synchro zostało zrobione.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 13:08, 16 Lut 2014
tomekuza
A

 
Dołączył: 26 Wrz 2012
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: B-Z





Co by nowego tematu nie zakładać. Wczoraj po ponad 3 miesiEcznym postoju przy odpalaniu musiałem się trochę pomęczyć. Zaskoczył chyba dopiero za 4 razem i to po dłuższych 5 sekundowych kręceniach w dodatku z lekko odkręconą manetką gazu, coś tak jakby paliwo dopiero po chwili dotarło,. Tamtej zimy było podobnie. Mam pytanie czy pomimo wtrysku i pompki paliwo mogło spaść i musiało trochę potrwać zanim pociągnie, czy pompka pompuje do pełna czy jest ustawiona czasowo np na 2 sekundy. Może lepiej byłoby nie kręcić tylko zalączyć zapłon parę razy co by paliwa naszło. Po pierwszym odpaleniu cały sezon nie było problemów i myślę ze nie będzie chociaż w tamtym roku jak dłużej postał ok 2 tyg. to też tak jakby trochę dłużej trzeba było pokręcić.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 19:27, 16 Lut 2014
novy
Motonita

 
Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 625
Przeczytał: 74 tematy

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Busko-Zdrój





Ja też odpalałem ostatnio po dłuższym postoju i bez problemu załapał za pierwszym razem praktycznie od strzała. Paliwo raczej ci nie zejdzie bo bak masz nad wtryskami i siłą grawitacji leci w dół tak więc się do góry nie cofnie Smile No chyba ze masz jakąś nieszczelność na przewodach i paliwo ucieka.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 19:48, 16 Lut 2014
Staszek
Motonita

 
Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 938
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Trójmiasto





Mój odpala od strzała nawet (bez gazu, z wolnych) po kilku miesiącach (ostatnio go przepaliłem w lutym, wcześniej październik.
Wyjątkiem jest sytuacja (dwukrotnie tak miałem), gdy po jeździe umyję go na myjni karcherem i zostawię na dwa, trzy tygodnie. Wówczas faktycznie trzeba kręcić chwilę rozrusznikiem i pomagać gazem aż zaskoczy. Potem już jest ok. Dlatego teraz po wizycie na myjni daje mu pod domem chwilę pochodzić aż woda odparuje.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Staszek dnia Nie 19:50, 16 Lut 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 20:06, 16 Lut 2014
jotes
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 1816
Przeczytał: 166 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia





Tez tak miewam po dlugim postoju. Z tego co slyszalem to do modelu K 8 tak sie czasami dzieje.
Pomaga jak juz przypuszasz dwu/trzy-krotne przekrecenie stacyjki bez odpalania. ( dac pompie paliwa popracowac.)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jotes dnia Nie 20:08, 16 Lut 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 20:36, 16 Lut 2014
sladek
Motocyklista

 
Dołączył: 13 Mar 2012
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Mam K7 i dzis, pierwszy raz od 8 grudnia odpalałem sprzęt.
Odpalił jak bym go zgasił 2 minuty temu.
Cyk i chodzi.
Każdy wtryskowy motocykl jaki odpalałem po zimie odpalał od cyknięcia.
Jeśli Twój DL robi inaczej to chyba coś mu jednak dolega.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 21:03, 16 Lut 2014
tomekuza
A

 
Dołączył: 26 Wrz 2012
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: B-Z





Dzisiaj paliłem i od starzała zaskoczył, jednak będzie to związane z dłuższym postojem a więc po chłopsku myśląc z paliwem (no bo chyba nie z powietrzem). Może chodzi o to ze paliwo nie "spada", ale coś (podciśnienie, nadciśnienie, termokurczliwość (mrozy), itd) wysysa je z gaźnika i jak napisał jotes musi to chwile potrwać. Nadal interesuje mnie sprawa pompy czy działa czasowo, czy przelewowo. Jeśli czasowo to na przyszłą wiosne wole zapłon 10 razy załączyć niż raz chełtać rozrusznikiem bez sensu (serce boli) Sad


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 23:31, 16 Lut 2014
jotes
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 1816
Przeczytał: 166 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia





Przypuszczam ze cisnienowy zawor/wentyl przy pompie moze przez zime nie trzymac cisnienia. ( powinno byc chyba kolo 3 AT )
Jezeli w sezonie pali normalnie to nie robilbym tragedii.
Daj pompie pare razy popracowac i juz.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 19:13, 07 Lis 2014
MarioSWD
A

 
Dołączył: 27 Sie 2014
Posty: 182
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: SWD





Odświeżę trochę wątek i dodam swoje trzy grosze. Dzisiaj w swoim dl zrobiłem kompleksową regulację tj: Regulacja czujnika STP, Regulacja Fast Idle, synchronizacja przepustnic. Dodam iż mój dl (robiłem to pierwszy raz po zakupie) zawsze odpalał na wolnych obrotach tzn nie ważne czy był ciepły czy zimny to trzymał 1300 obr/min jedynie jak był zimny po dłuższym postoju czasami zgasł po paru sekundach co mnie trochę martwiło, stąd ta regulacja.
Jeśli chodzi o regulacje czujnika stp i synchronizacja tutaj poszło mi bez żadnych problemów, były minimalne odchylenia od normy podanej w serwisówce więc nie miałem dużo pracy. Jedynie co to miałem problem przy regulacji fast idle. Mianowicie niby wszystko ustawiłem tak jak podaje serwisówka napięcie wzorcowe 1,21V. Po tym zabiegu zauważyłem że jak odpalam zimne moto to zaraz po odpaleniu wskakuje na 5K obr/min na dosłownie 2 sekundy i schodzi następnie do obrotów jałowych. Na ciepłym moto zapala normalnie. Z tego co piszecie to powinien maksymalnie do 2K obr/min się podnosić podczas uruchamiania. Później wyregulowałem to jeszcze raz ale na zimnym moto i efekt był taki jak podaje serwisówka czyli ok 2K obr/ min nie wiem od czego to zależy ale widocznie ma to znaczenie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez MarioSWD dnia Pią 19:22, 07 Lis 2014, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
Jak odpalają DLe?
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin