Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Sygnał generowany do obrotomierza

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jotto
A2



Dołączył: 19 Lut 2014
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Czw 19:17, 06 Lis 2014    Temat postu: Sygnał generowany do obrotomierza

Cześć Wam,

Czy wiecie może jaki sygnał steruje naszymi obrotomierzami?
Sygnał o stałym napięciu 6 V - zmierzone.
Prąd o zmiennej częstotliwości - zależnie od obrotów silnika - dobrze myślę?

Czy ktoś ma dostęp do oscyloskopu, żeby mógł sprawdzić zakres częstotliwości i mógłby powiedzieć czy charakterystyka jest liniowa.

Dostęp do przewodu jest bardzo łatwy. W czasze z lewej strony jest brązowo-czarny przewód w 6-pin złączce.

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miotacztruskawek
Motonita



Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin

PostWysłany: Czw 19:54, 06 Lis 2014    Temat postu:

To mówimy o obrotach silnika, czy prędkości Wink .

[link widoczny dla zalogowanych]. Wraz z obrotem koła/wału korbowego napięcie oscyluje między 0 a 5V (może i 6V). Im szybciej jedziesz, tym szybciej napięcie będzie pulsować.

lucik robił w zeszłym roku dokładniejsze pomiary. Na jeden obrót koła wyszło mu chyba 5 "impulsów".


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jotto
A2



Dołączył: 19 Lut 2014
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Czw 20:29, 06 Lis 2014    Temat postu:

Mówimy o obrotach. Jesteś tego pewien co piszesz? Bo mierzyłem na tym przewodzie napięcie i oscylowało w granicach 6 V, ale niezależnie od obrotów silnika.
Może być, ze mój multimetr po prostu nie ogarnia, bo to jakaś tanioszka za 20 zł.
A prąd jakich wielkości tam płynie?

A może ja po prostu na zły przewód patrzę? Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jotto dnia Czw 20:30, 06 Lis 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lucik
A2



Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Czw 20:38, 06 Lis 2014    Temat postu:

To co ja robiłem to były pomiary z czujnika prędkości, a nie obrotów silnika. Chodzilo o liczenie przejechanej drogi do olejarki.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miotacztruskawek
Motonita



Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin

PostWysłany: Czw 21:30, 06 Lis 2014    Temat postu:

Jak jeszcze raz przeczytałem to się zastanawiam czemu ja o czujniku prędkości...

Zakładając, że na biegu jałowym masz ok 1200 obr/min (1200/60=20Hz). Zwiększając obroty zwiększysz jeszcze częstotliwość. Pytanie też, czy czujnik na jeden obrót wału korbowego daje jeden impuls, czy kilka. Wtedy musisz przemnożyć częstotliwość razy tą wartość.

Do tego to tylko miernik częstotliwości, albo oscyloskop. No chyba, że byś wyciągnął czujnik, i go powoli w ręku obracał.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jotto
A2



Dołączył: 19 Lut 2014
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Sob 23:07, 08 Lis 2014    Temat postu:

Poszukam jakiejś stacji, na której mają oscyloskop i mi użyczą do tego jednego pomiaru. Dzięki bardzo wszystkim Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin