Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Podniesienie DLa

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Andre_Squadron
A1



Dołączył: 25 Paź 2014
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Sob 11:53, 25 Paź 2014    Temat postu: Podniesienie DLa

Witam kolegów,
chciałbym podnieść swoją maszyne o ok 2-3 cm i zwiększyć skok przedniego zawiasu. Rozważam wymianę całego przedniego zawieszenia. Czy ktoś dokonywał podobych przeróbek lub może polecić kompetenty serwis? Kontaktowałem się już z kilkoma firmami (np. PTM Ohlins z Nieporętu) jednak nikt wcześniej tego nie robił i nie są w stanie mi pomóc. Jako ostateczny wariant rozważam wymianę sprężyn z przodu na Touratecha (Hyperpro) i całego tylnego amortyzatora też na Touratech ale to nie załatwi mi kwestii prześwitu.
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
express
Administrator



Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2696
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków (VIII), Ustroń

PostWysłany: Sob 11:55, 25 Paź 2014    Temat postu:

Tył załatwiasz zmianą "kości" w zawieszeniu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Andre_Squadron
A1



Dołączył: 25 Paź 2014
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Sob 12:04, 25 Paź 2014    Temat postu:

Dzięki, to już sprawdziłem. Nieststy to przód jest kwestią problematyczną. Co do tyłu to ciekaw jestem opinii na temat zawiasów Touratecha.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miotacztruskawek
Motonita



Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin

PostWysłany: Sob 12:41, 25 Paź 2014    Temat postu:

http://www.vstromclub.fora.pl/patenty-i-usprawnienia,28/modyfikancja-zawiasu,6945.html

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Andre_Squadron
A1



Dołączył: 25 Paź 2014
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Sob 14:08, 25 Paź 2014    Temat postu:

To jest to, dzieki!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Haart
Motocyklista



Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 387
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Nie 8:08, 26 Paź 2014    Temat postu:

Że się tak włączę z reklamą, ale możesz też spróbować [link widoczny dla zalogowanych]. Sprawdzony przez kilku czeskich vstromowców. Kości plus adaptery. Pamiętaj też o wydłużeniu stopki bocznej.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Andre_Squadron
A1



Dołączył: 25 Paź 2014
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pon 9:45, 27 Paź 2014    Temat postu:

ciekawy patent ale nie zwiększa skoku zawieszenia

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Hermes
Motonita



Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 688
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 12:11, 27 Paź 2014    Temat postu:

Ja planuję na przód przeszczepić WP48

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
biblo
moto-psychopata



Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 4259
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 78 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa

PostWysłany: Pon 12:35, 27 Paź 2014    Temat postu:

A po co te wszystkie zabiegi, żeby zwiększyć skok zawieszenia...? Nie lepiej po prostu zamienić motocykl na taki, który jest bardziej odpowiedni do planowanych zastosowań...?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Andre_Squadron
A1



Dołączył: 25 Paź 2014
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pon 14:50, 27 Paź 2014    Temat postu:

po co te bezużyteczne komentarze? nie lepiej wypowiedzieć się w temacie do którego można coś wnieść?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
biblo
moto-psychopata



Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 4259
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 78 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa

PostWysłany: Pon 16:27, 27 Paź 2014    Temat postu:

Andre_Squadron napisał:
po co te bezużyteczne komentarze? nie lepiej wypowiedzieć się w temacie do którego można coś wnieść?


A co Ty jesteś taki nieuprzejmy? Masz jakiś problem z odpowiedzią na moje pytanie?

Komentarze to się dopiero mogą pojawić po Twojej odpowiedzi... Twisted Evil


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Andre_Squadron
A1



Dołączył: 25 Paź 2014
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pon 17:12, 27 Paź 2014    Temat postu:

biblo napisał:
Andre_Squadron napisał:
po co te bezużyteczne komentarze? nie lepiej wypowiedzieć się w temacie do którego można coś wnieść?


A co Ty jesteś taki nieuprzejmy? Masz jakiś problem z odpowiedzią na moje pytanie?

Komentarze to się dopiero mogą pojawić po Twojej odpowiedzi... Twisted Evil


Ten wątek ma pomóc mnie i innym w zgromadzeniu informacji na tytułowy temat. Twój komentarz wprowadza bałagan i niepotrzebną dyskusję, przez co forum staje się mniej przejrzyste. Uważam, że jeżeli chcesz prowadzić taką dyskusję, to powinieneś założyć do tego oddzielny wątek.

Hermes napisał:
Ja planuję na przód przeszczepić WP48

A robiłeś już jakieś przymiarki, masz jakiś plan? Ciekaw jestem jak z ceną używanego bo nowy zawias WP widziałem za ok 20 000 zł


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
biblo
moto-psychopata



Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 4259
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 78 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa

PostWysłany: Pon 17:17, 27 Paź 2014    Temat postu:

To jest forum dyskusyjne, a nie ascetyczny poradnik. A że nie przypominam sobie wcześniejszych podobnych wątków, to zadałem Ci, wydawałoby się, proste pytanie...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
express
Administrator



Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2696
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków (VIII), Ustroń

PostWysłany: Pon 19:01, 27 Paź 2014    Temat postu:

Spokój mi tu, rwał nać, proszę.
I trzymać się tematu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miotacztruskawek
Motonita



Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin

PostWysłany: Pon 19:31, 27 Paź 2014    Temat postu:

Andre. Niestety chłopaki mają racją... Można te moto uterenawiać, ale lepiej od razu wziąć coś gotowego. Ono w fabrycznym zestawieniu stanowi optymalną i przemyślaną całość.

Możesz podnieść tył na kościach, ale zawias staje się bardzo "sztywny" (sam podnosiłem o 5 cm).
Możesz wymienić przód na coś z dłuższym zawiasem, ale zaczyna się pojawiać pytanie o koła szprychowane.
Potem zaczniesz zadawać sobie pytanie, dlaczego masa motocykla jest tak przesunięta do przodu. W piachu robi się okropnie...
A na koniec zaczniesz się zastanawiać czy rama grzbietowa to wszystko wytrzyma...

Ale kibicował będę i liczę, że pochwalisz się co i jak Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Andre_Squadron
A1



Dołączył: 25 Paź 2014
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pon 19:44, 27 Paź 2014    Temat postu:

miotacztruskawek napisał:
Andre. Niestety chłopaki mają racją... Można te moto uterenawiać, ale lepiej od razu wziąć coś gotowego. Ono w fabrycznym zestawieniu stanowi optymalną i przemyślaną całość.

Możesz podnieść tył na kościach, ale zawias staje się bardzo "sztywny" (sam podnosiłem o 5 cm).
Możesz wymienić przód na coś z dłuższym zawiasem, ale zaczyna się pojawiać pytanie o koła szprychowane.
Potem zaczniesz zadawać sobie pytanie, dlaczego masa motocykla jest tak przesunięta do przodu. W piachu robi się okropnie...
A na koniec zaczniesz się zastanawiać czy rama grzbietowa to wszystko wytrzyma...

Ale kibicował będę i liczę, że pochwalisz się co i jak Wink


Zdaję sobie sprawę z wad takiego rozwiązania ale jak w zimie trochę nie podłubię w maszynie to nie wytrzymam do wiosny.
Co do podnoszenia tyłu to nie zamierzam robić tego na stockowym amorze, tylko np Touratech, ewentualnie Ohlins zaproponował mi zbudowanie amortyzatora pod wymiar.
Jeśli chodzi o przód to muszę pozbyć się tego wrednego stukania, a skoro już mam się z tym bawić to wolę pójść o krok dalej.
Nie zamierzam DLką pchać się na pustynię ani zdobywać serca dżungli ale lubię pojeździć po szuterku trochę szybciej i tu mi właśnie brakuje wybierania dołów przez zawiasu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miotacztruskawek
Motonita



Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin

PostWysłany: Pon 20:54, 27 Paź 2014    Temat postu:

Zimowe majsterkowanie Question Question Question

UWAŻAM ŻE TO WRĘCZ KONIECZNE DLA ZDROWIA PSYCHICZNEGO Wink Exclamation Exclamation Exclamation


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin