VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie -> DL 1000 Problem z przekładką silnika ze starszego K2
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
DL 1000 Problem z przekładką silnika ze starszego K2
PostWysłany: Pon 16:40, 07 Lip 2014
Arun
A1

 
Dołączył: 30 Lip 2012
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gliwice





No to tak. Tuż przed planowanym urlopem i wyjazdem na Bałkany dziwne stuki z silnika i opiłki metalu w oleju zmusiły mnie do wymiany silnika.
Mam DL z 2005r czyli K5, znalazłem silnik praktycznie nowy i nieużywany w świetnym stanie ale z 2002-2003r. Kupiłem, mechanik zamontował i nie pali.
kontrolki świecą, rozrusznik kręci, ale nie pali.
W K2 i K5 są inne alternatory, ale je przekładałem i bez zmian.
Komputer (moduł) jest inny i ma inną wtyczkę. rozmawiałem z serwisem suzuki i twierdzą, że silnik K2 z alternatorem z K5 powinien działać na komputerze z K5. Pożyczyłem od michalek112 komputer z K2, jednak nie ma jak podłączyć bo inne wtyczki (w K5 są dwie wtyki a w K2 jedna na 44piny)
Nie wiem co robić, kupować całą wiązkę, rozbierać wszystko i podłączyć modułm z K2? Może gdzieś można kupić samą wtyczkę do modułu?
Może to coś zupełnie innego. Będę wdzięczny za jakiekolwiek pomysły.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 21:30, 07 Lip 2014
KANGUR
Motonita

 
Dołączył: 12 Kwi 2013
Posty: 554
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: ŁÓDŹ





No to od początku:-)
Iskra jest ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 0:01, 08 Lip 2014
Arun
A1

 
Dołączył: 30 Lip 2012
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gliwice





Jest. Stacyjka działa, rozrusznik kręci. Kilka razy strzeliło ogniem do airboxa. poza tym żadnej reakcji. wtryski sprawdzone, paliwo sie leje. Wygląda jakby sterowanie zapłonem źle działało, czyli moduł.. Znalazłem na allegro wiązke elekryczną z K2. Postaram się podłączyć komputer z k2. To jedyne co przychodzi mi do głowy, chociaż serwis suzuki twierdzi, że na module z K5 powinno wszystko działać.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 19:56, 08 Lip 2014
Coliniak
Motonita

 
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: in the middle of nowhere





hmmm..nie wiem czy sie to wogole da zrobic ale nie masz zamienionych przewodow wysokiego napiecia miedzy cylindrami?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 22:40, 08 Lip 2014
KANGUR
Motonita

 
Dołączył: 12 Kwi 2013
Posty: 554
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: ŁÓDŹ





Arun napisał:
Jest. Stacyjka działa, rozrusznik kręci. Kilka razy strzeliło ogniem do airboxa. poza tym żadnej reakcji. wtryski sprawdzone, paliwo sie leje. Wygląda jakby sterowanie zapłonem źle działało, czyli moduł.. Znalazłem na allegro wiązke elekryczną z K2. Postaram się podłączyć komputer z k2. To jedyne co przychodzi mi do głowy, chociaż serwis suzuki twierdzi, że na module z K5 powinno wszystko działać.


Ciężko tak na odległość ,ale skoro jest iskra tzn ,że czujnik wału korbowego działa i podaje sygnał . Pytanie tylko czy iskra jest wtedy kiedy trzeba . Sprawdź jak kręcisz rozrusznikiem czy iskra jest w GMP w suwie sprężania. Jeśli jest tak to będzie oznaczało ,że z zapłonem jest wszystko ok i trzeba będzie szukać gdzie indziej . Patrząc pobieżnie na schematy wygląda ,że między rocznikiem 2002 a 2004 różnic nie ma praktycznie żadnych w podłączeniu modułu. Nie mam niestety schematu z 2005 roku i jeśli ktoś ma to proszę o podesłanie . Strzały w AIRBOX mogą rzeczywiście wskazywać na problemy z zapłonem czyli oznaczałoby to ,że iskra jest nie w tym miejscu co trzeba a wtedy możesz rzeczywiście mieć rację i po zakupie wiązki do kompa będzie wszystko grało


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 0:48, 09 Lip 2014
Arun
A1

 
Dołączył: 30 Lip 2012
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gliwice





Wiązka z K2 dotarła, komputer pożyczony jest, kumpel cierpliwie czeka u mnie aż odpalę i wreszcie pojedziemy. Jutro podłączę silnik z K2 na wiązce z K2 z komputerem z K2. jeśli to nie zagra, to już nie wiem, sprzedam to na kilogramy i kupię coś na gaźniku, np starą super tenere...
Serwisówka ze zmianami pomiędzy wersjami K2-K7 tutaj:
https://drive.google.com/file/d/0B-LQUmWErk7KVklmOTF0UEpTTlE/edit?usp=sharing


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 12:13, 21 Lip 2014
Arun
A1

 
Dołączył: 30 Lip 2012
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gliwice





Działa aż miło. Ale po kolei. Silnik był z SV 1000 i miał jedną istatną różnicę -inne położenie wałka pod pokrywą zaworów. Wymiana na wałek z DL i problem z głowy. Teraz mam nowiutki silnik, właśnie dotarłem. Muzyka dla uszu:)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 13:45, 05 Sie 2014
kamilpw
A1

 
Dołączył: 14 Cze 2012
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2





Miło to usłyszeć, że wszystko jest ok. Smile
A mówiłem że sie da Cool 4h Pracy z przekładką i silnik zagadał.
Pozdrawiam i polecamy się na przyszłość.


Post został pochwalony 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 22:24, 05 Sie 2014
lasooch
Motonita

 
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków





Silnik od SV1000 chyba ma jeszcze parę innych różnic... Nie chce mi się teraz grzebać w serwisówce, ale chyba inny stopień sprężania, inna średnica przepustnic, na bank inne przełożenie skrzyni biegów (a szczególnie 6 bieg). Nie zauważyłeś, by sztormiak zrobił się mocniejszy?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 23:46, 05 Sie 2014
PETER
Motocyklista

 
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 234
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: PRUSZKÓW





oczywiście że sa zmiany bo motocykle służyły do czegoś innego , ale podoba mi się --koledzy pomocy silnik wymieniony od starszego modelu i nie działa co zrobić
5 postów dalej ---ale to silnik od innego motocykla --to chyba jakiś konkurs zgadywania dobrze że tak szybko zadziałało


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 11:23, 14 Sie 2014
Arun
A1

 
Dołączył: 30 Lip 2012
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gliwice





Tak, na początku byłem przekonany, że to silnik z DL.
Faktycznie kilka różnic jest, przepustnice i krućce inne, z tego co wiem również zawory. Moto zmieniło charakterystykę pracy, teraz wyraźnie lepiej czuje się w górnym przedziale obrotów, powiedziałbym nawet że diabelsko dobrze;) Z dołu ciągnie delikatnie słabiej, ale stabilnie i pewnie. Spalanie paradoksalnie spadło. Udało mi się na trasie z kuframi i ładunkiem zejść do 6,2 L/100.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
DL 1000 Problem z przekładką silnika ze starszego K2
Forum VStromClub Strona Główna -> Usterki i awarie
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin