Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Gaśnie przy wysprzeglaniu na cieplym silniku

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Nowaczyk
A



Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gniezno

PostWysłany: Pon 11:55, 19 Lis 2012    Temat postu: Gaśnie przy wysprzeglaniu na cieplym silniku

Zmagam sie od dluzszego czasu z problemem gasniecia silnika (DL650 K7) podczas wysprzeglania, szczegolnie jak silniki sie rozgrzeje.
Podejrzewalem filtr paliwa, pompa, woda w baku. Rozebralem pompe, przeczysilem filtr paliwa, powietrza tez i objaw ten sam: gasnie jak sie rozgrzeje. Rzutem na tasme, chwytajac sie brzytwy, wkrecilem sonde lamba i przeczysilem ja (mocno powiedziane - szmatka i pluca ot co). Po tym zabiegu jakby objawy ustapily, nie zgasl przy hamowaniu, redukcji, na biegu jalowym, po rozgrzeniu silnika.
Czy jest szansa, że sonda miała nagar, brud, który oszukiwał komputer sterujący mieszanką? Czy da się jakoś sprawdzić sondę metodą garażową, że jest ok? Czy wyczyszczenie coś daje?
Dzięki z góry za pomoc.
P.S. tam mała pierdółka kosztuje ok 1000 PLN sic!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomeczek151
A1



Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Opole

PostWysłany: Pon 20:14, 19 Lis 2012    Temat postu:

Skoro po wyczyszczeniu sondy się poprawiło, znaczy że może ona mieszać. Wypnij wtyczkę od sondy i pojeźdź trochę, jak wszystko będzie ok to masz winowajcę.

Nie musisz kupować nowej w serwisie, może kupić każdą zwykła sondę lambda byle się liczba przewodów zgadzała i gwint.

Jakie masz obroty biegu jałowego? Kiedy było ostatnie synchro i zaworki?

Sprawdzałeś czy komp nie wyrzuca żadnych błędów? Np temp silnika, albo temp w airboxie?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Nowaczyk
A



Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gniezno

PostWysłany: Wto 14:48, 20 Lis 2012    Temat postu:

tomeczek151 napisał:
Skoro po wyczyszczeniu sondy się poprawiło, znaczy że może ona mieszać. Wypnij wtyczkę od sondy i pojeźdź trochę, jak wszystko będzie ok to masz winowajcę.

Nie musisz kupować nowej w serwisie, może kupić każdą zwykła sondę lambda byle się liczba przewodów zgadzała i gwint.

Jakie masz obroty biegu jałowego? Kiedy było ostatnie synchro i zaworki?

Sprawdzałeś czy komp nie wyrzuca żadnych błędów? Np temp silnika, albo temp w airboxie?


Chyba problem wrócił Confused
Zacznę od wypięcia wtyczki.
Obroty na jałowym są ksiązkowe 1400rpm.
Synchro i zaworki nie ruszane od nowosci (19200km przejechane)
Co do komputera to nie wiem jak to sprawdzic samemu. W serwisie zaczna 'krzyczeć" o pieniądze a chcę to jak mozna samemu załatwić.
Dzięki za odpowiedź.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gregdobrynin
Motocyklista



Dołączył: 14 Cze 2011
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Oxford, UK

PostWysłany: Wto 17:09, 20 Lis 2012    Temat postu:

Tu jest watek, w ktorym byla juz czesc rzeczy na ten temat opisana:

http://www.vstromclub.fora.pl/usterki-i-awarie,45/szalejace-obroty-gasniecie-silnika-straty-mocy,6060.html

U mnie byl problem z TPS. Nawet jesli w stanie spoczynku pokazuje prawidlowe wartosci, nie znaczy to, ze jest sprawny (brak styku przy cyklach chlodzenia i rozgrzewania sie).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Nowaczyk
A



Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gniezno

PostWysłany: Śro 10:44, 21 Lis 2012    Temat postu:

gregdobrynin napisał:
Tu jest watek, w ktorym byla juz czesc rzeczy na ten temat opisana:

http://www.vstromclub.fora.pl/usterki-i-awarie,45/szalejace-obroty-gasniecie-silnika-straty-mocy,6060.html

U mnie byl problem z TPS. Nawet jesli w stanie spoczynku pokazuje prawidlowe wartosci, nie znaczy to, ze jest sprawny (brak styku przy cyklach chlodzenia i rozgrzewania sie).


Czy to znaczy ze mam podmienic TPSy i to wystarczy czy kupic nowy?
Jak się skonczyła sprawa z podmienionymi TPSami?

dziekim za odpowiedź


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nieprosty
Motonita



Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Śro 15:42, 21 Lis 2012    Temat postu:

Poteoretyzuje trochę, także jak się mylę to nie więcej wiedzący poprawią.

Po pierwsze obroty w DL650 powinny wynosić 1300 nie 1400.
W modelach od K7 wzwyż mamy ustrojstwo regulujące wolne obroty automatycznie.
Dobrze działające powinno zawsze ustawić obroty na 1300 w nagrzanym silniku.
Można pomyśleć, że w związku z tym o wolnych obrotach można zapomnieć.
Tyle, że to ustrojstwo co jakiś czas się ustawia, synchronizuje lub coś podobnego.
Idea jest taka by ten czujnik był ustawiony w środkowym położeniu, dzięki temu może zmniejszać lub zwiększać obroty w optymalnym zakresie. Jeżeli nie będzie ustawiany to w skrajnym przypadku może się to objawiać tym, że nie jest w stanie podnieść obrotów bo skończył mu się zakres pracy.

Na koniec jeszcze mi się przypomniało, że w serwisówce piszą by po każdym odłączeniu akumulatora włączyć zapłon i dwa razy odkręcić manetkę gazu do oporu i zamknąć by ustawić czujnik położenia przepustnicy. Nie wiem czy to ma znaczenie ale mi się przypomniało.

Sorry za brak fachowego słownictwa ale jestem w pracy i nie mam czasu wertować serwisówki w poszukiwaniu nazw wszystkiego.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez nieprosty dnia Śro 15:43, 21 Lis 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gregdobrynin
Motocyklista



Dołączył: 14 Cze 2011
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Oxford, UK

PostWysłany: Śro 16:25, 21 Lis 2012    Temat postu:

Nowaczyk napisał:
gregdobrynin napisał:
Tu jest watek, w ktorym byla juz czesc rzeczy na ten temat opisana:

http://www.vstromclub.fora.pl/usterki-i-awarie,45/szalejace-obroty-gasniecie-silnika-straty-mocy,6060.html

U mnie byl problem z TPS. Nawet jesli w stanie spoczynku pokazuje prawidlowe wartosci, nie znaczy to, ze jest sprawny (brak styku przy cyklach chlodzenia i rozgrzewania sie).


Czy to znaczy ze mam podmienic TPSy i to wystarczy czy kupic nowy?
Jak się skonczyła sprawa z podmienionymi TPSami?

dziekim za odpowiedź



Z ta podmiana to nie jestem pewny, poniewaz w starszych modelach, z tego co pamietam to Primary TPS (dolny) byl inny niz Secondary - STPS (ten drugi byl wiekszy). W pozniejszych modelach (jak moj AK7) byly juz chyba takie same. Jesli masz takie same, to na poczatek pewnie bym zamienil i pojezdzil troche, zeby sprawdzic czy symptomy przeszly.

Z tego co widze w dalszej czesci watku, ktory wkleilem wczesniej, wiekszosc ludzi majca ten problem wymienila TPS:

[link widoczny dla zalogowanych]

Zamieszczam tez strone z jakies serwisowki, gdzie oby dwa sensory sa identyczne:



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomeczek151
A1



Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Opole

PostWysłany: Śro 17:11, 21 Lis 2012    Temat postu:

Ja bym zaczął na początku od podstaw, a potem się zagłębiał w tps i wtryski. Jeżeli po odłączeniu sondy dalej będzie problem. Zajrzyj do zaworów a następnie zrób synchro. Jeżeli od nowosci nie było grzebane to masz bardzo możliwe że masz mocno rozsynchronizowane przepustnice i wychodzi że na obrotach jałowych pracuje tylko jeden cylinder.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Nowaczyk
A



Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gniezno

PostWysłany: Czw 8:50, 22 Lis 2012    Temat postu:

Dobra Dobra.
Zaczniemy od sondy, potem po nitce dalej.
Dzieki Panowie.

Czy ktoś z Was dysponuje PDF serwisówką do AK7. Mam do K4 ale troche bebechy się różnią.

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jaca
Motonita



Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 801
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bytom

PostWysłany: Czw 17:59, 22 Lis 2012    Temat postu:

Nowaczyk napisał:
Czy ktoś z Was dysponuje PDF serwisówką do AK7. Mam do K4 ale troche bebechy się różnią.
Zobacz w temacie Manuale.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maciek535
A1



Dołączył: 29 Lis 2012
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Londyn

PostWysłany: Pią 23:37, 01 Sie 2014    Temat postu:

Czy komus udalo sie rozwiazac problem gasniecia przy wysprzeglaniu?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
RobRoj
A



Dołączył: 20 Wrz 2011
Posty: 177
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chotomów k/Warszawy

PostWysłany: Nie 10:35, 03 Sie 2014    Temat postu:

wymieniałeś moze klamki na akcesoryjne? ja miałem podobny problem. Wymieniałem TPSy, robiłem synchro przepustnic, luzy zaworowe, podmiana sondy....i bez efektu
Problem był w wymienionej klamce sprzęgła, która nie wciskała przełącznika .
Może to być też problem ze wspomnianym przełącznikiem pod klamką sprzęgła


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin