VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie -> DL650 chłodnica oleju - pęknięty gwint
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
DL650 chłodnica oleju - pęknięty gwint
PostWysłany: Sob 12:31, 11 Kwi 2015
Haart
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 353
Przeczytał: 28 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko-Biała





Dzisiaj, w tych pięknych okolicznościach przyrody, zdiagnozowałem, że przyczyną wycieku oleju spod śruby jest pęknięty gwint w chłodnicy...
Miał ktoś podobny problem, da się coś z tym zrobić, czy tylko wymiana chłodnicy?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 13:32, 11 Kwi 2015
biblo
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 2914
Przeczytał: 109 tematów

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa





Jak chłodnica jest i tak do wymiany, to może spróbuj z jakimś klejem/masą uszczelniającą? Są takie, którymi można nawet kleić bloki silnika, to i do chłodnicy pewnie się znajdzie...

http://www.cyfronika.com.pl/kleje_epoksydowe.htm


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 15:53, 11 Kwi 2015
MarioSWD
A

 
Dołączył: 27 Sie 2014
Posty: 182
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: SWD





Spróbuj z tym:

http://allegro.pl/klej-auto-weld-cx80-spawanie-na-zimno-stali-metalu-i5188313788.html

Używałem go do uszczelnienia dekla w starym moto od środka, kiedyś go gwintowałem efekt super. Dobrze odtłuść i klej we wskazanej temperaturze.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 16:12, 11 Kwi 2015
Haart
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 353
Przeczytał: 28 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko-Biała





No dobra, ale to jest takie malutkie pęknięcie, jakby po promieniu, przez cały gwint. Jak napchać tam kleju?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 17:03, 11 Kwi 2015
biblo
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 2914
Przeczytał: 109 tematów

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa





Rozprowadź cienką warstwę tego kleju wewnątrz tej nagwintowanej części, posmaruj też element, który się tam wkręca i po prostu skręć. Klej powinien to uszczelnić...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 19:10, 11 Kwi 2015
skov
A

 
Dołączył: 07 Kwi 2012
Posty: 115
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ciechanów





Ja wymieniłem chłodnicę na używkę. Pęknięcie było ledwo zauważalne gołym okiem. Spróbuj skleić i obserwuj.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 21:02, 11 Kwi 2015
Haart
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 353
Przeczytał: 28 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko-Biała





W Castoramie mają kleje epoksydowe, płynny metal, ale to jest gęste i będzie problem napchać w szczelinę. O odtłuszczeniu i przygotowaniu nie mówiąc.

Pęknięcie jest naprawdę małe:


Darmowe galerie allegro.pl

Jaka chłodnica oprócz DLa podejdzie? SV650?

Jest takie coś, tylko trochę drogie:
http://allegro.pl/suzuki-dl-650-v-storm-2011-chlodnica-oleju-f-vat-i5041055116.html

Takie:
http://allegro.pl/chlodnica-oleju-suzuki-sv-650-03-09r-i5209353500.html

http://allegro.pl/suzuki-sv-650-2008-k8-chlodnica-oleju-18-tys-km-i5067972474.html

Duży rozrzut cenowy. Od SV wygląda identycznie, a to chyba ten sam silnik...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Haart dnia Sob 21:09, 11 Kwi 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 21:26, 11 Kwi 2015
MarioSWD
A

 
Dołączył: 27 Sie 2014
Posty: 182
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: SWD





Ja bym kleił po całym gwincie gdzie jest pęknięcie a potem ponownie nagwintował. Nie skręcałbym na sklejonym elemencie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 11:06, 13 Kwi 2015
fino
A2

 
Dołączył: 26 Lis 2012
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: KRK





Jeśli jest dość dużo materiału, to możesz pokusić się o spawanie TIG o d zewnątrz najlepiej z wkręconą śrubą. Jeśli chcesz kleić to:
1) oczyść z farby, 2) dokładnie odtłuść acetonem i to głównie pęknięcie, 3) wkręć śrubę okręconą teflonem hydraulicznym (dość dużo by poszerzyć pęknięcie), 4) rozrób klej epoksydowy - (długo schnący, nie 20 min), 5) podgrzej chłodnicę do ok 80-100 stC i wprowadź niewielką ilość kleju w pęknięcie ciągle podgrzewając co upłynnia klej i powoduje głębszą penetrację, 6) wykręć śrubę, gwint przemyj acetonem, 7) wkręć śrubę posmarowaną olejem i całość w imadło.
Kluczem do sukcesu jest dobre odtłuszczenie pęknięcia, bez tego nie zadziała


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 12:51, 13 Kwi 2015
novy
Motonita

 
Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 625
Przeczytał: 76 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Busko-Zdrój





w sv650 masz ten sam silnik więc podejrzewam że chłodnica też będzie identyczna. Skoro od sv jest za 65 zeta to bez sensu się bawić w klejenie.
Dopytaj jednak czy faktycznie nie różni się od tej w dl (najlepiej u mechanika albo w aso).


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez novy dnia Pon 12:55, 13 Kwi 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 13:12, 13 Kwi 2015
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 939
Przeczytał: 48 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





novy napisał:
w sv650 masz ten sam silnik więc podejrzewam że chłodnica też będzie identyczna. Skoro od sv jest za 65 zeta to bez sensu się bawić w klejenie.
Dopytaj jednak czy faktycznie nie różni się od tej w dl (najlepiej u mechanika albo w aso).


Mądrze gada.
Nie wiem o jaki model dokładnie chodzi, ale porównując małą SV i DLa z 2007r. okazuje się, że są tam te same chłodnice, a przynajmniej mają ten sam numer katalogowy...
SV 650 07'
DL 650 07'


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 23:40, 13 Kwi 2015
daniel
A1

 
Dołączył: 01 Kwi 2014
Posty: 40
Przeczytał: 7 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław





Ja miałem podobną usterkę. Wyciek z chłodnicy ale w innym miejscu, z boku, tam gdzie do chłodnicy przykręcany jest plastikowy boczek przy baku. Też było mikro pęknięcie. Też szukałem jakiejś używanej chłodnicy na wymianę ale nie znalazłem wtedy nic w dobrej cenie. Ostatecznie znalazłem warsztat, który specjalizował się w naprawach bloków silnikowych. Wycięli mi ten niewielki fragment chłodnicy, wstawili/wspawali/wkleili (?) nowy, nawiercili i nagwintowali. Przejeździłem cały sezon i trzyma. Koszt ok. 70zł. W tym układzie jeśli możesz mieć używaną, sprawną, nienaprawianą i pasującą chłodnicę za 65zł to bierz chłodnicę. W przeciwnym razie szukaj warsztatu bo w warunkach garażowo-domowych raczej trudno będzie to naprawić.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 7:25, 14 Kwi 2015
leszek k
Motocyklista

 
Dołączył: 10 Paź 2011
Posty: 308
Przeczytał: 36 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





Klejenie i spawanie nic nie da przy tym pęknięciu, przerabiałem u siebie. Przy dokręcaniu pękniecie się poszerza, im mocniej dokręcisz tym bardziej kapie. Kup na all..... chłodnicę od SV 650 jest dużo tańsza niż do DL.
http://allegro.pl/suzuki-sv-650-03-09-rok-chlodnica-oleju-i5088051013.html
http://allegro.pl/suzuki-dl-650-v-storm-2011-chlodnica-oleju-f-vat-i5041055116.html


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez leszek k dnia Wto 7:28, 14 Kwi 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 13:07, 15 Kwi 2015
Haart
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 353
Przeczytał: 28 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko-Biała





Dzięki koledzy za pomoc i rady... Klejenie na razie odpuszczam, fino, dzięki za przewodnik "krok po kroku"Wink Zamówiłem chłodnicę na Allegro i zobaczymy jaka będzie... Chcę już jeździć, a renowacją zajmę się w zimie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
DL650 chłodnica oleju - pęknięty gwint
Forum VStromClub Strona Główna -> Usterki i awarie
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin