VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie -> DL650 K5 - Blokowanie lub rwanie osi zębatki zdawczej?
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
DL650 K5 - Blokowanie lub rwanie osi zębatki zdawczej?
PostWysłany: Śro 23:01, 12 Wrz 2018
Reactor
A1

 
Dołączył: 29 Sie 2018
Posty: 18
Przeczytał: 8 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Sosnowiec





Panowie zobaczcie sami co to się dzieje u mnie z łańcuchem... Napęd nówka DID wraz z nowymi zębatkami JT i po właściwym napięciu łańcucha. Nie mam filmiku jak to wygląda od tyłu, ale wszystko kreci się w swojej właściwej lini prostej i nic nie przeskakuje po zębatkach. Na filmiku może tego nie słychać, ale w momentach kiedy mocniej szarpnie łańcuchem słychać, jak silnik się lekko przydławi, tak jak by go coś zblokowało? Nie wiem, tak jak by wewnątrz tryby nie zazębiały się właściwie... Sami zobaczcie, oceńcie i podpowiedzcie co to może się dziać, z czym może być problem i ewentualnie co i jak sprawdzić?

https://youtu.be/ZL-UsVdyrug


Jak przygazuje to problem nie znika tylko bardziej się nasila (rzuca łańcuchem) Jak wcisnę sprzęgło, to już tak nie rzuca łańcuchem, co widać na filmie. Na wszystkich innych biegach jest to samo. Jak wrzucę na luz i silnik wyłączę to kręcąc kołem żadnych oporów nie czuć. wszystko jest ok. Zam wałek zębatki zdawczej nie ma żadnych luzów w żadną stronę (szarpałem się z nim na założonym łańcuchu i nic nie wyczułem.) Wałek też przy bliskim spojrzeniu w czasie ruchu nie jest jakiś powyginany czy coś. Ładnie kręci się idealnie w swojej osi...

Dodatkowo sprawdziłem zębatkę i jeszcze ośkę tylną na tafli szkła... Oska bez oporu płynnie się toczy, a zębatka idealnie przylega do szkła i nie buja się w żadną stronę.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Reactor dnia Śro 23:13, 12 Wrz 2018, w całości zmieniany 3 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 7:50, 13 Wrz 2018
LukaszReda
A

 
Dołączył: 12 Maj 2018
Posty: 178
Przeczytał: 93 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Reda





Ja za bardzo się nie znam ale możliwe że szukasz dziury w całym. Zastanawiam się po prostu czy łańcuch podskakuje na filmie ponieważ koło jest w powietrzu i siła odsrodkowa uniemożliwia odpowiednie naprężenia łańcucha i troszkę nim rzuca? A dlaczego? W sumie nie wiem może dlatego że jak wspomniałeś silnik faluje, czy tam nierówno chodzi i kiedy obroty na chwilkę zwalniają to koło wyprzedza zębatkę a gdy koło zwalnia dlawi silnik i ot cała zagadka. Ale to tylko moje domysły.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 8:59, 13 Wrz 2018
Coliniak
Motonita

 
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 844
Przeczytał: 14 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: in the middle of nowhere





a łańcuch zakuty jest dobrze? bo piszesz, ze był dopiero co wymieniony. Sprawdz czy na zakuwce nie jest za mocno zacisniety. jak ktoś zbyt mocno to zrobil to bedzie sie w tym miejscu mocniej napinał. Pokręć kołem ręką i sprawdz czy łańcuch jest jednakowo napięty,, jeszcze moze być niecentrycznie założona tylna zebatka (w co wątpię jednak).

Zestaw napędowy ciut bedzie zawsze falowal, Dl to V90 silnik, który ma duze tętnienia i jak dołozysz do tego nienajlepszą u Ciebie synchronizację to sie wszystko nałoży, taka ujemna synergia Very Happy

W czasie jazdy tez jest źle?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Coliniak dnia Czw 9:01, 13 Wrz 2018, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 9:25, 13 Wrz 2018
czekol
A

 
Dołączył: 08 Lip 2015
Posty: 148
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Nadarzyn





Łańcuch lata bo koło nie daje oporu i góra nie jest naprężona. To normalne na podnośniku. Daj opór tylnym hamulcem i dodaj trochę gazu. Powinien pracować równo - napiety u góry, na dole luźny.

Zrób tak siedząc na motocyklu aby sprężyna się lekko ugięła bo zwisające koło tez trochę lata.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez czekol dnia Czw 9:27, 13 Wrz 2018, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 10:23, 13 Wrz 2018
Reactor
A1

 
Dołączył: 29 Sie 2018
Posty: 18
Przeczytał: 8 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Sosnowiec





ŁukaszReda mam falowanie silnika, ale to na wyższych obrotach, a na biegu jałowym silnik pracuje wręcz wzorowo bez falowania.

Coliniak łańcuch jest na spince.

czekol zrobię jak mówisz z ciekawości, jak tylko będę w garażu.

O golnie to może i macie racje odnośnie tego, że na podnośniku tak będzie się działo bo to Vka... Wcześniej miałem ( i jeszcze mam) Kawasaki EC250R i tam są 2 cylindry w rzędzie... Tam wszystko chodzi tak niesamowicie gładko, cicho i perfekcyjnie, że po przesiadce na DLa wszystko z czasem słyszę, widzę i wszystko mnie zastanawia, czy aby na pewno wszystko jest ok...

Jest tu na forum gdzieś jakiś dział, aby można było odnaleźć kogoś z forum by się spotkać, pogadać, porównać maszyny?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Reactor dnia Czw 10:24, 13 Wrz 2018, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 12:12, 13 Wrz 2018
jotes
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2283
Przeczytał: 55 tematów

Pomógł: 41 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia





Reactor napisał:

Jest tu na forum gdzieś jakiś dział, aby można było odnaleźć kogoś z forum by się spotkać, pogadać, porównać maszyny?


http://www.vstromclub.fora.pl/spotkania,5/

przeszukjaj watek. akurat w Twoich oklicach nie powinno byc z tym problemu

ew, klikasz u gory w panel "uzytkownicy " metoda sortowania " skad" i znajdziesz alfabetycznie wsystkich ktorzy podali miejsce pobytu. np z Sosnowca

Dla latwiejszego szukania mozesz w listwie przegladarki manulanie zmieniac zapis na koncu adresu strony ( co 50 ) aby nie przewracac po jednej stronie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jotes dnia Czw 12:19, 13 Wrz 2018, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 13:39, 14 Wrz 2018
Suszny
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1511
Przeczytał: 31 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie





Na podnośniku, bez gazu, bez oporu... To normalne, u mnie jest tak samo i w innych motocyklach (v-strom) które miałem okazję gościć w garażu było to samo. Szerokości i więcej luzu Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 15:32, 14 Wrz 2018
Struna
Motocyklista

 
Dołączył: 08 Sie 2017
Posty: 228
Przeczytał: 78 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków / Skawina





U mnie to samo jest - bez obciążenia tak ma, zdaje się na 5-ce jakby najmniej.
Nie zachodź w głowę - jest ok Smile

Aaaa, wywal tą zapinkę i zakuj łańcuch.
Zapinkę to sobie można w rowerze założyć, czy w jakimś bzykaczu o małej pojemności.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Struna dnia Pią 15:35, 14 Wrz 2018, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 10:33, 16 Wrz 2018
Reactor
A1

 
Dołączył: 29 Sie 2018
Posty: 18
Przeczytał: 8 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Sosnowiec





Dzięki Panowie... No to już nic więcej tam specjalnie nie słyszę... Ewentualnie któregoś zimowego dnia zajrzę do kosza sprzęgłowego i tyle Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
DL650 K5 - Blokowanie lub rwanie osi zębatki zdawczej?
Forum VStromClub Strona Główna -> Usterki i awarie
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin