Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

DL650 K5 - Stuki przy rozprzęglonym sprzęgle

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Reactor
A1



Dołączył: 29 Sie 2018
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Nie 23:50, 09 Wrz 2018    Temat postu: DL650 K5 - Stuki przy rozprzęglonym sprzęgle

Panowie jestem świeżo upieczonym nabywcą motocykla i martwią mnie pewne odgłosy wydobywające się z silnika. Motocykl jest z roku 2005 i ma przejechane 38tys km. Motocykl normalnie bez problemu odpala na zimnym i ciepłym. Jest zrywny i momentalnie wkręca się i schodzi z oborotów na jałowym biegu. W czasie jazdy też wszystko ok z silnikiem, nie gaśnie w żadnej sytuacji. Jedynie mam wrażenie, że na niski obrotach lekko poszarpuje. Przy odkręceniu manetki na jałowym biegu powiedzmy na 4tys obrotów i trzymanie manetki w miejscu, występuje falowanie obrotów o 300-700 (różnie). Wymienione zostały: świece, olej (Motul 5100), płyn chłodniczy, hamulcowy, filtr powietrza, napęd. Stuki są bardziej słyszalne na zimnym silniku. Wraz z rozgrzewaniem się maszyny stuki są cichsze. Owe stuki występują przy puszczonym sprzęgle. Przy naciśniętym sprzęgle stuki są praktycznie niesłyszalne. Poniżej przesyłam filmik, który może coś pomoże... Proszę o jakieś informacje, co może być problemem. Chętnie też bym spotkał się z kimś, kto ma taką maszynę 100% sprawną z okolic Sosnowca.


Poniższy link trzeba skopiować do przeglądarki

youtu.be/DgYvCQetwl8

Rozprzęglanie i sprzęglanie następuje w sekundach 5, 7, 12, 14, 19, 26, 28


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Reactor dnia Pon 0:24, 10 Wrz 2018, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MAREK WASNIEWSKI
A1



Dołączył: 21 Paź 2017
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: GDYNIA

PostWysłany: Pon 7:41, 10 Wrz 2018    Temat postu:

Jak dla mnie to jest objaw , kosz sprzęgła do regeneracji lub wymiany.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Reactor
A1



Dołączył: 29 Sie 2018
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Pon 11:38, 10 Wrz 2018    Temat postu:

Też mi się tak wydaję, ale pewności nie mam. Czytałem o tym tu na forum, że to niby norma i jak milkną stuki przy wciśniętym sprzęgle to niby jest ok... Jednak mimo to jestem trochę tym zmartwiony i nie wiem, czy mogę dalej jeździć tym motocyklem Sad A co z obrotami falującymi przy odkręconej manetce na jałowym biegu? Jest to czegoś objaw? ma to jakieś znaczenie?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Coliniak
Motonita



Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 866
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: in the middle of nowhere

PostWysłany: Pon 11:56, 10 Wrz 2018    Temat postu:

Wiesz cos wiecej nt historii serwisowej motocykla, kiedy mial synchro roione, luzy zaworowe sprawdzane ew. korygowane?

Jak faluja obroty to raczej synchro przepustnic... sprzeglo troche moze halasowac,,, btw. jak nagrywasz filmik to staraj sie trzymac mic w jednym miejscu,,, wtedy bez zmian nasilenia pracy silnika/hałasu moze ktoś nawet "na ucho" bedzie w stanie powiedzieć więcej Smile

Nie stresuj się za mocno, obserwuj i jezdzij bezpiecznie w koncu to stuki Smile suzuki


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Vorenus
Maniak motocyklowy



Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 1305
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: okolice Wwy

PostWysłany: Pon 12:01, 10 Wrz 2018    Temat postu:

Moim zdaniem na 90% to kosz sprzęgłowy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Reactor
A1



Dołączył: 29 Sie 2018
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Pon 15:02, 10 Wrz 2018    Temat postu:

Historii jako tako nie jest znana. Motocykl kupiłem od Polaka, który miał go przez dwa lata i zrobił na nim w tym czasie 2tys km podobno. Jak mówił, sprowadził go dla siebie 2 lata temu z Włoch. Pokazał mi na dowód tego umowę z w włochem. On sam nic nie robił przy moto. Zmieniał tylko olej Motula 5100.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
LukaszReda
Motocyklista



Dołączył: 12 Maj 2018
Posty: 255
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Reda

PostWysłany: Pon 18:16, 10 Wrz 2018    Temat postu:

Jak w kraju dwa lata to możesz sobie sprawdzić ile w tym czasie przejechał w CEPie, a w sumie to potwierdzić.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Reactor
A1



Dołączył: 29 Sie 2018
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Pon 19:08, 10 Wrz 2018    Temat postu:

Dzięki sprawdzę to jak wrócę z nocki Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Reactor
A1



Dołączył: 29 Sie 2018
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Pon 20:51, 10 Wrz 2018    Temat postu:

Sprawdziłem cepik. Dane się zgadzają z tymi co podał mi właściciel. Tak więc w ciągu 2lat posiadania motocykla zrobił na nim 2tys km.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Coliniak
Motonita



Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 866
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: in the middle of nowhere

PostWysłany: Wto 8:51, 11 Wrz 2018    Temat postu:

nie stresuj sie i jezdzij,,, kosz sprzegłowy troche słychać ale na to się nie umiera Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Suszny
Maniak motocyklowy



Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie

PostWysłany: Wto 17:32, 11 Wrz 2018    Temat postu:

Kosz sprzęgłowy przy 38tys km? Wróżką nie jestem ale przebieg pewnie był tak samo do negocjacji jak i cena Wink
Co do falowania; tak jak radzi Coliniak, zacznij od synchronizacji.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zolw_Danziger
Maniak motocyklowy



Dołączył: 03 Lut 2015
Posty: 1346
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Wto 18:22, 11 Wrz 2018    Temat postu:

OOooooo, Herr Suszny "susznie" prawi!!!! Słuchaj się go.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kitza
A



Dołączył: 29 Maj 2014
Posty: 144
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Nowy Sącz

PostWysłany: Wto 20:36, 11 Wrz 2018    Temat postu:

Suszny napisał:
Kosz sprzęgłowy przy 38tys km? Wróżką nie jestem ale przebieg pewnie był tak samo do negocjacji jak i cena Wink

Niekoniecznie. Mam potwierdzenie z serwisu, że w moim, za czasów poprzedniego właściciela, kosz był zmieniany 20 kilka tyś. km temu i też już puka.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jotes
DeTox nie pomoże



Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2515
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 49 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia

PostWysłany: Wto 22:01, 11 Wrz 2018    Temat postu:

przez glosniczki mojego laptopa ciezko cos zdiagnozowac ale zacytuje siebe z innego tematu Wink

jotes napisał:
zorba79 napisał:
Jotes a jeśli sprzęgło delikatnie klekocze na luzie to można to jakoś wyregulować? bo chyba to nie jest powód żeby je wymieniać?


dalej jezdzic !
w duzym byly nomen est omen Wink duze problemy z koszem sprzeglowym, maly tych probemow nie mial. Mozliwe ze z czasem sprezyny w docisku sie troche wyrobia i bardziej "grzechoca" ale to zaden powod do wymiany.
Same sprezyny moga sie tez "zuzyc"
wysprzeglajac sciskamy sprezyny,, moge sobie wyobrazic ze jak ktos np na swiatlach ciagle z wrzuconym biegiem czeka, to kiedys moga one stracic swoja sprezystosc i stac sie "za krotkie" i za salbo dociskac aby nie bylo poslizgu.



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Reactor
A1



Dołączył: 29 Sie 2018
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Wto 23:18, 11 Wrz 2018    Temat postu:

Czyli rozumiem, że większość jest za tym, aby się tym nie przejmować i jedzić spokojnie?

PS: Jak powinna wyglądać ośka tylna dla K5? Pytam, gdyż u mnie luzuje się tylne koło i przesuwa do tyłu po regulacji naciągu. Teraz szukam tego przyczyny i zastanawiam się, czy mam właściwa oś zamontowaną i czy ze wszystkimi elementami? W Manulau jest rozrysowana nakrętka z zawleczką, a moja ośka nie ma tego. Wygląda jak na poniższym zdjęciu, a to podobno jest z DLa z 2017r...

[link widoczny dla zalogowanych]

Moja jezt bez zawleczki i normalnie zakręca klusczem 24 i 22.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Reactor dnia Śro 0:00, 12 Wrz 2018, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jotes
DeTox nie pomoże



Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2515
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 49 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia

PostWysłany: Śro 8:43, 12 Wrz 2018    Temat postu:

znowu zacytuje siebie z forumowego watku o osce

jotes napisał:
Ja bym radzil jednak pozostac przy 100 Nm.
wedlug mni jest to wystarczajace . w obecnym motocyklu prod. podaje nawet 90Nm.
a z reguly nastepnym stopniem dokrecenia jest ukrecenie !
Dawne to czasy ale cos mi mowi z zajec z materialoznastwa i konstrukcji, ze zybt mocno dociagniete nakretki niszcza gwint sruby , ktory z kolei potrafi peknac i wlasnie poluzowac nakretke.

tak jak szary1977 nie wierze w samoistne odkrecenie sie prawidlowo dokreconej nakretki.
Jezeli po regulacji lancucha kolo nie bylo idealnie w osi to to moglo spowodowac bledne dokrecenie oski.
Potem kolo sie "ulozylo" i powstal luz


Oryginalnie nie ma zadnej zawleczki. Zreszta ona technologicznie chroni tylko przed calkowitym zgubieniem nakretki a nie prawidlowym "dociskiem "

Przypuszczam ze gwint nakretki / oski nie spelnia swojego zadania i dlatego powstaje ten problem.

Mozesz sprobowac najpierw zmienic sama nakretke lub obie rzeczy od nowa nagwintowac a jezeli nie pomoze to pozostaje zakup nowej czesci.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zolw_Danziger
Maniak motocyklowy



Dołączył: 03 Lut 2015
Posty: 1346
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Śro 13:02, 12 Wrz 2018    Temat postu:

Jest jeszcze jeden sposób zabezpieczenia przed odkręceniem się nakrętki. Można nakręcić tzw "nakrętkę kontrującą" z mniejszą ilością zwoju gwintu (węższą).
Teraz takich już się nie robi, ale może ktoś w starych szpargałach znajdzie...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Suszny
Maniak motocyklowy



Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie

PostWysłany: Śro 14:27, 12 Wrz 2018    Temat postu:

Ale nakrętka na osi ci się odkręca czy jak?
Czy po ustawieniu prawidłowego naciągu i dokręceniu nakrętki na osi ,dokrecasz ponownie śruby regulacyjne? To ważne, dwa razy prawie zgubiłem śruby z tymi końcówkami. Pod wpływem wibracji śruby luzują się i wówczas przy szarpnięciu gazem koło może zmienić minimalnie położenie. Dlatego należy zawsze pamiętać żeby je ponownie dokręcić po regulacji.


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
NIKT
A2



Dołączył: 11 Sie 2017
Posty: 94
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódź

PostWysłany: Śro 15:27, 12 Wrz 2018    Temat postu:

Zolw_Danziger napisał:
Jest jeszcze jeden sposób zabezpieczenia przed odkręceniem się nakrętki. Można nakręcić tzw "nakrętkę kontrującą" z mniejszą ilością zwoju gwintu (węższą).
Teraz takich już się nie robi, ale może ktoś w starych szpargałach znajdzie...


[link widoczny dla zalogowanych]

nadal się je produkuje Very Happy

Aczkolwiek coraz popularniejsze robią się te z niebieskim plastikiem w środku.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez NIKT dnia Śro 15:29, 12 Wrz 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zolw_Danziger
Maniak motocyklowy



Dołączył: 03 Lut 2015
Posty: 1346
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Śro 19:08, 12 Wrz 2018    Temat postu:

No proszę!!
Brawo NIKT Cool a jednak się robi i nazywa się to "przeciwnakrętka"!
No to GiT, ponieważ jest to sposób na częsty problem w 650-tkach i tylnej osi z jej odkręcającą się nakrętką!
Brawo TY Razz Twisted Evil
PS. A te nakrętki z niebieskim wkładem w środku to tzw "loctite" [link widoczny dla zalogowanych]
Pzdr Żółwik


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Zolw_Danziger dnia Śro 19:13, 12 Wrz 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Reactor
A1



Dołączył: 29 Sie 2018
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Śro 20:26, 12 Wrz 2018    Temat postu:

Suszny nie dokręcałem ponownie śrub kontrujących może to był problem i jest, albo...

Chyba jednak problem z luzującym się kołem jest wywołany szarpaniem łańcucha przez wałek zębatki zdawczej, a dokładniej nie wiadomo czym wewnątrz... Coś czuje, że to wszystko to będzie większy problem niż mi się wydaje... Sad Ale o w tej sprawie. Jedynie zapytam, czy ten wałek można jakoś wyjąć i obejrzeć bez rozbierania silnika? Dzis nakręcę film i wrzucę wam tutaj to co się dzieje...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jotes
DeTox nie pomoże



Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2515
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 49 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia

PostWysłany: Śro 20:31, 12 Wrz 2018    Temat postu:

Zolw_Danziger napisał:
No proszę!!
Brawo NIKT Cool a jednak się robi i nazywa się to "przeciwnakrętka"!
No to GiT, ponieważ jest to sposób na częsty problem w 650-tkach i tylnej osi z jej odkręcającą się nakrętką!


To nie jest zaden czesty probem ani 650 -ki ani jej tynej osi czy nakretki tylko efekt niedpowiedniej obsługi


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jotes dnia Śro 20:32, 12 Wrz 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Reactor
A1



Dołączył: 29 Sie 2018
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Śro 23:12, 12 Wrz 2018    Temat postu:

Chyba pomogła rada Susznego... Wink Czyli po dokręceniu ośki dokręcić na koniec śruby kontrujące... Pojechałem na przejażdżkę , zrobiłem 30km i nic się nie przesunęło, łańcuch się nie poluzował, ale to zobaczymy później Smile Na razie przy tym wszystkim zauważyłem inny problem, opisany w tym dziale już jako nowy temat, co bardzo mnie zmartwił... Czekam na wasze opinie...

http://www.vstromclub.fora.pl/usterki-i-awarie,45/dl650-blokowanie-lub-rwanie-osi-zebatki-zdawczej,31947.html


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin