VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie -> Dławienie przy 3-4 tys obrotów
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Dławienie przy 3-4 tys obrotów
PostWysłany: Czw 10:24, 09 Cze 2011
bearl
A1

 
Dołączył: 29 Gru 2010
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań





Chronologicznie historia biegnie tak (przepraszam, długie)

- zauważyłem spadek mocy i dławienie przy odkręcaniu gazu pomiędzy 3-4 tys. obrotów. dławienie z biegiem czasu (tydzień) było coraz bardziej zauważalne. moto do mechanika.
- mechanik sprawdził luzy zaworowe, ustawił jak trzeba, problem znikł.
- po kilkuset kilometrach wrócił (autostrada w Niemczech), a po godzinie dało się słyszeć cykliczne ..przepierdzanie powietrza. no to stop, z kumplem jechałem, więc badamy.
- po uniesieniu baku sprawa jasna - zsunął się króciec ssący (chyba tak się to nazywa) - połączenie między cylindrem a tym całym dobrodziejstwem powyżej. prawdopodobnie mechanik nie dokręcił zacisku przy okazji regulacji zaworów. zakładamy, dokręcamy.... motocykl działa jak marzenie. jedziemy dalej.
- po kolejnych 2 kkm problem dławienia powraca. już w domu unoszę bak, widzę że wszystko jest jak powinno być, skręcam z powrotem - znów działa dobrze.

Wniosek więc mój taki - że problem tkwi w baku. Może sitko filtrujące gdzieś w okolicy pompy pod bakiem? Może filtr paliwa? Chętnie posłucham rad mądrzejszych zanim zacznę to rozbierać, zwłaszcza że nie wiem czy można to zrobić samemu, czy lepiej od razu dać do serwisu?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 14:21, 09 Cze 2011
Maro78
A

 
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Białołęka





Proponuję też zrobić synchronizację przepustnic - u mnie prychał, strzelał... Pomogło.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 9:51, 28 Cze 2011
bearl
A1

 
Dołączył: 29 Gru 2010
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań





Synchronizacja przepustnic ogólnie pomogła silnikowi (wzrost mocy i równiejsza praca), nie zlikwidowała natomiast opisanego efektu.

Teraz podejrzenia padają na wtryskiwacze. Być może pojawiło się na jednym z nich jakieś zanieczyszczenie destabilizujące pracę.

Dziś rano ni z tego ni z owego nastąpiła znaczna poprawa. Z wizytą u mechanika muszę poczekać na kolejne pogorszenie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 13:51, 28 Cze 2011
apollo4forti
A2

 
Dołączył: 04 Lut 2010
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: warszawa - stopnica





A jaką wachę lejesz???

z rozmowy z zDLotu, poradę dostałem od mechanika żeby zmienić stacje i paliwo na zwykłe z v-oszukaństwa na 95. Szczególnie jeśli pojawiają sie dziwności w pracy które znikają i pojawiają sie. Jak nie pomoże to wtedy szukać dalej. Może to ma jakieś znaczenie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 13:57, 28 Cze 2011
bearl
A1

 
Dołączył: 29 Gru 2010
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań





Wyłącznie Shell, BP i czasem Orlen, Pb95, nie V-Power, nie Ultimate.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 17:28, 30 Cze 2011
Kriszo
A2

 
Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bronikowo/Krzemieniewo k. Leszna





witam Bearl gdzie synchronizowałeś przepustnice i ile ta przyjemność kosztowała.
Jestem z Leszna i tez mnie to czeka rozglądając się za dobrym fachowcem. Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 17:55, 30 Cze 2011
gregorio
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 497
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Nowy Sącz





Kriszo, sam sobie możesz to zrobić jeśli masz odrobinę zdolności mechanicznych.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 13:14, 01 Lip 2011
bearl
A1

 
Dołączył: 29 Gru 2010
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań





No, mam takiego mechanika w Tarnowie Podgórnym, ale sama czynność skomplikowana nie jest.
Musisz tylko mieć Odpowiedni Przyrząd, czyli albo dwa mierniki (wakuometry), albo zmontowaną samodzielnie U-rurkę.
Wakuometry kupisz pewnie w granicach 40pln za jeden. Do tego przewody (koszt pomijalny) - i hopla, pewnie nie zajmie Ci to więcej niż 2h.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 13:54, 01 Lip 2011
gregorio
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 497
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Nowy Sącz





Z wakuometrami podobno nie jest dokładnie chociaż nie wiem bo nie robiłem, z U rurką banalnie proste i dokładne, do tego tanie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 9:50, 04 Sie 2011
bearl
A1

 
Dołączył: 29 Gru 2010
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań





Motocykl trafił do serwisu Suzuki Liberty Motors w Poznaniu.
Tkwi tam od ponad 2 tygodni.
(Z opinią o tym serwisie w wątku Polecam/Nie polecam wstrzymam się do momentu zakończenia naprawy)

Wczoraj zadzwonili, że udało im się znaleźć w końcu przyczynę. Diagnoza: uszkodzony silnik krokowy sterujący przepustnicami. Czekam więc na wycenę i termin naprawy.

Motocykl ma przejechane 29kkm, więc trochę wcześnie na takie awarie, ale cóż zrobić. Licho nie śpi.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez bearl dnia Czw 11:38, 04 Sie 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 17:13, 09 Sie 2011
bearl
A1

 
Dołączył: 29 Gru 2010
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań





Help!!
Okazuje się, że takiego silniczka nie można zdobyć w serwisie inaczej niż w zestawie z całym modułem przepustnic. Kosztuje to ponad 3000pln.

Czy ktoś mi może pomóc zdobyć taki silniczek?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Dławienie przy 3-4 tys obrotów
Forum VStromClub Strona Główna -> Usterki i awarie
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin