VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie -> Dławienie się (przy stałych obrotach) Idź do strony 1, 2  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Dławienie się (przy stałych obrotach)
PostWysłany: Wto 15:57, 24 Kwi 2012
Bajbus
A1

 
Dołączył: 18 Gru 2011
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Konstancin-Jeziorna





Witam, jestem od wczoraj szczęśliwym posiadaczem litrowego DLa z 2005 roku ale zaczęło mnie coś niepokoić... mianowicie jadąc sobie spokojnie, trzymając jednostajnie na obrotach (objawy pojawiają się między 2,5 - 4 tys.) zdarzy mu się co jakiś czas tak jakby delikatnie zadławić, może nawet pierdnąć gdzieś spod baku. Trochę to denerwujące i zaczynam sie zastanawiać czy nie kupiłem motocykla w którym czeka mnie jakaś grubsza naprawa :/ Jakieś pomysły co to może być ? (Moto ma dopiero 21k na szafie)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 16:28, 24 Kwi 2012
tomeczek151
A1

 
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Opole





Najpierw zrób mu przegląd przed sezonowy pokroju zawory synchro filtry a potem się martw. Może masz podparty zawór i od czasu do czasu odbije w króciec ssący


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 19:21, 24 Kwi 2012
maro
Motocyklista

 
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 448
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: POLICE





Podepnę się pod temat i opiszę swoje perturbacje z moim litrem też K5. Moto ma nawinięte 24.000. Mam podobne objawy czasmi lubi sobie kichnąć prychnąć jakby w airboxa i z tego co słyszę to jakby z przedniego cylindra. Najczęściej objawia się to w typowej jeździe miejskiej wlekąc się np za samochodami od 40-60 km/h w zakresie obrotów 2,5-4 tys i na 2 lub 3 biegu z przewagą raczej na 2. Wiadomo że litry są powszechnie znane z niskiej kultury pracy silinika w tym zakresie obrotów i szrpaniem ale to nie jest szarpanie tylko takie małe prychnięcia. Przy szybkiej jeździe jest ok. Mój DL miał w lutytm robiony w ASO duży przgląd po przy 24000 i niby wszystko powinno hulać. Właśnie w zeszłym tygodniu byłem w ASO z tym problemem i nic mądrego nie znaleźli rozbrali moto do airboxa , podpięli kompa i nic im nie wykazało.
Może ktoś jeszcze miał takie dolegliwości i zechce się z nami podzielić mądrą radą.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez maro dnia Wto 19:23, 24 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 19:44, 24 Kwi 2012
gregorio
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 497
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Nowy Sącz





Ja bym zaczął od synchronizacji przepustnic.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 13:33, 25 Kwi 2012
Bajbus
A1

 
Dołączył: 18 Gru 2011
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Konstancin-Jeziorna





przedsezonowy przegląd robił mu poprzedni właściciel, więc wszystkie filtry i takie tam podobno są wymienione ale w sumie warto się upewnić, czy rzeczywiście tak jest.

maro no właśnie to samo i u mnie... jak uda Ci się rozwiązać te problem to podziel się co było nie tak


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 22:27, 25 Kwi 2012
maro
Motocyklista

 
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 448
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: POLICE





Bajbus jaki masz filtr powietrza? U mnie jest K&N. W serwisie podejrzewają, że dostaje zbyt duzo powietrza ale czy na pewno skąd to już tacy mądrzy nie są.
Muszę podrążyć ten temat bo pomału szlag mnie trafia z tym prychaniem


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 22:51, 25 Kwi 2012
Floydoo
Motonita

 
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000





moj tez prycha........... filtr oryginal, zawory zrobione itd itd tylko jeszcze synchro nie zrobilem bo wakuometr bede mial po wakacjach, to sie wtedy pobawie, a narazie to sobie kiecha od czasu do czasu z obajawami jak powyzej Idea


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 23:25, 25 Kwi 2012
V-Told
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa - Piaseczno





Najwyraźniej sprzęty wymagają synchronizacji przepustnic. Co pewien okres pojawiają się na forum tematy dotyczące owego szarpania/prychania/strzelania itd. Głównie poniżej 4000 obr/min, ze wskazaniem na okolice 3700-3800 Wink. U mnie też się to zdarza, a kiedy się nasila, to znaczy, że nadszedł czas na synchronizację przepustnic. U mnie akurat idealnie zbiega się to z przeglądem (ostatni raz synchro przy poprzednim przeglądzie).
Raz na sezon dobrze jest ją zrobić, a więc radziłbym uznać to za standardową czynność serwisową co 6.000 km. Z mojego doświadczenia mogę powiedzieć, że tak stuprocentowo raczej się tego nie wyeliminuje. Chyba że montując Power Commandera i zmieniając mieszankę w tym zakresie - to najprawdopodobniej w miarę pewne wyjście, ale i stosunkowo kosztowne Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 23:55, 25 Kwi 2012
maro
Motocyklista

 
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 448
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: POLICE





Ale u mnie moto prycha świeżo po duzym przeglądzie w ASO po 24000 gdzie w zakresie jest synchro przespustnic. No chyba że h.... tego nie zrobili. Z kolei rozmawiałem z mechanikiem który kiedyś robił dla Suzuki ale poszedł na swoje i stwierdził że nawet jak by przepustnice nie były zsynchroninowane to nie powinno to być przyczyną. podpowiedział mi abym zmusił mechsników z ASO do podpięcia laptopa wrcucenia go do kufra i zarejestrowanie pracy silnika podczas tego strzelania bo na sucho kręcąc obrotami to wielkie gówno pokazuje i żadnych błędów nie widzi. jak się wkurwię to kupię Powera i dam sobie spokój z szukaniem tej czkawki bo wydam na to pewnie tyle co na PC.

Poczytałem jeszcze ten watek http://www.vstromclub.fora.pl/motocykle-dl,32/strzlanie-we-filter-powietrza,2597-25.html#41752
spróbuję sprawdzić te wtryski może faktycznie tam jest pies pogrzebany.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez maro dnia Czw 0:15, 26 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 7:37, 26 Kwi 2012
gregorio
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 497
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Nowy Sącz





mi też prychał w airboxa i synchronizacja przepustnic pomogła, mam Ururkę powieszona w garażu i jak coś grzebię przy motocyklu to czasem podepnę i sprawdzam, najczęściej wymaga małej regulacji. Ururkę sam zrobiłem, koszt to o ile pamiętam ok 20 PLN.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez gregorio dnia Czw 7:40, 26 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 9:17, 26 Kwi 2012
jabko
A1

 
Dołączył: 13 Sty 2011
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódź/Włocławek





Mnie zaczal jakby czesciej szarpac po tym jak porzadnie przedmuchalem filtr powietrza, wiec w tych okolicach jest źródło tych problemów. Ogólnie z DL'a jestem bardzo zadowolony ale muszę przyznać, ze te szarpania ostatnio trochę psuły mi humor - fajnie wiedziec, ze synchronizacja przepustnic moze bardzo poprawic sytuacje Smile

No nic - nie pozostaje mi nic innego niz poczytac temat o synchronizacji zaworow, przygotowac przyrzady. A w wolny dzien rozebrac DL'a z owiewek i przystąpić do dzieła Cool


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 9:25, 26 Kwi 2012
gregorio
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 497
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Nowy Sącz





Synchronizacja PRZEPUSTNIC, nie zaworów, to pierwsze to banalna czynność, to drugie już nie bardzo...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 9:47, 26 Kwi 2012
express
Administrator

 
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2172
Przeczytał: 82 tematy

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków, VIII





jabko napisał:
No nic - nie pozostaje mi nic innego niz poczytac temat o synchronizacji zaworow, przygotowac przyrzady. A w wolny dzien rozebrac DL'a z owiewek i przystąpić do dzieła Cool


Zaworom reguluje się luzy.
Jest z tym nieco pracy - w celu zapewninia sobie dobrego dostępu do przedniego cylindra najlepeij jest zdemontować chłodnicę (pomijam takie duperele jak gmole, owiewki i bak).

Konieczne narzędzia do regulacji luzów zaworowych (oprócz standardowych kluczy):
- szczlinomierz listkowy (od .10 do .50 z listkami co .02)
- klucz dynamometryczny z zakresem mniej więcej 8-25 Nm (czyli z kwadratem 1/4 cala) plus nasadki 10 i 12 mm
- magnes do wyjecia popychaczy i płytek
- imbus 5 mm (odkrecenie pokrywy głowicy)
- imbus 10 mm (odkręcenie dwoch pokrywek po lewej stronie silnika)
- klucz nasadowy 17 mm ( i duża wajcha)
- klucz do świec 16 mm
- latarka

Do tego oczywiście dostępność plytek zaworowych (średnica 9,48 mm) w odpowiednich grubościach (koszt jednej 15-20 PLN przy zakupie na sztuki, zestwy 141 sztuk w róznych grubościach po ok. 350 PLN).

Jest z tym nieco zabawy - przy pierwszym podejściu jeden dzień może byc za krótki.

Warto wcześniej dokładnie przestudiować instrukcję serwisową.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 11:32, 26 Kwi 2012
jabko
A1

 
Dołączył: 13 Sty 2011
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódź/Włocławek





Sorki koledzy, myslalem o synchronizacji przepustnic - a napisalem nie wiem czemu o zaworach. Wiem, ze to zupelne inna bajka Smile

Przepraszam za zamieszanie - a swoją drogą luzy zaworowe tez bede musial sprawdzic niedlugo. O sprawdzenie samodzielne to moze jeszcze sie pokusze ale jesli bedzie trzeba regulowac to juz raczej zostawie to profesjonalistom Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 16:54, 26 Kwi 2012
V-Told
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa - Piaseczno





Wypadające wtryski? Możliwe, fakt że ktoś o tym pisał, ale jakoś rzadko się to przewija. Nie martwiłbym się tym przed zrobieniem przepustnic Wink

Moim zdaniem to wyłącznie kwestia mieszanki. Tak mi się wydaje ze względu na to, że u mnie po założeniu akcesoryjnych tłumików i filtra powietrza K&N pojawiło się coś podobnego do przerywania zapłonu właśnie koło 3700 rpm. Jeśli ktoś miał okazję jeździć czymś z kontrolą trakcji, to będzie wiedział o jakie zachowanie chodzi Smile. Dolot powietrza mam odblokowany, wylot też, a paliwa dostaje tyle samo. Zbyt uboga mieszanka? Moim zdaniem tak. Lekarstwo to hamownia lub PC. Od ostatniego przeglądu (z zegulacją zaworów) bardzo, bardzo rzadko się to zdarza, co przekonuje mnie do teorii o synchronizacji przepustnic Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 19:03, 26 Kwi 2012
maro
Motocyklista

 
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 448
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: POLICE





V-told a czy na hamowni motocyklowej mozna by coś zdiagnozować?.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 19:33, 26 Kwi 2012
Bajbus
A1

 
Dołączył: 18 Gru 2011
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Konstancin-Jeziorna





maro motocykl mam od poniedziałku i jeszcze go nie rozbierałem, więc nie mam pojęcia jaki mogę mieć Razz ale w najbliższych dniach zajrzę do tego filtra to się przekonam co za firma i czy rzeczywiście przed sezonem był wymieniony

Tyle się przewijała ta regulacja przepustnic, może rzeczywiście w tym problem. I w sumie na logikę - jak one sterują dawką powietrza i jak coś jest nie tak to objawy mogą pasować. Orientuje się ktoś ile taka usługa może kosztować, bo sam wolałbym się nie dotykać Razz I może jeszcze jakiś godny polecenia mechanik/ serwis w okolicach warszawy ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 19:48, 26 Kwi 2012
V-Told
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa - Piaseczno





maro napisał:
V-told a czy na hamowni motocyklowej mozna by coś zdiagnozować?.


Czy zdiagnozować to nie wiem, ale można zrobić customową mapę, która "wygładzi" to miejsce, w którym są kłopoty Smile

Bajbus napisał:
Orientuje się ktoś ile taka usługa może kosztować, bo sam wolałbym się nie dotykać Razz I może jeszcze jakiś godny polecenia mechanik/ serwis w okolicach warszawy ?


Koszt zamyka się pewnie poniżej stówki. Ja zawsze polecam Michała Szramę, który serwisuje maszyny przy ul. Farbiarskiej 5 (wzdłuż Puławskiej, koło salonu Mitsubishi i McDonald'sa). Znajdziesz o nim trochę info w temacie "warsztaty godne polecenia", telefon: 501-834-537. Możesz zadzwonić, powiedzieć jakie masz objawy i zobaczyć co poradzi Smile. Ja regularnie zjawiam się u niego zarówno na przeglądy jak i z różnymi pierdółkami.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 23:35, 26 Kwi 2012
mister.zet
A1

 
Dołączył: 19 Mar 2012
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: w-wa





Potwierdzam, ja właśnie dziś zrobiłem u niego regulacje przepustnic bo w korkach cieżko było i teraz jest git
Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mister.zet dnia Czw 23:36, 26 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 0:18, 27 Kwi 2012
maro
Motocyklista

 
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 448
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: POLICE





Orientuje sie ktoś czy od 1000 K2 pasował by komp i cały zestaw wtryskowy do K5 aby przełozyć i zobaczyć jak chodzi?. Koleś ma K2 i nic mu nie prycha i zapie*dala jak ta lala.
I tak kombinuję czy nie przełozyc do mojego i sprawdzić tylko czy będzie to pasowało i nic nie popsuje tzn, że żadna elektronika sie nie schrzani?.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 7:59, 27 Kwi 2012
Potera
Motocyklista

 
Dołączył: 20 Lis 2011
Posty: 251
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań





Panowie srawdzcie lańcuch jeśli jest rozciagniety nierówno to nierówna praca jest możliwa, umnie tak było, wymienilem filtry pompy, wszystko wyregolowalem i nic nie pomogło. Nagle ktos z forum mi podpowiedzial o łańcuchu i to było to Smile teraz pracuje jak ta lala


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 9:46, 27 Kwi 2012
Floydoo
Motonita

 
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000





Rozciagniety lancuch swoja droga, ale za kichanie to on raczej nie odpowiada Very HappyVery Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 16:33, 27 Kwi 2012
V-Told
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa - Piaseczno





Floydoo napisał:
Rozciagniety lancuch swoja droga, ale za kichanie to on raczej nie odpowiada Very HappyVery Happy


Dokładnie. To co innego i czuć, że objawy inne Wink

Ja łańcuch mam prawie nowy. U mnie już naprawdę czas na synchro, bo aż zgasnąć potrafi, kiedy toczę się do świateł manipulując przy tym gazem w nieodpowiednim momencie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 18:49, 27 Kwi 2012
maro
Motocyklista

 
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 448
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: POLICE





No u mnie łańcuch trochę nierówno rozciagnięty ale żeby to było pezyczyną strzelania do airboxa to wątpię.
MI też potrafi zgasnąć czasmi na dojeździe do krzyzówki itp.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 20:58, 27 Kwi 2012
Potera
Motocyklista

 
Dołączył: 20 Lis 2011
Posty: 251
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań





to fakt strzelanie to nie łańcuch Sad


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 20:37, 01 Maj 2012
maro
Motocyklista

 
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 448
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: POLICE





Dzisiaj jeździłem wspólnie z kolesiem on swoim 1000 K2 i a swoim potem się zamieniliśmy. jego idzie gładziudko bez żadnego prychania i kichania inna jazda normalnie bajka. Niestety kompy nie pasują i nie da się podmienić aby sprawdzić sterowanie wtryskiem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 22:41, 04 Maj 2012
maro
Motocyklista

 
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 448
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: POLICE





Wkurzony zacząłem rozkręcać bebechy w moim 1000 i dobrałem się do przepustnic. I zacząłem je sobie oglądać. Zauwazyłem, że od spodu są 4 króćce. 2 są zaślepione gumowymi kapturkami do jednego idzie wężyk chyba ten od podciśnienia czy coś w tyn stylu natomiast jeden jest goły ale ze śladów jakie na nim widzę wnioskuję, że też był tam chyba taki kapturek ale pewnie gdzieś go wcięło. Zapodaję fotkę aby ktoś kumaty mi podpowiedział czy brak takiej zaslepki może powodować , że moto dostaje jakieś lewe powietrze i dlatego prycha?.

Jest to na tylnim cylindrze. Chociaż jak jadę i styrzela to odnoszę wrażenie że wali z pierwszego cylindra.
Jeszcze jedno czy te zaslepione króćce to własnie te do których się podpina wkuometr do synchronizacji przepustnic bo jak mam to na wierzchu to pomyslałem że może by tak wyciągnąć wężyki do synchro jak to niektórzy robią. I gdzieś też wyczytałem że mozna wstawić trójnik do uśrednienia powietrza w cylindrach i wtedy chyab własnie te pozostałe króćce mozna w trójnik wpiąć. Niech mi tu ktoś napisze czy dobrze kombinuje.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez maro dnia Pią 22:46, 04 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 22:56, 04 Maj 2012
gregorio
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 497
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Nowy Sącz





Dwa króćce do trójnika i do niego ten czujnik który jest podpięty do jednego teraz. Do pozostałych króćców wężyki równej długości i pod siedzenie, (oczywiście zaślepić) Do nich podepniesz Ururkę lub wakuometry. Ja tak zrobiłem, też miałem pogubione te zaślepki. Tamtędy właśnie dostaje się lewe powietrze. Ja zrobiłem jw i prychanie ustąpiło. Jednym słowem dobrze kombinujesz.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 22:56, 04 Maj 2012
express
Administrator

 
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2172
Przeczytał: 82 tematy

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków, VIII





1. 3 króćce powinny być zaślepione gumowym kapturkami
2. Tam się przypina wężyki do wakuometrów.

Tak się zastanawiam:
jaki sens przy uśrednieniu podciśnień ma prowadzenie wężyków do synchronizacji przepustnic, skoro oba wakuometry będą wskazywać to samo podciśnienie.
Na mój gust: uśrednienie albo synchronizacja.
No chyba, że na czas synchronizacji odpinamy uśrednienie, jednakowoż wtedy to wyciąganie wężyków do synchro pod kanapę ma średni sens, bo i tak trzeba rozebrać wszytko żeby zdjąć uśrednienie.
Ot taka refleksja mnie naszła wieczorową porą.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez express dnia Pią 23:07, 04 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 23:29, 04 Maj 2012
maro
Motocyklista

 
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 448
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: POLICE





No właśnie z tym trójnikiem podczas synchro to trochę lipa bo weź to potem demontuj odłączaj i potem na odwrót to samo. Ale wężyki to wyciągnę. Kurcze jeśli okaże się że to prychanie przez taką małą piździgumkę to było by fajnie.
Tak jeszcze kombinuję że może by też wyprowadzić wężyki od podciśnienia tak samo pod kanapę i tam to podłączyć trójnikiem a w razie potrzeby będzie łatwo można to zmodyfikować, Tylko czy takie dłuższe wężyki nie powodowały by jakiejś nieprawidłowej pracy?.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 23:32, 04 Maj 2012
express
Administrator

 
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2172
Przeczytał: 82 tematy

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków, VIII





maro napisał:

Tak jeszcze kombinuję że może by też wyprowadzić wężyki od podciśnienia tak samo pod kanapę i tam to podłączyć trójnikiem a w razie potrzeby będzie łatwo można to zmodyfikować,


Niekoniecznie pod kanapę.
Może być gdzieś między garnki poniżej ramy. Wtedy dostęp będzie łatwiejszy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 0:16, 05 Maj 2012
maro
Motocyklista

 
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 448
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: POLICE





express napisał:
maro napisał:

Tak jeszcze kombinuję że może by też wyprowadzić wężyki od podciśnienia tak samo pod kanapę i tam to podłączyć trójnikiem a w razie potrzeby będzie łatwo można to zmodyfikować,


Niekoniecznie pod kanapę.
Może być gdzieś między garnki poniżej ramy. Wtedy dostęp będzie łatwiejszy.

Też tak o tym pomyślałem i jeszcze jedno mi wpadło na myśl że niegłupio by było wstawić jakiś zaworek który by odcinał jeden cylinder i po sprawie. Po synchronizacji zaworek by się otwierało i tyle. pytanie czy taki zaworek byłby dostepny.
może coś w tym stylu wkomponować
http://allegro.pl/zaworek-precyzyjny-2x-zlaczka-6-4mm-dlawik-zawor-i2315386706.html


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez maro dnia Sob 0:25, 05 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 0:42, 06 Maj 2012
maro
Motocyklista

 
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 448
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: POLICE





A więc dzisiaj wszystko poskładałem do kupy. Wyprowadziłem przy okazji wężyki do synchro i uśredniłem podciśnienie trójnikiem. Jak narazie pokręciłem się po miescie i nie prycha. Raz mi przygasł przed skrzyżowaniem i lekko sapnął ale być może musze jeszcze synchro zrobić bo czort wie w jakim stanie są przepustnice. póki co jestem zadowolony. Jutro zrobie jeszcze eksperyment polegający na wyjęciu zaslepki z jednego wężyka spod kanapy. Będzie to symulować stan sprzed stiwerdzenia braku zaślepki na przepustnicach i zobaczę czy znowu będzie prychał.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 1:04, 06 Maj 2012
gregorio
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 497
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Nowy Sącz





Pojawił się nowy wątek dotyczący synchronizacji przepustnic, dotyczy wprowadzenia komputera w stan diagnostyczny poprzez założenie zworki w gnieździe diagnostycznym przed wykonaniem synchronizacji. Wniknij może w temat zanim zaczniesz dalej grzebać, żeby nie robić dwa razy Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 9:14, 06 Maj 2012
express
Administrator

 
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2172
Przeczytał: 82 tematy

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków, VIII





gregorio napisał:
Pojawił się nowy wątek dotyczący synchronizacji przepustnic, dotyczy wprowadzenia komputera w stan diagnostyczny poprzez założenie zworki w gnieździe diagnostycznym przed wykonaniem synchronizacji. Wniknij może w temat zanim zaczniesz dalej grzebać, żeby nie robić dwa razy Wink


Dotyczy 650.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 9:46, 06 Maj 2012
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Ja miałem taki problem (dławienie przy jeździe z jednostajnym gazem 3-4krpm) ale w DL650 K4 i problemem okazała się sonda lambda. Po odłączeniu sondy problem znikał, ale świecił się błąd. Synchro w takiej sytuacji oczywiście jest wskazane, a przy okazji zdjętego baku, warto rozebrać i przeczyścić zaworki PAIR.
DLe z 4przewodową sondą lambda nie będą chciały zapalić bez sondy, ale wystarczy podłączyć między białe przewody w złączu sondy żarówkę 10W żeby "zamarkować" ECU jej obecność.
To są 3 rzeczy które powinno się zrobić na początku.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 11:11, 06 Maj 2012
gregorio
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 497
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Nowy Sącz





express napisał:
gregorio napisał:
Pojawił się nowy wątek dotyczący synchronizacji przepustnic, dotyczy wprowadzenia komputera w stan diagnostyczny poprzez założenie zworki w gnieździe diagnostycznym przed wykonaniem synchronizacji. Wniknij może w temat zanim zaczniesz dalej grzebać, żeby nie robić dwa razy Wink


Dotyczy 650.


Dyskusja dotyczy 650, ale ja zapytałem w niej o swojego 1000 i wywnioskowałem, że również powinienem przed synchronizacją przepustnic wprowadzić komputer w tryb autodiagnozy, szczerze mówiąc już się w tym pogubiłem. Czy mógłby ktoś to jednoznacznie określić? Dla mnie "niemechanika" czasem zbyt fachowe dyskusje są niezrozumiałe, dużo się staram robić sam przy motocyklu i częściowo wiedzę na ten temat czerpie z wypowiedzi kolegów na forum, ale tym razem nieźle mi się zamieszało w głowie. Pytanie brzmi: czy w DL 1000 z 2005r przed synchronizacją przepustnic należy ruszać komputer czy nie? Jeśli tak, to jak to zrobić?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 13:02, 06 Maj 2012
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





gregorio napisał:
express napisał:
gregorio napisał:
Pojawił się nowy wątek dotyczący synchronizacji przepustnic, dotyczy wprowadzenia komputera w stan diagnostyczny poprzez założenie zworki w gnieździe diagnostycznym przed wykonaniem synchronizacji. Wniknij może w temat zanim zaczniesz dalej grzebać, żeby nie robić dwa razy Wink


Dotyczy 650.


Dyskusja dotyczy 650, ale ja zapytałem w niej o swojego 1000 i wywnioskowałem, że również powinienem przed synchronizacją przepustnic wprowadzić komputer w tryb autodiagnozy, szczerze mówiąc już się w tym pogubiłem. Czy mógłby ktoś to jednoznacznie określić? Dla mnie "niemechanika" czasem zbyt fachowe dyskusje są niezrozumiałe, dużo się staram robić sam przy motocyklu i częściowo wiedzę na ten temat czerpie z wypowiedzi kolegów na forum, ale tym razem nieźle mi się zamieszało w głowie. Pytanie brzmi: czy w DL 1000 z 2005r przed synchronizacją przepustnic należy ruszać komputer czy nie? Jeśli tak, to jak to zrobić?



Odpowiedziałem już na to pytanie w temacie o synchronizacji...
TAK, DOTYCZY KAŻDEGO SILNIKA Z WTRYSKIEM PALIWA!!!!!!!!!!!!!
Jeżeli twój motocykl ma wtrysk paliwa, nie gaźnik, to jego też to dotyczy.
W różnych markach i różnych pojazdach robi się to na różne sposoby, ale akurat w Suzuki wystarczy włożyć zworkę.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 21:42, 06 Maj 2012
gregorio
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 497
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Nowy Sącz





Amen! Wink podpowiesz jak to zrobić? gdzie jest gniazdo, co zewrzeć z czym? plisss...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 22:41, 06 Maj 2012
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





W okolicy akumulatora i ECU musisz znaleźć wtyczkę która nie jest do niczego podłączona. Może być 2 lub 3pinowa trójkątna taka jak do pompy paliwa. Jeżeli jest 2 pinowa to nie ma problemu, wkładasz zworkę z jakiegoś drucika między 1 a 2 pin. Jeżeli natomiast będzie 3 pinowa, to trzeba zewrzeć przewód biało/czerwony z czarno/białym. Jeżeli zwarłeś odpowiednie przewody to przy włączonym zapłonie, zamiast zegarka na wyświetlaczu pojawi się komunikat -C00 lub C i jakieś cyfry jeżeli system ma błąd.
I to wszystko, po zakończonej regulacji gasisz silnik, wyłączasz zapłon i wyjmujesz zworkę. Pamiętaj żeby zworkę włożyć tylko przy włączonym zapłonie, a wyjąć przy wyłączonym.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez roadrunner dnia Nie 22:53, 06 Maj 2012, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 22:47, 06 Maj 2012
gregorio
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 497
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Nowy Sącz





No to przy najbliższej okazji będę grzebał Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 0:24, 07 Maj 2012
maro
Motocyklista

 
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 448
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: POLICE





gregorio napisał:
No to przy najbliższej okazji będę grzebał Smile


Jak wygrzebiesz daj znać ja też mam zamiar sie tym zająć aler nie chcę niczego zjarać jakimś zwarciem. Będziesz królikiem doświadczalnym Laughing .

Obejrzałem moto ale nigdzie w okolicach aku nie mam takiej wolnej trójkątnej wtyczki znalazłem inne ale 6 i więcej pinowe z masą kabelków. I w sumie nic nie wiem.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez maro dnia Pon 0:39, 07 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 9:14, 07 Maj 2012
lasooch
Motonita

 
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków





Jaki królik doświadczalny, to jest normalna procedura. Tyle, że w serwisówce do wprowadzenia w dealer mode jest potrzebny special tool suzuki, czyli nic innego jak kabel zakończony pasującą kostką, który zwiera dwa piny. Można zamiast special toola użyć kawałka drutu i wyjdzie to samo Wink

U mnie ta kostka jest przymocowana do stelaża zadupka, dokładnie pomiędzy stelażem a lewym plastikiem, jakieś 20cm od akumulatora w kierunku tyłu motocykla Smile Prościej nie umiem Razz


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez lasooch dnia Pon 9:15, 07 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 15:28, 07 Maj 2012
maro
Motocyklista

 
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 448
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: POLICE





mam tylko takie kostki



Te jabliżej aku to jedna do diagnostyki a druga ma 6 wejść i jest prostokątna.
Nigdzie nie idać trójkątnejj jak do pompy paliwowej. Może w K2 są inne kostki niz K5.

Gregorio jak znajdziesz tę kostkę to wrzuć fotkę.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 15:34, 07 Maj 2012
gregorio
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 497
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Nowy Sącz





dziś już nie dam rady, może jutro poszperam


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 10:45, 08 Maj 2012
lasooch
Motonita

 
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków





No i wszystko się zgadza - chodzi o kostkę tuż przy regulatorze napięcia, zaślepioną gumowym kapturkiem, jak sam napisałeś "do diagnostyki". Czego trzeba więcej? Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 17:27, 08 Maj 2012
maro
Motocyklista

 
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 448
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: POLICE





No do pełni szczęścia trza wiedzieć gdzie tą zwąrkę wtyknąć. Roadrunner pisał o wtyczce trójkątnej 3 lub dwu pinowej a ta jest prostokątna i w dodatku 6 pinowa ale ma 5 kaberlków więc dla nnie jest to troche ryzyk fizyk wrtykać tam jakieś kabelki bo nie chcę niczego spitolić.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 18:15, 08 Maj 2012
express
Administrator

 
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2172
Przeczytał: 82 tematy

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków, VIII





maro napisał:
No do pełni szczęścia trza wiedzieć gdzie tą zwąrkę wtyknąć. Roadrunner pisał o wtyczce trójkątnej 3 lub dwu pinowej a ta jest prostokątna i w dodatku 6 pinowa ale ma 5 kaberlków więc dla nnie jest to troche ryzyk fizyk wrtykać tam jakieś kabelki bo nie chcę niczego spitolić.


Tu jest opisane:
http://www.vstrom.info/Smf/index.php/topic,7061.0.html

Streszczając:
DL1000 02-03 - złącze 4-piny z dwoma kablami
DL1000 04-> - złącze 6 pin z 4 kablami

Kabelki do zwarcia:
Biało/czerwony i czarno/biały


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez express dnia Wto 18:20, 08 Maj 2012, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 21:21, 08 Maj 2012
Bajbus
A1

 
Dołączył: 18 Gru 2011
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Konstancin-Jeziorna





Byłem dzisiaj na tej regulacji przepustnic w tym poleconym warsztacie na Farbiarskiej 5 przy puławskiej. Ogólnie tragedii z przepustnicami nie było ale jednak widziałem na wakuometrze że jakaś różnica na przepustnicach jest. Zwora na TPSie też była robiona i komputer błędów nie wykazał. Przejechałem dopiero jakieś 50 km, więc czy całkowicie problem został rozwiązany to się okaże ale na razie zauważyłem płynniejsze wkręcanie się z niskich obrotów i jeszcze prychania i kaszlenia przy stałych obrotach w okolicy 3-4tys nie zaobserwowałem. Jedyne co odczułem podczas jazdy to, że zdarzy mu się prychnąć i przydławić przy redukcjach w okolicach 2-2,5 tys obrotów. Naszło mnie wtedy żeby sprawdzić jak przyspiesza właśnie od 2tys... no i do 3tys jest tragedia i dławienie i prychanie ale później ogień (o ch*j mu dalej chodzi !? to nie mam pojęcia..) Ogólnie majster powiedział mi, że DLe tak mają, w sensie, że są kiepsko zestrojone przy małych obrotach i tak jakby brakuje im paliwa. Podobno prędzej czy później, mniej lub bardziej podobne objawy się odczuwa, a już jak się wydech zmieni to już tragedia i właśnie tak potrafią się dławić, prychać i mają braki mocy przy niskich obrotach. Majster powiedział mi też, że coraz więcej osób do niego się zgłasza z podobnymi problemami i niedługo będzie coś ogarniał żeby przestrajać te maszynki i zmieniać seryjne mapy w komputerze i podlewać paliwkiem na niskich obrotach, żeby to chodziło. (przynajmniej tak to zrozumiałem).

Mam nadzieję, że ta regulacja trochę pomoże, bo taka rekreacyjna jazda do 4 tys. obrotów robiła się strasznie denerwująca... a teraz nawet jak mi prychnie przy 2tys, będzie to oznaczało, że trzeba pełnym ogniem jeździć i nie schodzić poniżej 3tys :]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 21:47, 08 Maj 2012
maro
Motocyklista

 
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 448
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: POLICE





Ja w sobotę jadę jeszcze na synchro przepustnic. Próbowałem sam ale nie wiem cy do końca to dobrze ustawiłem. Jeśli po jakimś czasie znowu zacznie świrować kupuję PC i jadę na hamownię robić nowe mapy.
Aha zwarłem wkońcu te kabelki na wyświetlaczu C-00. Więc błedów brak.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez maro dnia Wto 22:07, 08 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Dławienie się (przy stałych obrotach)
Forum VStromClub Strona Główna -> Usterki i awarie
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 2  
Idź do strony 1, 2  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin