Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Dławienie/szarpanie przy jeździe na obrotach jałowych.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Diffrnt
A1



Dołączył: 06 Gru 2016
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 17:16, 01 Maj 2017    Temat postu: Dławienie/szarpanie przy jeździe na obrotach jałowych.

Witam,
przeszukałem forum w poszukiwaniu odpowiedzi ale niestety nie udało mi się.

Jeździłem sobie dzisiaj w koło domu (bo nie mam jeszcze wydrukowanego prawka i dowodu rejestracyjnego) na wolnych obrotach, a właściwie na jałowych czyli bez używania gazu. Testowałem na jedynce i dwójce.

Przy takiej jeździe motocykl szarpał i obroty z 1300 spadały do 1100-1200. Motocykl na luzie pracuje w okolicach 1300, obroty na moje oko są raczej równe, odchył okazjonalny to może max 1300 +-~40.

Przy jeździe z użyciem gazu nie ma żadnych problemów, motocykl płynnie przyśpiesza i nie ma szarpania.

Jedna rzecz, którą wiem, że muszę zrobić to naciągnąć łańcuch bo obecnie jest to około 5-5.5cm luzu.

Czy to możliwe, że to szarpnie na jeździe bez użycia gazu jest spowodowana zbyt luźnym łańcuchem?

Dodam jeszcze, że przy gwałtowniejszym dodaniu gazu w trakcie jazdy bez gazu jest mocny i głośny zryw.

EDIT: Jeżdżąc motocyklami na kursie prawa jazdy nie spotkałem się z takimi problemami. Motocykle jechały 10/12 km/h bez używania gazu i nie szarpały. Mój mały DL jedzie raczej mniej niż 10 km/h, coś w okolicach 8 km/h.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Diffrnt dnia Pon 17:20, 01 Maj 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jotes
DeTox nie pomoże



Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2515
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 49 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia

PostWysłany: Pon 19:05, 01 Maj 2017    Temat postu:

A jakim motocyklem jezdziles na kursie ?
rzedowka ? ( chodzi o budowe silnika )
DL to V-ka potrzebuje troche obrotow aby rowno jechac chociaz akurat maly Dla jest tu juz prawie idealny. pojezdzij KTMem Wink
Za duzy luz lancucha tez nie pomaga, silnik jeszcze bardziej szarpie napedem.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jotes dnia Pon 21:20, 01 Maj 2017, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Diffrnt
A1



Dołączył: 06 Gru 2016
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 19:26, 01 Maj 2017    Temat postu:

Na kursie były Yamahy MT07 i XJ6 więc rzędówki.

Czyli ogólnie, jazda DL650 bez użycia gazu może wywoływać szarpanie motocykla? Fajnie jakby wypowiedzieli się jeszcze inni użytkownicy małego Vstroma.

Jeżeli to tak działa to zakładam, że przy dojeżdżaniu do świateł wciskacie wcześniej sprzęgło zamiast dojeżdżać na jedynce?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Johnny Bravo
A1



Dołączył: 19 Mar 2014
Posty: 43
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Nysa

PostWysłany: Pon 19:55, 01 Maj 2017    Temat postu:

u mnie było podobnie po zakupie,nie można było ruszyć bez dodania gazu czy jak mówisz jechać na jedyne bez gazu bo szarpał...ale obroty miałem po odpaleniu i rozgrzaniu na 1000,więc za niskie...wykonując pierwszy serwis oprócz oleju, filtrów i płynów wymieniłem również świece, a z racji że aku się skończył także aku..po tych czynnościach po rozgrzaniu podniosłem obroty do 1300 i problem ustał..teraz ruszanie bez gazu i jazda na wolnych obrotach bez gazu bez szarpania...łańcuch i napęd jest nowy...może problemem są świece??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Diffrnt
A1



Dołączył: 06 Gru 2016
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 20:25, 01 Maj 2017    Temat postu:

Johnny Bravo napisał:
u mnie było podobnie po zakupie,nie można było ruszyć bez dodania gazu czy jak mówisz jechać na jedyne bez gazu bo szarpał...ale obroty miałem po odpaleniu i rozgrzaniu na 1000,więc za niskie...wykonując pierwszy serwis oprócz oleju, filtrów i płynów wymieniłem również świece, a z racji że aku się skończył także aku..po tych czynnościach po rozgrzaniu podniosłem obroty do 1300 i problem ustał..teraz ruszanie bez gazu i jazda na wolnych obrotach bez gazu bez szarpania...łańcuch i napęd jest nowy...może problemem są świece??


Ruszenie bez gazu to akurat nie problem bo mocy starcza, obroty są na poziomie 1300. Problem jest w tym, że taka jazda jest niepłynna. Silnik bez obciążenia chodzi równo więc wydaje mi się, że napęd jest w tej sytuacji pierwszym podejrzanym. Możliwe jest, że są problemy ze świecami ale motocykl ładnie wchodzi na wysokie obroty podczas jazdy?

Zobaczę co da wyregulowanie łańcucha ale to dopiero po majówce.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Diffrnt dnia Pon 20:27, 01 Maj 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Johnny Bravo
A1



Dołączył: 19 Mar 2014
Posty: 43
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Nysa

PostWysłany: Pon 21:06, 01 Maj 2017    Temat postu:

sprawdź ten łańcuch,a jeżeli to nic nie da to zobacz na świece,zresztą koszt niewielki,a jak nie były wymieniane to nie zaszkodzi

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Suszny
Maniak motocyklowy



Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie

PostWysłany: Wto 12:41, 02 Maj 2017    Temat postu:

Vka bedzie troche szarpać przy tych obrotach. Naciągnij łańcuch i powinno troche pomóc, ale na pewno nie bedzie jechac tak jak rzędówka.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Diffrnt
A1



Dołączył: 06 Gru 2016
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 23:14, 02 Maj 2017    Temat postu:

A jaką prędkość osiągacie bez użycia gazu na jedyne?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
geniusz
Motocyklista



Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 473
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 11:30, 03 Maj 2017    Temat postu:

V-ka nie powinna schodzić poniżej 2500 obr/min
To nie V8 w samochodzie!!!
Zapomnij o takich obrotach.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
biblo
moto-psychopata



Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 4259
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 78 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa

PostWysłany: Śro 12:24, 03 Maj 2017    Temat postu:

Diffrnt napisał:
A jaką prędkość osiągacie bez użycia gazu na jedyne?


Stary, cóż to za dziwaczny problem?!? Po co jeździć bez gazu i roztrząsać to na forum?? Dla mnie to zupełnie bez sensu... Takie szukanie dziury w całym Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Irek1970
Maniak motocyklowy



Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1872
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lower Silesia

PostWysłany: Śro 12:52, 03 Maj 2017    Temat postu:

Biblo, widzisz coś jest na rzeczy.
Przy puszczeniu gazu powinien ładnie mruczeć i mocno przyhamować moto.
Żadnego szarpania w moim nie ma, słychać niski basowy, równy dźwięk tłumika.
Podobnie u kolegi z idento moto.
Sam jak jadę około 60-70 i zbliżam się do świateł, to zmieniam biegi 5,4,3,2,1 i wcale nie używam hamulca. To taka skneroza oszczędzająca klocki i tarcze Smile
Robi ładne buuuuu, buuuu i to tyle.
Stawiam na zużyte świece.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
biblo
moto-psychopata



Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 4259
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 78 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa

PostWysłany: Śro 13:06, 03 Maj 2017    Temat postu:

Irek, zgoda, ale sam piszesz, że jedziesz z pewną prędkością, na wysokich biegach, potem je redukujesz, czyli po prostu normalnie jedziesz. A jakie wnioski można wyciągać z turlania się na wolnych obrotach na pierwszym lub drugim biegu?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Irek1970
Maniak motocyklowy



Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1872
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lower Silesia

PostWysłany: Śro 13:11, 03 Maj 2017    Temat postu:

A to nie zaskoczyłem w temacie.
Faktycznie, V Strom to nie czołg. Smile
2500 to minimum.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Diffrnt
A1



Dołączył: 06 Gru 2016
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 14:27, 03 Maj 2017    Temat postu:

Panowie ja tu nie próbuję wymyślać żadnych nowych technik jazdy. Po prostu jedyne motocykle z jakimi miałem wcześniej do czynienia to były rzędówki na kursie. Tymi motocyklami wykonuje sie manewry egzaminacyjne na placu takie jak slalom wolny i ósemka bez użycia gazu ani hamula. Motocykle zachowują wtedy płynną jazdę. Jakby szarpały to przejechanie placu byłoby znacznie trudniejsze.

Jako ze nie mam dużo doświadczenia, a mój DL zachowuje się inaczej, moje podejrzenie było ze coś jest nie tak. Jeżeli twierdzicie że ten typ tak ma, to jestem w stanie to zaakceptować.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Irek1970
Maniak motocyklowy



Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1872
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lower Silesia

PostWysłany: Śro 14:30, 03 Maj 2017    Temat postu:

Tak ma.
Tak jak do mocnego hamowania silnikiem po puszczeniu manetki gazu
trzeba się po prostu przyzwyczaić.
V stromy lubią wysokie obroty.
Trzymaj powyżej 3k i będzie super.
Szerokości i do zobaczenia na trasie !


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Irek1970 dnia Śro 14:33, 03 Maj 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
prebenny
A2



Dołączył: 28 Sty 2017
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 16:45, 03 Maj 2017    Temat postu:

Ja się znowu nie zgodzę. U mnie jak ruszam i puszczę 'luzem' bez gazu (po prostu wysprzęglony 1/2 bieg) to nic nie szarpie.

Dla mnie dziwną 'teorią' jest dlaczego miałby szarpać?... Żaden silnik czy to 1 cylindrowy, 5 czy 10 powinien chodzić równo. Ok ma prawo szarpnąć jak dodasz gazu ale puszczony 'luzem' moim zdaniem szarpać prawa nie ma.

Dla jasności nie mówimy o sytuacji gdzie na 2 bez dodawaniu gazu chcesz wjechać na Mount Everest ale jak jedziesz po drodze to nie ma prawa szarpnąć.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez prebenny dnia Śro 16:48, 03 Maj 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Irek1970
Maniak motocyklowy



Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1872
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lower Silesia

PostWysłany: Śro 16:51, 03 Maj 2017    Temat postu:

Jemu chodzi o jazdę bez gazu.
Rzędówką można jechać bez gazu na 1 i będzie szła jak czołg.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaG
Administrator



Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4244
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa

PostWysłany: Śro 17:01, 03 Maj 2017    Temat postu:

Jeżeli już jesteś po kursie to zapomnij o jeżdżeniu motocyklem bez użycia gazu i hamulca, to podstawowe narzędzia manewrowania i kontrolowania jazdy motocyklem. Nawet w korku 2500 obrotów na 1nce nie jest zbyt dużą prędkością, jakby co masz jeszcze półsprzęgło...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
prebenny
A2



Dołączył: 28 Sty 2017
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 17:14, 03 Maj 2017    Temat postu:

Irek1970 u mnie jak na 2 puszczę gaz to będzie się toczył te x km/h ale szarpnięć żadnych nie będzie (no chyba, że pod górę jadę no to wiadomo, że silnik nie wyrobi).

Swoją drogą MAG też ma rację - ja na placu też bez sprzęgła się nauczyłem jeździć to potem zyebę dostałem od instruktora, że nawet ósemkę mam na półsprzęgle robić Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez prebenny dnia Śro 17:15, 03 Maj 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Diffrnt
A1



Dołączył: 06 Gru 2016
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 19:40, 03 Maj 2017    Temat postu:

Prawko zdane dwa tygodnie temu i u mnie instruktor zalecal nieużywanie gazu sprzęgła i hamulca bo wtedy motocykl jedzie ze stałą, przewidywalną prędkością.

Pomimo ze jazda bez gazu nie jest używana zbyt często w normalnych warunkach jazdy to jednak chciałbym żeby mój sprzęt był sprawny w każdym parametrze.

Z tego co niektórzy tu mówią, to jednak DL nie powinien aż tak rwać podczas jazdy bez gazu pod warunkiem że jedziemy na płaskim. Mam nadzieję ze do końca tyg. przyjdą narzędzia i w niedziele po regulacji lancucha problem się rozwiąże. Jak nie to świece na drugi ogień.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ANDRZEJ
Maniak motocyklowy



Dołączył: 15 Lip 2009
Posty: 2470
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chojnów

PostWysłany: Śro 19:53, 03 Maj 2017    Temat postu:

Tak jak napisał Mag uzyj pólsprzęgła i szarpania nie będzie . Pamiętaj też kolego że silnik v V stromach 650 lub 1000 to nie rzędówki .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jotes
DeTox nie pomoże



Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2515
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 49 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia

PostWysłany: Śro 19:55, 03 Maj 2017    Temat postu:

Diffrnt napisał:
u mnie instruktor zalecal nieużywanie gazu sprzęgła i hamulca bo wtedy motocykl jedzie ze stałą, przewidywalną prędkością.
.


he he
ja dostalem na egzaminie 1 cyl WSK ze skrzynia bez jedynki.( wyskakiwala od razu ) Jazd oczywiscie wczesniej nie bylo.
A 8-ke musialem wykrecic tak aby nie zgasl. zabawa gazem, hamulcem i sprzeglem - to byl prawdziwy egzamin Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jotes dnia Śro 19:58, 03 Maj 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ANDRZEJ
Maniak motocyklowy



Dołączył: 15 Lip 2009
Posty: 2470
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chojnów

PostWysłany: Śro 20:03, 03 Maj 2017    Temat postu:

Znaczy instruktor nie miał V stroma .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Irek1970
Maniak motocyklowy



Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1872
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lower Silesia

PostWysłany: Śro 20:11, 03 Maj 2017    Temat postu:

Ja też na WSK Smile
W 1987 nie mieli V Stroma :- D


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SimOn!
A



Dołączył: 05 Maj 2016
Posty: 195
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Śro 20:20, 03 Maj 2017    Temat postu:

Niektórzy koledzy wiedzę, że wzięli Cię lekko z góry... cóż... Rolling Eyes

Ja powiem Ci tak, jeżeli masz delikatne poszarpywanie przy jeździe na wolnych obrotach to na 99% są to świece lub fajki lub/i przewody zapłonowe na wejściu w fajkę, szczególnie ten od przedniego cylindra (za chłodnicą). Ja miałem przewód zapłonowy mocno zaśniedziały podobnie jak "szpikulec" w fajce (ten w otworze na który wciśnięty jest kabel). Tam z przodu potrafi dostawać się woda podrywana przez przednie kolo. Odkryłem to przy wymianie świec, poczyściłem i poszarpywanie "cudownie" ustało. Wink

A tych co twierdzą, że V-ka Suzuki musi szarpać na wolnych obrotach zapraszam na plac gdzie ludzie kręcą figury do egzaminu na Gladiusach. Twisted Evil


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez SimOn! dnia Śro 20:22, 03 Maj 2017, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jotes
DeTox nie pomoże



Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2515
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 49 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia

PostWysłany: Śro 20:39, 03 Maj 2017    Temat postu:

SimOn! napisał:
Niektórzy koledzy wiedzę, że wzięli Cię lekko z góry... cóż... Rolling Eyes

Ja powiem Ci tak, jeżeli masz delikatne poszarpywanie przy jeździe na wolnych obrotach to na 99% są to świece lub fajki lub/i przewody zapłonowe na wejściu w fajkę, szczególnie ten od przedniego cylindra (za chłodnicą). Ja miałem przewód zapłonowy mocno zaśniedziały podobnie jak "szpikulec" w fajce (ten w otworze na który wciśnięty jest kabel). Tam z przodu potrafi dostawać się woda podrywana przez przednie kolo. Odkryłem to przy wymianie świec, poczyściłem i poszarpywanie "cudownie" ustało. Wink


Simon, nie potraktowali z gory tylko przeczytali ze zrozumieniem Wink
Koledze silnik pracuje rowno wiec to nie wina swiec, fajek czy to tam sobie kombinujesz tylko "szarpie" motocyklem podczas jazdy i to w porownaniu do rzedowki A to wina innej budowy silnika i nie dopasowanych obrotow.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jotes dnia Śro 20:43, 03 Maj 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SimOn!
A



Dołączył: 05 Maj 2016
Posty: 195
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Śro 20:42, 03 Maj 2017    Temat postu:

jotes napisał:
SimOn! napisał:
Niektórzy koledzy wiedzę, że wzięli Cię lekko z góry... cóż... Rolling Eyes

Ja powiem Ci tak, jeżeli masz delikatne poszarpywanie przy jeździe na wolnych obrotach to na 99% są to świece lub fajki lub/i przewody zapłonowe na wejściu w fajkę, szczególnie ten od przedniego cylindra (za chłodnicą). Ja miałem przewód zapłonowy mocno zaśniedziały podobnie jak "szpikulec" w fajce (ten w otworze na który wciśnięty jest kabel). Tam z przodu potrafi dostawać się woda podrywana przez przednie kolo. Odkryłem to przy wymianie świec, poczyściłem i poszarpywanie "cudownie" ustało. Wink


Simon, nie potraktowali z gory tylko przeczytali ze zrozumieniem Wink
Koledze silnik pracuje rowno wiec to nie wina swiec, fajek czy to tam sobie kombinujesz tylko szarpie motocyklem podczas jazdy. A to wina nie dopasowanych obrotow.


A ja czytać umiem Very Happy Czy ja napisałem ze silnik pracuje nierówno? Ale skoro lepiej wiesz co mojemu moto dolegało i jak się objawiało... Cool


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Irek1970
Maniak motocyklowy



Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1872
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lower Silesia

PostWysłany: Śro 20:47, 03 Maj 2017    Temat postu:

Nie da się jechać naszymi sprzętami bez gazu.
No chyba że z górki Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
prebenny
A2



Dołączył: 28 Sty 2017
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 21:27, 03 Maj 2017    Temat postu:

A ja jeszcze raz powtórzę i 100% zgadzam się z Simonem - mój nawet jak pod lekką górkę jadę i nie dodam gazu nie szarpnie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jotes
DeTox nie pomoże



Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2515
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 49 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia

PostWysłany: Śro 21:47, 03 Maj 2017    Temat postu:

prebenny napisał:
A ja jeszcze raz powtórzę i 100% zgadzam się z Simonem - mój nawet jak pod lekką górkę jadę i nie dodam gazu nie szarpnie.


na jedynce pod gorke i bez gazu ??? ( tz na wolnych obrotach ( 1300/min) bo O TYM kolega pisze )


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jotes dnia Śro 21:54, 03 Maj 2017, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
prebenny
A2



Dołączył: 28 Sty 2017
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 21:58, 03 Maj 2017    Temat postu:

Jotes - dokładnie tak (tylko z definicją 'górki' bym uważał, bo to płynny temat Wink ).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Irek1970
Maniak motocyklowy



Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1872
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lower Silesia

PostWysłany: Czw 5:16, 04 Maj 2017    Temat postu:

Sprawdzę tą teorię jak przestanie u nas padać, to znaczy w lipcu Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kitza
A



Dołączył: 29 Maj 2014
Posty: 144
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Nowy Sącz

PostWysłany: Czw 6:32, 04 Maj 2017    Temat postu:

Co do przyczyn, to nie będę się wypowiadał bo się nie znam ale odnośnie samego szarpania w V-kach to zgadzam się z tym co napisał SimOn!
I kurs i sam egzamin jeździłem na Gladiusie i żadnego szarpania nie było. Jeśli nie było potrzeby, klamki sprzęgła i hamulca miałem nie tykać, i na jedynce bez gazu Gladius toczył się płynnie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sinner
A1



Dołączył: 02 Sie 2015
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Czw 14:10, 04 Maj 2017    Temat postu:

Diffrnt napisał:
Prawko zdane dwa tygodnie temu i u mnie instruktor zalecal nieużywanie gazu sprzęgła i hamulca bo wtedy motocykl jedzie ze stałą, przewidywalną prędkością.

Pomimo ze jazda bez gazu nie jest używana zbyt często w normalnych warunkach jazdy to jednak chciałbym żeby mój sprzęt był sprawny w każdym parametrze.

Z tego co niektórzy tu mówią, to jednak DL nie powinien aż tak rwać podczas jazdy bez gazu pod warunkiem że jedziemy na płaskim. Mam nadzieję ze do końca tyg. przyjdą narzędzia i w niedziele po regulacji lancucha problem się rozwiąże. Jak nie to świece na drugi ogień.


Kolego, instruktor nauczył Cię jak masz pracować na danym egzemplarzu motocykla, żebyś się wyuczył i zdał - bo jemu też zależy na jak największe frekwencji zdających u niego kursantów.
Zakładam że na egzaminie miałeś dokładnie ten sam model motocykla.

Mnie też instruktor uczył skręcania poprzez dokładanie nogi zewnętrznej do baku i odchylanie nogi zewnętrznej w stronę zakrętu... i do dziś bym jeździł 40 na godzinę w zakrętach. Bo nikomu nie przyszło do głowy żeby wytłumaczyć i uczyć kursantów przeciwskrętów...

Jeśli silnik pracuje miarowo, to nie szukaj problemu na siłę.
V-ki tak mają. Miałem chwilę Transalpa, teraz V-Stroma i bez półsprzęgła nie porobisz wolnych i ciasnych zwrotów. Jak już wielu powyżej pisało.
Dwa - nie porównujmy motocykli 2-3 letnich z kursów do prawie 10'cio letniego V-Stroma, bo mają też inne przełożenia.

Skoro masz tak mały staż to szczerze polecam (z czego już drugi raz skorzystałem) zapisanie się na kurs doszkalający, całodzienny! Czy to do Moto Szkoły Suzuki czy na jakiś inny i dowiesz się że nie wiele na kursie na prawko Cię nauczyli i można na moto duuużo więcej Wink
Po pierwsze nauczysz się swojego motocykla, a po drugie jak poprosisz to sprawdzą czy z nim wszystko OK.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pepo
Motonita



Dołączył: 26 Sty 2017
Posty: 643
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chorzów

PostWysłany: Czw 16:37, 04 Maj 2017    Temat postu:

Szarpanie to pojęcie względne. Z pewnością luźny łańcuch będzie w części powodował szarpnięcia. W tylnym kole jest też zastosowany rodzaj gumowego tłumika pomiędzy zębatką a felgą: element 42034 [link widoczny dla zalogowanych] co przy luźnym łańcuchu powoduje odbijanie się w dwie strony... jak na gumce. Po odpowiedniej regulacji na równym nic nie powinno szarpać na 1 i 2 biegu bez gazu. Świeczki swoją drogą wypada sprawdzić: kolor, zużycie itd.
A wracając do kursu. Wszystko zależy od instruktora. Robiłem akurat na V'ce. I 8-ka na 2-ce z ostrym pochyleniem tułowia do zakrętu. Spokojnie przy tej prędkości lepiej się łamie i od linii zostawało po 75 cm. Egzaminator zmarszczył trochę brwi ale nie miał się czego przylepić Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pepo dnia Czw 16:46, 04 Maj 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaG
Administrator



Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4244
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa

PostWysłany: Czw 18:16, 04 Maj 2017    Temat postu:

Ktoś tam napisał, że kolegę z góry potraktowaliśmy czy jakoś tak, niesłusznie. Ja po prostu naprawdę uważam, że opanowanie wolnej jazdy motocyklem Z UŻYCIEM GAZU, HAMULCA I SPRZĘGŁA jest bardziej uniwersalne niż bez dotykania tychże bo:
1) w realnym życiu będzie się zdarzało jechać motocyklem ze zużytym łańcuchem (nie każdy wozi zestaw napędowy w kufrze i jak tylko kończy się regulacja to na miejscu 800 km od domu go zmienia);
2) w tymże częściej wolne manewry będziesz wykonywał na nierównym terenie, gdzie technika "na magika" bez dotykania gazu i hamulca po prostu nie da rady;
3) może się zdarzyć Ci wypożyczenie / dostanie na zastępczy motocykl o innej charakterystyce silnika, zużytym napędzie itp. gdzie znowu dzięki operowaniu trzema podstawowymi elementami czyli gaz, hamulec i sprzęgło ogarniesz wolne manewry.

Jakby było na kursie na prawko to nie będę opowiadał bo to prehistoria, ale jak po latach wracałem do moto i się doszkalałem w Kulikowisku to o jeżdżeniu jakichkowiek manewrów, w tym 8-ki, bez dotykania gazu, hamulca i sprzęgła nie było mowy. Wręcz przeciwnie - miało być dynamicznie ze zmianami prędkości, bo tak też 99% z nas jeździ w realnym ruchu. Mnie to przekonało i nadal przekonuje bardziej niż utrzymywanie stałej prędkości w trakcie manewru (przepisy egzaminacyjne tego od nas nie wymagają).
Też polecam przynajmniej Suzuki Moto Szkołę po zdaniu prawka zanim się na poważnie zacznie jeździć motocyklem.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez MaG dnia Czw 18:18, 04 Maj 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Diffrnt
A1



Dołączył: 06 Gru 2016
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 20:01, 04 Maj 2017    Temat postu:

Jak juz pisałem, nie mówię że będę tak jeździł i że w ogóle mam jakieś pojęcie o technice jazdy po samym kursie. Jak juz ogarnę swój motocykl i pojeżdżę trochę więcej nam zamiar pójść na kurs doszkalający.

Co do manewrów na placu to w ciągu 10h nie jesteś w stanie maszyny ogarnąć w pełni więc starasz się nauczyć tak żeby po prostu zdać.

Cały temat powstał, żeby upewnić się, że z moim moto wszystko jest ok, niezależnie od tego czy w trasie faktycznie będzie to przydatne. Niektórzy piszą ze to normalne inni ze nie, ja myślę że jednak nie powinno tak być mimo że prawdopodobnie mógłbym tak jezdzić bez żadnych problemów.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Diffrnt
A1



Dołączył: 06 Gru 2016
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 20:01, 04 Maj 2017    Temat postu:

(podwójny post przez słabe łącze)

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Diffrnt dnia Czw 20:12, 04 Maj 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
biblo
moto-psychopata



Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 4259
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 78 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa

PostWysłany: Czw 20:52, 04 Maj 2017    Temat postu:

Żeby sprawdzić, czy z Twoim moto jest wszystko w porządku, to proponuję umówić się na jakiś przegląd w sprawdzonym warsztacie, a nie bawić się w taką zdalną, forumowa diagnostykę. Z treści postów wynika, że jesteś początkującym motocyklistą, a Twój 10-letni V-Strom to jakiś nowy nabytek... Warto przed sezonem dokładnie go sprawdzić, wymienić olej, itd.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SimOn!
A



Dołączył: 05 Maj 2016
Posty: 195
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Czw 23:49, 04 Maj 2017    Temat postu:

MaG napisał:
Ktoś tam napisał, że kolegę z góry potraktowaliśmy czy jakoś tak, niesłusznie. Ja po prostu naprawdę uważam, że opanowanie wolnej jazdy motocyklem Z UŻYCIEM GAZU, HAMULCA I SPRZĘGŁA jest bardziej uniwersalne niż bez dotykania tychże bo:.

Tak i ten ktoś nadal twierdzi to samo Cool
Nie o to koledze chodziło. Nie prosił o radę jak jeździć wolno i dobrze. Się kiedyś nauczy. Z jego wpisów raczej wnioskuje, że jest rozsądny chłopina Smile
To co mu poradziłem wynika z mojego doświadczenia z DL-em (zresztą ten sam rocznik). Jeździłem, dużym singlem, rzędówką i teraz V-ką i chyba trochę wiem o co chodzi Wink
A i prawko też zdawałem w poprzednim wieku na zabytku Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sinner
A1



Dołączył: 02 Sie 2015
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pią 11:11, 05 Maj 2017    Temat postu:

Diffrnt napisał:
Jak juz ogarnę swój motocykl i pojeżdżę trochę więcej nam zamiar pójść na kurs doszkalający.


Zalecam odwrotną kolejność, tj. jak najszybciej na doszkalanie a potem jeżdżenie. Zanim nabierzesz złych nawyków, które później będzie trudno skorygować.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Diffrnt
A1



Dołączył: 06 Gru 2016
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 20:43, 06 Maj 2017    Temat postu:

Wyregulowałem dzisiaj łańcuch żeby było ~2.5cm luzu (z 6cm!!!) i sytuacja bardzo się poprawiła. Myślę, że jest około 70% lepiej. Nie będę sobie na chwilę obecną zaprzątał tym głowy, przy okazji wymienię świece i zobaczę czy będzie jeszcze jakaś poprawa.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin