VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie -> Kapiący olej z rurki od pompy wodnej
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Kapiący olej z rurki od pompy wodnej
PostWysłany: Pią 20:57, 06 Mar 2015
bzyku
Motonita

 
Dołączył: 11 Lis 2013
Posty: 752
Przeczytał: 56 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Stalowa Wola





Dzisiaj zauważyłem że z rurki idącej z pompy wodnej kapie olej. Było może 2 krople na osłonie i mokra rurka. Znalazłem temat z kapaniem wody ale olej?! Czy ktoś to przerabiał? I ewentualnie czy naprawa jest skomplikowana? Można zrobić samemu czy serwis?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 21:32, 06 Mar 2015
GrzesiekK
Motocyklista

 
Dołączył: 05 Gru 2009
Posty: 492
Przeczytał: 46 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Czę100chowa





Uszczelniacz pompy wody
[link widoczny dla zalogowanych]
z jednej strony uszczelnia płyn chłodniczy a z drugiej ma zimmering olejowy .
w środku jest komora z wężykiem na którym znalazłeś olej
dość prosta wymiana ale dekiel trzeba zrzucić


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 21:55, 06 Mar 2015
bzyku
Motonita

 
Dołączył: 11 Lis 2013
Posty: 752
Przeczytał: 56 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Stalowa Wola





Nic więcej nie trzeba? jak tylko to? [link widoczny dla zalogowanych] Żadnych uszczelek, i innych dupereli? Jak tak to jutro to zrobię!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 22:02, 06 Mar 2015
KANGUR
Motonita

 
Dołączył: 12 Kwi 2013
Posty: 560
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: ŁÓDŹ





Oczywiście , że trzeba Smile . Musisz jeszcze wymienić uszczelkę pompy wody ( taki w sumie oring ) + uszczelkę pod pokrywę dekla sprzęgła który musisz zdjąć aby się dostać do pompy .


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 22:13, 06 Mar 2015
bzyku
Motonita

 
Dołączył: 11 Lis 2013
Posty: 752
Przeczytał: 56 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Stalowa Wola





No to lipa. A już się ucieszyłem że ogarnę temat jutro. I oczywiście tylko serwis i tydzień czekania na uszczelkę i oring pompy wody. Jeszcze jedno pytanie. Mogę z tym objawem jeździć?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 22:51, 06 Mar 2015
GrzesiekK
Motocyklista

 
Dołączył: 05 Gru 2009
Posty: 492
Przeczytał: 46 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Czę100chowa





spokojnie możesz przez jakiś czas


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 23:29, 17 Mar 2015
Darayavahus
A2

 
Dołączył: 01 Kwi 2012
Posty: 82
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gorzkowice





I jeszcze łożyska Very Happy
Bo zapewne od tego uszczelnienie padło, że łożyskowanie wałka pompy padło, wałek dostał bicia itd.
Właśnie wróciłem z garażu - mam to samo.
Liczyłem, że łożyska będą dobre, ale niestety. Jak na mój gust mają trochę za duży luz.
Więc trzeba odżałować więcej gotówki.
Inaczej szkoda roboty - zaraz się zwali ponownie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 23:53, 17 Mar 2015
bzyku
Motonita

 
Dołączył: 11 Lis 2013
Posty: 752
Przeczytał: 56 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Stalowa Wola





Po ostatniej jeździe nic nie ciekło. Zostawiłem temat do obserwacji. Lecz wiem jakie koszta.
łozysko 93zł x 2szt
oring pokrywy pompy 63zł
uszczelniacz olejowy 22zł
uszczelniacz olejowo cieczowy 112zł
wałek pompy 164zł
oring pod pompę wody 28zł
Ceny katalogowe w serwisie. Robocizna ok 250zł w ASO
Ja wymieniałem płyn bo sprawdzałem zawory i może źle był odpowietrzony albo coś w tym stylu. Jak sytuacja się powtórzy to będę wymieniał. Teraz obserwacja Wink
Ps. ceny podesłał kolega z forum -"motokras" i rabaty też daje Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez bzyku dnia Wto 23:57, 17 Mar 2015, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 12:33, 18 Mar 2015
Darayavahus
A2

 
Dołączył: 01 Kwi 2012
Posty: 82
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gorzkowice





U mnie też najpierw kapało, ale przez zimę zrobiło wielką kałużę pod motocyklem.
Kupiłem już zestaw naprawczy. Szkoda, że w takim zestawie są tylko te podstawowe uszczelniacze.
A resztę trzeba osobno kombinować...
Jakbym nie znalazł łożysk, to jaki rabat ten kolega daje?
Teraz jeszcze tak się zastanawiam, czy ośka z wirnikiem da radę...

Te 250 robocizny to też raczej przesada... Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Darayavahus dnia Śro 12:35, 18 Mar 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 15:03, 18 Mar 2015
bzyku
Motonita

 
Dołączył: 11 Lis 2013
Posty: 752
Przeczytał: 56 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Stalowa Wola





Pytaj kolegi "motokras" Pracuje w suzuki Białystok.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 22:26, 08 Kwi 2016
Turek
A2

 
Dołączył: 28 Maj 2015
Posty: 88
Przeczytał: 12 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Koszalin





Siema.

Jakieś 4 miesiące temu ciekł mi płyn chłodniczy przez rurkę, więc poczytałem posty na forum i zamówiłem sobie zestaw naprawczy (uszczelka olej-woda, i jeszcze jedna od wałka z wirnikiem) plus uszczelkę dekielka sprzęgła i pompy wody. No i usterka ustała, sucho... Dzisiaj zobaczyłem, że lekko mi się poci tam znowu ale tym razem to olej. Więc znowu czytając wpisy wychodzi na to, że ponownie winna jest ta sama uszczelka. Więc moje pytanie, czy mogło się to powtórzyć ze względu na uszkodzone łożyska ? Czy tym razem prócz łożysk dodatkowo wymienić np. cały wałek z wirniczkiem ? Łożyska wydawało mi się wtedy, że chodzą ok...

Dodatkowo grzeje mi się bardziej niż wcześniej, możliwe że nie odpowietrzyłem ? Myślałem, że odpowietrza się sam...Jednak chłodnica nagrzewa się cała. Mam problem z czujnikiem wentylatora, zaśniedziałe piny w kostce i na czujniku, muszę wyczyścić bo nie załącza się wentylator - odpięty czujnik i wentylator działa, czyli sam jest w porządku.

Raz jak stałem długo na włączonym silniku to mi się zapaliła kontrolka - przegrzał mi się.
Zastanawiam się czy to np. nie spowodowało ponownego uszkodzenia uszczelki i czy mogło to mieć w ogóle jakikolwiek wpływ.

Byłbym wdzięczny za jakąś podpowiedź, widzimy się na zlocie i chciałbym tam dojechać sprawnym moto Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 9:40, 09 Kwi 2016
Książe
Motocyklista

 
Dołączył: 24 Maj 2015
Posty: 251
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Śląsk





Koszty naprawy można zmniejszyć kupując łożyska w "normalnym' sklepie handlującym produktami np. SKF, FAG, KOYO
[link widoczny dla zalogowanych]

Jeśli znasz średnicę wewnętrzną, średnicę zewnętrzną, wysokość i typ (kulkowe, stożkowe, etc), dopasujesz na pewno. Raczej żaden producent moto nie stosuje łożysk tylko i wyłącznie do danego typu, to są części z półki.
Cena kilkanaście do około 30 PLN, na pewno nie będzie to 93 PLN za sztukę.

Nie rozbierałem jeszcze tego u siebie, ale według rysunku:
[link widoczny dla zalogowanych]
Są to zwykłe łożyska kulkowe.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 15:03, 09 Kwi 2016
Suszny
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1369
Przeczytał: 66 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie





bzyku napisał:
Po ostatniej jeździe nic nie ciekło. Zostawiłem temat do obserwacji. Lecz wiem jakie koszta.
łozysko 93zł x 2szt
oring pokrywy pompy 63zł
uszczelniacz olejowy 22zł
uszczelniacz olejowo cieczowy 112zł
wałek pompy 164zł
oring pod pompę wody 28zł



Książe napisał:
Koszty naprawy można zmniejszyć kupując łożyska w "normalnym' sklepie handlującym produktami np. SKF, FAG, KOYO

Prawie wszystko można kupić w "normalnym" sklepie za 1\3 cen serwisu.
W czym uszczelka pod dekiel czy oring kupiony w serwisie będzie lepszy od tego kupionego o wiele taniej gdzieś indziej?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 17:00, 09 Kwi 2016
pietryna
A

 
Dołączył: 09 Sie 2015
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódź





Czasami jest tak, że element jest z katalogu ale "specyficznego".
Przykład:
Oring olejowy popychacza z amortyzatora Fox DHX (czy ogólnie rowerowe FOXy) to niby standardowy calowy oring 12,7x3,53 tyle że koniecznie NBR 90a. O ile dostanie oringów z NBR nie jest problemem to nie udało mi się znaleźć nigdzie w Polsce tak twardego (90a).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 18:38, 18 Kwi 2016
Turek
A2

 
Dołączył: 28 Maj 2015
Posty: 88
Przeczytał: 12 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Koszalin





Znam już przyczynę ponownego uszkodzenia...nie wymieniłem simeringu olejowego :/ Jakoś mi to umknęło...no nic, za błędy się płaci. Zamówiony zestaw naprawczy, uszczelki. Teraz muszę znaleźć łożyska i simering gdzieś w Koszałkowie Wink

Dzięki za info o częściach, rozejrzę się


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 9:35, 19 Kwi 2016
Turek
A2

 
Dołączył: 28 Maj 2015
Posty: 88
Przeczytał: 12 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Koszalin





Niestety, łożyska tak jak ktoś już pisał wcześniej są niestandardowe...śr.wew.10, zew.22 a grubość 5, w standardzie grubość jest 6. Czyli, zostaje tylko ASO.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 8:32, 10 Kwi 2017
Coliniak
Motonita

 
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 716
Przeczytał: 79 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: in the middle of nowhere





podczepie sie z pytaniem, jaka jest kolejność demontazu pompy wody w DL650? Kumpel ma złuszczona farbe na deklu pompy i chciałby to ładnie omalować a do tego trzeba zdemnontować dekiel. Z tego co mówi, to odkręcił sruby mocujce pompę ale dekiel trzyma się mocno do pompy a wirnik nie pozwala wycignac pompy z deklem. Czy konieczne jest zdjęcie całej pokrywy sprzęgła i tym samym wymiana wszystkich uszczelnień bo to chyba nie ma w takim układzie większego sensu...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 9:22, 10 Kwi 2017
Turek
A2

 
Dołączył: 28 Maj 2015
Posty: 88
Przeczytał: 12 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Koszalin





W 1000 ściąga się sam dekiel pompy wody, wirnik zostaje w deklu skrzyni. Odkrecasz śrubki, ściągasz węże i już. Może być jedynie mocno przyssany, więc niech czymś delikatnie podwazy. Tam jest taki długi bolec w którym siedzi.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 9:54, 10 Kwi 2017
Coliniak
Motonita

 
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 716
Przeczytał: 79 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: in the middle of nowhere





chodzi mi o 650tke Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 10:00, 10 Kwi 2017
Turek
A2

 
Dołączył: 28 Maj 2015
Posty: 88
Przeczytał: 12 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Koszalin





Wiem...wydaje mi się, że może być tak samo. Ale mogę się mylić Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 12:36, 10 Kwi 2017
Coliniak
Motonita

 
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 716
Przeczytał: 79 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: in the middle of nowhere





no na stówe jest inaczej,,, dzieki za chęci anyway Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 12:49, 10 Kwi 2017
jargus2
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Lis 2014
Posty: 254
Przeczytał: 70 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Podlaskie





Dekielek powinien sam odejść ,wirnik zostaje przy silniku
przy montażu wypadało by założyć nowy o-ring


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 10:39, 12 Kwi 2017
Coliniak
Motonita

 
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 716
Przeczytał: 79 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: in the middle of nowhere





Ku potomnym w sprawie demontazu pompy wodnej w DL650:
Uwaga: nie da się wymontować bez rozebrania pokrywy silnika.
Po zdjęciu pokrywy od środka, zdejmujemy zabezpieczenie na wałku pompy i zdejmujemy koło zębate (z tworzywa), wyjmujemy klin (kołek), który zabezpiecza/unieruchamia to koło zębate na walku pompy. Teraz juz pompę wody wraz z deklem możemy wyciągnąć z pokrywy.
Żeby dostać się do wirnika pompy trzeba sciągnąć dekielek pompy, który mocowany jest od strony pompy dwoma śrubkami, które należy wykręcić.

Po demontażu wypada zadać nowe oringi.

Mam nadzieję, że komuś się przyda i oszczędzi czasu i szarpania się z tematem Smile.

pozdrawiam
Coliniak


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 11:41, 12 Kwi 2017
Turek
A2

 
Dołączył: 28 Maj 2015
Posty: 88
Przeczytał: 12 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Koszalin





A jednak Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 11:57, 19 Kwi 2017
Coliniak
Motonita

 
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 716
Przeczytał: 79 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: in the middle of nowhere





Turek napisał:
A jednak Wink

...błądzić ludzka rzecz Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 16:03, 19 Kwi 2017
Suszny
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1369
Przeczytał: 66 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie





Coliniak napisał:
Ku potomnym w sprawie demontazu pompy wodnej w DL650:
Uwaga: nie da się wymontować bez rozebrania pokrywy silnika.
Po zdjęciu pokrywy od środka, zdejmujemy zabezpieczenie na wałku pompy i zdejmujemy koło zębate (z tworzywa), wyjmujemy klin (kołek), który zabezpiecza/unieruchamia to koło zębate na walku pompy. Teraz juz pompę wody wraz z deklem możemy wyciągnąć z pokrywy.
Żeby dostać się do wirnika pompy trzeba sciągnąć dekielek pompy, który mocowany jest od strony pompy dwoma śrubkami, które należy wykręcić.

Po demontażu wypada zadać nowe oringi.

Mam nadzieję, że komuś się przyda i oszczędzi czasu i szarpania się z tematem Smile.

pozdrawiam
Coliniak


Poniżej link do zdjęć:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 20:08, 19 Kwi 2017
wavi
A1

 
Dołączył: 08 Lis 2016
Posty: 31
Przeczytał: 105 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław





Turek napisał:
Niestety, łożyska tak jak ktoś już pisał wcześniej są niestandardowe...śr.wew.10, zew.22 a grubość 5, w standardzie grubość jest 6. Czyli, zostaje tylko ASO.


Nie koniecznie Smile

Koyo 6900/3B pierścień wew. 3B

Bartosz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 23:00, 19 Kwi 2017
Turek
A2

 
Dołączył: 28 Maj 2015
Posty: 88
Przeczytał: 12 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Koszalin





A spróbowałeś takie dostać ? Pisalem do firmy...różnica jest 1mm chyba...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 12:02, 20 Kwi 2017
wavi
A1

 
Dołączył: 08 Lis 2016
Posty: 31
Przeczytał: 105 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław





wavi napisał:
Turek napisał:
Niestety, łożyska tak jak ktoś już pisał wcześniej są niestandardowe...śr.wew.10, zew.22 a grubość 5, w standardzie grubość jest 6. Czyli, zostaje tylko ASO.


Nie koniecznie Smile

Koyo 6900/3B pierścień wew. 3B

Bartosz



Edit
No cóż radość przedwczesna.
Pozostaje ASO - owe 5mm robi wielką różnice.!!!


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez wavi dnia Czw 12:05, 20 Kwi 2017, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Kapiący olej z rurki od pompy wodnej
Forum VStromClub Strona Główna -> Usterki i awarie
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin