VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie -> Drgania kierownicy
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Drgania kierownicy
PostWysłany: Czw 17:31, 07 Cze 2012
tommi
A2

 
Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 66
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Ostatnio pojawiło się w moim DL 650 nieprzyjemne zjawisko drgań na kierownicy przy prędkościach do 80km/h. Objaw jest podobny jak w shimmy tyle, że bardzo delikatny. Przy większych prędkościach ustaje.
Problem pojawił się po założeniu nowych opon (zostały oczywiście wyważone) Conti Trail Attack.
Czy ktoś z Was spotkał się z czymś takim?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 17:52, 07 Cze 2012
caro
A2

 
Dołączył: 20 Gru 2011
Posty: 90
Przeczytał: 23 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: opolskie





Ja nie wymieniałem opon i mam to samo,muszę sprawdzić wyważenie przedniego koła,ale nie widze na obręczy żeby brakowało jakiegoś ciężarka.U mnie poniżej 80 nie trzęsię i od 90 w górę też nie.Zastanawiam sie jeszcze ,bo wymieniłem ciężarki na kierownicy,kiedyś zgubiłem jeden i dałem do tokarza zeby mi dorobił 2 sztuki,ale założyłem już oba dorabiane.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Re: Drgania kierownicy
PostWysłany: Czw 18:43, 07 Cze 2012
nelson_20
Motocyklista

 
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 474
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łowicz/Bełchów/Skierniewice





tommi napisał:
Ostatnio pojawiło się w moim DL 650 nieprzyjemne zjawisko drgań na kierownicy przy prędkościach do 80km/h. Objaw jest podobny jak w shimmy tyle, że bardzo delikatny. Przy większych prędkościach ustaje.
Problem pojawił się po założeniu nowych opon (zostały oczywiście wyważone) Conti Trail Attack.
Czy ktoś z Was spotkał się z czymś takim?


Mam to samo, oponki mają super przyczepność, podobno niezłe przebiegi można na nich robić ale jest to jedno duże ALE. Kupiłem nawet na przód te z symbolem Z, kierownica drga i tak już prawdopodobnie będzie. Trzeba się przyzwyczaić. Podobno na Road Attack jest to samo.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 18:49, 07 Cze 2012
lasooch
Motonita

 
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków





Jest o tym zjawisku już w kilku miejscach na forum, conti tak mają. Trzeba się przyzwyczaić i tyle Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 22:43, 07 Cze 2012
tommi
A2

 
Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 66
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





No to trzeba zaakceptować.
Oponki trzymają rewelacyjnie więc jakoś się z tą niedogodnością pogodzę Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 23:41, 07 Cze 2012
kkaczor
A

 
Dołączył: 03 Gru 2011
Posty: 125
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Nie znam się na tym może, ale jakoś nie mógłbym zaakceptować, że nowe opony powodują drgania kierownicy. Nie przemawia do mnie, że ten typ tak ma. Cholera, Panowie, wydaje się kupę kasy za kawał gumy i jeżeli zaczyna pracować kierownica to to oznacza, że producent coś spieprzył. No tak, czy nie?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 0:45, 08 Cze 2012
lasooch
Motonita

 
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków





Tak, oczywiście, że producent opon coś spieprzył. Albo inaczej mówiąc, te opony źle współpracują z v-stromami, bo założone np. na varadero czy inne bmw akurat może będą działały dobrze. Identyczny problem mają właściciele ktm'ów 950/990 z oponami pirelli scorpion.
Można to albo zaakceptować i cieszyć się kapitalną przyczepnością opony, nie zwracając uwagi na drgania, albo kupić po prostu inne gumy Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 1:54, 08 Cze 2012
jasio
A

 
Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Opinie dotyczące przyczepności potwierdzam - rewelacja.
Mi też kiera drga a nawet całkiem nieźle lata między 60 a 80 km/h. Powyżej i poniżej tego przedziału jest ok. Na firmowych tego nie było.
Wniosek: trzeba to olać i cieszyć się dobrym trzymaniem asfaltu:)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 9:08, 08 Cze 2012
jerresso
A

 
Dołączył: 27 Mar 2012
Posty: 111
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Kurcze, wybaczcie żółtodziobowi pytanie - ale skąd wiecie jaką opona ma przyczepność? Liczycie ilość ślizgów na zakrętach, czy jak? o_O


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 9:40, 08 Cze 2012
lasooch
Motonita

 
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków





No, dokładnie. Uślizgi w zakrętach, hamowanie na suchym, hamowanie na mokrym. Niektóre opony oferują pewne prowadzenie w pełnym złożeniu, trąc podnóżkiem, inne nie pozwalają na takie wybryki. Jak pojeździsz parę lat i zedrzesz kilka kompletów różnych opon, to na 100% sam będziesz dobrze czuł różnicę Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 9:44, 08 Cze 2012
konra.dzik
Administrator

 
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2364
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





kkaczor napisał:
... Nie przemawia do mnie, że ten typ tak ma. Cholera, Panowie, wydaje się kupę kasy za kawał gumy i jeżeli zaczyna pracować kierownica to to oznacza, że producent coś spieprzył...


Dlatego trzeba kupować Anakee :]

Niestety skończyły mi sie Anakee i zmuszony przeglądem musiałem na szybko założyć jakieś z "mięsem", założyłem standardowe i wracając tą samą droga może godzine później wyjebałem sie na tym samym zakręcie z taką prędkością jaką jechałem tu na anakach. Conti jak dla mnie zbyt wolno sie nagrzewają i słabiej trzymają w deszczu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 10:28, 08 Cze 2012
gregorio
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 497
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Nowy Sącz





Wprawdzie nie mam porównania bo nigdy nie jeździłem na Anakach ani na Conti ale Tourance exp mnie nigdy nie zawiodły, w Vulcanie miałem też Metzelera i nabrałem zaufania do tej firmy, przyczepność doskonała i nic nie wibruje, nie buczy i tym bardziej nie szarpie kierownica.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 20:41, 08 Cze 2012
konra.dzik
Administrator

 
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2364
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Metzy są porównywalne. Skoro wszyscy piszą sie na Michały lub Metzy to coś znaczy Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 11:26, 09 Cze 2012
zuraff
A2

 
Dołączył: 26 Sty 2012
Posty: 67
Przeczytał: 30 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





Ja wymieniłem niedawno Anakee2 na Tourance z przodu ale nie mam porównania bo Anakee była juz po przebiegu 33kkm i strasznie wyząbkowana. Na Tourance zrobiłem jakiś 2kkm i jestem bardzo zadowolony. Zero drgań na kierownicy w różnym zakresie prędkości i całkiem fajnie trzymają jak na duale - chociażby wczoraj dookoła Tatr z fajnymi winklami między Liptovskim Mikulasem a Zubercem Very Happy
Co do tylnej Anakee to nie lubię jej zachowania przy pewnym złożeniu - wtedy jak się stykają w rejonie grubego wzdłużnego rowka. Mam wtedy wrażanie lekkiego pływania tyłu. Chociaż i na to jest sposób - składać się głębiej Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 13:10, 09 Cze 2012
gregorio
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 497
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Nowy Sącz





Też w czwartek latałem pod Tatrami, potem Levocza i przez St.Lubovnie do domu Smile. Załóż Touranca EXP na tył i zobaczysz jak się na nim składa, ja czasem się dziwię jak mi but pójdzie po asfalcie, że to "już" i żadnych dziwnych zachowań po drodze nie ma, idzie gładko i równomiernie przez cały zakres kątowy. Rzeczywiście jak na dualowa oponę daje radę na czarnym suchym i mokrym.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 19:43, 18 Cze 2012
Zbynio_Pin
A1

 
Dołączył: 05 Cze 2012
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Dąbrowa Górnicza





Ja mam DL 1000 od trzech tygodni, wymieniłem oponki na Anaki2 i przy prędkościach 140 i w górę moto jest cholernie niestabilne, kierownica drży dosyć mocno. O co chodzi Panowie? Niedoważone koła czy źle ustawione zawieszenie?
Czy po prostu tak ma być?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 19:52, 18 Cze 2012
express
Administrator

 
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2172
Przeczytał: 85 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków, VIII





Zbynio_Pin napisał:
Ja mam DL 1000 od trzech tygodni, wymieniłem oponki na Anaki2 i przy prędkościach 140 i w górę moto jest cholernie niestabilne, kierownica drży dosyć mocno. O co chodzi Panowie? Niedoważone koła czy źle ustawione zawieszenie?
Czy po prostu tak ma być?


Kufer centralny jest?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 21:42, 18 Cze 2012
Zbynio_Pin
A1

 
Dołączył: 05 Cze 2012
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Dąbrowa Górnicza





Jest! Na razie prawie pusty.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 21:50, 18 Cze 2012
gregorio
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 497
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Nowy Sącz





Jeśli to jest takie szarpanie kierownicą na boki to czasem występuję takie zjawisko od zawirowań powietrza, przynajmniej u mnie ale to nie są drgania kierownicy tylko mam wrażenie, ze podmuchy uderzają w ręce raz z prawej, raz z lewej i to powoduje szime.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 21:57, 18 Cze 2012
Zbynio_Pin
A1

 
Dołączył: 05 Cze 2012
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Dąbrowa Górnicza





No właśnie coś takiego!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 22:05, 18 Cze 2012
gregorio
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 497
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Nowy Sącz





Zdejmij kufer centralny i spróbuj bez niego czy będzie tak samo.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 23:28, 18 Cze 2012
Zbynio_Pin
A1

 
Dołączył: 05 Cze 2012
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Dąbrowa Górnicza





Tak zrobię, na razie dzieki! dam znać jak się przejadę bez kuferka.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 1:19, 19 Cze 2012
Mario-Awario
Motocyklista

 
Dołączył: 12 Maj 2012
Posty: 226
Przeczytał: 20 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lublin





też się mnie wszystko trzęsie, okolo 160 to juz jak karpiem w reklamówce rzuca,
myślałem ze to może wina olbrzymiej szyby ale na kufer nie wpadłem...
dziekuję!!!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 22:59, 21 Lip 2012
Martek
A1

 
Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań





Przy drgającej kierownicy najszybciej, najprosciej i najtaniej sprawdzic dokrecenie glowki ramy :/


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 10:14, 22 Lip 2012
konra.dzik
Administrator

 
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2364
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Martek napisał:
Przy drgającej kierownicy najszybciej, najprosciej i najtaniej sprawdzic ...
... ciśnienie w przedniej oponie Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 10:27, 22 Lip 2012
letko
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 1504
Przeczytał: 38 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ustroń





Jeszcze można spróbować wyważyć oponę dynamicznie. Większośc warsztatów wyważa statycznie. Mogą się tłumaczyć, że wąska felga i tego się nie stosuje (bo w wiekszości przypadków mają rację), ale jak jest taki problem jak z Conti to może warto spróbować dynamicznie.
Ja mam wyważone dynamicznie, ale EXP Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 10:46, 22 Lip 2012
Martek
A1

 
Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań





No zeby cisnienie zmierzyc pitrzebujesz dodatkowych urzadzen a do sprawdzenia luzu na glowce wystarczy kawalek muru zeby kolo do niego docisnac Wink ale przyznaje najpierw cisnienie


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Martek dnia Nie 11:06, 22 Lip 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Drgania kierownicy
Forum VStromClub Strona Główna -> Usterki i awarie
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin