VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie -> Drgania motocykla przy DUŻYCH predkosciach !
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Drgania motocykla przy DUŻYCH predkosciach !
PostWysłany: Sob 22:29, 23 Kwi 2011
miłek
A

 
Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 124
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łuków (lubelskie)





Koledzy ostatnio zauważyłem że moto przy prędkościach 160 km/h oraz wyższych zaczyna drgać z przodu ale nie kierownicą tylko całym przodem. Na niższych pozostałych predkościach wszystko jest OK. Czy przyczyną może byc szyba przednia którą mam podniesioną na maxa do góry. Wczyśniej tego nie sprawdzałem bo jest to moja pierwsza wiosna z tym moto. ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 23:51, 23 Kwi 2011
Floydoo
Motonita

 
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000





szyba na pewno nie, bo ja mialem na max do gowry i nawet przy 220 nic nie wibrowalo, predzej czepil bym sie opony ale nie wiem jakie moto i jaka jest opona.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 0:25, 24 Kwi 2011
konra.dzik
Administrator

 
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2364
Przeczytał: 27 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Albo brak odważników na feldze.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 10:57, 24 Kwi 2011
miłek
A

 
Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 124
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łuków (lubelskie)





Motocykl oczywiście DL 650 k5. Opona Bridgestone założona jeszcze przez anglika. Ale w sumie wyważyć nie zaszkodzi ? A czy olej w lagach może mieć z tym coś wspólnego ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 11:40, 24 Kwi 2011
Adamar
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1218
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: CK





Napisz jeszcze czy zawsze masz te objawy ?? Miałem coś takiego ze 2 razy ale spowodowane były jak sądzę wiatrem, po prostu splot niekorzystnych warunków na drodze, a potem samo przeszło, ja osobiście stawiam wyłącznie na przednie koło: opona, felga (bicie) jeśli jest po prostu krzywa, wyważenie, choć wyważenie przy dobrej feldze jest mało istotne.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 11:41, 24 Kwi 2011
Floydoo
Motonita

 
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000





jezeli opona juz nie swierza jest, a zakladana byla przez poprzedniego wlasiciela to juz szkoda sie bawic w wywarzanie, ale nie namawiam tez do wydatkow, olej w lagach .... ja wiem..... wtedy bardziej bys to na kierownicy odczuwal, ale na winklach czy do hamowywaniach


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 12:06, 24 Kwi 2011
marlon777
Motonita

 
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kostrzyna /WWA





u mnie było podobnie ale od 130 km/h - okazało się że odpadł ciężarek. wyważanie pomogło w 100% Ale fakt że to może być opona, która się kończy (rozwarstwia). Olej w lagach nic nie powinien mieć wspólnego z drganiami


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 12:40, 24 Kwi 2011
miłek
A

 
Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 124
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łuków (lubelskie)





Dzięki za podpowiedzi ! Jeżeli chodzi o warunki atmosferyczne to sprawdzałem już 2-a razy na różnych trasach. Opona też ma ok 2 lat i nie jest najgorsza. Więc metodą prób i błędów najpierw skupię się na wyważeniu i sprawdzeniu felgi a potem zobaczymy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 18:10, 24 Kwi 2011
krzysiek87
A1

 
Dołączył: 03 Sie 2010
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Twardogóra





Łożysko główki ramy też wypada sprawdzić, przy moim było podobnie, mniej więcej od 60 km/h wzwyż zaczynały się drgania, ale tylko wtedy, kiedy puściłem kierownice, okazało się, że to opona, wymieniłem na nowe i ok.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 23:10, 24 Kwi 2011
Adamar
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1218
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: CK





Przy rożnych okazjach poruszana jest główka ramy i łożyska, moim zdaniem jest to nie do nie do końca prawda, w parę moto miałem okazje przetestować i na paru jeździć, luz na główce albo początki luzu objawiają się lekkim puknięciem przy nurkowaniu moto np. przy hamowaniu, w tym przypadku nie mamy jeszcze wyczuwalnego luzu a każdy z nas to usłyszy, w przypadku Dl-a wystarczy odkręcić górną półkę, poluzować kontrę i lekko dokręcić śrubę regulującą , dokręcić o 1/4 obrotu, górną półkę dokręcić kluczem dynamometrycznych (wartości nie pamiętam, sprawdźcie w serwisówce) ale przy tym lekkim słyszanym stuku (bardzo mały luz wzdłużny, niewyczuwalny jeszcze na lagach) wiadomo co trzeba zrobić, jeśli ktoś tego nie słyszy to znaczy że nie ma się co czepiać główki ramy. No chyba że ktoś jest głuchy lub że nawet nie czuje "cofania" całego przedniego zawiasa, to sorry Smile poddaje się Smile Miłek raczej luzu nie ma, słyszałby to po prostu Smile Miłek no chyba że jesteś głuchy ?? Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 11:54, 25 Kwi 2011
miłek
A

 
Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 124
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łuków (lubelskie)





Luzu na główce ramy nie ma bo raz że nic nie słychać a dwa miesiąc temu przy wymianie oleju był sprawdzany i jest OK.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 18:05, 25 Kwi 2011
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Adamar napisał:
Przy rożnych okazjach poruszana jest główka ramy i łożyska, moim zdaniem jest to nie do nie do końca prawda, w parę moto miałem okazje przetestować i na paru jeździć, luz na główce albo początki luzu objawiają się lekkim puknięciem przy nurkowaniu moto np. przy hamowaniu, w tym przypadku nie mamy jeszcze wyczuwalnego luzu a każdy z nas to usłyszy, w przypadku Dl-a wystarczy odkręcić górną półkę, poluzować kontrę i lekko dokręcić śrubę regulującą , dokręcić o 1/4 obrotu, górną półkę dokręcić kluczem dynamometrycznych (wartości nie pamiętam, sprawdźcie w serwisówce) ale przy tym lekkim słyszanym stuku (bardzo mały luz wzdłużny, niewyczuwalny jeszcze na lagach) wiadomo co trzeba zrobić, jeśli ktoś tego nie słyszy to znaczy że nie ma się co czepiać główki ramy. No chyba że ktoś jest głuchy lub że nawet nie czuje "cofania" całego przedniego zawiasa, to sorry Smile poddaje się Smile Miłek raczej luzu nie ma, słyszałby to po prostu Smile Miłek no chyba że jesteś głuchy ?? Smile


Adamar, pukać, w głoece ramy, będzie łożysko kulkowe i jestem zdania że warto od razu wymienić je na na stożkowe (oporowe), jednek ono, nie daje już objawów w postaci stukania. Często się zdarza że nowo osadzone łożysko stożkowe "dostaje luzów" po 200-1000 km, objawia się to właśnie bardzo dziwnym zachowaniem motocyla, a po zdjęciu półek okazuje się że są wyraźne luzy. Jest to zjawisko jak najbardziej normalne i świadczy o tym że łożysko się "ułożyło"


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 21:35, 25 Kwi 2011
miłek
A

 
Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 124
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łuków (lubelskie)





Apropos główki ramy Czy nie jest tak że jeżeli są luzy to kierownica drga głównie przy ok 60 - 80 km/h


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 21:51, 25 Kwi 2011
Adamar
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1218
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: CK





roadrunner napisał:
Adamar, pukać, w głoece ramy, będzie łożysko kulkowe i jestem zdania że warto od razu wymienić je na na stożkowe (oporowe), jednek ono, nie daje już objawów w postaci stukania. Często się zdarza że nowo osadzone łożysko stożkowe "dostaje luzów" po 200-1000 km, objawia się to właśnie bardzo dziwnym zachowaniem motocyla, a po zdjęciu półek okazuje się że są wyraźne luzy. Jest to zjawisko jak najbardziej normalne i świadczy o tym że łożysko się "ułożyło"


Roadrunner'ku OK, ale zakładam i pewnie się nie mylę że 99% użytkowników tego forum ma w swoich maszynach łożyska kulowe, ja też takie mam i nie mam zamiaru ich wymieniać dopóki się nie zużyją, a wystarczy na przeglądzie sprawdzić, jeśli trzeba lekko dociągnąć, przy normalnym użytkowaniu moto powinny wytrzymać z 50 tyś bez problemu, a może i więcej.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 21:52, 25 Kwi 2011
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Nie koniecznie, różnie to może się objawiać...


Adamar napisał:
roadrunner napisał:
Adamar, pukać, w głoece ramy, będzie łożysko kulkowe i jestem zdania że warto od razu wymienić je na na stożkowe (oporowe), jednek ono, nie daje już objawów w postaci stukania. Często się zdarza że nowo osadzone łożysko stożkowe "dostaje luzów" po 200-1000 km, objawia się to właśnie bardzo dziwnym zachowaniem motocyla, a po zdjęciu półek okazuje się że są wyraźne luzy. Jest to zjawisko jak najbardziej normalne i świadczy o tym że łożysko się "ułożyło"


Roadrunner'ku OK, ale zakładam i pewnie się nie mylę że 99% użytkowników tego forum ma w swoich maszynach łożyska kulowe, ja też takie mam i nie mam zamiaru ich wymieniać dopóki się nie zużyją, a wystarczy na przeglądzie sprawdzić, jeśli trzeba lekko dociągnąć, przy normalnym użytkowaniu moto powinny wytrzymać z 50 tyś bez problemu, a może i więcej.



Na pewno masz rację, ja jednak w te wianuszki rodem z rowerowych pedałów nie wierzę, dlatego to napisałem...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez roadrunner dnia Pon 22:01, 25 Kwi 2011, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 22:27, 25 Kwi 2011
konra.dzik
Administrator

 
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2364
Przeczytał: 27 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Noo tylko mi tu nie bluźnić Very Happy
I ja polecam stożkowe łożyska. dużo trwalsze są


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 16:06, 27 Kwi 2011
miłek
A

 
Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 124
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łuków (lubelskie)





Melduję że okazało się wyważenie koła. Problem znikną (NIC JUŻ NIE DRGA) ! Dzięki za pomoc Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez miłek dnia Śro 16:07, 27 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 21:29, 27 Kwi 2011
marlon777
Motonita

 
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kostrzyna /WWA





miłek napisał:
Melduję że okazało się wyważenie koła. Problem znikną (NIC JUŻ NIE DRGA) ! Dzięki za pomoc Smile


I znowu te odważniki. Coraz bardziej jestem przekonany, że niepotrzebnie tworzymy wymyślne przyczyny a po wszystkim okazuje się, że to taka pierdoła Wink
wiem jedno - u mnie już coś pyka przy hamowaniu - główka ramy - na 100% nie tarcze bo mam nowe. i wiecie co? Dziś jechałem powyżej zdrowego rozsądku i nic nie trzepało i nie rzucało Laughing
Wniosek jeden - na początek sprawdzajmy wyważenie koła. Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 13:11, 19 Lip 2011
Jenes
A2

 
Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: podkarpackie





A ja bym jeszcze do tej listy podejrzanych dołożył luzy na łozysku wahacza Laughing pewnie nikt nie sprawdzał ale gwarancja że jest wynosi 99% (przynajmniej u mnie i kumpla Very Happy 2 na 2 to nawet 100%). A taka dolegliwość napewno ma wpływ+ciężarki i maszyna nie przekracza 150 Evil or Very Mad
Im więcej odkrywam w tym moto tym bardziej mnie zniechęca Sad rozwiązania jakościowo do d... całkowicie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Drgania motocykla przy DUŻYCH predkosciach !
Forum VStromClub Strona Główna -> Usterki i awarie
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin