Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Dziwne drgania...

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamil.Olkusz
Motonita



Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 1066
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olkusz

PostWysłany: Śro 21:30, 29 Kwi 2009    Temat postu: Dziwne drgania...

Dzisiaj zauwazylem dziwne drgania ktore objawiaja sie tak od okolo 5 tys obrotow w wzwyz... Zarowno podczas jazdy jak i na postoju. Szczegolnie czuć na gmolach, a rowniez miedzy nogami podczas jazdy. Na wolnych obrotach wszystko jest oki, zero drgań. Jakiś czas temu montowałem gmole, więc pierwsze sprawdziłem czy któraś śruba nie puściła, ale są oki. Ale podczas montażu gmoli, ukreciłem jedna śrubę z lewej strony i ściagałem ten trójkąt do którego montuje się silnik poprzecznie. Wyciagałem tą długą szpilkę. Dokładnie jest to pokazane w serwisówce na stronie 56. Widzę że potrzebny jest tam jakiś specjalny klucz chyba do dokręcenia. Bo dokreciłem tylko nakrętki z obu stron... Czy możliwe że od tego są takie drgania?

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kamil.Olkusz dnia Czw 10:36, 30 Kwi 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ologc
Administrator



Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 1620
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Monachium/Gdańsk

PostWysłany: Śro 22:00, 29 Kwi 2009    Temat postu:

DL drga od 5k do mniej więcej 6-7k sprawdź czy przy wyższych obrotach wibra znika. jeżeli nie to coś masz niedokręcone

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Oliwnik
Motocyklista



Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 311
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 22:24, 29 Kwi 2009    Temat postu:

Ja miałem podobnie, przy 5000 obrotów drgania i brzęczenie. Okazało się, że brzęczało mocowanie gmoli. Konkretnie łącznik między prawym i lewym przed silnikiem. Pan w serwisie, bo tam montowali, wpuścił tam nieco silikonu i po brzęczeniu. Trzeba zdjąć jednego gmola.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
thekamil
A



Dołączył: 25 Lip 2008
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Katowice

PostWysłany: Śro 23:03, 29 Kwi 2009    Temat postu:

Oliwnik napisał:
Ja miałem podobnie, przy 5000 obrotów drgania i brzęczenie. Okazało się, że brzęczało mocowanie gmoli. Konkretnie łącznik między prawym i lewym przed silnikiem.


miłem identyczna sytuacje. u mnie zastosowalem uszczelkę gumową z OBI Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wujekbongos
Motocyklista



Dołączył: 13 Sty 2009
Posty: 203
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: Czw 9:53, 30 Kwi 2009    Temat postu:

Miałem identyczną sytuacje. Posmarowałem łączenie gmoli i po problemie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamil.Olkusz
Motonita



Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 1066
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olkusz

PostWysłany: Czw 10:39, 30 Kwi 2009    Temat postu:

Dzięki za porady. Rano rozkręciłem mocowanie dwóch gmoli ze sobą, to przed silnikiem. Poskładałem na silikonie, a popołudniu zrobię testy. Obeszło się bez ściągania gmola. Mam nadzieje że wszystko będzie już oki. A tak przy okazji, czy można gdzięś dokupić te zatyczki plastikowe na śruby od gmoli? Może podejdą od czegoś innego? Pozdrawiam.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
thekamil
A



Dołączył: 25 Lip 2008
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Katowice

PostWysłany: Czw 10:50, 30 Kwi 2009    Temat postu:

hm, jedyny pomysl jaki mam to kupić zaślepki jakie są przy maskowaniu śrub skręcajacych meble. poszukac czarnych i przykleić je termoglutem...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mradom
Motocyklista



Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa\Pruszków

PostWysłany: Czw 11:04, 30 Kwi 2009    Temat postu:

Dokladnie, plastikowe zaslepki do meblowych srub ampulowych.
Do kupienia w sklepie z akcesoriami meblowymi.

/mr/


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jakubdl1000
Motonita



Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 775
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Czw 16:59, 30 Kwi 2009    Temat postu:

u mnie tez jest troche drgań zwłaszcza jak sie jedzie z pasazerem ociazonym motocyklem, drgania sa jak sie gazu dodaje przy 4,5-5 tyś. jesli obroty wyższe to jest ok

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pegaso88
A1



Dołączył: 23 Kwi 2010
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa / Mazury

PostWysłany: Czw 19:06, 17 Cze 2010    Temat postu:

Witam,

to chyba mój pierwszy post na tym forum, a więc w ramach wstępu napiszę, że od 1,5 miesiąca jestem mega szczęśliwym posiadaczem srebrnego V-Stroma 650 K4 Smile

Jednak mam problem, otóż wczoraj zamontowałem gmole Givi i w czasie pierwszej przejażdżki odczułem wyżej opisane wibracje / mrowienie... Pojawiają się od 5 tys obrotów w górę, czuję je nawet na kierownicy. Na 100% przed zamontowaniem gmoli ich nie było. Dzisiaj dałem na łączeniu gmoli gumowe podkładki, ale problem niestety nie ustąpił :/

Czy ma ktoś jakiś pomysł co jeszcze mógłbym zrobić ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
grabol
A



Dołączył: 31 Paź 2009
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lidzbark Warmiński

PostWysłany: Czw 19:39, 17 Cze 2010    Temat postu:

Sprawdź jeszcze raz dokręcenie śrub. One trzymają silnik i wydaje mi, że źródła problemu należy szukać w tym miejscu. Może są one za krótkie. Ja, montując gmole, kupiłem dłuższe śruby. Nie zastosowałem tych, które były przy gmolach. Jeśli dobrze pamiętam, to wstawiłem o 1cm dłuższe od fabrycznych, mocujących silnik.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
j23j23j23
Maniak motocyklowy



Dołączył: 07 Paź 2009
Posty: 1417
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wawa

PostWysłany: Czw 20:34, 17 Cze 2010    Temat postu:

Ja też sprawdzam jutro gmole - u mnie przy 5k RPM też jest taka orkiestra że wstyd jechać... Zastanawiałem się czy to nie silnik.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez j23j23j23 dnia Czw 20:35, 17 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamil.Olkusz
Motonita



Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 1066
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olkusz

PostWysłany: Czw 21:39, 17 Cze 2010    Temat postu:

A Ja juz nie mam sily na te drgania... Sad Sruby mam mocno dokrecone, az ukrecilem ostatnio srube... Łacznik gmoli mam zlozony na silicon, wlozylem dodatkowo oringi i nic... Jak jade z pasazerem to tragedia z tymi drganiami... Od 5 tys w gore sie zaczynaja... Moze ktos pomoze cos wiecej?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pegaso88
A1



Dołączył: 23 Kwi 2010
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa / Mazury

PostWysłany: Czw 22:06, 17 Cze 2010    Temat postu:

Kamil, to już ponad rok wozisz się z tymi drganiami?? Ja mam je od wczoraj i już nie mogę wytrzymać... A ja dzisiaj chwyciłem uchwyt dla pasażera, to stwierdziłem, że mój plecaczek chyba ze mną nie wsiądzie na moto jak to będzie tak wibrować Wink
Jutro szykuje mi się traska z Mazur do Warszawy, także jutro rano daje moim gmolom jeszcze jedną szansę, zamontuje je na dłuższych śrubach, jeżeli nie przestaną drżeć -> prawdopodobnie będą dostępne na allegro Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KD
Motocyklista



Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 313
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wielkopolska

PostWysłany: Pią 5:37, 18 Cze 2010    Temat postu:

Witam,
ja mam gmole givi i nie odczuwam żadnych wibracji, a nie mam też żadnych podkładek czy też silikonu. Muszę się przyjrzeć. Czy te wibracje są na tyle duże że moto trzęsie się podczas jazdy tak że trudno go opanować? Czy widać jak kiera drży?

Kamil > Co do ukręcania śrub, kłania się klucz dynamometryczny. Ja kupiłem sobie najprostszy za 20 zeta i dotychczas nie mam problemu. Poza tym lata dokręcania różnych śrubek powodują że ma się klucz dynamometryczny w ręce!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pegaso88
A1



Dołączył: 23 Kwi 2010
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa / Mazury

PostWysłany: Nie 13:00, 20 Cze 2010    Temat postu:

Witam,

a więc dałem za wygraną i odkręciłem gmole... Po odkręceniu gmoli i wkręceniu fabrycznych śrub drżenie zdecydowanie zmalało, ale niestety nie ustąpiło zupełnie! Całą prawie 300 km traskę pokonałem z lekkim mrowieniem na manetkach :/ Jako że dokręcałem te śruby sam, bez klucza dynamometrycznego, to podejrzewałem, że mogłem dokręcić je za lekko. No i moje obawy się potwierdziły - już w Warszawie zajechałem do Suzuki Jaskłowski i poprosiłem o dokręcenie tych śrub odpowiednim momentem - oczywiście były dokręcone za lekko. Po tym zabiegu drgania praktycznie ustąpiły, jednak znów "mam wrażenie", że niezupełnie... Dzisiaj rano zauważyłem, że mam poluzowane śruby mocujące stelaże bocznych kufrów. Mogę dać sobie rękę uciąć, że jeszcze tydzień temu były właściwie dokręcone. Wydaje mi się, że można z tego wysnuć następujący wniosek:

- kilkaset kilometrów przejechanych w drganiach może poluzować niektóre śruby, więc w najbliższym czasie spróbuję podokręcać swoje śruby przy silniku odpowiednimi momentami,

-> Kamil, z tego co kojarzę, odkręcałeś tę długą śrubę przy silniku, być może również miałeś / masz ją dokręconą za słabo i stąd te drgania. Ja sam dokręcałem te inne śrubki tak, że "zdawało mi się", że jak pociągnę jeszcze trochę to się ukręcą, a mimo to, okazało się że były dokręcone za słabo - być może tak jest też z Twoimi.

Pozdro


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KD
Motocyklista



Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 313
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wielkopolska

PostWysłany: Nie 13:18, 20 Cze 2010    Temat postu:

Dokręcanie śrub masz przewidziane nawet w instrukcji obsługi moto więc powinieneś tego przestrzegać i sprawdzać co jakiś czas. Moto nie bez powodu ma śruby wkręcane na klej i ja swoje sruby od gmoli właśnie na klej wkręcałem. Jeżeli tego nie wkręciłeś na klej to będziesz musiał je częściej dokręcać.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kamyk
A



Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 198
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 22:24, 24 Cze 2010    Temat postu:

Ten problem tez mnie dopadł.Myślałem, że to taka uroda DL-a ale po przeczytaniu że u jednych drganie te są a u innych nie to zacząłem kombinować.Na początek odkręciłem srubę mocującą gmole.Wyjąłem tulejke dystansową i delikatnie potraktowałem ją pilnikiem.Przy skrecaniu widac było gołym okiem , ze połówki gmoli sciągaja się bardziej niż wcześniej.Serducho zabiło mówie sobie kurna ale jestem dobry pewnie znalazłem przyczynę wibracji .Odpaliłem moto i rzeczywiście pomogło ale tylko trochę.Ale główna ptzyczyna drgań prznajmniej u mnie pochodzi chyba od płyty pod silnikiem.Dzisiaj zakupiłem w castoramie podkladki hydrauliczne 1/2" i podłozyłem pod przednie i dolne mocowanie płyty.Po odpaleniu i wkręcaniu na obroty drgania jakby znikły.Z tego wszystkiego zawołałem sąsiada ( bo ja juz byłem przewrazliwiony na tym punkcie) i on wrzeszczy ze nie słyszy zadnych dziwnych dźwięków, płyta jakby już tak nie drżała,a i wydaje się,że tłumik lepiej słychać na wyzszych obrotach.Jutro testy w trasie.mam nadzieję, że pomoglo.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zlociutki
A2



Dołączył: 28 Wrz 2008
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kielce

PostWysłany: Wto 19:36, 14 Wrz 2010    Temat postu:

Skoro bardziej czujecie to bardziej przy jezdzie z pasażerem mozliwe ze wystarczy usztywnic zawieche z tyłu..........

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin