 |
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
papciu
A2
Dołączył: 18 Sty 2013
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pon 2:14, 30 Wrz 2013 Temat postu: Hmm dziwne szarpanie |
|
|
Witam
Dziś po krótkiej jeździe na trasie z prędkością 140/160 powrócił problem który miałem na początku sezonu. Więc przy takiej prędkości moto jedzie ok, natomiast przy wysprzęgleniu nie trzyma wolnych obrotów i gaśnie. Ale gdy przypilnuję gazem żeby nie zgasł to przy mniejszych prędkościach szarpie jakby nierówno palił, poniżej 60 km/h to już tragedia.
Działo mi się to na początku sezonu, wtedy pomogła wymiana sportowego filtra powietrza na standardowy (poprzedni właściciel jeździł na sportowym wydechu i filtrze, natomiast sprzedawał motor na fabrycznych tłumikach a filter zostawił sportowy)
Nie wiem co jest grane dziś zdarzyło mi się to pierwszy raz po przejechaniu od początku sezonu jakiś 10k km. Wtedy nie było reguły kiedy świrował choć chyba częściej po szybszej jeździe. Gdy szarpanie się pojawiało wystarczyło się zatrzymać zgasić motor (kluczykiem aby rozłączyć napięcie) i można było od razu odpalać i spokojnie jechać dalej przez 20-30 km i znowu zaczynał szarpać. To nie działo się cały czas tylko miał takie dni kiedy chciał mnie powkurzać.
Przed sezonem wymieniłem wszystkie filtry, świece, olej, była robiona synchronizacja. W trakcie sezonu ponowna wymiana oleju z filtrem. Poza tymi fochami moto chodzi idealnie żadnych problemów z wolnymi obrotami czy szarpaniem lub brakiem mocy.
Temat dotyczy DLa 1000 K5 przebieg ok 65000
Pozdrawiam
papciu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Woytec
Motocyklista
Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 338
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Pon 7:11, 30 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
może to kwestia temperatury zewnętrznej? wygląda na to że nie znalazłeś na początku przyczyny a ta sama ustąpiła ze względu na "cos". Ja osobiście stawiałbym na jakiś czujnik którego niewłaściwy odczyt powoduje zaburzenie pracy na wolnych obrotach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
leszek k
Motocyklista
Dołączył: 10 Paź 2011
Posty: 317
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 8:40, 30 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
A może to kwestia odpowietrzenia zbiornika, robi się podciśnienie. Jak zgaśnie i staniesz otwórz korek i posłuchaj.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
papciu
A2
Dołączył: 18 Sty 2013
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pon 10:10, 30 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
Hmm o korku wlewu paliwa bym nie pomyślał, tylko problem ustaje po rozłączeniu napięcia a o ile mi wiadomo to odpowietrzenie nie ma z elektryką nic wspólnego.
Temperatura chyba też nie ma większego znaczenia bo w wakacje byłem w skandynawi i podczas chłodnych dni wszystko było ok.
Z tego co wyczytałem na forum to zdarza się problem z tym silniczkiem krokowym przy przepustnicy, czy można go jakoś na sucho sprawdzić?
Normalnie po odpaleniu wolne obroty są ok, stabilne 1200, temperatura nawet podczas tego problemu też ok, 2 kreski.
Obstawiam że to kwestia złej mieszanki bo przy tych samych obrotach na niższym biegu i mniejszej prędkości szarpanie jest odczuwalne ale przy większych prędkościach na wyższym biegu przy tych samych obrotach silnik pracuje równo. Czy dobrze dedukuję że przy szybszej jeździe do silnika wtłaczana jest większa ilość powietrza?
Może macie jakieś inne mniej kosztowne pomysły niż ten silniczek krokowy.
Mimo że nie świeci się błąd sprawdze dzisiaj czy coś nie wyskoczy bo zwarciu zworek.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez papciu dnia Pon 10:11, 30 Wrz 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
papciu
A2
Dołączył: 18 Sty 2013
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Wto 6:20, 01 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
Na forum SV natknołem się na opinie że szarpanie może być spowodowane wadliwą pracą pompy paliwa, niestety wątek na ten temat był bardzo krótki. Moja dosyć głośno chodzi po włączeniu zapłonu. Jak sądzicie uderzać w tym kierunku? Możliwe żeby czasem dawała za duże albo za małe ciśnienie i objawem była by nierówna praca silnika?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miotacztruskawek
Motonita
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
|
Wysłany: Wto 18:01, 01 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
Nie wiem czy to wina pompy, ale przeczyścić nie zaszkodzi. Sprawa raczej banalna. Najwięcej roboty ze ściągnięciem zbiornika, co u wprawnych osób trwa może kwadrans... Czyli w jakąś godzinę, nawet mniej można się z tym uwinąć... Gdzieś na forum jest nawet film jak rozebrać samą pompę...
Natomiast z rzeczy których jeszcze nie sprawdziłeś przychodzą mi do głowy świeczki i sonda lambda... Świeczki wiadomo, można wymienić za grosze, zwłaszcza jak się ma zdemontowany zbiornik. Z kolei sonda lambda do prawidłowej pracy musi być odpowiednio rozgrzana, a ty sam zauważasz, że problematyczne są chłodniejsze okresy w sezonie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
papciu
A2
Dołączył: 18 Sty 2013
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Wto 18:59, 01 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
Świeczki sprawdziłem, a sonda nie bardzo mi pasi bo chwilowy zanik prądu niweluje usterkę na kilkadziesiąt kilometrów ale wykręcę ją i poproszę znajomego żeby mi ją sprawdził, a bak zdejmuję w niecałe 10 min
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
instruktor
Motonita
Dołączył: 18 Sie 2013
Posty: 839
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Łask
|
Wysłany: Czw 11:02, 03 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
U mnie też, szczególnie jak zimny jeszcze, troszkę poszarpuje a jak się rozgrzeje to idzie gładko. Podczas prędkości miastowych na stałych obrotach też mu się zdarzy. I jeszcze jedno - po odpaleniu zimnego nie wchodzi od razu na wyższe obroty tylko trzyma 1000 lub deczko mniej, czasem nawet zgaśnie, a po kilku minutach trzyma normalnie 1200-1300. Czy to silnik krokowy ? Próbowałem regulacji obrotów ale przecież reguluje się na rozgrzanym silniku a problem jest głównie zimnego. W poprzednim moto (SV650n) tuż przed sprzedażą miałem to samo ale nie zdążyłem pogrzebać - sprzedałem. w DL-u wszelkie filtry i płyny,świece miałem wymienione w sierpniu br zaraz po sprowadzeniu do kraju. Podpowiecie ? Idzie zima więc będzie co robić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
karku
A1
Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 15:29, 01 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Ja rok temu miałem uszkodzony czujnik położenia przepustnicy. Odpalał normalnie i działał stabilnie, a na obroty wkręcał się nie równo. Nie miało znaczenia czy silnik był ciepły czy zimny.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|