Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Skończyło się sprzęgło

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Johnny_Eleven_Fingers
A2



Dołączył: 26 Lut 2010
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa-Aluzyjna

PostWysłany: Nie 15:40, 23 Cze 2013    Temat postu: Skończyło się sprzęgło

Cześć,

po 70kkm podczas normalnej jazdy i zmiany biegu z 5 na 6 motocykl przestał przyspieszać. Obroty działały zgodnie z przepustnicą, ale mocy w kołach zero, jakby był na biegu jałowym.

Po zatrzymaniu się nie ruszał z pierwszego biegu - trochę warczał (choć na centralce obracał tylnym kołem). Po 30 minutach udało mi się ruszyć - odpychając nogami (ależ to uwłaczające), a nawet przyspieszyć pod warunkiem, że nie dawałem zbyt dużego momentu obrotowego, bo ponownie "tracił przyczepność" między silnikiem i kołami.

Jakieś sugestie, co to? Sam stawiam na tarcze sprzęgła, ale nie mam pewności.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
masin719
A2



Dołączył: 23 Lut 2012
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: mielec - rzeszów

PostWysłany: Nie 17:03, 23 Cze 2013    Temat postu:

Objawy na to wskazują, zastanawiające jest tylko czy możliwe żeby padło nagle?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nieprosty
Motonita



Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Nie 21:50, 23 Cze 2013    Temat postu:

Wydaję mi się, że sprzęgło nie pada tak nagle. Zwykle najpierw zaczyna się od ślizgania na 6 biegu kiedy sprzęgło jest najbardziej obciążone.
Na jedynce powinno normalnie działać.

Nie jeździłeś przypadkiem wcześniej w terenie na półsprzęgle? Jedyne co mi przychodzi do głowy to spalenie sprzęgła w innych przypadkach proces zachodzi znacznie wolniej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Johnny_Eleven_Fingers
A2



Dołączył: 26 Lut 2010
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa-Aluzyjna

PostWysłany: Pon 6:33, 24 Cze 2013    Temat postu:

Miesiąc temu w Ułęży mocno oberwało, ale rzeczywiście skończyło się ot tak w trakcie jazdy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Johnny_Eleven_Fingers
A2



Dołączył: 26 Lut 2010
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa-Aluzyjna

PostWysłany: Pon 19:41, 24 Cze 2013    Temat postu:

Przyczyną był odwrotnie zmontowany mechanizm popychacza sprzęgła. Na poniższym obrazku oznaczony numerem 3.

Błąd powstał podczas wymiany łańcucha i zębatki napędzającej. Niepotrzebnie całkowicie odkręciłem go z trzpienia, a później nie zwróciłem uwagi, którą stroną go wkręciłem, bo uważałem na kulki w jego wnętrzu :/

Może na przyszłość komuś przyda się nauka na moich błędach.



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kebes75
A



Dołączył: 15 Sty 2013
Posty: 108
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódź

PostWysłany: Pią 22:56, 20 Wrz 2013    Temat postu:

dojeżdżam do skrzyżowania,zatrzymuję moto na wyższym biegu i nie mogę zbić na niższe a o odszukaniu neutrala pomarzyć,Zdarza się to raz na wyjazd 100-200km ale uwłaczające nieco i denerwujące.
Problem dotyczy 650-tki.
Czyżby sprzęgło?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KANGUR
Motonita



Dołączył: 12 Kwi 2013
Posty: 575
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: ŁÓDŹ

PostWysłany: Nie 15:21, 22 Wrz 2013    Temat postu:

kebes75 napisał:
dojeżdżam do skrzyżowania,zatrzymuję moto na wyższym biegu i nie mogę zbić na niższe a o odszukaniu neutrala pomarzyć,Zdarza się to raz na wyjazd 100-200km ale uwłaczające nieco i denerwujące.
Problem dotyczy 650-tki.
Czyżby sprzęgło?


Kebes a skąd Ty wytrzasnąłeś 650-tkę ? Staczasz się czy co ? Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kebes75
A



Dołączył: 15 Sty 2013
Posty: 108
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódź

PostWysłany: Nie 18:32, 22 Wrz 2013    Temat postu:

KANGUR napisał:
kebes75 napisał:
dojeżdżam do skrzyżowania,zatrzymuję moto na wyższym biegu i nie mogę zbić na niższe a o odszukaniu neutrala pomarzyć,Zdarza się to raz na wyjazd 100-200km ale uwłaczające nieco i denerwujące.
Problem dotyczy 650-tki.
Czyżby sprzęgło?


Kebes a skąd Ty wytrzasnąłeś 650-tkę ? Staczasz się czy co ? Smile


Stoczyłem się tylko delikatnie o 350ccm...
Pojeździłem dużym,ciekawość zaspokojona zabawa niesamowita i mam to co miało być od początku czyli mały.

A wracając do tematu dojeżdżam do skrzyżowania na jakimś biegu raczej wysokim,zatrzymuję i klops bo nie mogę zredukować ani wbić w górę to co to może być?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nieprosty
Motonita



Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pon 13:33, 23 Wrz 2013    Temat postu:

kebes75 napisał:

A wracając do tematu dojeżdżam do skrzyżowania na jakimś biegu raczej wysokim,zatrzymuję i klops bo nie mogę zredukować ani wbić w górę to co to może być?

Tak ma być w każdym motocyklu. Popracuj nad techniką jazdy, o ile Ci ktoś nagle nie wyjechał to nie widzę powodu by się zatrzymywać na wyższym biegu. Jak zaczynasz hamować to zrzucasz biegi tak by się zatrzymać na jedynce i tyle. Ma to dodatkowo tę zaletę, że przy nagle zmienającej się sytuacji na drodze gdybyś jednak nagle musiał przyśpieszyć to zawsze będziesz miał wbity odpowiedni bieg.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SoH
Motocyklista



Dołączył: 20 Lip 2011
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Lublin/Świdnik

PostWysłany: Pon 13:38, 23 Wrz 2013    Temat postu:

nieprosty napisał:
kebes75 napisał:

A wracając do tematu dojeżdżam do skrzyżowania na jakimś biegu raczej wysokim,zatrzymuję i klops bo nie mogę zredukować ani wbić w górę to co to może być?

Tak ma być w każdym motocyklu. Popracuj nad techniką jazdy, o ile Ci ktoś nagle nie wyjechał to nie widzę powodu by się zatrzymywać na wyższym biegu. Jak zaczynasz hamować to zrzucasz biegi tak by się zatrzymać na jedynce i tyle. Ma to dodatkowo tę zaletę, że przy nagle zmienającej się sytuacji na drodze gdybyś jednak nagle musiał przyśpieszyć to zawsze będziesz miał wbity odpowiedni bieg.

Tomek Kulik potrafi nieźle kursanta zje.ać, jak się zatrzyma i nie ma wbitej jedynki Very Happy

A wracając do problemu.... podstawowa rzecz, luz na klamce sprzęgła poprawnie ustawiony?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez SoH dnia Pon 13:45, 23 Wrz 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kebes75
A



Dołączył: 15 Sty 2013
Posty: 108
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódź

PostWysłany: Pon 16:18, 23 Wrz 2013    Temat postu:

Dzięki chłopaki za odpowiedź.
Generalnie jeżdżę redukując biegi,czasem jednak zdarzają się sytuacje że nie zawsze zatrzymam się na możliwie najniższym.
Do tej pory nie spotkałem się z czymś takim że zatrzymując się na biegu wyższym nie mogłem zbić do luzu.
Jeździłem Transalpem i dużym DL-em a tu masz maluch i mnie zaczął wnerwiać. z biegami :/


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SoH
Motocyklista



Dołączył: 20 Lip 2011
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Lublin/Świdnik

PostWysłany: Pon 16:29, 23 Wrz 2013    Temat postu:

kebes75 napisał:
Dzięki chłopaki za odpowiedź.
Generalnie jeżdżę redukując biegi,czasem jednak zdarzają się sytuacje że nie zawsze zatrzymam się na możliwie najniższym.
Do tej pory nie spotkałem się z czymś takim że zatrzymując się na biegu wyższym nie mogłem zbić do luzu.
Jeździłem Transalpem i dużym DL-em a tu masz maluch i mnie zaczął wnerwiać. z biegami :/

Ale masz rację, powinno się dać bieg zbić. Coś jest nie tak jak powinno. Na początek do głowy przychodzi mi luz na klamce sprzęgła, czy jest poprawnie ustawiony.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rommel
Motocyklista



Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 447
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Pon 16:59, 23 Wrz 2013    Temat postu:

Nie - to jest po prostu charakterystyka skrzyni biegów w motocyklu i brak synchronizatorów Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaG
Administrator



Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4244
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa

PostWysłany: Pon 18:07, 23 Wrz 2013    Temat postu:

Brak synchronizatorów odpowiada raczej za stuki przy zmianie biegów bez międzygazu, a nie za "blokowanie" możliwości zbicia biegu w ogóle. Synchronizatory jedynie w uproszczeniu odpowiadają za rozpędzanie kół zębatych biegów przylegających do aktualnie wrzuconego do prędkości obrotowej zbliżonej do aktualnej, dzięki temu przy zmianie biegu nie ma efektu różnic prędkości obrotowej zazębiających się kół.
Jeżeli nie daje się zbić np. z 5 do 1-ki przy użyciu sprzęgła i przegazówek (bieg po biegu nie z 5 od razu na 1) to coś ze sprzęgłem, może nie rozsprzęgla do końca?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rommel
Motocyklista



Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 447
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Pon 22:10, 23 Wrz 2013    Temat postu:

No to ja chyba źle zrozumiałem i sam złego określenia użyłem, mój błąd. Myślałem że chodzi o to, że nie można zbić biegu/wbić innego. W każdym motocyklu mi się czasem zdarzało(Shadow, Pegaso, Bandit, Dl, KTM teraz), wystarczy lekko popuścić sprzęgło i o 10 centów się przesunąć, i powinien wskoczyć jak w masełko Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
chmarnik
Motonita



Dołączył: 05 Mar 2012
Posty: 1196
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wieluń

PostWysłany: Wto 9:30, 24 Wrz 2013    Temat postu:

rommel ma rację. Mnie też od czasu do czasu zdarza się taka sytuacja. To nie musi być z 6-ki, ale np. z 1-ki czy 2-ki na luz. Chyba tak zdarzało się we wszystkich motocyklach, którymi jeździłem. Załączamy sprzędło (troszeczkę), tryby nieco zmienią położenie i bieg daje się zmienić.
Luz linki sprzęgła należałoby oczywiście sprawdzić.

A tak na marginesie. Podobna sytuacja może się zdarzyć w samochodzie. Tryby w skrzyni biegów tak się ustawią, że nie wchodzi 1 lub wsteczny. Chociaż w nowoczesnych samochodach to rzadkość. Kilkadziesiąt lat temu podręczniki techniki jazdy zalecały by nie zmieniać biegu w miejscach potencjalnie niebezpiecznych, np. przy pokonywaniu torów. Ale teraz to już zupełny anachronizm.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez chmarnik dnia Wto 10:02, 24 Wrz 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
chmarnik
Motonita



Dołączył: 05 Mar 2012
Posty: 1196
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wieluń

PostWysłany: Wto 10:15, 24 Wrz 2013    Temat postu:

I jeszcze prawdziwa anegdota.

Byliśmy na wycieczce w Holandii. Kierowca naszego autokaru pięknie zaparkował w Amsterdamie przodem do kanału, dojeżdżając do samego brzegu. By odjechać trzeba było wrzucić wsteczny. I nie dało się, a 10 cm do przodu już nie było. trochę się napocił... Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
karku
A1



Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 14:42, 01 Maj 2014    Temat postu:

U mnie w DL 650 K5 też CZASAMI tak jest, że nie mogę zbić o kilka biegów na raz.
Też zrzucam po jednym biegu jak hamuję.
Też czasami przesuwam moto i kilka cm, żeby wbić 1.
Co do synchronizacji to różnie to bywa. Np jadę prze miasto i z daleka widzę czerwone. Hamuje i zbijam biegi do luzu. Toczę się powoli, jestem 20 m przed skrzyżowaniem i włącza się zielone. Chcę od razu wbić 2 i jechać. I tu czasami 2 wchodzi w takim trudem i trzaskiem jakbym to robił bez sprzęgła, a czasami jak rozgrzany nóż w masełko. Nie ma reguły.
Wniosek- ten typ tak ma.
Albo wszystkim nam sypie się sprzęgło.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
express
Administrator



Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2696
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków (VIII), Ustroń

PostWysłany: Czw 18:06, 01 Maj 2014    Temat postu:

karku napisał:
U mnie w DL 650 K5 też CZASAMI tak jest, że nie mogę zbić o kilka biegów na raz.


No to masz zwaloną skrzynie, bo zawsze powinno być tak, że zmieniasz po jednym biegu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin