VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie -> Skończyło się sprzęgło
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Skończyło się sprzęgło
PostWysłany: Nie 16:40, 23 Cze 2013
Johnny_Eleven_Fingers
A2

 
Dołączył: 26 Lut 2010
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa-Aluzyjna





Cześć,

po 70kkm podczas normalnej jazdy i zmiany biegu z 5 na 6 motocykl przestał przyspieszać. Obroty działały zgodnie z przepustnicą, ale mocy w kołach zero, jakby był na biegu jałowym.

Po zatrzymaniu się nie ruszał z pierwszego biegu - trochę warczał (choć na centralce obracał tylnym kołem). Po 30 minutach udało mi się ruszyć - odpychając nogami (ależ to uwłaczające), a nawet przyspieszyć pod warunkiem, że nie dawałem zbyt dużego momentu obrotowego, bo ponownie "tracił przyczepność" między silnikiem i kołami.

Jakieś sugestie, co to? Sam stawiam na tarcze sprzęgła, ale nie mam pewności.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 18:03, 23 Cze 2013
masin719
A2

 
Dołączył: 23 Lut 2012
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: mielec - rzeszów





Objawy na to wskazują, zastanawiające jest tylko czy możliwe żeby padło nagle?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 22:50, 23 Cze 2013
nieprosty
Motonita

 
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 687
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2





Wydaję mi się, że sprzęgło nie pada tak nagle. Zwykle najpierw zaczyna się od ślizgania na 6 biegu kiedy sprzęgło jest najbardziej obciążone.
Na jedynce powinno normalnie działać.

Nie jeździłeś przypadkiem wcześniej w terenie na półsprzęgle? Jedyne co mi przychodzi do głowy to spalenie sprzęgła w innych przypadkach proces zachodzi znacznie wolniej.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 7:33, 24 Cze 2013
Johnny_Eleven_Fingers
A2

 
Dołączył: 26 Lut 2010
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa-Aluzyjna





Miesiąc temu w Ułęży mocno oberwało, ale rzeczywiście skończyło się ot tak w trakcie jazdy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 20:41, 24 Cze 2013
Johnny_Eleven_Fingers
A2

 
Dołączył: 26 Lut 2010
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa-Aluzyjna





Przyczyną był odwrotnie zmontowany mechanizm popychacza sprzęgła. Na poniższym obrazku oznaczony numerem 3.

Błąd powstał podczas wymiany łańcucha i zębatki napędzającej. Niepotrzebnie całkowicie odkręciłem go z trzpienia, a później nie zwróciłem uwagi, którą stroną go wkręciłem, bo uważałem na kulki w jego wnętrzu :/

Może na przyszłość komuś przyda się nauka na moich błędach.



Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 23:56, 20 Wrz 2013
kebes75
A

 
Dołączył: 15 Sty 2013
Posty: 108
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódź





dojeżdżam do skrzyżowania,zatrzymuję moto na wyższym biegu i nie mogę zbić na niższe a o odszukaniu neutrala pomarzyć,Zdarza się to raz na wyjazd 100-200km ale uwłaczające nieco i denerwujące.
Problem dotyczy 650-tki.
Czyżby sprzęgło?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 16:21, 22 Wrz 2013
KANGUR
Motonita

 
Dołączył: 12 Kwi 2013
Posty: 554
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: ŁÓDŹ





kebes75 napisał:
dojeżdżam do skrzyżowania,zatrzymuję moto na wyższym biegu i nie mogę zbić na niższe a o odszukaniu neutrala pomarzyć,Zdarza się to raz na wyjazd 100-200km ale uwłaczające nieco i denerwujące.
Problem dotyczy 650-tki.
Czyżby sprzęgło?


Kebes a skąd Ty wytrzasnąłeś 650-tkę ? Staczasz się czy co ? Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 19:32, 22 Wrz 2013
kebes75
A

 
Dołączył: 15 Sty 2013
Posty: 108
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódź





KANGUR napisał:
kebes75 napisał:
dojeżdżam do skrzyżowania,zatrzymuję moto na wyższym biegu i nie mogę zbić na niższe a o odszukaniu neutrala pomarzyć,Zdarza się to raz na wyjazd 100-200km ale uwłaczające nieco i denerwujące.
Problem dotyczy 650-tki.
Czyżby sprzęgło?


Kebes a skąd Ty wytrzasnąłeś 650-tkę ? Staczasz się czy co ? Smile


Stoczyłem się tylko delikatnie o 350ccm...
Pojeździłem dużym,ciekawość zaspokojona zabawa niesamowita i mam to co miało być od początku czyli mały.

A wracając do tematu dojeżdżam do skrzyżowania na jakimś biegu raczej wysokim,zatrzymuję i klops bo nie mogę zredukować ani wbić w górę to co to może być?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 14:33, 23 Wrz 2013
nieprosty
Motonita

 
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 687
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2





kebes75 napisał:

A wracając do tematu dojeżdżam do skrzyżowania na jakimś biegu raczej wysokim,zatrzymuję i klops bo nie mogę zredukować ani wbić w górę to co to może być?

Tak ma być w każdym motocyklu. Popracuj nad techniką jazdy, o ile Ci ktoś nagle nie wyjechał to nie widzę powodu by się zatrzymywać na wyższym biegu. Jak zaczynasz hamować to zrzucasz biegi tak by się zatrzymać na jedynce i tyle. Ma to dodatkowo tę zaletę, że przy nagle zmienającej się sytuacji na drodze gdybyś jednak nagle musiał przyśpieszyć to zawsze będziesz miał wbity odpowiedni bieg.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 14:38, 23 Wrz 2013
SoH
Motocyklista

 
Dołączył: 20 Lip 2011
Posty: 356
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Lublin/Świdnik





nieprosty napisał:
kebes75 napisał:

A wracając do tematu dojeżdżam do skrzyżowania na jakimś biegu raczej wysokim,zatrzymuję i klops bo nie mogę zredukować ani wbić w górę to co to może być?

Tak ma być w każdym motocyklu. Popracuj nad techniką jazdy, o ile Ci ktoś nagle nie wyjechał to nie widzę powodu by się zatrzymywać na wyższym biegu. Jak zaczynasz hamować to zrzucasz biegi tak by się zatrzymać na jedynce i tyle. Ma to dodatkowo tę zaletę, że przy nagle zmienającej się sytuacji na drodze gdybyś jednak nagle musiał przyśpieszyć to zawsze będziesz miał wbity odpowiedni bieg.

Tomek Kulik potrafi nieźle kursanta zje.ać, jak się zatrzyma i nie ma wbitej jedynki Very Happy

A wracając do problemu.... podstawowa rzecz, luz na klamce sprzęgła poprawnie ustawiony?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez SoH dnia Pon 14:45, 23 Wrz 2013, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 17:18, 23 Wrz 2013
kebes75
A

 
Dołączył: 15 Sty 2013
Posty: 108
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódź





Dzięki chłopaki za odpowiedź.
Generalnie jeżdżę redukując biegi,czasem jednak zdarzają się sytuacje że nie zawsze zatrzymam się na możliwie najniższym.
Do tej pory nie spotkałem się z czymś takim że zatrzymując się na biegu wyższym nie mogłem zbić do luzu.
Jeździłem Transalpem i dużym DL-em a tu masz maluch i mnie zaczął wnerwiać. z biegami :/


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 17:29, 23 Wrz 2013
SoH
Motocyklista

 
Dołączył: 20 Lip 2011
Posty: 356
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Lublin/Świdnik





kebes75 napisał:
Dzięki chłopaki za odpowiedź.
Generalnie jeżdżę redukując biegi,czasem jednak zdarzają się sytuacje że nie zawsze zatrzymam się na możliwie najniższym.
Do tej pory nie spotkałem się z czymś takim że zatrzymując się na biegu wyższym nie mogłem zbić do luzu.
Jeździłem Transalpem i dużym DL-em a tu masz maluch i mnie zaczął wnerwiać. z biegami :/

Ale masz rację, powinno się dać bieg zbić. Coś jest nie tak jak powinno. Na początek do głowy przychodzi mi luz na klamce sprzęgła, czy jest poprawnie ustawiony.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 17:59, 23 Wrz 2013
rommel
Motocyklista

 
Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 447
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rzeszów





Nie - to jest po prostu charakterystyka skrzyni biegów w motocyklu i brak synchronizatorów Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 19:07, 23 Wrz 2013
MaG
Administrator

 
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 3584
Przeczytał: 87 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa





Brak synchronizatorów odpowiada raczej za stuki przy zmianie biegów bez międzygazu, a nie za "blokowanie" możliwości zbicia biegu w ogóle. Synchronizatory jedynie w uproszczeniu odpowiadają za rozpędzanie kół zębatych biegów przylegających do aktualnie wrzuconego do prędkości obrotowej zbliżonej do aktualnej, dzięki temu przy zmianie biegu nie ma efektu różnic prędkości obrotowej zazębiających się kół.
Jeżeli nie daje się zbić np. z 5 do 1-ki przy użyciu sprzęgła i przegazówek (bieg po biegu nie z 5 od razu na 1) to coś ze sprzęgłem, może nie rozsprzęgla do końca?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 23:10, 23 Wrz 2013
rommel
Motocyklista

 
Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 447
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rzeszów





No to ja chyba źle zrozumiałem i sam złego określenia użyłem, mój błąd. Myślałem że chodzi o to, że nie można zbić biegu/wbić innego. W każdym motocyklu mi się czasem zdarzało(Shadow, Pegaso, Bandit, Dl, KTM teraz), wystarczy lekko popuścić sprzęgło i o 10 centów się przesunąć, i powinien wskoczyć jak w masełko Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 10:30, 24 Wrz 2013
chmarnik
Motonita

 
Dołączył: 05 Mar 2012
Posty: 810
Przeczytał: 112 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wieluń





rommel ma rację. Mnie też od czasu do czasu zdarza się taka sytuacja. To nie musi być z 6-ki, ale np. z 1-ki czy 2-ki na luz. Chyba tak zdarzało się we wszystkich motocyklach, którymi jeździłem. Załączamy sprzędło (troszeczkę), tryby nieco zmienią położenie i bieg daje się zmienić.
Luz linki sprzęgła należałoby oczywiście sprawdzić.

A tak na marginesie. Podobna sytuacja może się zdarzyć w samochodzie. Tryby w skrzyni biegów tak się ustawią, że nie wchodzi 1 lub wsteczny. Chociaż w nowoczesnych samochodach to rzadkość. Kilkadziesiąt lat temu podręczniki techniki jazdy zalecały by nie zmieniać biegu w miejscach potencjalnie niebezpiecznych, np. przy pokonywaniu torów. Ale teraz to już zupełny anachronizm.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez chmarnik dnia Wto 11:02, 24 Wrz 2013, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 11:15, 24 Wrz 2013
chmarnik
Motonita

 
Dołączył: 05 Mar 2012
Posty: 810
Przeczytał: 112 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wieluń





I jeszcze prawdziwa anegdota.

Byliśmy na wycieczce w Holandii. Kierowca naszego autokaru pięknie zaparkował w Amsterdamie przodem do kanału, dojeżdżając do samego brzegu. By odjechać trzeba było wrzucić wsteczny. I nie dało się, a 10 cm do przodu już nie było. trochę się napocił... Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 15:42, 01 Maj 2014
karku
A1

 
Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





U mnie w DL 650 K5 też CZASAMI tak jest, że nie mogę zbić o kilka biegów na raz.
Też zrzucam po jednym biegu jak hamuję.
Też czasami przesuwam moto i kilka cm, żeby wbić 1.
Co do synchronizacji to różnie to bywa. Np jadę prze miasto i z daleka widzę czerwone. Hamuje i zbijam biegi do luzu. Toczę się powoli, jestem 20 m przed skrzyżowaniem i włącza się zielone. Chcę od razu wbić 2 i jechać. I tu czasami 2 wchodzi w takim trudem i trzaskiem jakbym to robił bez sprzęgła, a czasami jak rozgrzany nóż w masełko. Nie ma reguły.
Wniosek- ten typ tak ma.
Albo wszystkim nam sypie się sprzęgło.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 19:06, 01 Maj 2014
express
Administrator

 
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2173
Przeczytał: 74 tematy

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków, VIII





karku napisał:
U mnie w DL 650 K5 też CZASAMI tak jest, że nie mogę zbić o kilka biegów na raz.


No to masz zwaloną skrzynie, bo zawsze powinno być tak, że zmieniasz po jednym biegu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Skończyło się sprzęgło
Forum VStromClub Strona Główna -> Usterki i awarie
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin