VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie -> Koło magnesowe DL 1000
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Koło magnesowe DL 1000
PostWysłany: Nie 10:54, 07 Lip 2013
miszalak
A2

 
Dołączył: 17 Lut 2012
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Witam!
Mieliście może kiedyś problem z kołem magnesowym przy alternatorze? Mnie odkleiły się magnesiki ( 2 z chyba 5 -ciu które są klejone do koła )
Nie wiem, czy da rade to jakoś kleić i czym ew. czy tylko wymiana na nową część. W moim DL 1000 z 2007r. te magnesy są klejone, natomiast w nowszych modelach podobno jest już zastosowana inna, lepsza metoda - na jakieś blaszki, które są nie do ruszenia Question


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 11:20, 07 Lip 2013
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 939
Przeczytał: 47 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





http://www.vstromclub.fora.pl/usterki-i-awarie,45/regulator-napiecia-stabilnosc-npaiecia-ladowania,11428.html


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 12:24, 07 Lip 2013
agentczor
Motocyklista

 
Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Tarnów





Klasyczna awaria w 1000. Klej Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 13:56, 07 Lip 2013
miszalak
A2

 
Dołączył: 17 Lut 2012
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





No to kleje, dzięki za podpowiedzi Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 18:13, 07 Lip 2013
miszalak
A2

 
Dołączył: 17 Lut 2012
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





miszalak napisał:
No to kleje, dzięki za podpowiedzi Very Happy

... kleję, kleję, ale czym ? Może jakaś podpowiedź na coś sprawdzonego Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 1:47, 08 Lip 2013
agentczor
Motocyklista

 
Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Tarnów





W stanach polecają klej JB WELD - można dostać na allegro.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 8:51, 08 Lip 2013
miszalak
A2

 
Dołączył: 17 Lut 2012
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Jeszcze raz dzięki, dam znać jak poszło klejenie i dajmy mu czas - temu kleju na wykazanie się Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 9:59, 04 Kwi 2014
skov
A

 
Dołączył: 07 Kwi 2012
Posty: 115
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ciechanów





no i mnie totrafiło, spotkanie czterech magnesów:



efekt:


Teraz pytanie czy po przyklejeniu magnesów tak przypalony stator ma szansę pracować czy nie warto ryzykować? I co zrobić z tymi magnesami co się nie odkleiły, zostawić ?

No jestem po spotkaniu z dwoma fachowcami. Jeden chętnie zreanimuje stator w zamian za 800zł drugi kazał przykleić magnesy na miejsce i zobaczyć zachowanie statora i ewentualnie wtedy myśleć o przewijaniu.
Zobaczę czy te klejenie mnie nie przerośnie:)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez skov dnia Pią 12:33, 04 Kwi 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 22:40, 07 Kwi 2014
Kondziu
A2

 
Dołączył: 18 Gru 2010
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Tarnów





"Stator" Musi być przewinięty albo nowy tego nie wkładaj bo spalisz sobie już do końca regulator jeżeli już nie ucierpiał..

A co do magnesów to nie obejdzie się bez oddania do specjalistycznego warsztatu gdzie kleją sprzęgła (okładziny) a tak że okładziny klocków hamulcowych, gdyż klej którym to musi być sklejone potrzebuje odpowiedniego wygrzania w piecach o wysokich temp.mnie to kosztowało 50zł i za dwa dni miałem gotowe zrobiłem już na tym około 15 tys,i nic się nie dzieje:)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 9:00, 08 Kwi 2014
pablo528
A2

 
Dołączył: 17 Kwi 2011
Posty: 66
Przeczytał: 34 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: okolice Buska Zdroju





Ja parę lat temu przewijałem samodzielnie stator w Virago, nie jest to jakieś skomplikowane, tylko potrzeba cierpliwości i dokładności - odkręcasz stator odwijasz drut z cewek licząc zwoje, na każdej cewce powinno być tyle samo, rysujesz żeby nie zapomnieć schemat połączeń, mierzysz grubość drutu wcześniej zrywając izolację, i nawijasz taką samą ilość zwoi, ja kupiłem drut na metry, w izolacji o podwyższonej odporności na temperaturę o ile dobrze pamiętam 280*C, po nawinięciu trzeba to polakierować odpowiednim lakierem wystarczy 50 ml - potem trzeba to wygrzać przez 12 h w temperaturze zależnej od użytego lakieru u mnie było to 220*C, ja to robiłem w starym piekarniku na zewnątrz (strasznie śmierdzi nie radzę robić w domu) wcześniej stabilizując temperaturę poprzez odpowiednie uchylenie drzwiczek Smile koszt : drut (kupiłem 2 X więcej niż potrzebne jakby coś poszło nie tak)- 40 pln z przesyłką , lakier z zaprzyjaźnionego zakładu przewijania silników 2 piwa, 4 h roboty i 12 h wygrzewania. Zwrócić należy uwagę na połączenia - muszą być najpierw zaklepane (ja użyłem końcówek konektorów) potem zlutowane twardym lutem. Ja zrobiłem na tym statorze ok 5 tys km ładowanie było super - z tego co wiem do to tej pory nie ma z nim problemów (4 lata)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 20:06, 28 Kwi 2014
radzio_34
A1

 
Dołączył: 28 Kwi 2014
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





Witam wszystkich. Panowie i Panie potrzebuję pomocy . Otóż od niedawna jestem posiadaczem V-STRUMA 1000 z 2007 roku,od pierwszego dnia zakochałem się w tym motorku, w prowadzeniu oraz wyglądzie. Po paru dniach jazdy zaczęło mi coś stukać od strony alternatora, po rozebraniu zobaczyłem że 2 magnesy są odklejone. Problem jest w tym,że 1 z magnesów był roztrzaskany ,zostało tylko połowa.Próbowałem już wszystkiego ,ale jest wielki problem z dokupieniem koła magnesowego, albo samego magnesu,gdzie to dokupić , może komuś został 1 niepotrzebny magnes chętnie odkupię. Chciałem spytać Was czy może ktoś mi coś rozsądnego poradzi, bo jestem zdruzgotany tym że nie mogę sobie pojeżdzić .Dzięki z góry i pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 20:33, 28 Kwi 2014
miszalak
A2

 
Dołączył: 17 Lut 2012
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Nie wiem skąd jesteś. Jeżeli z Warszawy, lub okolic skontaktuj się z Michałem Szramą. W jego warsztacie pewno coś się znajdzie, a na pewno coś Ci poradzi - pomoże. Tel. 501 834 537


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 18:53, 29 Kwi 2014
radzio_34
A1

 
Dołączył: 28 Kwi 2014
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





Cześć dzięki za kontakt na pewno skorzystam. Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 19:59, 29 Kwi 2014
skov
A

 
Dołączył: 07 Kwi 2012
Posty: 115
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ciechanów





ja szukając koła magnesowego znalazłem tylko jeden i w sumie nadal wisi na jednym portalu, który ostatnio zmienił nazwę. Tyle że jest inne, bo ma 4 magnesy a ty masz bodajże 6. Jednak miałem ten komfort że u mnie tylko się odkleiły, więc je przykleiłem a altek przewinąłem. Na razie wszystko działa jak należy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 15:17, 30 Kwi 2014
Coliniak
Motonita

 
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: in the middle of nowhere





skoro jest juz ten temat to pytanie czy ta awaria zdarza sie zarowno w starszej wersji 4 magnesowej czy dotyczy tylko nowszej....gdzies byla wzmianka, ze w 1000 byla modyfikacja tego kola magnesowego wlasnie i nie wiem czy ma to zwiazek czy nie


sam mam K3 i wolalbym, zeby przypadlosc ta tyczyla sie tylko tych lepszych, nowszych Smile modeli


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 16:29, 30 Kwi 2014
skov
A

 
Dołączył: 07 Kwi 2012
Posty: 115
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ciechanów





ta starsza wersja chyba wychodziła tylko w 2002r.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 17:37, 30 Kwi 2014
miszalak
A2

 
Dołączył: 17 Lut 2012
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Z tego co wiem, to w nowszych wersjach już zabezpieczali magnesy ( jakieś blaszki oprócz klejenia - chyba ), więc awaria z odklejaniem raczej dotyczyła starszych wersji. Tak jak u mnie w K7 odkleiły się france Evil or Very Mad
Ale od kiedy zaczęli stosować te blaszki, nie mam pojęcia Question


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 10:48, 02 Wrz 2014
saflon
A1

 
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





Witam
Mam właśnie problem z wyżej wymienioną usterką i mam wykruszone magnesy. Niestety dostały się do oleju. po spuszczeniu było kilka opiłków przylepionych do śruby. Poradźcie co teraz zrobić czym płukać silnik itp.? skąd można dorwać magnesy? czy trzeba całe koło magnesowe? sam wirnik wydaje się ok, cewki całe. Jaka jest różnica w 4 magnesowym, a 6 magnesowym kole ? bo mogę kupić z 4 magnesami całe sprawne, albo z 6 i jeden magnes uszkodzony. z 2 zrobiłbym 1.
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 20:19, 02 Wrz 2014
skov
A

 
Dołączył: 07 Kwi 2012
Posty: 115
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ciechanów





bodajże tylko w pierwszym roku produkcji stosowano 4 magnesowe, później magnesów było 6. Różnią się wielkością i z racji tego z dwóch nie zrobisz jednego całego.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 6:49, 08 Wrz 2014
Mario-Awario
Motocyklista

 
Dołączył: 12 Maj 2012
Posty: 226
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lublin





ja w czerwcu kupowałem nowe koło magnesowe, ( 6 magnesów)
żadnych modyfikacji nie było,
magnesy klejone były po przestawieniu i wytrzymały dwa lata, o ile przestawienie magnesów nie jest groźne i skutkuje tylko słąbszą elektrownią Wink to problemy zaczynaja sie gdy zaczynają wchodzić na siebie pękać i kruszyć..

tematów na forum jest nawet sam foty wstawiałem..
a w miedzyczasie znalazłem to :
http://www.motowermar.pl/kolamagnesowe.htm
nie, nie musicie dziękować Wink

pozdro


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Mario-Awario dnia Pon 6:49, 08 Wrz 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 12:46, 08 Wrz 2014
saflon
A1

 
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





wielkie dzięki mario. A wiecie może czy koło magnesowe od TL'a będzie pasowało ? bo znalazłem z zabezpieczonymi magnesami i wyszłoby znacznie taniej niż robienie mojego. A przyznam czeka mnie duży koszt w związku z czyszczeniem silnika z okruchów magnesu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Koło magnesowe DL 1000
Forum VStromClub Strona Główna -> Usterki i awarie
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin