VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie -> regulator napięcia - stabilność npaięcia ładowania? Idź do strony 1, 2  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
regulator napięcia - stabilność npaięcia ładowania?
PostWysłany: Pon 19:06, 20 Maj 2013
Bart4s
A1

 
Dołączył: 19 Sty 2013
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Nowy Tomyśl





Witam,

ostatnio padł mi akumulator. Najpierw odpalałem na kablach i odpalił bez problemu. Po odłączeniu klem moto gasło. Potem pożyczyłem aku od kolegi żeby ściągnąć moto do domu, udało się. Na końcu kupiłem nowy akumulator i mierząc napięcie ładowania mam pewne wątpliwości co do działania regulatora.

Na wolnych obrotach tuż po uruchomieniu napięcie jest niskie w granicach 13,2V następnie schodkowo rośnie i tak pojawiały się wartości około 15,2V (wg serwisówki przy 5000 obrotów dopuszczalne jest ładowanie 14-15,5V) potem układ odcina i zaczyna znowu od dołu np 13,4 i w górę jak dodaję gazu i utrzymuje te 4,5-5tys obrotów to jest np 14,8V.

Pytam ponieważ sprawdzałem napięcie ładowania w 3 różnych autach i było mega stabilne na wolnych i z dodawaniem gazu. Czy taka reakcja jest normalna?

Sprawdzałem przy okazji rezystancje uzwojeń z alternatora i było wszystko zgdonie z serwisówką.

Przy okazji czy ktoś sprawdzał kiedyś jaki jest typowy upływ prądu z akumulatora przy stacyjce w pozycji off? Ja zmierzyłem około 1mA


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Bart4s dnia Pon 19:07, 20 Maj 2013, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 20:29, 20 Maj 2013
agentczor
Motocyklista

 
Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Tarnów





Ja jestem świerzo po przewijaniu altka i mam podobne wartości... Po odpaleniu ponad 13v potem 14,3-14,7v. Chwilowe skoki na 15,1v Obserwuje cały czas gdyż po awarii zainwestowałem we wskaźnik.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 20:37, 20 Maj 2013
Jacq
Motocyklista

 
Dołączył: 03 Sie 2012
Posty: 345
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Otwock/Warszawa





A ja właśnie czekam na nowy stator.
Ze względu na to, że wyjeżdżam w sobotę na 2 tygodnie motocyklem,
nie mam czasu na przewijanie.

Natomiast to co obserwuję obecnie, to bardzo powoli rosnące ładowanie
po podkręceniu na 5000obr rośnie od 12,6 do 13,2 w jakieś 7-10sekund.
Niestety alternator podaje jedynie 65V przy 5000obr.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 20:42, 20 Maj 2013
biblo
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 2915
Przeczytał: 110 tematów

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa





Jacq napisał:

(...)
Niestety alternator podaje jedynie 65V przy 5000obr.


A oczekujesz, że będzie 220V...? Very Happy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez biblo dnia Pon 20:43, 20 Maj 2013, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 20:47, 20 Maj 2013
agentczor
Motocyklista

 
Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Tarnów





Jacq jak się upalił? U mnie oderwane magnesy z rotoru... Wszelkie używki takie same... Stary rotor wkońcu kleiłem...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 20:58, 20 Maj 2013
Jacq
Motocyklista

 
Dołączył: 03 Sie 2012
Posty: 345
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Otwock/Warszawa





biblo napisał:
Jacq napisał:

(...)
Niestety alternator podaje jedynie 65V przy 5000obr.


A oczekujesz, że będzie 220V...? Very Happy


Oczekuję, że będzie >75V >>https://www.dropbox.com/s/w7gxrr9djlixber/1000-sm-7-9.pdf
To co mam obecnie skutkuje brakiem ładowania na wolnych obrotach.
Niestety muszę zapier... na wysokich obrotach co by mi aku nie rozładowało Wink

Agentczor, nie wiem jeszcze jak się upalił bo nie rozbierałem.
Niestety ja nie mam już czasu na eksperymentowanie -> zamówiłem nowy.
Wcześniej wymieniłem regulator napięcia, ale chyba niepotrzebnie
(i pewno bede mial jeden na sprzedaż).


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jacq dnia Pon 21:00, 20 Maj 2013, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 6:30, 21 Maj 2013
Mario-Awario
Motocyklista

 
Dołączył: 12 Maj 2012
Posty: 229
Przeczytał: 19 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lublin





agentczor napisał:
Jacq jak się upalił? U mnie oderwane magnesy z rotoru... Wszelkie używki takie same... Stary rotor wkońcu kleiłem...

u mnie było to samo
wymiana aku na nowe i w sumie 3 regulatory :
1 wymieniony bo zepsuty (podejrzenie)
2 kupiony na miejsce pierwszego
3 wysłąny jako zamiennik zamiast drugiego (niby wadliwy)
a co się okazało magnesy zbiły sie w jedno miejsce i zamiast 75V było coś
koło 55V, padło podejrzenie że rotor walnęty ale wszystko ok
wyczyszczenie i przyklejenie magnesów pomogło, na anglojezycznych forach dosyc szeroko opisywany problem, magnesy potrafią wejść na siebie co powoduje ukruszenia no i zniszczenie rotora...


agentczor powiedz coś o tym wskaźniku


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 19:14, 21 Maj 2013
Jacq
Motocyklista

 
Dołączył: 03 Sie 2012
Posty: 345
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Otwock/Warszawa





No niestety mam to samo. Tez przemieszczone magnesy. Czym to kleic?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 21:04, 21 Maj 2013
agentczor
Motocyklista

 
Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Tarnów





Jacq co do klejenia:

http://www.vstrom.info/Smf/index.php?topic=18450.0

Nie wiem czym kleił mój mechanik - narazie jest ok. Z tego co wiem jakimś 2 skłądnikowym epoxydowym.
Amerykańce strasznie chwalą klej JB Weld - dostępny nawet na allegro...

Co do samego rotora to to jest wada w DL1000.

O ile magnesy tylko się przemieszczą mamy spalony stator... W gorszych wypadkach zablokowany silnik lub opiłki magnesów w oleju...

Co do wskażnika napięcia kupiłem:
http://allegro.pl/samochodowy-termometr-woltomierz-zegar-3-w-1-ad45-i3262718776.html
Alarm diodą i akustyczny i pomarańczowe podświetlenie pod kolor zegarów dl.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 21:17, 21 Maj 2013
Jacq
Motocyklista

 
Dołączył: 03 Sie 2012
Posty: 345
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Otwock/Warszawa





Stator wyglada ze jest ok.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 21:45, 21 Maj 2013
agentczor
Motocyklista

 
Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Tarnów





Mój był taki :



Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 22:30, 21 Maj 2013
Jacq
Motocyklista

 
Dołączył: 03 Sie 2012
Posty: 345
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Otwock/Warszawa





Nie no to mój wyglądał jak nówka.
Pokleiliśmy z mechanikiem na tzw. płynny metal.
Magnesy były w stanie nienaruszonym... tylko lekko przesunięte.
Zresztą nie wszystkie były odklejone.
Pięknie chodzi i ładuje Smile

No i przy okazji wymieniłem sobie olej z filtrem Smile


EDIT:

U mnie wyglądało to tak.
Tu już w trakcie ustawiania magnesów
(na magnesach oznaczaliśmy markerem strzałki, aby nie pomylić biegunowości przez przypadek).


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jacq dnia Śro 8:52, 22 Maj 2013, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
stator
PostWysłany: Śro 10:57, 24 Lip 2013
miszalak
A2

 
Dołączył: 17 Lut 2012
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Miałem problem ze statorem, spaliło się uzwojenie. Zamówiłem nowy zamiennik - chyba amerykańskiej firmy - ElectroSport. I co się okazało, stator nowiutki, wiadomo tańszy od oryginału Suzuki, bo kosztuje coś ok. 480,- pln....ALE !!! Jest mniejszy, tzn. średnica zewnętrzna statora oryginalnego Suzuki to prawie 119 mm, a zamiennik ElectroSport ma ok. 114 mm Shocked
Dzwoniłem po różnych punktach w Polsce gdzie mają te zamienniki, wszędzie 114 mm. Ktoś gdzieś walnął się i to nie źle. Przecież to spora różnica w odległości między magnesami na kole, a statorem i problem z ładowaniem Exclamation U mnie po założeniu oryginału ładowanie wzorowe, po założeniu zamiennika dupa, zaczyna ładować dopiero od jakiś 3-3,5 tyś.obrotów i to też nie do końca prawidłowo. Ciekawe, że jak odepnę 1 żarówkę H4 ładowanie prawie ok. ale to i tak lipa. Piszę, co by przestrzec, jeżeli ktoś założył zamiennik z tej partii, niech sprawdzi dokładnie ładowanie, żeby nie rozkraczyć się gdzieś w trasie
Ciekawe, jak firma rozwiąże ten problem Question


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Re: stator
PostWysłany: Śro 16:49, 24 Lip 2013
miszalak
A2

 
Dołączył: 17 Lut 2012
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





miszalak napisał:
Miałem problem ze statorem, spaliło się uzwojenie. Zamówiłem nowy zamiennik - chyba amerykańskiej firmy - ElectroSport. I co się okazało, stator nowiutki, wiadomo tańszy od oryginału Suzuki, bo kosztuje coś ok. 480,- pln....ALE !!! Jest mniejszy, tzn. średnica zewnętrzna statora oryginalnego Suzuki to prawie 119 mm, a zamiennik ElectroSport ma ok. 114 mm Shocked
Dzwoniłem po różnych punktach w Polsce gdzie mają te zamienniki, wszędzie 114 mm. Ktoś gdzieś walnął się i to nie źle. Przecież to spora różnica w odległości między magnesami na kole, a statorem i problem z ładowaniem Exclamation U mnie po założeniu oryginału ładowanie wzorowe, po założeniu zamiennika dupa, zaczyna ładować dopiero od jakiś 3-3,5 tyś.obrotów i to też nie do końca prawidłowo. Ciekawe, że jak odepnę 1 żarówkę H4 ładowanie prawie ok. ale to i tak lipa. Piszę, co by przestrzec, jeżeli ktoś założył zamiennik z tej partii, niech sprawdzi dokładnie ładowanie, żeby nie rozkraczyć się gdzieś w trasie
Ciekawe, jak firma rozwiąże ten problem Question

Oczywiście dot. DL 1000 - mój jest z 2007r. ale wszystkie od literka podobno są takie same


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 9:36, 20 Mar 2014
AndrzejMyslowice
A1

 
Dołączył: 11 Mar 2014
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Mysłowice





Witejcie roztomili , do jakiej temperatury rozgrzewa się wam regulator napięcia , w moim dl-u 650 rocznik 2011 temperatura parę minut pracy na postoju potrafi dojść do 65-70 stopni C mierzone między żebrami regla . Dołożyłem dodatkowy radiator o takim rozstawie żeber po odwróceniu pasuje na wcisk na całej długości regla i zablokowałem żeby nie wypadł . Temperatura spadła o około 5 stopni ale i tak wydaje mi się że jest za wysoka . Radiator jest wciśnięty na paście termoprzewodzącej .


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 21:06, 11 Lip 2014
tomekuza
A

 
Dołączył: 26 Wrz 2012
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: B-Z





Co by nowego tematu nie zakładać.

W czasie powrotu z Bieszczad padło aku. Podejrzenia- regulator, akumulator, alternator. Dojechałem 350 km bez ładowania i aku, odpalanie na popych w ostatniej fazie z kabli od moto kumpla bo aku był tak rozładowany że nawet zegary nie gadały.

Pomiary po powrocie i naładowaniu aku. Ładowanie 12,2. Wymiana aku to samo. Regulator podpięty do moto kumpla wynik 14,7 na moim 12,2.
Pomiar alternatora w cały świat napięcie 13-45-12, oporność 10- 0.2-5.0.
Wniosek alternator.
Wykręcony i po oględzinach upalone kable przy wyjściu ze stojana,. naprawa 40 zł, ładnie pięknie nowe kabelki na lutach , pomiary rezystancja równo na wszystkich, napięcie na wysokich nawet ponad 100 na wolnych 35 V równo na wszytkich i DUPA>>>>
Ładowanie nadal 12.2-11.90, niezależne od obrotów do tego grzejący się regulator i kable od alternatora.

Czy kolejność tych trzech kabli od alternatora ma znaczenie bo jedynie to mi się nasuwa. sprawdzone przewody od regulatora do aku przejście jest. Jak sprawdzic co jest nie tak. Czy te 4 przewody wychodzące z reg mają mieć jakieś napięcie i czy mierzyć podłączone czy nie. Troche zielony jestem z elektryki więc POMOCYYY !!!
Weekend blisko...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 14:11, 01 Wrz 2014
MarioSWD
A

 
Dołączył: 27 Sie 2014
Posty: 182
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: SWD





Witam,

Podepnę się pod ten post. W moim DL 650 jest taki oto problem. Motocykl uruchamia się z trudem (przygaszają światła i zegary) pomiar napięcia ładowania ok 12,5V-12,7V, akumulator wg mnie dobry, nie wiem jak zdiagnozować tą usterkę czy to jednak może być wina akumulatora? czy jednak obstawiać regulator napięcia czy jak piszecie może być winy alternator? Jak podejść prawidłowo do pomiarów napięcia lub rezystancji uzwojenia statora żeby prawidłowo to zrobić.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 14:23, 01 Wrz 2014
Irek1970
Motonita

 
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1127
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Strzegom





Z poślizgiem ,ale odpowiem.
Andrzej coś masz nie tak.
W moim 650 \2011 jest ledwo ciepły.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Irek1970 dnia Pon 14:24, 01 Wrz 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 14:37, 01 Wrz 2014
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 939
Przeczytał: 48 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





MarioSWD napisał:
Witam,

Podepnę się pod ten post. W moim DL 650 jest taki oto problem. Motocykl uruchamia się z trudem (przygaszają światła i zegary) pomiar napięcia ładowania ok 12,5V-12,7V, akumulator wg mnie dobry, nie wiem jak zdiagnozować tą usterkę czy to jednak może być wina akumulatora? czy jednak obstawiać regulator napięcia czy jak piszecie może być winy alternator? Jak podejść prawidłowo do pomiarów napięcia lub rezystancji uzwojenia statora żeby prawidłowo to zrobić.


Tzn po uruchomieniu silnika masz na klemach akumulatora ok 12,5V-12,7V Question Question Question

Tyle to powinieneś mieć, przy całkowicie wyłączonym silniku. Po włączeniu napięcie na klemach akumulatora powinno ci podskoczyć do ok 13,7-14V...

Generalnie po włączeniu silnika napięcie powinno ci wzrastać o ok 1,5V. Jak nie, to coś z ładowaniem.
Z kolei, jak masz poniżej 12V aku przy wyłączonym silniku, to raczej myślimy o Akumulatorze.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 19:00, 01 Wrz 2014
MarioSWD
A

 
Dołączył: 27 Sie 2014
Posty: 182
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: SWD





No właśnie chyba coś jest nie tak z ładowaniem. Aku na wyłączonym moto ma ok 12,2V. Na włączonym ok 12,7 czyli wychodzi na to że nie ładuje. Dodam iż przy wzroście obrotów napięcie też rośnie do ok 14,7V przy 6k obr/min. Jednak na wolnych nie ma więcej niż 13V i nie wiem co z tym fantem zrobić...? Może poradzicie czy bardziej sprawdzać regulator napięcia czy może jednak alternator.?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 20:16, 01 Wrz 2014
Irek1970
Motonita

 
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1127
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Strzegom





MarioSWD -Jest ok.
Tak ma być.
Na wolnych ładowanie jest minimalne.
0,5 V więcej to znaczy ,że ładuje na wolnych.
Przy wzroście obrotów powinno napięcie wzrastać i w pewnym momencie przestać.
Sprawdź klemy, oczyść je , posmaruj wazeliną techniczną.
Podłącz woltomierz do aku i obserwuj jaki jest spadek napięcia podczas rozruchu.
Jeśli spada do 6-8 V ,to aku jest do bani , lub po drodze do rozrusznika coś stawia opór.
Możliwe jest jeszcze zużycie styków przekaźnika.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 22:24, 01 Wrz 2014
MarioSWD
A

 
Dołączył: 27 Sie 2014
Posty: 182
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: SWD





Dzięki. Jutro sprawdzę to jeszcze raz dokładnie. Jedyne co jeszcze zauważyłem i nie wiem czy to ma znaczenie to że na wolnych światła świecą mi troszkę słabiej. Tzn dodając obrotów widzę zauważalną różnicę podczas świecenia po prostu zaczynają jaśniej świecić.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez MarioSWD dnia Pon 22:26, 01 Wrz 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 22:43, 01 Wrz 2014
Irek1970
Motonita

 
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1127
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Strzegom





To normalne.
Na obrotach alternator zasila żarówki i świecą mocniej.
Na wolnych przygasają ,bo alternator nie ma odpowiednich obrotów.
Jego sprawność jest mała.
Alternator jest tak skonstruowany, aby działaj najskuteczniej w zakresie obrotów
podczas normalnej jazdy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 22:53, 01 Wrz 2014
MarioSWD
A

 
Dołączył: 27 Sie 2014
Posty: 182
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: SWD





Dzięki za wyjaśnienie. Dotychczas jeździłem Suzuki GSX 750f i tam napięcie ładowania na wolnych obrotach wynosiło >14,2V i dlatego mnie to tak zastanawiało.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 7:31, 02 Wrz 2014
Irek1970
Motonita

 
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1127
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Strzegom





MarioSWD-
Dzisiaj z samego rana na wszelki wypadek poszedłem do garażu sprawdzić jak to jest w rzeczywistości w V Stromie.
To co pisałem znam z autopsji ale z Yamahy XVS 1100.
Niestety w V Stromie jest inaczej z tym ładowaniem.
W moim L2 na postoju jest 12,8 V -normalnie.
Podczas odpalania spada do 10 -10,4 V -ok
Jednak po odpaleniu na małych i dużych obrotach napięcie
trzyma się stabilnie na 14,2 V
Sorki za wprowadzenie w błąd Sad


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 8:12, 02 Wrz 2014
MarioSWD
A

 
Dołączył: 27 Sie 2014
Posty: 182
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: SWD





Sprawdzę dzisiaj jeszcze wg serwisówki wszystkie wartości i spróbuję je zmierzyć żeby zobaczyć co może być nie tak.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 8:21, 02 Wrz 2014
Irek1970
Motonita

 
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1127
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Strzegom





Najlepiej jakbyś podmienił akumulator na sprawny w 100 %
Możliwe ,że cela padła i robi zwarcie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 10:28, 02 Wrz 2014
saflon
A1

 
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





Witam
Mam właśnie problem z wyżej wymienioną usterką i mam wykruszone magnesy. Niestety dostały się do oleju. po spuszczeniu było kilka opiłków przylepionych do śruby. Poradźcie co teraz zrobić czym płukać silnik itp.? skąd można dorwać magnesy? czy trzeba całe koło magnesowe? sam wirnik wydaje się ok, cewki całe. Jaka jest różnica w 4 magnesowym, a 6 magnesowym kole ? bo mogę kupić z 4 magnesami całe sprawne, albo z 6 i jeden magnes uszkodzony. z 2 zrobiłbym 1.
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez saflon dnia Wto 10:47, 02 Wrz 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 20:57, 02 Wrz 2014
MarioSWD
A

 
Dołączył: 27 Sie 2014
Posty: 182
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: SWD





Dzisiaj pomierzyłem jeszcze raz wszystko dokładnie i doładowałem aku. Powiem tak nie wiem czy w moim przypadku jest to jakaś usterka. Napięcie przy rozruchu na aku schodzi min do 9V. Na wolnych ładowanie wynosi ok 12,5-13,0V troszkę rośnie z czasem. Ale przy pomiarze jak jest opisane w serwisówce czyli przy 5k obr/min wynosi 14,5V czyli mieści się w przedziale prawidłowym. Serwisówka nie podaje niestety napięcia ładowania na wolnych więc nie wiem czy jest to usterka jednak czy po prostu ten typ tak ma.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 21:03, 02 Wrz 2014
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 939
Przeczytał: 48 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





MarioSWD napisał:
Dzisiaj pomierzyłem jeszcze raz wszystko dokładnie i doładowałem aku. Powiem tak nie wiem czy w moim przypadku jest to jakaś usterka. Napięcie przy rozruchu na aku schodzi min do 9V. Na wolnych ładowanie wynosi ok 12,5-13,0V troszkę rośnie z czasem. Ale przy pomiarze jak jest opisane w serwisówce czyli przy 5k obr/min wynosi 14,5V czyli mieści się w przedziale prawidłowym. Serwisówka nie podaje niestety napięcia ładowania na wolnych więc nie wiem czy jest to usterka jednak czy po prostu ten typ tak ma.


Ja bym obstawiał jednak słaby Akumulator


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 22:45, 02 Wrz 2014
aron
A1

 
Dołączył: 13 Sie 2014
Posty: 44
Przeczytał: 76 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Jawornik





dorzucę swoje dwa grosze, napięcie ma być w przedziale 13.6V do 14.4V nie zależnie od obrotów silnika tu jest alternator a nie prądnica, sprawdzenie uszkodzenia jest dosyć proste wystarczy miernik uniwersalny, wykonanie pomiaru napięcia na wypiętej kostce przed regulatorem(wyjście z silnika trzy przewody) wszystko wyjaśni pomiaru dokonać na wolnych obrotach, miernik ustawiony na napięcie zmienne powinno wynieść ok 30V


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 23:29, 02 Wrz 2014
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 939
Przeczytał: 48 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





Ja bym powiedzial na podstawie opisanych objawow, ze slaby jest akumulator. Ma juz mala pojemnosc, dlatego przy rozruchu napiecie tak mocno spada. Po uruchomieniu natomiast akumulator mocno zaczyna sie ladowac, mocno obciaza alternator i dlatego na wolnych obrotach jest tak niskie napiecie. Gdy obroty wzrastaja, zwieksza sie tez moc, jaka moze dac alternator i napiecie wzrasta.
Po jakms czasie, gdy akumulator sie podladuje wzrasta tez napiecie, bo prad ladowania jest mniejszy....

Ale moge sie tez mylic Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 5:44, 03 Wrz 2014
Irek1970
Motonita

 
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1127
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Strzegom





Miotacz dobrze prawisz.
Trzeba na początek zmienić akumulator i od tego zacząć.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 15:02, 03 Wrz 2014
MarioSWD
A

 
Dołączył: 27 Sie 2014
Posty: 182
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: SWD





Dzisiaj podłączyłem moto do akumulatora samochodowego ta sama sytuacja. Choć nie wiem czy akurat to jest miarodajne bo samochodowy ma wiele razy większą pojemność i pewnie alternator jest dużo bardziej obciążony... .


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 15:09, 03 Wrz 2014
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 939
Przeczytał: 48 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





MarioSWD napisał:
... samochodowy ma wiele razy większą pojemność i pewnie alternator jest dużo bardziej obciążony... .


To na pewno...
Pogadaj z kimś z okolicy i pożycz na jeden dzień akumulator od kogoś...
Ew. zorientuj się ile lat ma twój akumulator i jak będzie stary, to profilaktycznie kup nowy Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 15:16, 03 Wrz 2014
Irek1970
Motonita

 
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1127
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Strzegom





Nie ważna jest pojemność.
Ważne jest dla alternatora napięcie na aku.
Większy aku będzie się dłużej ładował i tyle.
Na tym samochodowym też odpala ciężko ?
To ważne !


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 20:49, 03 Wrz 2014
MarioSWD
A

 
Dołączył: 27 Sie 2014
Posty: 182
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: SWD





Nie odpala ciężko w ogóle. Po doładowaniu tego mojego (motocyklowego) też odpala ok, na samochodowym tak samo. Dzisiaj byłem u jednego z mechaników w mojej okolicy i powiedział że jak ładuje przy tym zakresie 5k obrotów na poziomie 14,5V to nie ma się czym martwieć. Zarzekał się iż to nie jest taki alternator jak np te stosowane w gsxf o innej charkaterystyce itd... Przed następnym sezonem będę robić gruntowny przegląd moto plus do tego pewne modyfikacje więc wtedy to dokładnie sprawdzę rozbiorę dekle i wszystko posprawdzam, pomierzę na ściągniętym baku i owiewkach. Dzięki chłopaki za pomoc;)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 16:01, 07 Mar 2015
MarioSWD
A

 
Dołączył: 27 Sie 2014
Posty: 182
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: SWD





Odkopię trochę temat. Jestem już po zimowych modyfikacjach moto i sprawdzeniu wszystkiego co zamierzałem zrobić w związku z tym niskim prądem ładowania aku, które opisywałem w ostatnich postach. Na pewno akumulator pójdzie do wymiany bo obecny już wyzionął ducha. Co do napięcia to powiem Wam że nie wiem dalej co o tym myśleć. Sprawdziłem alternator, regulator napięcia zgodnie z serwisówką. Wszystko wygląda Ok. Ale co dalej mnie martwi dzisiaj odpalałem moto znowu na aku od samochodu (44Ah) aku nie najnowszy ale odpalał moto bez problemu. Na początku napięcie ładowania na zimnym silniku ok 13-13.3V przy wolnych obrotach przy 5k obrotów ok 14,2. Jak porządnie mi się moto rozgrzał to napięcie ładowania na wolnych obrotach spadło do ok 12V a przy 5K obrotów na ok 13.2V czyli ok 1V mniej. Nie wiem co o tym sądzić martwi mnie to troszkę nie chciałbym od razu nowego aku uszkodzić przez jeżdżenie na nie doładowanym aku. Może macie jakiś pomysł co może powodować takie objawy?

I jeszcze jedno też mnie to zastanawia zmierzyłem przy okazji natężenie prądu po podłączeniu moto do aku i co się okazało przy wyłączonej stacyjce pobór prądu 0,0A przy włączonej stacyjce ok 9,8A przy załączonym przycisku startera (pompa paliwa podaje ciśnienie) ok 10,2A oczywiście przed odpalaniem. Nie miałem podłączonych żadnych innych odbiorników oprócz świateł (110W) takźe zastanawia mine to trochę czy ten pobór prądu nie jest za duży choć 110W plus tylne światła sam nie wiem, co o tym myślicie?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 9:51, 08 Mar 2015
tomekuza
A

 
Dołączył: 26 Wrz 2012
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: B-Z





Sprawdzałeś też omomierzem oporność tak jak w serwisówce?
Oglądałeś wizualnie alternator po zdjęciu dekla?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tomekuza dnia Nie 9:52, 08 Mar 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 10:37, 08 Mar 2015
MarioSWD
A

 
Dołączył: 27 Sie 2014
Posty: 182
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: SWD





Tak sprawdziłem zarówno sam alternator jak i magnesy wszystko jest ok. Czekam na nowy aku i wtedy zobaczę jak to będzie na aku zupełnie nowym. Wydaje się że może być tak jak miotacz opisał:


miotacztruskawek napisał:
Ja bym powiedzial na podstawie opisanych objawow, ze slaby jest akumulator. Ma juz mala pojemnosc, dlatego przy rozruchu napiecie tak mocno spada. Po uruchomieniu natomiast akumulator mocno zaczyna sie ladowac, mocno obciaza alternator i dlatego na wolnych obrotach jest tak niskie napiecie. Gdy obroty wzrastaja, zwieksza sie tez moc, jaka moze dac alternator i napiecie wzrasta.
Po jakms czasie, gdy akumulator sie podladuje wzrasta tez napiecie, bo prad ladowania jest mniejszy....

Ale moge sie tez mylic Wink


Zobaczymy...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 21:26, 08 Mar 2015
tomekuza
A

 
Dołączył: 26 Wrz 2012
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: B-Z





A może coś ci wpier...a prąd. Nie masz jakiegoś złodzieja na oku????


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 22:04, 08 Mar 2015
MarioSWD
A

 
Dołączył: 27 Sie 2014
Posty: 182
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: SWD





MarioSWD napisał:

I jeszcze jedno też mnie to zastanawia zmierzyłem przy okazji natężenie prądu po podłączeniu moto do aku i co się okazało przy wyłączonej stacyjce pobór prądu 0,0A przy włączonej stacyjce ok 9,8A przy załączonym przycisku startera (pompa paliwa podaje ciśnienie) ok 10,2A oczywiście przed odpalaniem. Nie miałem podłączonych żadnych innych odbiorników oprócz świateł (110W) takźe zastanawia mine to trochę czy ten pobór prądu nie jest za duży choć 110W plus tylne światła sam nie wiem, co o tym myślicie?


Tak jak tutaj pisałem trochę dziwne że po przekręceniu stacyjki bierze ponad 9A ale z kolei oświetlenie chodzi cały czas więc sam nie wiem;/ Raczej nie powinienem mieć nigdzie złodzieja prądu. Musiałbym to zweryfikować z innym dl'em jak to wygląda u kogoś innego. Czy w ogóle ktoś to mierzył....


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 23:06, 08 Mar 2015
Irek1970
Motonita

 
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1127
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Strzegom





Prąd to moc podzielona przez napięcie.
Wynika z tego, że 120 /12 =10A
Jutro zmierzę u siebie amperomierzem, ale coś koło tego będzie na bank.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 0:03, 09 Mar 2015
MarioSWD
A

 
Dołączył: 27 Sie 2014
Posty: 182
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: SWD





Zamówiłem nową yuasę zweryfikuję jeszcze raz te dane na nowym aku.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 19:47, 10 Mar 2015
Haart
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 353
Przeczytał: 28 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko-Biała





A ja mam taki problem. Wczoraj pojeździłem kilka km. Dojeżdżam do skrzyżowania moto gaśnie, wszystko znika, zegary nie działają, kluczyk też nie. Poszedł główny bezpiecznik 30A i sygnałowy 15A. Wymieniam oba, jadę dalej i za chwilę znów 15A pada. Jadę do mechanika, wymieniamy bezpiecznik, mierzymy prąd i jest 12,7 i trochę skacze, po chwili bezpiecznik 15 znów pada. Mechanik twierdzi, że prawdopodobnie regulator napięcia. W sklepie dobrego regla nie ma, będzie za dwa tygodnie:-(
Dziś rano odpalam moto, ładowanie 14,7, trochę skacze jak dodaję gazu, no przy którejś przegazówce dup i dym i spalił mi się przewód.... czujnika stopu :-ooo
Ktoś wie o co chodzi? Czy to faktycznie regulator?
Trochę lipa, bo żeby się dobrać do niego rozebrałem pół moto:-/


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 17:51, 14 Mar 2015
MarioSWD
A

 
Dołączył: 27 Sie 2014
Posty: 182
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: SWD





Witam,

Wygląda na to że mój problem rozwiązał się sam. Mianowicie po wymianie aku na nowy problem z ładowaniem ustał. Co mam na myśli na wolnych ładowanie ok 13.3V przy 5k obr/min 14,4V z włączonymi długimi światłami. Przy okazji dzisiaj zmierzyłem jeszcze raz wg. serwisówki rezystancję na regulatorze napięcia i samego alternatora, wszystko mieści się w granicach serwisów ki.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 11:28, 28 Kwi 2016
Zaper
A

 
Dołączył: 11 Wrz 2015
Posty: 198
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Nowy Sącz





Odkopię trochę temat, akumulator był słaby, nie mogłem odpalić moto, po kilku próbach bez odpalenia, wziąłem aku do ładowania na noc. Prostownik pokazał rano że aku naładowane, sprawdziłem miernikiem 12,2v (nie za mało jak na całą noc ładowania?).

Podpinam aku, moto odpala bez problemu, po nagrzaniu, napięcie na wolnych 14.6 bez świateł, na światłach 12.6.
Przed naładowaniem aku na wolnych miałem kolo 13 a na światłach 11.9. To prawidłowo jest teraz? DL 1000 k2

Edit: na wolnych bez świateł trzyma 14.5-14.6 prze kilkanaście sekund później spada na 12.5 i po kilkunastu sekundach wraca do 14.5 i tak w kółko.

DL mam od krótkiego czasu więc wole popytać znawców zanim się obudzę 1500 km od domu że coś jest nie tak Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Zaper dnia Czw 11:42, 28 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 11:47, 28 Kwi 2016
Irek1970
Motonita

 
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1127
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Strzegom





Podłącz do aku miernik i włącz dlugie światła oraz awaryjne, jak spadnie napięcie poniżej 10 V, to trzeba pomyśleć o zainwestowaniu w nową żelatynkę.
Powinno utrzymywać się na poziomie 11-12 V.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 18:16, 28 Kwi 2016
Zaper
A

 
Dołączył: 11 Wrz 2015
Posty: 198
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Nowy Sącz





Nie spada tak nisko, jakie powinno być napięcie przy 5000 obrotów i włączonych światłach 1000k2? U mnie 13.1 przy włączonych i 14.2 przy włączonych.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 18:44, 28 Kwi 2016
centrino
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 361
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: DLU





10V???? jak jest 10V to już śmieć nie aku.

Naładowany aku powinien mieć 12.5V
Jeżeli napięcie spada podczas pracy silnika poniżej 13V to już jest problem albo z akumulatorem albo z układem ładowania.

Jeżeli napięcie ładowania jest powyżej 14.6V również jest problem z układem ładowania.

Jeżeli po całej nocy ładowania aku ma 12.2V to wiedz, że coś się dzieje Wink . Tu bym szukał przyczyny w baterii nie w układzie ładowania choć bateria mogłaby ulec uszkodzeniu w momencie gdyby była ładowana w motocyklu dużym napięciem.

Taki jeszcze fajny opis znalazłem, dotyczy wprawdzie aku samochodowych ale zasada w motocyklach jest niemal identyczna:

OZNAKI ŚMIERCI AKUMULATORA:

1. Napięcie akumulatora 12V poniżej 10.2V : śmierć kliniczna, reanimacja trudna (płukanie osadu, wymiana elektrolitu, głębokie ładowanie) większości nie opłacalne zalecana wymiana.
2. Napięcie akumulatora 12V poniżej 9.1V: śmierć przez zasiarczenie.
3. Wiek powyżej 5 lat = 120 ludzkich lat, (żywy trup może jeszcze kręcić rozrusznikiem ale do pierwszego mrozu).
4. Elektrolit nie przykrywa całkowicie płyt śmierć z pragnienia (uzupełnić wodą destylowaną, głębokie ładowanie, przeważnie pomoc przychodzi za późno)
5. Brak jakiegokolwiek napięcia - urwany jeden z łączników między ogniwami, do wymiany.
6. Gęstość elektrolitu poniżej 1.1g/cm3 - śmierć przez zagłodzenie.
7. Obudowa spęczniała: akumulator pracował długo przy za wysokim napięciu, śmierć z obżarstwa.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez centrino dnia Czw 18:46, 28 Kwi 2016, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
regulator napięcia - stabilność npaięcia ładowania?
Forum VStromClub Strona Główna -> Usterki i awarie
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 2  
Idź do strony 1, 2  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin