VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie -> regulator napięcia - stabilność npaięcia ładowania? Idź do strony Poprzedni  1, 2
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: Czw 20:55, 28 Kwi 2016
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 939
Przeczytał: 60 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





Ja bym dodał jeszcze tak...

Zdrowy akumulator po naładowaniu trzyma napięcie 12,5-12,7 V. Po włączeniu jakiegoś odbiornika (np światła) napięcie troche zmaleje, ale będzie się utrzymywać.
Z kolei stary akumulator po naładowaniu też może posiadać napięcie ok 12,5V, ale po podłączeniu odbiornika będzie szybko spadać.

Kolejna rzecz, to napięcie po uruchomieniu silnika jest zależne nie tylko od obrotów, ale również od stanu naładowania akumulatora. Jeżeli włączysz silnik na rozładowanym (niekoniecznie zużytym) akumulatorze np 11,5V to napięcie nie skoczy momentalnie do 14V, tylko podniesie się o ok 1,5-2V i w miarę ładowania aku będzie wzrastać.

Ostatnia rzecz, którą zaobserwowałem u siebie w moto, to przy obrotach jałowych mam wyższe napięcie niż po podniesieniu obrotów.
https://www.youtube.com/watch?v=o3SGdWWlC4U


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 21:17, 28 Kwi 2016
Irek1970
Motonita

 
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1124
Przeczytał: 17 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Strzegom





Pisałem coś o odpalaniu silnika ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 15:04, 26 Maj 2016
bankier
Motocyklista

 
Dołączył: 19 Lip 2014
Posty: 227
Przeczytał: 43 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko-Biała





A ja walczę dalej z moim moto. Na początku spalił się alternator i regulator napięcia za nim. Alternator został przezwojony, założyłem nowy regulator. Po 4 tyś km spalił się regulator. Wymieniłem w ramach gwarancji - założyłem nowy regulator. Dziś padł mi znowu regulator - po 6 tyś km. Normalnie załamka. Z dodatkowych odbiorników prądu mam tylko gniazdko zapalniczki, zrezygnowałem z grzanych manetek, odłączyłem nawigacje. Zastanawiam się co się dzieje bo niby wszystko powinno być ok bo sprawdzone a coś powoduje , że regulator kolejny już wysiada. Akumulator mam nowy. Nie mam już pomysłu co robić i gdzie tkwi problem..... Moto z 2012 , przejechane 30 tys km


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 18:10, 26 Maj 2016
Irek1970
Motonita

 
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1124
Przeczytał: 17 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Strzegom





Sprawdź diody , a najlepiej wymień je na nowe.
Niestety potrafią sprawiać psikusa i po pomiarze omomierzem wydaja się ok, a w trakcie prostowania się wykładają.
Jestem automatykiem przemysłowym, ale coś w tym temacie przerabiałem kiedyś w ładowarce do wózków widłowych.
Był podobny problem.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Irek1970 dnia Czw 18:43, 26 Maj 2016, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 18:41, 26 Maj 2016
bankier
Motocyklista

 
Dołączył: 19 Lip 2014
Posty: 227
Przeczytał: 43 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko-Biała





Irek1970 napisał:
Sprawdź diody , a najlepiej wymień je na nowe.


Co masz na myśli ? Styki we wtyczkach ?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez bankier dnia Czw 18:42, 26 Maj 2016, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 18:53, 26 Maj 2016
Irek1970
Motonita

 
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1124
Przeczytał: 17 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Strzegom





Diody prostownicze mam na myśli.
anoda, katoda ......


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 19:03, 26 Maj 2016
bankier
Motocyklista

 
Dołączył: 19 Lip 2014
Posty: 227
Przeczytał: 43 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko-Biała





Dziękuje, podrzucę temat mechanikowi


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 19:10, 26 Maj 2016
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 939
Przeczytał: 60 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





Irek1970 napisał:
Sprawdź diody , a najlepiej wymień je na nowe.
Niestety potrafią sprawiać psikusa i po pomiarze omomierzem wydaja się ok, a w trakcie prostowania się wykładają.
Jestem automatykiem przemysłowym, ale coś w tym temacie przerabiałem kiedyś w ładowarce do wózków widłowych.
Był podobny problem.


Irek, nie wiem, nie znam się na wózkach, ale w moto jest chyba inaczej Question ...
Masz alternator trójfazowy połączony w trójkąt (w samochodach masz gwiazdę), z kołem magnesowym bez żadnego wzbudzenia. Z alternatora moc idzie do regulatora, który ma diody prostownicze wbudowane. Żeby było zabawniej regulator napięcia działa na zasadzie zwierania do masy poszczególnych uzwojeń.

@Bankier, jedyne co mi przychodzi do głowy, to koło magnesowe...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 19:19, 26 Maj 2016
bankier
Motocyklista

 
Dołączył: 19 Lip 2014
Posty: 227
Przeczytał: 43 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko-Biała





Mnie już cholera bierze, założyłem 4 regulator fuck fuck. Ostatni po 6 tyś km zdechł. Koło magnesowe mówisz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 19:37, 26 Maj 2016
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 939
Przeczytał: 60 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





bankier napisał:
Mnie już cholera bierze, założyłem 4 regulator fuck fuck. Ostatni po 6 tyś km zdechł. Koło magnesowe mówisz

Nie daję głowy, ale możliwe... Skoro regulatory są nowe, więc raczej dobre... Zakładam, że alternator tak samo dobrze ci przewinęli. Nie wiem jakim jeździsz, ale w 1000 magnesy się przesuwały i się paliło... Wprawdzie zazwyczaj alternator, a nie regulator, ale kto wie...

Możesz jeszcze spróbować odłączyć regulator od alternatora i pomierzyć napięcia (oczywiście na uruchomionym silniku Wink ). Mierzysz napięcia we wszystkich trzech kombinacjach (każdy z każdym), miernik ustawiasz na 200V AC. Napięcia przy różnych obrotach powinny być wszędzie równe. Jeżeli będą jakieś odchyłki to znaczy, że jest coś nie halo, ale trudno powiedzieć, czy to alternator, czy koło magnesowe Confused .
Na koniec zmierz, czy jest jakieś przebicie do masy. Tak samo odłączasz alternator od regulatora, jeden koniec podłączasz do minusa na aku (masy), a drugi kolejno do trzech przewodów alternatora. Napięcia nie powinno być żadnego. Jeżeli coś będzie, to alternator do przewinięcia.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 19:55, 26 Maj 2016
bankier
Motocyklista

 
Dołączył: 19 Lip 2014
Posty: 227
Przeczytał: 43 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko-Biała





Oki, dzięki za informacje, spróbuje jutro to posprawdzać


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 16:34, 27 Maj 2016
bankier
Motocyklista

 
Dołączył: 19 Lip 2014
Posty: 227
Przeczytał: 43 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko-Biała





Okazuje się - jak wynika z pomiarów - , że chyba jednak alternator jest nie przewinięty dobrze i daje co prawda stabilny prąd ale za wysoki i po jakimś czasie pali regulator. Jutro jadę z nim do magika , żeby go jeszcze raz dokładnie sprawdził i trzeba będzie przewinąć raz jeszcze


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 7:42, 28 Maj 2016
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 939
Przeczytał: 60 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





@bankier to działa trochę inaczej... Odłączony alternator może dać nawet pod 180V AC.

Generalnie nie jestem w 100% pewny tego co teraz napiszę, ale układ regulatora działa poprzez zwieranie uzwojeń. Tzn alternator daje prąd trójfazowy sinusoidalny. Gdy napięcie jest niższe niż w akumulatorze diody blokują prąd. Gdy napięcie wzrasta powyżej napięcia aku zaczyna się ładowanie. Gdy napięcie na alternatorze wzrośnie niebezpiecznie wysoko dla akumulatora regulator zwiera do masy uzwojenie na którym to napięcie wzrosło. Finalnie więc podczas normalnej pracy napięcie na regulatorze nie wzrasta powyżej tych kilkunastu woltów.

Musiałbym popytać brata, ale to za kilka dni, dał mi kiedyś namiary no elektronika w Polsce, który sam konstruuje regulatory. Może on by coś więcej mógł pomóc...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 17:29, 28 Maj 2016
bankier
Motocyklista

 
Dołączył: 19 Lip 2014
Posty: 227
Przeczytał: 43 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko-Biała





Toś mi teraz zamieszał i już nic nie wiem. Dla mnie ważne, żeby w końcu przestały się palić regulatory bo to już staje się obsesyjne....


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 20:53, 28 Maj 2016
geniusz
Motocyklista

 
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 281
Przeczytał: 42 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań





Przemierz przewody kóre wychodzą z regulatora nap. do alternatora kolor
"G" oraz "BI" tak mam w schemacie oraz 3 przewody "Y" może masz przebicie do masy i płynie większy prąd przez regulator i go pali sprawdź tez przewody od regulatora w drugą stronę to musi być problem Twój.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 12:29, 03 Cze 2016
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 939
Przeczytał: 60 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





bankier napisał:
Toś mi teraz zamieszał i już nic nie wiem. Dla mnie ważne, żeby w końcu przestały się palić regulatory bo to już staje się obsesyjne....

MAM Exclamation
Znalazłem tego magika, który conieco więcej o tym wie, i może pomóc...
http://www.reg_mot.republika.pl/regulatory.htm
Zadzwoń, zapytaj, może coś podpowie...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 11:47, 04 Cze 2016
bankier
Motocyklista

 
Dołączył: 19 Lip 2014
Posty: 227
Przeczytał: 43 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko-Biała





miotacztruskawek napisał:
bankier napisał:
Toś mi teraz zamieszał i już nic nie wiem. Dla mnie ważne, żeby w końcu przestały się palić regulatory bo to już staje się obsesyjne....

MAM Exclamation
Znalazłem tego magika, który conieco więcej o tym wie, i może pomóc...
http://www.reg_mot.republika.pl/regulatory.htm
Zadzwoń, zapytaj, może coś podpowie...


Dziękuję Ci za pomoc, zadzwonię tam w poniedziałek i podpytam jeszcze. Na razie alternator przewinięty , założony. Ładownie wzorcowe. Zobaczymy . Dziękuję


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 22:55, 07 Cze 2016
bankier
Motocyklista

 
Dołączył: 19 Lip 2014
Posty: 227
Przeczytał: 43 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko-Biała





Dzwoniłem do tego magika i w sumie niewiele mi pomógł. Te regulatory , które on produkuje są naprawdę dobre , daje na nie gwarancję 36 m-cy ale jest jedno "ale" - działają idealnie do prędkości obrotowej 7 tyś a potem zaczyna się problem , z którym na obecnym etapie producent jeszcze sobie nie poradził. Niestety nie nadają się do naszych maszyn. Te regulatory , które kupujemy jako zamiennik , np Tour Max odprowadzają nadmiar prądu w postaci ciepła - stąd się mocno grzeją oraz częśc wraca do alternatora i on również się nagrzewa. Po jakimś czasie pali się najsłabszy element - w tym przypadku regulator i dupa W sumie to jestem w punkcie wyjścia....


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 23:19, 07 Cze 2016
MaG
Administrator

 
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 3582
Przeczytał: 80 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa





Skoro tak to może oryginalny regler by pomógł...?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 8:32, 08 Cze 2016
bankier
Motocyklista

 
Dołączył: 19 Lip 2014
Posty: 227
Przeczytał: 43 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko-Biała





MaG napisał:
Skoro tak to może oryginalny regler by pomógł...?


Myślę o tym tylko ta cena...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 1:38, 09 Cze 2016
geniusz
Motocyklista

 
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 281
Przeczytał: 42 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań





Jednej rzeczy nie kumam co ma prędkość obrotowa do regulatora to nie aparat zapłonowy który mógłby mieć problemy. W przypadku reglera tym większe napięcie które trzeba obniżyć i tyle nic więcej tam się nie dzieje.

http://www.ebay.com/itm/Suzuki-DL1000-V-Strom-Regulator-Voltage-Rectifier-2003-2010-/231962545740?hash=item36020b8e4c:g:XfkAAOSwFnFWD7OG&vxp=mtr

Ta cena to chyba nie majątek i jest nowy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 9:27, 09 Cze 2016
bankier
Motocyklista

 
Dołączył: 19 Lip 2014
Posty: 227
Przeczytał: 43 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko-Biała





geniusz napisał:
Jednej rzeczy nie kumam co ma prędkość obrotowa do regulatora to nie aparat zapłonowy który mógłby mieć problemy. W przypadku reglera tym większe napięcie które trzeba obniżyć i tyle nic więcej tam się nie dzieje.

http://www.ebay.com/itm/Suzuki-DL1000-V-Strom-Regulator-Voltage-Rectifier-2003-2010-/231962545740?hash=item36020b8e4c:g:XfkAAOSwFnFWD7OG&vxp=mtr

Ta cena to chyba nie majątek i jest nowy.


Ma i to sporo, im większa prędkość obrotowa tym większe napięcie trafia z alternatora na regulator i z większym sobie musi radzić.
Czy nie majątek to kwestia dyskusyjna bo to u Pana Suzuki 1.080 PLN ale nie ma gwarancji że się nie spali za jakiś czas jak zamnienniki.....


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 14:36, 09 Cze 2016
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 939
Przeczytał: 60 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





Powiem, że przy problemie @bankiera trochę sobie poczytałem... Dalej nie twierdzę, że wiem, ale coś teorii przerobiłem. Najprościej jest to chyba opisane tutaj. Zasadnicza różnicą między XTZtą a DLem to tam są 3 fazy połączone w gwiazdę, a w DLu trójkąt.

Im większa prędkość obrotowa, tym większa wydajność samego alternatora, a tym samym regulator musi zwierać więcej prądu do masy. Paradoksalnie dla regulatora jest lepiej jak ma więcej odbiorników prądu niż mniej, bo wtedy część prądu zamiast przez regulator idzie na nasze zachcianki.

@bankier mi się coś wydaje, że miałeś nie tak przewinięty ten alternator, ale głowy pod topór za tą teorię nie położę.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 20:04, 09 Cze 2016
bankier
Motocyklista

 
Dołączył: 19 Lip 2014
Posty: 227
Przeczytał: 43 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko-Biała





miotacztruskawek napisał:
Powiem, że przy problemie @bankiera trochę sobie poczytałem... Dalej nie twierdzę, że wiem, ale coś teorii przerobiłem. Najprościej jest to chyba opisane tutaj. Zasadnicza różnicą między XTZtą a DLem to tam są 3 fazy połączone w gwiazdę, a w DLu trójkąt.

Im większa prędkość obrotowa, tym większa wydajność samego alternatora, a tym samym regulator musi zwierać więcej prądu do masy. Paradoksalnie dla regulatora jest lepiej jak ma więcej odbiorników prądu niż mniej, bo wtedy część prądu zamiast przez regulator idzie na nasze zachcianki.

@bankier mi się coś wydaje, że miałeś nie tak przewinięty ten alternator, ale głowy pod topór za tą teorię nie położę.


Ja też sporo o tym czytam od pewnego czasu i rzeczywiście możesz mieć rację. Dla regulatora - paradoksalnie im więcej odbiorników tym lepiej bo więcej przekazuje prądu i mniej musi wytracać w postaci ciepła. Też skłaniam się ku wersji , że to była wina alternatora i mam nadzieję , że teraz te problemy się skończą. Oby


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 17:36, 21 Wrz 2016
Iceman
A1

 
Dołączył: 03 Maj 2016
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódź





Witam,
A ja mam podobny problem z prądem i już mnie cholera bierze.

Przewinięte cewki w aku, magnesy na oko wyglądają ok, brak jakichkolwiek oznak, że się przesunęły. Regulator nowy ( z suzuki Sad ).

Napięcia na wyjściu alternatora stbilne, takie same i przy 5000 ob trochę ponad 80V.

Po odpaleniu zimnego moto ładowanie jest ok. ok 13.9V przy włączonych światłach ( właczają się automatycznie ).

Problem pojawia się jak sie motocykl nagrzeje, napięcie na aku spada jakby wogóle nie było ładowania. W tym czasie napięcia na wyjściu alternatora wyglądają ok.

Co to może być?

Pozdrawiam,
Emil


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 21:29, 21 Wrz 2016
MarioSWD
A

 
Dołączył: 27 Sie 2014
Posty: 182
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: SWD





Iceman napisał:

Problem pojawia się jak sie motocykl nagrzeje, napięcie na aku spada jakby wogóle nie było ładowania. W tym czasie napięcia na wyjściu alternatora wyglądają ok.

Co to może być?

Pozdrawiam,
Emil


Przy jakich obrotach sprawdzasz ładowanie? Jakie masz objawy oprócz tego mierzonego napięcia? przygasają Ci reflektory? akumulator Ci pada?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 22:37, 21 Wrz 2016
geniusz
Motocyklista

 
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 281
Przeczytał: 42 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań





Skoro piszesz o napięciu 80[V] To chyba masz coś nie tak zakres napięcia powinien wahać się między 12-15 V może na wyjściu z alternatora może być max 18V i to powinien regulator zbić do 14,4 V
Sprawdź miernik albo sprawdź czy jak zgasisz motor to czy światła przygasają stara sprawdzona metoda na to aby wiedzieć czy jest ładowanie


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 8:15, 22 Wrz 2016
Iceman
A1

 
Dołączył: 03 Maj 2016
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódź





Hej,
napiecie 80V na wyjściu alternatora to źle? Nie powinno własnie takie być?

Objaw mam taki, że jak się moto rozgrzeje to spada napięcie na akumulatorze.
Podmieniłem akumulator i zachowanie takie samo Sad

Pozdrawiam,
Emil


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 8:27, 22 Wrz 2016
antyks
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 1459
Przeczytał: 80 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 2/2
Skąd: Jastrzębie Zdrój





Z tego co wiem sam alternator może dać nacwysokich obrotach i ze 100V. Napięcie zbija regulator napięcia. Jakie masz napięcie na akumulatorze gdy moto postoi z 10 min.o jakie pojawia się po odpaleniu go?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 9:14, 22 Wrz 2016
MarioSWD
A

 
Dołączył: 27 Sie 2014
Posty: 182
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: SWD





Nie napisałeś przy jakich obrotach robisz pomiar. Jak na wolnych mierzysz to napięcie po rozgrzaniu to jest pierwszy błąd. Mierzy się tak jak serwisówka podaje przy określonych obrotach jak dobrze pamiętam chyba 4k obr/min wtedy napięcie powinno oscylować przy ok 14-14.4V.

W moim K4 też kiedyś walczyłem z elektryką (przygasały mi światła na wolnych obrotach) mierzyłem napięcia ładowania, alternator, podmieniałem aku niestety okazało się że wina leży po stronie jakości elektryki w tym moto. No ale to inna historia.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 10:55, 22 Wrz 2016
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 939
Przeczytał: 60 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





Sam u siebie już 2 razy przewijałem altek (w F800GS).
Tak z teorii to masz tam alternator trójfazowy połączony w trójkąt (nie gwiazdę) i zawieszony w powietrzu. Nie jest on sam w sobie podłączony z masą mtocykla.

Z kwestii pomiarów samego alternatora... Jak chcesz go pomierzyć, to powinieneś przede wszystkim odłączyć go na czas pomiarów od instalacji moto, czyli od regulatora i odpalić na samym akumulatorze. Przy obrotach jałowych powinieneś mieć ok 30V AC. Po podniesieniu obrotów powinno być więcej. W niektórych motocyklach potrafi dojść nawet do 150V AC (np Honda VFR). W DLu fabryka podaje jakie napięcie powinieneś mieć przy określonych obrotach (chyba przy 5Kobr/min). Tak naprawdę jest to średnio istotne. Ważne są 2 rzeczy Na wszystkich cewkach napięcia muszą być równe, i przy 1200obr/min i przy 4tyś obr/min i przy 9tyś obr/min. Średnio się sugeruj wartościami napięć, ważne, żeby były równe. Druga ważna rzecz, to z żadnej cewki nie może być przebicia na masę. Czyli jeden koniec miernika dajesz do masy motocykla/minusa akumulatora i sprawdzasz na wszystkich 3 przewodach alternatora czy pojawi ci się jakiekolwiek napięcie. Jak nie ma nic, to znaczy, że dobrze. Jak jest napięcie, to znaczy, że altek jest upalony.

Dopiero dalej do pracy wkracza regulator i to on sprawia, że napięcie w sieci zaczyna oscylować w okolicy naszych 14-14,5V.

Jeżeli problemy zaczynają ci sie po zagrzaniu silnika, to zagrzej go, i sprawdź co się wtedy dzieje na alternatorze. Tylko koniecznie odłącz regulator, bo inaczej nie wyjdzie ci pomiar.

Też osobiście tak się skłaniam, że jeżeli miałbyś sprawny altek i nowy regulator, to sprawdzaj instalację. Na dzień dobry przejrzyj połączenie przewodów z alternatora do regulatora napięcia i dalej do akumulatora. Zwłaszcza jak są tam jakieś złączki. Ja u siebie w rzepaku dodatkowo dokładałem na zaś przewody po 2,5mm2...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez miotacztruskawek dnia Czw 14:29, 22 Wrz 2016, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
regulator napięcia - stabilność npaięcia ładowania?
Forum VStromClub Strona Główna -> Usterki i awarie
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 2 z 2  
Idź do strony Poprzedni  1, 2
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin