VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie -> Luz tarczy hamulcowych przednich
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Luz tarczy hamulcowych przednich
PostWysłany: Czw 18:08, 01 Maj 2014
karku
A1

 
Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





Podczas hamowania słyszę z przodu motocykla jakby klikanie/stykanie. Byłem przekonany, że to luz na łożysku główki ramy, a okazało się, że to luz na tarczach hamulcowych z przodu. Tarcze są normalnie przykręcone do koła, ale wyrobione są nity/tuleje, które łączą "pająk" z częścią roboczą tarczy.
Ktoś miał taką usterkę i zna rozwiązanie?
Nowe tarcze to 600 PLN za sztukę.
Można te elementy ze sobą zespawać?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Re: Luz tarczy hamulcowych przednich
PostWysłany: Czw 21:42, 01 Maj 2014
skalar
Motocyklista

 
Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





karku napisał:
Podczas hamowania słyszę z przodu motocykla jakby klikanie/stykanie. Byłem przekonany, że to luz na łożysku główki ramy, a okazało się, że to luz na tarczach hamulcowych z przodu. Tarcze są normalnie przykręcone do koła, ale wyrobione są nity/tuleje, które łączą "pająk" z częścią roboczą tarczy.
Ktoś miał taką usterkę i zna rozwiązanie?
Nowe tarcze to 600 PLN za sztukę.
Można te elementy ze sobą zespawać?

Spawania tego jest niezbyt rozsądnym pomysłem - DL ma przednie tarcze pływające i luz na nitach musi być. Jeżeli tarcze mają duży przebieg to nity faktycznie mogą mieć już duże luzy, ale wówczas zwykle także grubość tarczy zbliża się do grubości minimalnej.
Owszem niektórzy stosują różne patenty na ich zmniejszenie ale ja bym się nie odważył na eksperymenty w newralgicznych elementach układu hamulcowego.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 23:46, 01 Maj 2014
Adamar
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1218
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: CK





Skalar ma rację, tym bardziej że po Twoim pomyśle ze spawaniem raczej na pewno będą biły.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 10:50, 02 Maj 2014
Coliniak
Motonita

 
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: in the middle of nowhere





juz byl taki przypadek w malym DLu ale z tego co pamietam kolega tego nie rozwiazal bo w gre wchodzila wymiana tarcz niestety,,,,u niego byl dosc "spory" - powiedzmy ponad sredni przebieg 70 tysi czy cos kolo tego


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 14:38, 02 Maj 2014
Hada
Motocyklista

 
Dołączył: 26 Wrz 2012
Posty: 365
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2





Już lepiej kupić słabsze zamienniki niż żmudzić w zużytych, szczególnie, że hamulce w DL'u nie są szczytem świata.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 17:02, 02 Maj 2014
karku
A1

 
Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





Dziękuję za szybką i rzeczową odpowiedź.
Adamar masz rację, że po spawaniu pewnie będą biły. Słuszna uwaga.
W powiedźcie mi jeszcze czy można z luzem na tarczach jeździć czy wymienić je czym prędzej? Z grubością tarcz jest jeszcze ok, a na skuteczność nie narzekam.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 17:04, 02 Maj 2014
Hada
Motocyklista

 
Dołączył: 26 Wrz 2012
Posty: 365
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2





Póki hamują i nie ma strasznych stuków ani drgań, można jeździć. Jak zaczniesz odczuwać luzy poprzez kierownice - od razu wymieniaj.

P.S.: Oczywiście najlepiej wymienić już Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 21:09, 07 Paź 2014
DARKOM
Motonita

 
Dołączył: 06 Cze 2011
Posty: 564
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: IŁAWA





u mnie też ,,dzwonią " choc są proste i dość grube ale jakos sie przyzwyczaiłem do tego.Z tym ze u mnie luz powoduje dzwięk jakby tarcze ocierały (nawet ciężko było to zdiagnozowac na zlocie hehe)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 21:17, 07 Paź 2014
Benek
Motocyklista

 
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 254
Przeczytał: 19 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz





Trzeba wziąć dwie duże, stalowe kulki i skręcić w imadle ściskając (sprasowując) z wyczuciem każdą tulejkę . Idea Kulki muszą mieć średnicę większą niż otwór w tulejach Exclamation
Luz zniknie i tarcza będzie dalej służyć. Ta technika nie narusza w żaden sposób konstrukcji tarczy i nie ma się czego bać.


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez Benek dnia Wto 21:20, 07 Paź 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 15:22, 08 Paź 2014
DARKOM
Motonita

 
Dołączył: 06 Cze 2011
Posty: 564
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: IŁAWA





mam nadzieje ze to pomorze ,próbowałeś to u siebie ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Luz tarczy hamulcowych przednich
Forum VStromClub Strona Główna -> Usterki i awarie
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin