VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie -> Napięcie akumulatora, a temp.silnika.
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Napięcie akumulatora, a temp.silnika.
PostWysłany: Wto 0:05, 21 Sie 2018
kitza
A

 
Dołączył: 29 Maj 2014
Posty: 140
Przeczytał: 41 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Nowy Sącz





Nie wiem czy to jest jeden temat czy dwa osobne tematy.

Zacznę może od kwestii elektrycznej.

Ostatnio, podczas postoju na światłach, po przegazowaniu zgasł mi silnik. Obroty spadły do ok 1 000 rpm, silnik nie dał rady ich podnieść i padł. Od tego czasu za każdym razem gdy stoję na światłach robię mu teścik. Zazwyczaj po przegazówce silnik wraca do obrotów jałowych ale czasami przydarza mu się zgasnąć. Obroty na jałowym są ok. 1200 -1300 rpm.
Dziś w trasie, podczas postoju na światłach obroty same z siebie spadły do ok. 1 000 rpm. Przegazowałem i silnik zdechł. Po odpaleniu, na wskaźniku temp., pomimo chłodnego poranka, wskoczyła 3 kreska, co wcześniej zdarzało się jedynie w upał w korku, a woltomierz podpięty do zacisków akumulatora pokazał napięcie ok. 10,5 V. Początkowo sądziłem, że to przez włączone grzanie manetek ale po ich wyłączeniu i zgaszeniu halogenów napięcie nadal utrzymywało się na poziomie 10,5 V. Silnik nie był w stanie utrzymać obrotów i zgasł po kilku sekundach. Zgasł mi tak jeszcze 2 razy pod rząd.

Po kolejnym odpaleniu, przy przegazowaniu kilka razy strzelił z wydechu, jakby któryś gar nie palił. Po ruszeniu spod świateł, po chwili woltomierz pokazywał znowu 12,6 V.
Co dziwne, pomimo przejechania jeszcze jakichś 5 km, wskaźnik temperatury cały czas pokazywał 3 kreski. Po zatrzymaniu się na parkingu, nie zgasiłem go od razu i zauważyłem, że obroty lekko falowały.

W ciągu dnia wyskoczyłem na chwilę na parking i sprawdziłem co pokazuje woltomierz. Na zgaszonym silniku 12,4 V, po odpaleniu 13,2 V. Czyli, tak jak dotychczas. Po wkręceniu silnika na 5 000 rpm napięcie pokazywane przez woltomierz to 12,6 V.

Wieczorem,wracając z pracy, pod koniec jazdy (bez żadnego stania w korku) znowu wskoczyła mi 3 kreska na wskaźniku temperatury. Napięcie na woltomierzu zaczęło wahać się pomiędzy 10,5 V – 11,0 V. Początkowo sądziłem, że może wentylator tak obciąża akumulator ale nie był załączony.

Podjechałem na stację benzynową zatankować. Po odpaleniu silnika, zanim założyłem rękawice i kask wskoczyła 4 kreska na wskaźniku temperatury. Wskazywane napięcie ok. 11 V. Po chwili zgasła ale poziom napięcia się nie zmienił.

Po dojechaniu do garażu i kilkuminutowym postoju sprawdziłem ponownie napięcia.

Możecie zobaczyć je na filmiku. Na filmikach odpalam silnik na postojówkach lub na zgaszonych światłach i kolejno włączam postojówki i mijania.

https://www.youtube.com/watch?v=tTV_NlzU4Mg

https://www.youtube.com/watch?v=Huap_1i8I7g

https://www.youtube.com/watch?v=xRdKakV_6mY

Podczas zabawy z nagrywaniem filmików wskaźnik temperatury pokazał znowu 4 kreski. Po zgaszeniu silnika i ponownym przekręceniu kluczyka pokazał się CHECK, który po chwili zgasł. Po wejściu w dealer mode nie wyświetlił się żaden błąd ale po odpaleniu silnika i przegazowaniu go, podczas dodawania gazu kreseczka z pozycji środkowej przeskakiwał na chwilę na pozycję górną.

https://www.youtube.com/watch?v=6QACmV1zoqE

Co mnie zastanawia:

1 W zasadzie odkąd zamontowałem woltomierz, podczas jazdy, niezależnie od obrotów, wskazywane napięcie waha się pomiędzy 12,4 V - 12,7 V. Nie za mało?
2 Parokrotnie zaobserwowałem, że w momencie schodzenia silnika z obrotów napięcie delikatnie wzrasta do ok. 13 V by spaść na 12,4 V w momencie dojścia do obrotów jałowych. Jest to na jednym z filmików.
3 Jaki wpływ na napięcie na klemach akumulatora może mieć fakt wrzucenia biegu? W drodze z pracy, podczas postoju na światłach, gdy napięcie spadło do 10,5 V, po wrzuceniu 1 biegu wzrosło do 11,4 V
4 Jaki związek może mieć wzrost temperatury silnika i znaczny spadek napięcia na zaciskach akumulatora?
5 Po niedługim czasie pracy silnika regulator jest tak gorący, że można poparzyć sobie palce. Czy to normalne?
6 Czy przemieszczanie się kreseczki w trybie dealer mode podczas przegazowania silnika jest czymś normalnym?
7 Czy te wszystkie objawy da się jakoś powiązać ze sobą?
W ub. roku sprawdzałem koło magnesowe i wszystkie magnesy były na swoich miejscach. Sprawdzę co się tam dzieje teraz.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 6:46, 21 Sie 2018
pyra
A

 
Dołączył: 20 Sie 2017
Posty: 192
Przeczytał: 93 tematy

Ostrzeżeń: 0/2





Nie jestem fachowcem, ale napięcie ładowania powinno być co najmniej 13,7 (do 14,4)
Rozpoczął bym o podmiany/wymiany regulatora napięcia.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 8:58, 21 Sie 2018
mast
Motonita

 
Dołączył: 22 Sie 2012
Posty: 658
Przeczytał: 65 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: WIELKA POLSKA :-) - Wolsztyn





Hmmm... objawy identyczne jak u mnie. Padł alternator ( w drodze na poprzedni zlot). Wymiana na nowy i napięcie podobne jak u ciebie. Gaśnie i spierdziela prąd przy wysokich temperaturach powietrza i i staniu w korku. W Grecji w upale gasł na każdym skrzyżowaniu i ledwo odpalał temperatura na wskaźniku na full. Po postoju w nocy wszystko wróciło do normy. W kolejnym korku powtórka z rozrywki. Mechanik stwierdził, że regator napięcia. Za tydzień wracam z Austrii to sprawdzę.
Ponoć 1000 tak ma.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mast dnia Wto 8:58, 21 Sie 2018, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 10:28, 21 Sie 2018
SoH
Motocyklista

 
Dołączył: 20 Lip 2011
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Lublin/Świdnik





Wygląda to na walnięty regulator lub padnięty alternator (albo jedno i drugie). Trzeba mierzyć. W serwisówce powinna być przedstawiona cała procedura co, jak i w jakiej kolejności. Procedura ta na 99% będzie się zaczynać od pełnego naładowania akumulatora a następnie sprawdzenia go pod obciążeniem (powinni to móc zrobić w sklepach z akumulatorami).


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez SoH dnia Wto 10:31, 21 Sie 2018, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 22:57, 21 Sie 2018
kitza
A

 
Dołączył: 29 Maj 2014
Posty: 140
Przeczytał: 41 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Nowy Sącz





Alternator.
Rezystancja pomiędzy przewodami alternatora na każdej parze przewodów 0,9 Ohm.
Napięcie mierzone na tych samych przewodach przy 5 000 rpm ok. 90 V.

Woltomierz.
Po podpięciu multimetru pod klemy i uruchomieniu silnika okazało się, że gdy woltomierz na desce, na jałowych obrotach, pokazuje 13,2 V multimetr pokazuje 13,96 V
Po wkręceniu na 5 000 rpm woltomierz 12,6 V, multimetr 13,6 V
Okazało się, że napięcie (+ po stacyjce) podane ze skrzynki bezpieczników jest niższe od napięcia na klemach. Po przepięciu przewodu przez przekaźnik do klemy, woltomierz zaczął pokazywać takie same wartości jak multimetr.

Wydaje się, że alternator jest ok ale nadal jest chyba coś nie tak.
Im wyższe obroty tym niższe napięcie na klemach, choć nie za każdym razem.
Raz po podniesieniu obrotów napięcie spada
https://www.youtube.com/watch?v=z6nnqObTsTw
a raz rośnie
https://www.youtube.com/watch?v=HnDFvgAEylQ

Podczas jazdy w koło garażu woltomierz pokazywał cały czas 14,1 - 14,3 V.

Jutro jazda testowa. Zobaczę czy będą znowu cyrki z napięciem po pokazaniu się 3 kreski na wskaźniku temperatury.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 23:49, 21 Sie 2018
MAREK WASNIEWSKI
A1

 
Dołączył: 21 Paź 2017
Posty: 46
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: GDYNIA





Miałem to samo i padł stator. Wracałem z Chorwacji bez ładowania na samym aku,Jutro jadę go przewinąć bo czarny jak smoła. Padł w Sarajewie w strasznych korkach i upale gdy chodził cały czas wentylator


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 6:55, 22 Sie 2018
kitza
A

 
Dołączył: 29 Maj 2014
Posty: 140
Przeczytał: 41 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Nowy Sącz





Wczoraj brakło mi już czasu ale zajrzę jeszcze pod dekiel alternatora żeby zobaczyć jak się tam magnesy i przewody mają.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 12:30, 22 Sie 2018
wolfcbr
A1

 
Dołączył: 09 Sie 2016
Posty: 26
Przeczytał: 12 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Świdwin





Dokładnie, sprawdź alternator. Sam ostatnio przerabiałem temat. Niestety mi zrobił zworę na masę więc regulator i akumulator też musiałem zmienić.

Pamiętaj, że woltomierz pokazuje różnicę potencjałów między punktami w obwodzie, więc im dalej podepniesz tym więcej spadków na poszczególnych odbiornikach wyłapiesz. Wartości podane po podpięciu do aku wyglądają normalnie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 22:31, 22 Sie 2018
kitza
A

 
Dołączył: 29 Maj 2014
Posty: 140
Przeczytał: 41 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Nowy Sącz





Dziś w czasie jazdy napięcie 14,0 - 14,2 V
Podczas postojów, na jałowych obrotach 12,8 V.
Nawet podczas stania w korku, gdy temperatura silnika podskoczyła do 4 kreski napięcie trzymało stały poziom 12,8 V.

Wydaje się, że jednak jest ok, a całe zamieszanie było efektem pociągnięcia + do woltomierza ze skrzynki bezpieczników, a nie z klemy.

Jest jednak jedna rzecz, która mnie dziś zaniepokoiła, a którą zobaczyłem dzięki zmianie podpięcia woltomierza.
Po włączeniu grzanych manetek, podczas jazdy (zapomniałem sprawdzić na postoju), napięcie skakało cały czas od wartości 13,5V - 14,3V.

O czym może to świadczyć, bo nie jest to chyba poprawne zachowanie?
Jest jednak problem z ładowanie czy może z manetkami?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 23:52, 22 Sie 2018
wolfcbr
A1

 
Dołączył: 09 Sie 2016
Posty: 26
Przeczytał: 12 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Świdwin





Spokojnie, manetki nie grzeją non stop jak grzałka w bojlerze, więc takie wskazania to norma.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 8:26, 23 Sie 2018
MAREK WASNIEWSKI
A1

 
Dołączył: 21 Paź 2017
Posty: 46
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: GDYNIA





Stator przewiniety.Jednak był zjarany. Teraz ładowanie w normie że światłami 14v i bez świateł też 14v.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Napięcie akumulatora, a temp.silnika.
Forum VStromClub Strona Główna -> Usterki i awarie
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin