VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie -> Olej cieknie
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Olej cieknie
PostWysłany: Czw 10:23, 09 Kwi 2009
dabrodan
A1

 
Dołączył: 17 Sie 2007
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Panowie

Ma któryś z was doświadczenie w wymianie uczczelniacza na popychaczu (szpilce) sprzęgła w DL 1000. Dokładnie chodzi mi o to czy konieczne jest rozbieranie całego silnika czy wystarczy dostep z zewnątrz.

Pozdr


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Re: Olej cieknie
PostWysłany: Czw 12:48, 09 Kwi 2009
ladzior
A

 
Dołączył: 18 Paź 2007
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





dabrodan napisał:
Panowie

Ma któryś z was doświadczenie w wymianie uczczelniacza na popychaczu (szpilce) sprzęgła w DL 1000. Dokładnie chodzi mi o to czy konieczne jest rozbieranie całego silnika czy wystarczy dostep z zewnątrz.

Pozdr


Kiedyś dawno dawno temu udało mi się z kolegą "wydłubać" simmering na wałku zmiany biegów od zewnątrz, ale była to irytująca operacja Smile
Sprawdź koniecznie czy aby nie da się całkiem wyciągnąć popychacza - to znacznie Ci ułatwi zadanie.

pzdr,
ladzior


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 16:40, 09 Kwi 2009
Bratek DL1000
Motocyklista

 
Dołączył: 10 Lis 2007
Posty: 245
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rancho k/Wawy





popychacz wychodzi bezproblemowo, wystarczy zdjąć pokrywę boczną i wysprzęglik. Popychacz jest luźno wsadzony prze zimmering w blok. Nie potrafie powiedzieć czy wyjdzie bez problemu, ale z tego co widziałem, to nie powinno byc najmniejszego problemu, gdyż wygląda że jest instalowany od zewnątrz.

pzdr 4 all


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 21:15, 28 Kwi 2014
panbodzio
A1

 
Dołączył: 24 Paź 2010
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: dokąd





wie ktos jak wyglada sprawa w dl650k7?
w weekend zdiagnozowalem wyciek oleju przy popychaczu sprzegla. aby to naprawic trzeba rozbierac silnik czy mozna to wymienic od zewnatrz?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 21:34, 28 Kwi 2014
magrafb
Motocyklista

 
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 387
Przeczytał: 28 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn





Jeśli jest tak samo jak w litrze to wystarczy zdemontować zębatkę zdawczą, potem dobrze wyczyścić. Ukarze się metalowy "pierscień" przykręcony na dwie bodajże szóstki. Jak go zdemontujesz to wystarczy wydłubać stary oring - prosta sprawa. Wcisnąć nowy i poskręcać. Żadnych dekli demontować nie trzeba.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 17:18, 29 Kwi 2014
Coliniak
Motonita

 
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: in the middle of nowhere





magrafb napisał:
Jeśli jest tak samo jak w litrze to wystarczy zdemontować zębatkę zdawczą, potem dobrze wyczyścić. Ukarze się metalowy "pierscień" przykręcony na dwie bodajże szóstki. Jak go zdemontujesz to wystarczy wydłubać stary oring - prosta sprawa. Wcisnąć nowy i poskręcać. Żadnych dekli demontować nie trzeba.


w poprzednim 1000cu to robilem i potwierdzam, jest dokladnie tak..potrzeba troche pracy i nowy uszczelniacz...niestety w gre bedzie wchodzil tylko oryginal

pozwodzenia


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 1:32, 30 Kwi 2014
nieprosty
Motonita

 
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 687
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2





panbodzio napisał:
wie ktos jak wyglada sprawa w dl650k7?
w weekend zdiagnozowalem wyciek oleju przy popychaczu sprzegla. aby to naprawic trzeba rozbierac silnik czy mozna to wymienic od zewnatrz?

Najpierw upewnij się, że cieknie z popychacza sprzęgła.
W tej okolicy olej może ciec z popychacza lub z simeringu na wałku zdawczym.
Oba da się wymienić bez rozbierania silnika.
1. Zdejmujesz plastikową osłonę.
2. Odkręcasz zębatkę zdawczą.
3. Dalej odkręcasz taką blachę mocowaną na 3 śruby. Jedna śruba jest dość trudno dostępna ale kluczem płaskim da się tam dostać.
4. Wymieniasz uszczelkę i składasz wszystko w odwrotnej kolejności.

Awaryjnie jak nie masz czasu a chcesz na szybko naprawić to możesz wyjąć ten pręt za popychaczem i włożyć go odwrotnie. Czasami pomaga na trochę.
Siemering jest mniej więcej w 1/3 tego pręta i w miejscu pracy oba elemnty się wycierają. Obrócenie pręta czasami zatrzymuje wyciek ale oczywiście jest to prowizorka do zastosowania na tydzień a nie na stałe.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 11:02, 01 Maj 2014
panbodzio
A1

 
Dołączył: 24 Paź 2010
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: dokąd





a mozecie mi jeszcze pomoc gdzie kupic taki uszczelniacz? tylko ASO czy w larssonie dostane?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 7:39, 27 Maj 2014
Kondziu
A2

 
Dołączył: 18 Gru 2010
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Tarnów





Czy ktoś może mi zdradzić gdzie do 1000 kupić taką uszczelkę do popychacza bo zdecydowanie leje mi się właśnie koło tego pręciku...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 9:19, 27 Maj 2014
Otzi
Moderator

 
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 1156
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Tylko ASO. 67 złotych będzie Cię to kosztowało.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 20:39, 09 Gru 2015
pietryna
A

 
Dołączył: 09 Sie 2015
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódź





Zdjąłem osłonę zębatki w calu wykrycia sprawcy wycieku jaki się tam robi. Gnój jest tak niesamowity, że szkoda gadać. Smar do łańcucha poprzedniego właściciela stworzył grubą skorupę na elementach. Olej, kurz i piach dokończyły dzieła. Tym krótkim wstępem chciałem dać znać, że nie wiem dokładnie co tam cieknie. Na pewno widzę że okolice wejścia popychacza sprzęgła w skrzynię są czyste i wilgotne, czyli tam się leje. Z wałka zdawczego też zdaje się. Powyżej jest sucho (tj. widać że było brudno od oleju ale zasuszone). Poniżej wszystko jest właściwie zalane.

Czy starczy jak zamówię sobie w ASO 3 uszczelki:
09285-06015 - uszczelka na popychaczu
09283-36003 - simering wałka zdawczego
09280-24010 - o-ring pod simeringiem
Ostatniej nie jestem pewien. Ze schematu wynika że jest pod simeringiem ale gdzie dokładnie...

Czy coś może jeszcze tam jest co profilaktycznie warto wymienić?

I jakie ASO polecacie?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 23:25, 09 Gru 2015
biblo
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 2914
Przeczytał: 109 tematów

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa





Sprawdź jeszcze popychacz sprzęgła, czy nie jest zbyt wytarty.
Ja też na koniec sezonu miałem podobną robotę: wymieniony został uszczelniacz wałka zdawczego, wysprzęglika oraz popychacz. Części kosztowały niecałe 140 zł.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 9:29, 10 Gru 2015
pietryna
A

 
Dołączył: 09 Sie 2015
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódź





Sprawdzenie na oko czy suwmiarką/śrubą mikrometryczną?
Czy może pro forma sobie zamówić bo 140zł na części to jeszcze nie tak dużo. A na oko to widzę że jest wypolerowany po stronie wchodzącej w skrzynię i ma nieco rdzawego nalotu, wydaje się raczej stary.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 9:44, 10 Gru 2015
biblo
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 2914
Przeczytał: 109 tematów

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa





Raczej na oko Smile Michał Szrama, który mi to wszystko robił uznał, że wymieniając uszczelniacze nie ma co zostawiać popychacza noszącego ślady zużycia.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 11:56, 10 Gru 2015
pietryna
A

 
Dołączył: 09 Sie 2015
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódź





23111-24A01 - "zewnętrzny" popychacz sprzęgła 52zł
09167-25027 - podkładka pod śrubę zębatki zdawczej 9zł
09168-14015 - podkładka/uszczelka węży chłodnicy oleju 10zł
09285-06015 - uszczelka popychacza sprzęgła 32zł
09283-36003 - simering wałka zdawczego 51zł
09280-24010 - o-ring pod simeringiem 22zł

Taką ofertę dostałem z Częstochowy. Te alu podkładki pod węże sobie daruję. 80zl za 8 kawałków metalu to trochę za dużo. Mają standardowy wymiar to sobie kupię zwykłe.
Reszta 166zł. Kwestia czy ten Oring na wałek zdawczy jest potrzebny i czy jest do niego dostęp z zewnątrz. Bo jak nie da się go wyjąć bez demontażu samego wałka to chyba nie ma sensu go kupować. On pewnie ma za zadanie zdjąć nieco obciążenia z simeringu a nie 100% uszczelnić bo w tej części olej chyba dość mocno chlapie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Olej cieknie
Forum VStromClub Strona Główna -> Usterki i awarie
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin