VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie -> Problem z kierownica
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Problem z kierownica
PostWysłany: Wto 11:42, 02 Paź 2012
Kamil.Olkusz
Motonita

 
Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 1032
Przeczytał: 111 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olkusz





Ostatnio podczas powrotu z Ukrainy zauwazylem cos dziwnego. Przy predkosci okolo 80 km/h i niższych, po puszczeniu kierownicy, zaczyna sie dziwne latanie kierownicy Very Happy Przy predkosci powyzej 100 km/h jest ok, gdy trzymam kierownice rekami tez jest ok, nic nie czuc. W zakretach tez jest ok. Wiec napewno nie felga, ani opona. Obstawiam lozysko glowki ramy. Wczoraj postawilem moto na centralne, podnioslem kolo, po ustawieniu kierownicy prosto, lekkim pchnieciu w prawa strone, sama skreca w prawo. Natomiast w lewa strone ma opory, nawet sama odbija w prawo.... Czyli jest to wina lozyska? Bo luzu jakiegos zbytnio nie czuc. Moto ma przebieg 15 tys. Wystarczy dociagnac lozysko i bedzie ok?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 13:15, 02 Paź 2012
Adamar
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1218
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: CK





Kamil stawiam na oponę jest po prostu wyząbkowana, po 15 tyś. ma prawo i tyle, objawy zgadzają się w 100%
Jeśli chodzi o kierę to niewyczuwalny nawet luz można usłyszeć, każde naciśniecie przedniego hamulca powinno objawiać się lekkim stuknięciem/puknięciem, nawet przy małej prędkości złap mocniej za przedni hamulec, moto musi zanurkować i wrócić, wtedy słychać puknięcie.
Z tym ciągnięciem kiery w jedną stronę to mogą być linki, coś co się napręża i cofa Ci kierę, przy padniętym łożysku powinieneś wyczuwać delikatne przeskoki siły przy skręcaniu. Łożysko oczywiście możesz lekko dociągnąć 1/4 obrotu ale moim zdaniem winna jest opona, mam nadzieję że się mylę bo dociągnięcie łożyska jest tańsze Smile
Reasumując z wyząbkowaną oponą możesz jeździć nic się nie dziej (sam musisz ocenić stan opon) jest tylko lekki dyskomfort przy puszczeniu kierownicy, jak trzymasz kierę to nawet tego nie czuć Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 13:44, 02 Paź 2012
Kamil.Olkusz
Motonita

 
Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 1032
Przeczytał: 111 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olkusz





Opony i tak leca do wymiany na nowy sezon... Tylko czemu jak puszcze kierownice to wtedy widac to latanie kierownicy? A kiedy trzymam to nic... Przeciez gdyby opona byla wyzabkowana, to chyba caly czas bylby problem z nia... A moze zle mysle Sad


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 14:07, 02 Paź 2012
express
Administrator

 
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2173
Przeczytał: 87 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków, VIII





Kamil.Olkusz napisał:
Opony i tak leca do wymiany na nowy sezon... Tylko czemu jak puszcze kierownice to wtedy widac to latanie kierownicy? A kiedy trzymam to nic... Przeciez gdyby opona byla wyzabkowana, to chyba caly czas bylby problem z nia... A moze zle mysle Sad


Twoje ręce działają jak amortyzator skrętu i nie pozwalają się kierownicy rozbujać. Jak puścisz kierownicę tłumienie znika i zaczynają się drgania.
Fizyka.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 18:52, 02 Paź 2012
Topinka
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 1763
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chorzów MotoAvToSy





Kamil 100% opona też to juz przerabiałem kilka razy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 22:45, 02 Paź 2012
zuraff
A2

 
Dołączył: 26 Sty 2012
Posty: 67
Przeczytał: 30 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





Też miałem podobny problem przy prędkościach 60-90kmh i wyząbkowanej przedniej oponie.
Po wymianie opony problem zniknął.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 9:50, 05 Paź 2012
mariano
A1

 
Dołączył: 17 Sty 2012
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn





Ja mam opony Conti Trail Attack na obu osiach. Kupiłem nowe, teraz mają przelatane jakieś 5 tyś km i mam podobną sytuację, przy prędkości 60-70, ale tylko jak puszcze kiere. Nie pamiętam czy wcześniej tak było, możliwe, że ten typ tak ma...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 11:19, 05 Paź 2012
j23j23j23
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 07 Paź 2009
Posty: 1368
Przeczytał: 55 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wawa





Conti Trail na DL'ach tak właśnie latają wielu kolegów skarży się na ten efekt. Była cała dyskusja na ten temat w topicu o oponach.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 11:42, 05 Paź 2012
Floydoo
Motonita

 
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000





wibracje w przedziale 60 - 80 km/h biora sie ze zlego wywazenia kola, najlepiej jest wywazyc statycznie Idea


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 11:44, 05 Paź 2012
MaciejW
Motonita

 
Dołączył: 04 Paź 2011
Posty: 594
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Piaseczno





Mam to samo, choc nie na każdym asfalcie. Ale nawet puszczona kierownica sobie lata i nic... nie ma co się denerwować. Nowe opony i kuniec.. jak przyjdzie czas.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 22:09, 05 Maj 2015
patryk
Motocyklista

 
Dołączył: 07 Lip 2014
Posty: 314
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Głogów





podpinam się pod pod temat, chociaż mam inny problem w 1000.
Podczas dzisiejszej przejażdżki odkręciła mi się całkiem prawa końcówka kierownicy - ta metalowa część na prawo od manetki gazu z długą śrubą na gwiazdkę.
Teraz nie mogę jej wkręcić - śruba kręci się swobodnie, ale nie wkręca się.
Jak ona jest łączona z kierownicą? Jest tam w środku jakaś gwintowana tuleja, nakrętka, czy coś innego?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 22:56, 05 Maj 2015
Otzi
Moderator

 
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 1156
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Skoro nie możesz wkręcić to znaczy, że jakaś część została w kierownicy. Skręcając śrubę rozpierasz gumową tulejkę która blokuje się wewnątrz. Musisz złożyć wszystko w odpowiedniej kolejności na stole, włożyć całość i dopiero skręcić.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Tulejka rozporowa?
PostWysłany: Wto 22:59, 05 Maj 2015
griba
A

 
Dołączył: 27 Mar 2015
Posty: 114
Przeczytał: 51 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdynia





Jestem nowy Wink i DL to dla mnie nowy obszar badań, ale z tego co się zdążyłem zorientować to jest tam coś jak tulejka rozporowa - być może podobna do tej stosowanej w kierownicach rowerowych.

Spróbuj wybadać drutem, czy owa rozpórka nie wpadła Ci głębiej w kierownicę. Myślę, że gdyby tak się stało to dałoby się ją wyciągnąć zagiętym drutem. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 23:07, 05 Maj 2015
Otzi
Moderator

 
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 1156
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Przewróć motocykl - sama wypadnie Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 23:25, 05 Maj 2015
patryk
Motocyklista

 
Dołączył: 07 Lip 2014
Posty: 314
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Głogów





faktycznie zacznę od dłubania zagiętym drutem. Motocykl z pewnością leżał na tej prawej stronie u poprzedniego lub poprzedniejszego właściciela. Mam nadzieję, że ta gumowo-stalowa tuleja nie przesunęła się zbyt głęboko i da się ją przeciągnąć bliżej skraju kierownicy. Będą jaja, jak zacznie zmieniać swoje ustawienie względem osi rury kierownicy i się zklinuje


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez patryk dnia Wto 23:26, 05 Maj 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
WD-40
PostWysłany: Śro 14:07, 06 Maj 2015
griba
A

 
Dołączył: 27 Mar 2015
Posty: 114
Przeczytał: 51 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdynia





Możesz trochę do środka psiknąć WD-40 i popukać w kierownicę czymś metalowym (przez szmatę), to może jak przechylisz lekko moto to się zacznie wysuwać. Exclamation


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 18:14, 06 Maj 2015
Szuja
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3137
Przeczytał: 132 tematy

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa





zawsze tez mozna odkrecic ciezarek z drugiej strony kierownicy i mocno dmuchnac, a jesli masz jakis niezobowiazujacy kontakt z jakas gosposia to moze nawet zassac po tej felernej stronie.

Przechylania moto w pojedynke - tak zeby cos z kiery mialo wypasc, raczej nie polecam Very Happy

Najbezpieczniej i skutecznie - drut albo dlugi cienki srubokret


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 18:26, 06 Maj 2015
MaG
Administrator

 
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 3583
Przeczytał: 85 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa





Może być jeszcze tak, że ta tulejka wypadła Ci razem z ciężarkiem tylko jej nie zauważyłeś przy zbieraniu szpeji z ziemi... Oby nie, bo wówczas manewry z drutem (lub z gosposią Smile ) mimo iż atrakcyjne to efektu nie przyniosą... Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 21:39, 06 Maj 2015
patryk
Motocyklista

 
Dołączył: 07 Lip 2014
Posty: 314
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Głogów





wszystko jest w kierownicy, bo ciężarek mi nie wypadł, a jedynie się odkręcił. Zauważyłem to w porę i wyjąłem go razem ze śrubą.
Gosposię mimo wszystko poproszę o współpracę - zdjęcia jutro wrzucę na forum Embarassed


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez patryk dnia Nie 7:26, 10 Maj 2015, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 22:43, 09 Maj 2015
Szuja
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3137
Przeczytał: 132 tematy

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa





gdzie te zdjecia? Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 7:28, 10 Maj 2015
patryk
Motocyklista

 
Dołączył: 07 Lip 2014
Posty: 314
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Głogów





Szuja napisał:
gdzie te zdjecia? Smile


Admin ocenzurował.

Guma była na miejscu, ale nakrętki nie znalazłem. Pewnie wpadła głębiej. Założyłem nową, poskręcałem i po sprawie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Problem z kierownica
Forum VStromClub Strona Główna -> Usterki i awarie
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin