VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie -> Problem z wtryskiem w dl 650
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Problem z wtryskiem w dl 650
PostWysłany: Śro 12:17, 14 Sty 2009
wujekbongos
Motocyklista

 
Dołączył: 13 Sty 2009
Posty: 203
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Żyrardów





Witam.
Mam pytanie do innych uzytkowników czy spotkali sie z czymś takim w v-stromie.
Mianowicie problem polega na tym ze gdy chce odpalic moto normalnie (tnz. najpierw kluczyk potem zapłon) to na zegarach pokazuje mi sie błąd wtrysku czyli wyswielta sie FI. Taka sytuacja nie ma juz miejsca gdy to zrobie odwrotnie czyli przekrece kluczyk na wlączonym zaplonie.
W sumie jest to jakis rodzaj zabezpieczenia... Czy ktos spotkal sie juz z czyms takim albo wie co moze być przyczyną?? Moj v-strom jest z 2005 roku i mial kiedys zamontowany alarm ale poprzedni wlasciciej go wymontowal. Moze tu lezy przyczyna??


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 18:05, 14 Sty 2009
Brzo
Administrator

 
Dołączył: 31 Mar 2006
Posty: 660
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Wujek pierwszy raz coś takiego widzę. Procedura odpalania jest prosta - kluczyk - przełacznik - rozrusznik. Coś masz w elektryce jak piszesz, że był alarm więc coś jest źle podpięte po blokadzie zapłonu od alarmu byłego. Podjedź do serwisu, żeby zobaczyć jakimi błedami sypie komputer. Elektryk załatwi sprawę lub ktos na forum pomoże Smile Elektryków u nas dostatek na forum Smile

Rany ale mi się pierwsze zdanie skleciło Very Happy

Pozdrawiam,
Brzo


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 19:08, 14 Sty 2009
wujekbongos
Motocyklista

 
Dołączył: 13 Sty 2009
Posty: 203
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Żyrardów





zapomnialem jeszcze dodac ze w przypadku gdy zegary robia check i w trakcie wcisne przelacznik to normalnie wtrysk sie ładuje i mozna odpalic bez problemu. Moze macie do polecenia jakiegos dobrego elektryka motocyklowego w okolicach Wawy? A jak chodzi o ASO SUZUKI to ktore najbardziej polecacie??


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 21:13, 14 Sty 2009
Xondz
Motocyklista

 
Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 205
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Tarchomin





Co prawda w instrukcji do DL'a nie jest to wyraźnie napisane ale przełącznik na prawej manetce nie służy do wyłączania czy włączania zapłonu. Jest to przełącznik bezpieczeństwa i powinien być używany jedynie w wypadku konieczności awaryjnego wyłączenia silnika. W normalnej eksploatacji powinien być cały czas włączony. Załączanie i wyłączanie zapłony odbywa się kluczykiem w stacyjce.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 23:32, 14 Sty 2009
k2
A1

 
Dołączył: 01 Sty 2009
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Świętochłowice





Xondz napisał:
Jest to przełącznik bezpieczeństwa i powinien być używany jedynie w wypadku konieczności awaryjnego wyłączenia silnika. W normalnej eksploatacji powinien być cały czas włączony. Załączanie i wyłączanie zapłony odbywa się kluczykiem w stacyjce.


A to ciekawe ..... W prawdzie nie jestem (jeszcze) właścicielem DLa, lecz mniejszej odmiany Suzi i w instrukcji jest napisane że jest to "wyłącznik silnika". A podczas rozruchu należy sprawdzić położenie właśnie "wyłącznika silnika".
Może w nowszych konstrukcjach jest to "wyłącznik awaryjny" Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 1:27, 15 Sty 2009
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Xondz napisał:
Co prawda w instrukcji do DL'a nie jest to wyraźnie napisane ale przełącznik na prawej manetce nie służy do wyłączania czy włączania zapłonu. Jest to przełącznik bezpieczeństwa i powinien być używany jedynie w wypadku konieczności awaryjnego wyłączenia silnika. W normalnej eksploatacji powinien być cały czas włączony. Załączanie i wyłączanie zapłony odbywa się kluczykiem w stacyjce.


Właśnie jest dokładnie odwrotnie, a włączanie zapłonu na hurra, z kluczyka może doprowadzić do uszkodzenia CPU.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 18:23, 15 Sty 2009
Grzesiek
A

 
Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 184
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa





Xondz napisał:
Co prawda w instrukcji do DL'a nie jest to wyraźnie napisane ale przełącznik na prawej manetce nie służy do wyłączania czy włączania zapłonu. Jest to przełącznik bezpieczeństwa i powinien być używany jedynie w wypadku konieczności awaryjnego wyłączenia silnika. W normalnej eksploatacji powinien być cały czas włączony. Załączanie i wyłączanie zapłony odbywa się kluczykiem w stacyjce.


Moze napisz skąd masz takie info, bo mi tez się wydaje ze jest zupełnie odwrotnie


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 19:51, 15 Sty 2009
Jaca
Motonita

 
Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 806
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bytom





Coś mieszacie. W instrukcji jest napisane wyraźnie:
1. Bieg na "N" (można tez na biegu ze sprzęgłem)
2. Przełącznik silnika start/stop ma być w pozycji ON
3. Manetka gazu zamknięta
4. Startujemy rozrusznikiem
O kluczyku nie ma mowy ale to oczywista oczywistość Wink

Czyli tak jak pisał Brzo
Cytat:
Procedura odpalania jest prosta - kluczyk - przełacznik - rozrusznik


Wyłączanie:
bla, bla bla....
6. Turn the ignition key to the OFF - czyli wyłączamy kluczykiem.

Czyli tak jak pisał Xondz.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 22:16, 15 Sty 2009
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Ignition key to może być równie dobrze wył. zapłonu o ile znam angielski. Poza tym włączanie/wyłączanie zapłonu za pomocą stacyjki to tak jak wyłączanie PC-ta wtyczką z gniazdka. W CPU motocykla siedzi mikrokontroler 32#bit czyli procesor, a to raczej wrażliwy element.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 22:53, 15 Sty 2009
Mowso
Motonita

 
Dołączył: 08 Lip 2008
Posty: 733
Przeczytał: 54 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Żory





roadrunner napisał:
Ignition key to może być równie dobrze wył. zapłonu o ile znam angielski. Poza tym włączanie/wyłączanie zapłonu za pomocą stacyjki to tak jak wyłączanie PC-ta wtyczką z gniazdka. W CPU motocykla siedzi mikrokontroler 32#bit czyli procesor, a to raczej wrażliwy element.


hmmm.... tyle czasu jeżdze różnymi moto i zawsze kluczykiem gaszę wszystkie sprzęty i jakoś chodzą Smile - znaczy w samochodach też z kluczyka nie gasić ?? A co do Pc-ta to raczej bym porownał z wyłaczaniem właśnie z guzika. Gdzieś kiedyś na preclach była dyskusja co lepsze i wnioski ogólne były takie, że wsio ryba z czego gasimy Smile)))))


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Mowso dnia Czw 22:56, 15 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 23:02, 15 Sty 2009
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Są różne szkoły...
Jedni moto zimują drudzy jeżdżą...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 23:12, 15 Sty 2009
Grzesiek
A

 
Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 184
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa





Mowso napisał:
hmmm.... tyle czasu jeżdze różnymi moto i zawsze kluczykiem gaszę wszystkie sprzęty i jakoś chodzą Smile


heheh to samo w druga stronę, jeżdżę sporo czasu i zawsze gaszę przełącznikiem na manetce, nigdy nie miałem problemów z tym związanych Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 0:53, 16 Sty 2009
Xondz
Motocyklista

 
Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 205
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Tarchomin





Tak jak pisałem w instrukcji do DL nie jest to wyraźnie napisane, ale skoro na str.45 (wersja polska) w procedurze gaszenia moto jest p.6 - Przełączyć włącznik zapłonu/stacyjkę do pozycji OFF. I nie ma nic na temat wyłącznika silnika, bo tak się ten przełącznik na manetce prawej nazywa to chyba jest logiczne, że przy uruchamianiu moto będzie on w tej samej pozycji i załączymy zapłon kluczykiem nie dotykając wyłącznika silnika...
U Yamahy jest to wyraźnie napisane, przełącznik na prawej manetce służy jedynie do awaryjnego wyłączania silnika. Polecam dowolną instrukcję np. do XV535 lub XVS1100
Ja oczywiście też przez lata używałem tego pstryczka do gaszenia moto i oczywiście nic się nie działo, poza tym że po 10 latach pstrykania w XV500 czasami nie chciał działać... bo się chyba zużył, więc może się zdarzyć że teraz nie rozłączny zapłonu gdy zajdzie potrzeba np. po przewrotce. I to uważam za wystarczający podwód żeby gasić i zapalać tak jak radzi producent.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 13:12, 16 Sty 2009
Jaca
Motonita

 
Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 806
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bytom





roadrunner napisał:
Ignition key to może być równie dobrze wył. zapłonu o ile znam angielski. Poza tym włączanie/wyłączanie zapłonu za pomocą stacyjki to tak jak wyłączanie PC-ta wtyczką z gniazdka. W CPU motocykla siedzi mikrokontroler 32#bit czyli procesor, a to raczej wrażliwy element.
Tłumacząc wprost z angielskiego być może obydwa tłumaczenia są poprawne jednak instrukcja stosuje nazewnictwo:
- ignition key - kluczyk w stacyjce
- engine switch on/off - przełącznik przy manetce (piszę z głowy teraz)

Porównanie do kompa to też nie do końca bo wyjmowanie wtyczki z gniazdka to byłoby jak odpięcie klemy na akumulatorze.
Wg mnie jest to jasne opisane w instrukcji i tak też tłumaczył mi sprzedawca.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
FI c41 c44 c49
PostWysłany: Wto 20:54, 06 Maj 2014
gladki80
A1

 
Dołączył: 06 Maj 2014
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rybnik





Hejka. Mam ten sam problem. Czyli jak najpierw przekręcę kluczyk a później włączę guzik to moto nie zapali. Sprawdzałem błędy i są 3. 41, 44, 49. Moto był sprowadzony z Francji i był zdławiony na mocy. Pewnie było to zrobione jakoś elektronicznie i teraz są jaja. Jeśli może ktoś pomóc to wielkie dzięki.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Problem z wtryskiem w dl 650
Forum VStromClub Strona Główna -> Usterki i awarie
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin