VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie -> Przebita opony
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Przebita opony
PostWysłany: Nie 13:47, 06 Wrz 2015
Abso
A2

 
Dołączył: 05 Cze 2015
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Oświęcim





Witam, przebiłem tylne koło w moim DL-u. Wbity jest jakiś drut śr. 3-4 mm. Pytanie co z tym robić? Lepić czy nowa guma? A może lepić i włożyć dętkę, a na wiosnę kupić nową? Bieżnik z przodu ma 3,2 mm, z tyłu 2,8 mm.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 14:26, 06 Wrz 2015
Suszny
Motonita

 
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1183
Przeczytał: 142 tematy

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie





2 tyg po zakupie nowego kompletu Anakee 3 (jakieś 200km), przebiłem paskudnie tył. Przecięcie miało 10mm ! Teoretycznie opona do wyrzucenia, ale nie stać mnie było już na drugą. Od spodu została naklejona duża łata + dętka i tak zrobiłem 33tyś km, aż skończyłem oponę. Już nie zostało dużo sezonu i opony w sumie tez nie masz za wiele więc zaklej od spodu dużą łatką i wsadź dętke. A na nowy sezon i tak raczej nową będziesz musiał kupować.
Powodzenia Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Re: Przebita opony
PostWysłany: Nie 14:35, 06 Wrz 2015
biblo
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 2917
Przeczytał: 112 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa





Abso napisał:
Witam, przebiłem tylne koło w moim DL-u. Wbity jest jakiś drut śr. 3-4 mm. Pytanie co z tym robić? Lepić czy nowa guma? A może lepić i włożyć dętkę, a na wiosnę kupić nową? Bieżnik z przodu ma 3,2 mm, z tyłu 2,8 mm.


Tego typu dziura powinna dać się zakleić przy użyciu "sznurka" z takiego zestawu naprawczego:



A ponieważ bieżnika nie masz już za dużo, to przez zimę będziesz miał okazję poszukać nowych opon w dobrej cenie Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez biblo dnia Nie 14:35, 06 Wrz 2015, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 16:15, 07 Wrz 2015
blady2111
A2

 
Dołączył: 12 Wrz 2013
Posty: 87
Przeczytał: 24 tematy

Ostrzeżeń: 0/2





Polecam te i inne zestawy naprawcze (sznurkowe), korzystałem już 3 razy i bez problemu. Swojego czasu na pasie awaryjnym prawdopodobnie najwięcej łapałem Razz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 17:37, 07 Wrz 2015
Abso
A2

 
Dołączył: 05 Cze 2015
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Oświęcim





Guma połatana, dętka wsadzona mimo obaw wulkanizatora, że się nie ułoży. Przejechane około 80km w celu sprawdzenia i wszystko jak przed naprawą. Obuwie w zimie wymienię chyba na Pirelli Scorpion Trail 2. Dzięki za pomoc. Temat do zamknięcia.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 18:10, 07 Wrz 2015
express
Administrator

 
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2173
Przeczytał: 65 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków, VIII





Abso napisał:
Guma połatana, dętka wsadzona mimo obaw wulkanizatora, że się nie ułoży. Przejechane około 80km w celu sprawdzenia i wszystko jak przed naprawą. Obuwie w zimie wymienię chyba na Pirelli Scorpion Trail 2. Dzięki za pomoc. Temat do zamknięcia.


Przed zamknięciem dorzucę 0,03 PLN

Istnieją jeszcze:
1. Łatki Rema TipTop do opon bezdętkowych do użycia od wewnątrz - 100% szczelności.
2. Kołki do naprawy opon bezdętkowych od zewnątrz - prawie pewne 100% szczelności
3. Zestaw naprawczy z grzybkami gumowymi w sklepie Touratecha - 100% szczelności - zastosowanie od zewnątrz.

Nie wiem po co ta dętka do środka. Dobrze naprawiona opona posłuży do zajeżdżenia jeśli nei został rozwalony oplot, co w przypadku wbicia gwoździa jest mało prawdopodobne.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez express dnia Pon 18:11, 07 Wrz 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 19:40, 07 Wrz 2015
Robur
A1

 
Dołączył: 04 Wrz 2015
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





Też w maju złapałem wstępną gumę blaszkę 1x1cm 1mm grubości, zwykła samochodowa łatka i 5 tys przejechane i dalej jest ok


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 22:10, 07 Wrz 2015
krzysiekjx1
Motocyklista

 
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 399
Przeczytał: 27 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: dolnośląskie/BLC





Robur napisał:
Też w maju złapałem wstępną gumę blaszkę 1x1cm 1mm grubości, zwykła samochodowa łatka i 5 tys przejechane i dalej jest ok


też jeszcze nigdy nie spotkałem się z sytuacją, żeby przy prawidłowo naprawionej oponie (łatką od wewnątrz) nastąpiła nieszczelność i mam tu na uwadze nie tylko opony motocyklowe, gdzie raptem masz max 300kg nacisku i 3MPa,a także te które dźwigają po 8ton przy 10MPa


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 14:00, 08 Wrz 2015
Top Gun
A

 
Dołączył: 10 Gru 2014
Posty: 157
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wroclaw





Krzysiu...to są niestety inne opony...wszelkie fachowe pisma podają że przebita opona motocyklowa powinna być wymieniona...
Zestaw polecany przez biblo jest naprawdę praktyczny...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 16:25, 08 Wrz 2015
krzysiekjx1
Motocyklista

 
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 399
Przeczytał: 27 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: dolnośląskie/BLC





Top Gun napisał:
Krzysiu...to są niestety inne opony...wszelkie fachowe pisma podają że przebita opona motocyklowa powinna być wymieniona...
Zestaw polecany przez biblo jest naprawdę praktyczny...


idąc tym tokiem to wszelkie czynności obsługowe poza wizualną kontrolą i uzupełnieniem płynów powinny być wykonane przez ASO Laughing
także dużo rzeczy piszą Laughing
natomiast to że zaleca się...... to ja nie neguje Razz
a wg mojej oceny (być może się mylę) jaki ma cel naprawa opony bezdętkowej i potem wkładanie dętki ? jedno z dwóch jest wystarczającym rozwiązaniem a stosowanie obu jednocześnie nie stanowi wzajemnego wsparcia dla dalszej eksploatacji opony ale jak ktoś lubi......


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 16:57, 08 Wrz 2015
Suszny
Motonita

 
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1183
Przeczytał: 142 tematy

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie





W moim przypadku gdzie opona miała duże rozcięcie i nie przewidywałem szybkiej jej wymiany łatka + dętka to dodatkowe zabezpieczenie. Opona została dość mocno osłabiona w jednym punkcie blisko środka, zastosowanie samej łatki i dopompowanie mogło by z czasem spowodować wybulenie w najsłabszym miejscu. Dętką zwiększona została powierzchnia, ciśnienie nie wywiera bezpośredniego nacisku na oponę tylko przez dodatkową warstwę gumy. Tak mi to tłumaczył gość który zajmuje się gumami do motocykli. Oponę pozamykałem nakręciłem 33tyś już bez żadnych problemów.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 7:58, 09 Wrz 2015
Top Gun
A

 
Dołączył: 10 Gru 2014
Posty: 157
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wroclaw





No z tym wzmocnieniem opony przez dętkę to FACHOWIEC pojechał po bandzie...
Ja ostatnio naprawiałem oponę w Ford Transit za pomocą pompki z jakimś gównianym płynem (co za idiot to wymyślił). Producent zaleca po naprawie zgłosić się do wulkanizatora do max 90 km...Ford przejechał już 3000 km i jest ok.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Przebita opony
Forum VStromClub Strona Główna -> Usterki i awarie
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin