Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

shimmy
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marynarz
A2



Dołączył: 27 Sie 2009
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ełk

PostWysłany: Czw 13:10, 01 Paź 2009    Temat postu:

DL 1000 nie ma prawa trzepotać kierownicą przy 60 km/h, to nie superbike. Mój nie szarpnie kierownicą nawet na 0.5 mm nieważne przy jakiej prędkości.
Odważniki przy kierownicy niwelują drgania jej końcówek, a nie układu lagi-koło z potężnym momentem żyroskopowym koła. To największa bujda, jaką usłyszałem w życiu o prowadzeniu motocykla.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bibop
Maniak motocyklowy



Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 13:22, 01 Paź 2009    Temat postu:

u mnie tez nic nie "telepie" kierownica. niezaleznie od predkosci, czy jade sam, z kufrem czy kuframi i pasazerem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
geniusz
Motocyklista



Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 473
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią 20:17, 02 Paź 2009    Temat postu:

który masz rocznik???

Jeśli poniżej 2004 to masz problem ja mioałem podobne objawy napiołem sprężyny i kłopot się skończył jak jest za miękki to pływa Sad


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michalkaflowski
A1



Dołączył: 26 Paź 2008
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: GDANSK

PostWysłany: Wto 16:08, 06 Paź 2009    Temat postu:

Witam

Mam niewielkie doświadczenie na moto (wersja K8 2000 tys. kilometrów przejechane) ale nie występuje żadne zjawisko "telepania" kierownica w całym zakresie prędkości. Niezależnie czy jadę z kufrem czy bez. Choć z kuferkiem większą wrażliwość na wiatr boczny zauważyłem.

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez michalkaflowski dnia Wto 16:15, 06 Paź 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bibop
Maniak motocyklowy



Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 17:21, 06 Paź 2009    Temat postu:

mhm... odwoluje to co napisalem kilka postow wyzej Razz

dzisiaj lekkie shimmy wystapilo przy predkosci <60 km/h. sie troche przestraszylem, ale po powrocie do garazu sprawdzilem cisnienie i z przodu bylo 27psi, a z tylu 41psi (bo zapomnialem troche spuscic po ostatnim tripie). mam nadzieje, ze wbicie dobrego cisnienia zlikwiduje ten problem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szuja
DeTox nie pomoże



Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 3462
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 46 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa

PostWysłany: Wto 18:00, 06 Paź 2009    Temat postu:

podlacze sie pod temat shimmy bo nie wiem nawet czy to co dzieje sie z moim moto podczas jazdy czy ma jakas nazwe. Puscilem ostatnio kiere przy setce na zegarze i moto zachowuje prostoliniowy tor, ale jest nachylony pod katem innym niz 90 stopni do nawierzchni. Kiedys tam sprawdzalem i bylo ok, teraz jade przechylony na jedna strone. Czy to moze byc awaria ktorejs czesci, czy tez to sprawka nierownomiernego obciazenia ladunku? Moze powinienem klucze od domu przelozyc gdzies blizej srodka i 'malego' dac centralnie a nie do nogawki?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bibop
Maniak motocyklowy



Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 18:08, 06 Paź 2009    Temat postu:

ja malego daje do lewej nogawki, a klucze do prawej kieszeni Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sViety
Motocyklista



Dołączył: 02 Wrz 2012
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lodz

PostWysłany: Wto 11:18, 30 Kwi 2013
PRZENIESIONY
Nie 19:12, 05 Maj 2013    Temat postu:

Widze ze koledzy mocno sie nakrecili Smile
Widze rowniez ze koledzy maja duza wiedze wiec zadam pytanie

Sprawa dotyczy wiatru bocznego na ktory moim zdaniem dl650 jest bardzo podatny. Wiekszosc pisze ze przyczyna moze byc owiewka z duzym deflektorem, kufry, ale moim zdaniem to moze byc zawieszenie.
Ostatnio podczas przejazdzki z kolega kebes i challenger przy predkosci 140km/h , silnym wietrze bocznym i wyprzedzeniu tira moj DL wpadl w takie wibracje (telepalo mnie na boki) ze myslalem ze juz po mnie, ale odpuscilem delikatnie gaz i telepanie ustalo.

Na postoju okazalo sie ze po wymianie oleju w lagach napiecie wstepne sprezyny mam ustawione na 0 (widac bylo 6 podzialek).
Pytanie czy przy takim ustawieniu moto moze byc az tak niestabilne przy duzych predkowsciach.

Po powrocie ustawilem napiecie na 3 kreski, tyle samo ma w swoim DL-u challenger.

Co o tym myslicie ??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sladek
Motocyklista



Dołączył: 13 Mar 2012
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 12:04, 30 Kwi 2013
PRZENIESIONY
Nie 19:13, 05 Maj 2013    Temat postu:

sViety - ja myślę że :

A) DL nie jest podatny ma boczne wiatry bardziej niż cokolwiek czym jeździłem do tej pory ba jest z tym całkiem przywzoicie
B) Telepanie od bocznego wiatru jest mało prawdopodobne albo i nawet nie możliwe - podatność na wiatr boczny to jedynie "spychanie" motocykla a nie jego telepanie się.
C) Stawiam że masz coś krzywe w motocyklu albo coś źle skręcone po wymianie oleju
D) napięcie twardości nie zmieni ale już gęstszy olej tak

Jak się zachowuje Twoje moto jak puścisz kierownice ?

Tak cię telepało ? http://www.youtube.com/watch?v=GBOqXOpvD7U


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sViety
Motocyklista



Dołączył: 02 Wrz 2012
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lodz

PostWysłany: Wto 17:16, 30 Kwi 2013
PRZENIESIONY
Nie 19:14, 05 Maj 2013    Temat postu:

sladek napisał:
sViety - ja myślę że :

A) DL nie jest podatny ma boczne wiatry bardziej niż cokolwiek czym jeździłem do tej pory ba jest z tym całkiem przywzoicie
B) Telepanie od bocznego wiatru jest mało prawdopodobne albo i nawet nie możliwe - podatność na wiatr boczny to jedynie "spychanie" motocykla a nie jego telepanie się.
C) Stawiam że masz coś krzywe w motocyklu albo coś źle skręcone po wymianie oleju
D) napięcie twardości nie zmieni ale już gęstszy olej tak

Jak się zachowuje Twoje moto jak puścisz kierownice ?

Tak cię telepało ? http://www.youtube.com/watch?v=GBOqXOpvD7U


B) ja jednak stawiam na nagly podmuch wiatru, w momencie wyprzedzenia TIR-a mijalismy wiadukt, co tez moglo spowodowac mocne zawirowania powietrza
C) motocykl prosty kupiony od znanego wam forumowicza Otzi, sprawdzony przez mojego znajomego mechanika - motocykliste od zawsze, przyjechal nim z Wawy do Lodzi i nie wykryl nic niepokojacego.

Puszczam kierownice i jedzie jak po sznurku, zero wibracji.

Telepalo mnie jak na filmiku tylko moze mniej i koncowka z happy endem, ja sie utrzymalem na moto Smile

Dzien przed zdarzeniem robilem sobie testy dla roznych ustawien deflektora: jezdzilem przy bezwietrznej pogodzie tuz po zmroku, predkosci do 170km/h i nic nie telepalo...
nie wiem o co chodzi


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez sViety dnia Wto 17:19, 30 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KANGUR
Motonita



Dołączył: 12 Kwi 2013
Posty: 575
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: ŁÓDŹ

PostWysłany: Wto 19:26, 30 Kwi 2013
PRZENIESIONY
Nie 19:15, 05 Maj 2013    Temat postu:

sViety napisał:
sladek napisał:
sViety - ja myślę że :

A) DL nie jest podatny ma boczne wiatry bardziej niż cokolwiek czym jeździłem do tej pory ba jest z tym całkiem przywzoicie
B) Telepanie od bocznego wiatru jest mało prawdopodobne albo i nawet nie możliwe - podatność na wiatr boczny to jedynie "spychanie" motocykla a nie jego telepanie się.
C) Stawiam że masz coś krzywe w motocyklu albo coś źle skręcone po wymianie oleju
D) napięcie twardości nie zmieni ale już gęstszy olej tak

Jak się zachowuje Twoje moto jak puścisz kierownice ?

Tak cię telepało ? http://www.youtube.com/watch?v=GBOqXOpvD7U


B) ja jednak stawiam na nagly podmuch wiatru, w momencie wyprzedzenia TIR-a mijalismy wiadukt, co tez moglo spowodowac mocne zawirowania powietrza
C) motocykl prosty kupiony od znanego wam forumowicza Otzi, sprawdzony przez mojego znajomego mechanika - motocykliste od zawsze, przyjechal nim z Wawy do Lodzi i nie wykryl nic niepokojacego.

Puszczam kierownice i jedzie jak po sznurku, zero wibracji.

Telepalo mnie jak na filmiku tylko moze mniej i koncowka z happy endem, ja sie utrzymalem na moto Smile

Dzien przed zdarzeniem robilem sobie testy dla roznych ustawien deflektora: jezdzilem przy bezwietrznej pogodzie tuz po zmroku, predkosci do 170km/h i nic nie telepalo...
nie wiem o co chodzi


To chyba nie ten temat Question w innym poście toczy sie podobna dyskusja a może już mnie się myli Smile . Tak czy inaczej dl prowadzi się stosunkowo neutralnie i przy odpowiedniej przyczepności nie ma szans na jakies dziwne zachowania . Więc pewnie to jednak podmuch...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez KANGUR dnia Wto 19:30, 30 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sViety
Motocyklista



Dołączył: 02 Wrz 2012
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lodz

PostWysłany: Sob 22:28, 04 Maj 2013
PRZENIESIONY
Nie 19:16, 05 Maj 2013    Temat postu:

Zmienilem ustawienia, z przodu na 3 z tylu dalem max. na LOW i 5 obrotow z powrotem, przy takim ustawieniu moto o wiele bardziej stabilne przy duzych predkosciach i na nierownosciach.
Duze predkosci 140-160km/h
Duze nierownosci - duze koleiny (jak ktos zna to trasa Lodz - Uniejow, niektore odcinki)

Czy na regulacji tylnego zawieszenia tez sa jakiec podzialki, analogicznie do przedniego ???


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
leszek4x4
A2



Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Żywiec

PostWysłany: Nie 7:36, 05 Maj 2013
PRZENIESIONY
Nie 19:17, 05 Maj 2013    Temat postu:

Patrząc na ten wysuwający się "tłok" są na nim nacięte rowki jak na przednich śrubach regulacyjnych.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sViety
Motocyklista



Dołączył: 02 Wrz 2012
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lodz

PostWysłany: Nie 8:39, 05 Maj 2013
PRZENIESIONY
Nie 19:17, 05 Maj 2013    Temat postu:

OK, zaraz sprawdze czy u mnie sa (bo nic nie widzialem) i zobacze na ile ustawilem

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wiktor07
A2



Dołączył: 22 Sty 2010
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Nie 19:30, 05 Maj 2013    Temat postu:

U mnie łapał shimmy,a przyczyną było zbite łożyska główki ramy(ciężko chodziło w środkowym położeniu) Teraz po wymianie jest super,a moto jedzie równiutko i bez trzepania kierownicą.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Maximus
A2



Dołączył: 20 Lis 2012
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rypin

PostWysłany: Nie 19:56, 05 Maj 2013    Temat postu:

Widzę, że wszyscy mamy podobny problem ! zacznę od oleju jutro, tylko jaki olej wlać podajcie dokładnie nazwę i charakterystykę oleju.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
catmood
A2



Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 9:32, 06 Maj 2013    Temat postu:

Moim zdaniem wina leży w łożyskach główki ramy. Dobre łożysko ma trzymać i nic nie ma prawa wężykować. Oczywiście że krzywe koła nie pomagają, ale szukania rozwiązań zacząłbym od łożysk. Czasem wystarczy dokręcić o 1/3 obrotu i wszystko się naprawia.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sViety
Motocyklista



Dołączył: 02 Wrz 2012
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lodz

PostWysłany: Nie 14:38, 12 Maj 2013    Temat postu:

Panowie - tylko zde u mnie nie trzepie kierownica, nawet przy predkosci 80 km/h jak [puszcze kierownice to nie trzepie i moto jedzie prosto.

Tak jak opisalem przygoda przytrafila mi sie powyzej 140km/h przy wietrze bocznym.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
konra.dzik
Administrator



Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 19:28, 12 Maj 2013    Temat postu:

W moim moto występował wąż przy 120-130km/h.
Wymieniłem łożyska w główce, trzepie. Wymieniłem opony, trzepie. Kufer zdejmowałem i zakładałem, dalej trzepie. Zmieniłem olej w lagach i dalej. Wymieniłem łożyska w kołach, nic. Pomyślałem że tak ma być i jeździłem.
Aż mi Szrama powiedział ostatnio że mam walnięte łożyska na wahaczu. Wymienił i moto jedzie prosto. Ale zabawa droga. kpl łożysk nie do dostania poza ASO, tuleje wewnętrze też nie. Razem w ASO ok 720zł + robota Michała.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Nie 20:30, 12 Maj 2013    Temat postu:

Moja Afryka też "shimmowała" i też powodem było łożysko wahacza...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
catmood
A2



Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 9:11, 14 Maj 2013    Temat postu:

A tak ku pamięci: tu jest taka fajna firma która ma wszystkie możliwe łożyska świata: [link widoczny dla zalogowanych] jak tam nie ma to nawet w NASA nie będzie Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Wto 15:19, 14 Maj 2013    Temat postu:

catmood napisał:
A tak ku pamięci: tu jest taka fajna firma która ma wszystkie możliwe łożyska świata: [link widoczny dla zalogowanych] jak tam nie ma to nawet w NASA nie będzie Smile


Niestety nie wszystkie łożyska i uszczelniacze da się kupić na "wolnym rynku", a to z tego prostego powodu, że są produkowane tylko małymi seriami dla konkretnych odbiorców.
I tak np. niektóre uszczelniacze KOYO do japońskich motocykli, nie są dostępne poza ASO i nie występują w oficjalnych katalogach produktów firmy...
To jest oczywiście celowe działanie konkretnych marek, aby nie dało się kupić części zamiennych "gdziekolwiek", nie wspominając o częściach typowych tylko dla konkretnego pojazdu...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez roadrunner dnia Wto 15:21, 14 Maj 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bart4s
A1



Dołączył: 19 Sty 2013
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Nowy Tomyśl

PostWysłany: Pon 18:26, 20 Maj 2013    Temat postu:

Chciałbym się podłączyć do tematu, w moim dlu, występuje delikatne drganie ale tylko przy prędkościach około 60-75km/h powyżej i poniżej jest ok, jest to dość denerwujące ponieważ w mieście często zbliżam się w ten zakres i czuję drgania, a po puszczeniu lewej ręki z kierownicy zaczyna latać jeszcze mocniej.

Felga była prostowana w profesjonalnym warsztacie, koło wyważone opona stara (tzn. ta która była wcześniej jeżdźona na delikatnie krzywej feldze), olej w lagach zmieniony (10w), łożysko główki ramy nie wykazuje żadnych niepokojących objawów.

Czy to może być wina tej opony? Bo nie chce jej na razie zmieniać ze względu na to, że ma jeszcze wystarczająco dużo mięsa, żeby dojechać do końca sezonu


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Floydoo
Motonita



Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000

PostWysłany: Pon 18:35, 20 Maj 2013    Temat postu:

wywaz u innego fachowca, albo statycznie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
express
Administrator



Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2696
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków (VIII), Ustroń

PostWysłany: Pon 20:42, 20 Maj 2013    Temat postu:

Doświadczenie z dziś:

- rano: jazda na starej gumie, Conti Road Attack, przebieg ok 19 tys. km - shimmy przy 50-80 km/h

- po południu: nowa guma, Conti Trail Attack 2 Z, przebieg 0 km - brak drgań.

Wniosek: to może być wina gumy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Floydoo
Motonita



Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000

PostWysłany: Wto 6:58, 21 Maj 2013    Temat postu:

express napisał:



Wniosek: to może być wina gumy.


ale przy nowej gumie masz na pewno tez wywazone ponownie kolo...

Ja zalozylem nowe anakee i bylo git, ale po okolo 100km cos tam sie w oponie ulozylo i zaczela sie telepac, wiec pojechalem wywazyc, tyle ze do innego warsztatu i po ponownym wywazeniu problem zniknal juz do konca zywotnosci tej opony.

Idac tym tropem kupilem sobie wywazarke statyczna i wywazam sobie w domu sam



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nelson_20
Motocyklista



Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 475
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łowicz/Bełchów/Skierniewice

PostWysłany: Wto 9:41, 21 Maj 2013    Temat postu:

express napisał:
Doświadczenie z dziś:

- rano: jazda na starej gumie, Conti Road Attack, przebieg ok 19 tys. km - shimmy przy 50-80 km/h

- po południu: nowa guma, Conti Trail Attack 2 Z, przebieg 0 km - brak drgań.

Wniosek: to może być wina gumy.


Ja na Z-tce mam drgania od początku jej założenia, pomimo że była wyważona i sytuacja ma miejsce przy podobnych prędkościach. No i tak jeżdżę z tymi drganiami, ale może faktycznie trzeba by wyważyć jeszcze raz w innym zakładzie... Na fabrycznych gumach było idealnie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez nelson_20 dnia Wto 9:45, 21 Maj 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SoH
Motocyklista



Dołączył: 20 Lip 2011
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Lublin/Świdnik

PostWysłany: Wto 10:37, 21 Maj 2013    Temat postu:

I ja się dorzucę, dla statystyki.

Delikatne shimmy przy prędkości ok 50-60km, kiedy puszczę kiere (kiedy ją trzymam, żadnego telepania, nawet najmniejszego nie odczuwam). Opony Anakee2, już końcówka (w połowie sezonu będą zmieniane). Łożysko główki przy ostatnim przeglądzie było jeszcze ok, ale możliwe ze i w tym roku przyjdzie na nie kolej. Olej w lagach tez starawy. Ciśnienie w oponach prawidłowe (sprawdzane skrupulatnie, własnie ze względu na shimmy).


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez SoH dnia Wto 10:38, 21 Maj 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bart4s
A1



Dołączył: 19 Sty 2013
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Nowy Tomyśl

PostWysłany: Wto 20:23, 18 Cze 2013    Temat postu:

Witam, nawiązując do mojego wcześniejszgo pytania informuję, że jednak zdecydowałem się kupić oponę nową i wszelkie dzwine zachwoania ustały. Dodam tylko, że moja stara opona mimo, że miała dojśc dużo bieżnika, wyważała się itd. była stara z 2004, a był to pirelli scorpion mt 90. Teraz kupiłem nowego metzelera touranca (tego klasycznego) i jest super.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marek445
A2



Dołączył: 17 Kwi 2012
Posty: 94
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Szadek

PostWysłany: Wto 16:24, 25 Cze 2013    Temat postu:

Witam, dopadł mnie właśnie taki sam problem.
Mianowicie powyżej 140 km/h Dl 1000 zaczyna mi wężykować, gdzie wcześniej tego nie miałem.
Nie wiem czego to jest przyczyna ponieważ na starych oponach było wszystko ok, jedynie pomiędzy 50-60 km/h lekko telepało kierownicą, ale powyżej 140 do 180 km/h było wszystko ok.
Za 2 tygodnie wyjeżdżam w dalszą trasę i musiałem zmienić opony na nowe, założyłem Metzeler touranze obie nówki. Po wymianie przejechałem z jakieś 100 km i było wszystko w porządku, aż byłem w szoku jak się pięknie prowadzi. jechałem z plecaczkiem spokojnie i raz przycisnąłem do 180 km/h w celu sprawdzenia stabilności i powiem wam że jechałem jak po szynach.
Przed wyjazdem na wszelki wypadek postanowiłem skontrolować łożysko główki ramy, okazało się że jest delikatny przeskok kierownicy w pozycji wyprostowanej. Postanowiłem wymienić łożysko, po wymianie i skontrolowaniu ciśnienia w oponach (ten co wyważał napompował mi za słabo, w przodzie miałem 1,2 atmosfery a w tyle miałem 2 atm) więc dopompowałem przód i tył do 2,5 Atm.
Po złożeniu i sprawdzeniu wszystkiego kierownica kręci się lekko i bez żadnych oporów, tak samo nie ma żadnych luzów na łożysku wiec wsiadłem na motocykl i się przejechałem. Okazało się że motocykl zaczął wężykować od 140 km/h tak samo jadąc w delikatnym łuku czuć takie wężykowanie na nierównościach. Postanowiłem wymienić olej w lagach na 15W, ale to nic nie pomogło.
Możliwe że nowa opona się ułożyła po przejechaniu 100km i trzeba ją na nowo wyważyć?
Czy patrzeć coś innego?
Sprawdzałem luz na wahaczu z tyłu, luz na łożyskach w kołach ale nic nie wyczułem.
Pomóżcie koledzy bo 10 lipca wyjeżdżam do Norwegii i nie chce się męczyć i czuć dyskomfort.
Z góry wielkie dzięki.
Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Marek445 dnia Wto 16:25, 25 Cze 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Śro 0:30, 26 Cze 2013    Temat postu:

Trzeba dokręcić łożysko główki ramy! Bieżnie prawdopodobnie osiadły i albo zrobił się albo już był lekki luz...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marek445
A2



Dołączył: 17 Kwi 2012
Posty: 94
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Szadek

PostWysłany: Śro 5:32, 26 Cze 2013    Temat postu:

hmmmm. Raczej to nie jest przyczyna bo z regulacją łożyska już wojowałem. Skręcałem mocniej, później luzowałem i za każdym razem jest ten sam efekt wężykowania. Chociaż jak poluzuje że kierownica sama spadnie do ogranicznika to jest jakby lepiej powyżej 140 km/h, ale znowu wtedy zauważyłem jak w przedziale od 50-60 km/h po puszczeniu kierownicy drgania, po 60 km/h to mija i nic nie drga. Dodam że tych drgań jak się trzyma kierownice w ogóle nie czuć.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marek445
A2



Dołączył: 17 Kwi 2012
Posty: 94
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Szadek

PostWysłany: Sob 6:58, 29 Cze 2013    Temat postu:

Witam ponownie.
Jednak to była kwestia regulacji łożyska główki ramy. Teraz mi już nie wężykuje nawet do 180 km/h tylko martwi mnie, że jak puszcze kierownice to od 60 - 50 km/h telepie mi kierownice. Jak ją trzymam to nawet tego się nie czuje, jedynie widać jak puszcze kiere.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Radek.B
A1



Dołączył: 31 Sty 2016
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Jelenia Góra

PostWysłany: Czw 16:22, 04 Lut 2016    Temat postu:

Drodzy forumowicze, odświeżę temat.
Ostatnio oglądałem DL 1000 z moich okolic i niby wszystko ok. ale przy prędkości ok 60 km/h wyraźnie drgała kierownica. Jako, że chcę raczej jeździć z plecakiem, a bezpieczeństwo jest najważniejsze odpuściłem ten egzemplarz. Ale temat ssie mnie dalej. Moto miało malowany lewy boczek, reszta wyglądała po prostu super (kosz sprzęgła, silnik itp.) Czy jest to normalne w dL 1000, TTTM, czy mogło być coś na rzeczy?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rafput
Motocyklista



Dołączył: 22 Cze 2013
Posty: 369
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Radomsko / łódzkie

PostWysłany: Czw 16:42, 04 Lut 2016    Temat postu:

Radek.B napisał:
Drodzy forumowicze, odświeżę temat.
Ostatnio oglądałem DL 1000 z moich okolic i niby wszystko ok. ale przy prędkości ok 60 km/h wyraźnie drgała kierownica. Jako, że chcę raczej jeździć z plecakiem, a bezpieczeństwo jest najważniejsze odpuściłem ten egzemplarz. Ale temat ssie mnie dalej. Moto miało malowany lewy boczek, reszta wyglądała po prostu super (kosz sprzęgła, silnik itp.) Czy jest to normalne w dL 1000, TTTM, czy mogło być coś na rzeczy?


A zwróciłeś uwagę na opony? Jakie miał założone, jaka data produkcji, stan?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez rafput dnia Czw 16:42, 04 Lut 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Suszny
Maniak motocyklowy



Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie

PostWysłany: Czw 16:45, 04 Lut 2016    Temat postu:

Z tego co widziałem telepanie kierownicą w zakresie 60-80km/h powtarza się na forum. Również i u mnie ( 650 K5, 106tyś km ) taki problem się pojawił.
Rozpędzam się do 100 i puszczam kierownicę, prędkość spada:
-90 - nic
-80 - zaczyna delikatnie telepać
-70 - telepanie nasila się
-60 - trzeba łapać kierownice inaczej bleba
Jeśli uspokoje kierownicę przy 60 i puszczę ponownie, później spokój.

Co sprawdziłem:
-prostowanie felgi zakładzie który się tym zajmuje.
-zmieniłem opone z przodu
-zamieniłem się kołami z innym V-stromem w którym problem nie występował
-wymieniłem olej w lagach
-zmieniałem ustawienia zawieszenia z przodu
-dokręcałem łożysko główki ramy - było dobrze przez krótki czas, problem wracał.

-łożyska w kołach wymieniałem rok temu więc tutaj nie szukałem problemu. Jednak jeśli ktoś ich nie wymieniał a telepie kierownicą warto sprawdzić również w jakim stanie są łożyska.

Na końcu wymieniłem łożysko główki ramy i już motocykl jedzie prosto.


Ps. Miałem taki przypadek również, że po założeniu używanej opony Conti Road Attack kierownicą rzucało jeszcze bardziej ! Opona nie wyglądała na wyząbkowaną.


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez Suszny dnia Czw 16:48, 04 Lut 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Radek.B
A1



Dołączył: 31 Sty 2016
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Jelenia Góra

PostWysłany: Czw 17:04, 04 Lut 2016    Temat postu:

Opona przód prawie nowa, ciężarki świeże, tył połowa zużycia. Obie metzeler tourance. Inne spostrzeżenia: lewy ciężarek kierownicy luźny - dokręciłem, felgi, gripy, podnóżki, siedzisko jak nowe, tarcze bez rantów, kosz raczej regenerowany - nie grał i była inna uszczelka. Malowanie boczka wskazywało na parkingówkę, reszta nie uszkodzona, ale może ucierpiały kufry bo jest stelaż. Aha i co najważniejsze przebieg 24 kkm 2003 r. ???

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Suszny
Maniak motocyklowy



Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie

PostWysłany: Czw 19:32, 04 Lut 2016    Temat postu:

Może lepiej w tym temacie ( http://www.vstromclub.fora.pl/motocykl-z-ogloszenia-prosby-o-ocene,65/ ) napisz jeśli chcesz uzyskać zdanie innych forumowiczów na temat motocykla. Wstaw zdjęcia daj link do ogłoszenia...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Radek.B
A1



Dołączył: 31 Sty 2016
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Jelenia Góra

PostWysłany: Czw 21:10, 04 Lut 2016    Temat postu:

Swoje zdanie już mam, jestem tylko ciekawy, czy takie jego zachowanie jest normalne w tym modelu i akceptowalne.
Pytam się Was szczerze, bo moi serdeczni znajomi twierdzą, w v-strom to chleb powszedni. Czy tak jest naprawdę?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Radek.B dnia Czw 21:22, 04 Lut 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Suszny
Maniak motocyklowy



Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie

PostWysłany: Czw 22:18, 04 Lut 2016    Temat postu:

Telepanie kierownicą nie powinno występować i nie jest to normalne w żadnym motocyklu (na pewno nie przy takiej prędkości).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Radek.B
A1



Dołączył: 31 Sty 2016
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Jelenia Góra

PostWysłany: Czw 23:43, 04 Lut 2016    Temat postu:

Suszny, jeszcze raz dziękuję. Wiem, że dobrze trafiłem rejestrując się na tym forum. Szacunek.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin