VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie -> Czerwona kontrolka i F1
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Czerwona kontrolka i F1
PostWysłany: Śro 16:52, 22 Lip 2015
Boren
Motocyklista

 
Dołączył: 03 Lip 2014
Posty: 420
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: warszawa





Witam,
dzisiaj sobie wracałem do domu i trakcie spokojnej jazdy ok 80km/h na 6 biegu zapaliła sie czerwona kontrolka i zamiennie wyświetlało mi F1 i zegar.
Instrukcja pisze, że to awaria układu wtryskowego.
Nigdy nic takiego wcześniej nie miałem. Silnik pracował normalnie nie szarpał.
Po zgaszeniu silnika i zapaleniu ponownie lampka zgasła i komunikatu nie ma.
Dziwnie mi to wygląda. Ktoś miał cos podobnego?
Moto to k5 70 tys przebiegu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 17:30, 22 Lip 2015
Kojot85
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 2276
Przeczytał: 68 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz





Wejdź w tryb serwisowy, odczytaj z pamięci kod błędu i będzie wiadomo.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 19:27, 22 Lip 2015
Boren
Motocyklista

 
Dołączył: 03 Lip 2014
Posty: 420
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: warszawa





szukam i ślepy chyba jestem. Jak w ten tryb wejść. Wiem ze trzeba zewrzec piny w kostce ale której i jakie piny. Znalazłem jakąś zaslepioną zółtą. ale to chyba nie to.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Dealer Mode
PostWysłany: Śro 22:11, 22 Lip 2015
griba
A

 
Dołączył: 27 Mar 2015
Posty: 113
Przeczytał: 46 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdynia





Może to będzie pomocne - https://www.youtube.com/watch?v=OPZYd6CCxYI.

Nie wiem tylko czy we wszystkich rocznikach kostki były w tym samym miejscu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 22:19, 22 Lip 2015
Boren
Motocyklista

 
Dołączył: 03 Lip 2014
Posty: 420
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: warszawa





Dzięki. Widzę tę kostkę. Tylko muszę ją wydłubać bo mam tam kabli nasadzonych ze hej!

Odczytałem kod. C00. Czyli nadal nic nie wiem


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Boren dnia Śro 22:38, 22 Lip 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
ECU bez pamięci
PostWysłany: Czw 12:06, 23 Lip 2015
griba
A

 
Dołączył: 27 Mar 2015
Posty: 113
Przeczytał: 46 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdynia





Boren napisał:
Odczytałem kod. C00. Czyli nadal nic nie wiem

Wygląda na to, że ECU nie zapamiętuje błędów - przynajmniej niektórych. Od niedawna śledzę forum, ale już kiedyś ktoś doszedł do takiej konkluzji. Jeżeli usterka ustąpiła, komputer może jej nie mieć w pamięci. Neutral


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 14:02, 23 Lip 2015
Boren
Motocyklista

 
Dołączył: 03 Lip 2014
Posty: 420
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: warszawa





no właśnie. A żeby założyć zworkę trzeba podnieść kanapę, a do tego potrzebny jest kluczyk.
Dobra, dzisiaj dużo jeździłem i sprawa się nie powtórzyła. Może jakieś chwilowe zawirowanie?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 18:48, 24 Lip 2015
stasiek
Motonita

 
Dołączył: 11 Lut 2015
Posty: 785
Przeczytał: 101 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Legionowo





mi sie dziś zapaliła ta kontrolka przy rozładowaniu aku przez tlefon
Przy próbie kolejnego odpalenia świeciła sie cały czas - chwile postał w kącie (ja zreszta tez za głupote) i przy kolejnym przekreceniu kluczyka było już wszystko ok - może coś z ładowaniem masz nie tak?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 21:06, 11 Sie 2015
dch
A1

 
Dołączył: 10 Lip 2015
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Mielec





A może zbyt niska prędkość jak na szósty bieg, przydusiłeś go i włączył się błąd wtrysku. Ja używam 6-tki powyżej 130 km/h i mam wtedy ok 4,5 tyś. obrotów, a nie powinno się schodzić poniżej 3 tyś. obrotów


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 16:20, 12 Sie 2015
Suszny
Motonita

 
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1172
Przeczytał: 183 tematy

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie





dch napisał:
Ja używam 6-tki powyżej 130 km/h i mam wtedy ok 4,5 tyś. obrotów


Mówisz o 650 czy 1000? Jakie przełożenia? Przy oryginalnych przełożeniach w 650tce 130km\h to ok 6tyś obrotów. A 80km\h to ok 4tyś obr.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 19:29, 12 Sie 2015
Top Gun
A

 
Dołączył: 10 Gru 2014
Posty: 157
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wroclaw





dch napisał:
A może zbyt niska prędkość jak na szósty bieg, przydusiłeś go i włączył się błąd wtrysku. Ja używam 6-tki powyżej 130 km/h i mam wtedy ok 4,5 tyś. obrotów, a nie powinno się schodzić poniżej 3 tyś. obrotów


No to kolega bardzo rzadko używa 6 biegu...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 19:44, 14 Sie 2015
dch
A1

 
Dołączył: 10 Lip 2015
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Mielec





Mam na myśli 1000. Nadbieg używam na autostradach i drogach szybkiego ruchu. Do jazdy po mieście w zupełności wystarcza pięć biegów. A czy rzadko używam ? To zależy od tego kto gdzie i ile jeżdzi.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 17:51, 16 Sie 2015
Suszny
Motonita

 
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1172
Przeczytał: 183 tematy

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie





dch napisał:
Mam na myśli 1000.

Więc nie trafiłeś w temat, bo chodzi o 650.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 21:29, 16 Sie 2015
Vorenus
Motonita

 
Dołączył: 12 Lis 2014
Posty: 927
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Piaseczno





Niestety tylko żywe organizmy mają zdolność samoleczenia. Jeżeli coś zaczyna się sypać w urządzeniu mechanicznym to raczej samo się nie naprawi. Jeżeli serwisujesz moto, to zwróć mechanikowi na to uwagę. Może powie coś więcej. Innymi słowy nie lekceważył bym tego błędu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 10:44, 17 Sie 2015
Boren
Motocyklista

 
Dołączył: 03 Lip 2014
Posty: 420
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: warszawa





Prawda. Ale może faktycznie coś na łączeniu się obruszyło. U mnie na razie błąd się nie powtórzył.
Miewałem tak w aucie. Czek się zapalał, potem gasł i problem nie wracał więcej.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 18:32, 24 Sie 2015
denver
A

 
Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: RZESZÓW





A jak zachowywało się moto podczas wystąpienia tego błędu ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 21:52, 24 Sie 2015
Boren
Motocyklista

 
Dołączył: 03 Lip 2014
Posty: 420
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: warszawa





Zachowywało się tak samo jak bez wyświetlanego błędu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 19:36, 25 Sie 2015
geniusz
Motocyklista

 
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 281
Przeczytał: 45 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań





Ja miałem podobną sytuacje.
W momencie odpalania zapaliło mi się FI oraz lampka od oleju.
Wyłączyłem stacyjke i włączyłem ponownie i wszysatko było OK.
Ja mam 1000-ca
Prewencyjnie po powrocie z wakacji rozpiołem wszystkie wtyczki i wyczyściłem Contact Spray. I od roku cisza nic się nie powtarza.
Pewnie masz to samo co ja brak kontaktu na stykach.
Zimą przesmaruj wtyczki bo to robota na pół dnia i zapomnij o temacie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 9:15, 28 Sie 2015
Luk
A1

 
Dołączył: 12 Cze 2014
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Dobrodzień / Opole





Witojcie,

Ja mam od pewnego czasu chyba podobną sytuację w 650'tce K5. Jadąc na 6 biegu przy około 5,5 -6 tys. obrotów czasami (podkreślam, że nie zawsze) zapala mi się błąd. Sprawdziłem i jest to błąd C23 czyli Tip Over Sensor. Czujnik, który wyłącza zapłon kiedy motocykl się przewróci. Wyłączając motocykl i włączając błędu nie ma, dopiero po jakimś czasie jazdy znowu się włączy czasami. Sprawdzałem ten czujnik (jest pod kanapą) i wszystko jest OK. Napięcie dobre, opór dobry, czujnik działa bo obracając go motocykl się wyłącza. Jak zapala się błąd to kompletnie nic z motocyklem się nie dzieje. Pracuje dokładnie tak samo jak bez błędu. Czy ktoś może miał kiedyś taką sytuację? Trochę zaczyna mnie to irytować, bo przy jeździe wieczorem ta czerwona dioda ładnie wali po oczach Smile
Jakby ktoś miał jakąś poradę dla mnie to pisać. Nie wiem po prostu z jakiej paki świeci się błąd czujnika, który chodzi jak należy.

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 10:53, 29 Sie 2015
express
Administrator

 
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2172
Przeczytał: 82 tematy

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków, VIII





Luk napisał:
Witojcie,
Trochę zaczyna mnie to irytować, bo przy jeździe wieczorem ta czerwona dioda ładnie wali po oczach Smile
Jakby ktoś miał jakąś poradę dla mnie to pisać.


Zakleić diodę czarna taśmą. Pomaga na walenie po oczach.
Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 0:21, 30 Sie 2015
miszalak
A2

 
Dołączył: 17 Lut 2012
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Mam podobną sytuację. Zapala się błąd FI i czerwona kontrolka. Ale u mnie występuje to podczas gwałtownego odkręcenia manetki gazu i przy większym obciążeniu ( 2 osoby na motorze ) Kiedy jadę sam pojawia się to rzadziej. Najpierw pojawiało się to sporadycznie, teraz za każdym razem, jak odkręcę gaz dość gwałtownie. Przy delikatnym dodawaniu gazu błąd nie wyskakuje. Pojawia się to na 2,3,4,5 czy 6 biegu. Kostki posprawdzane, wyczyszczone, bez rezultatu. Kod błędu sczytany, numeru już nie pamiętam, ale zaczyna się od układu wtryskowego, poprzez łączenia na kostkach kończąc na sondzie lambda. Mój moto to DL 1000 K7
Jakieś sugestie, a może ktoś z Was miał podobną sytuację?
Pozdrawiam. Marek


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 14:46, 30 Sie 2015
geniusz
Motocyklista

 
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 281
Przeczytał: 45 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań





Skoro u Ciebie "miszalak" kod błędu się wyświetlił to masz łatwiej bo odczytasz jaki element generuje błąd.
Ja miałem tak, że raz się zapaliła lampka od oleju i migał napis FI i potem zniknął i więcej się nie pokazał a jak zwarłem wtyczke diagnostyczna to nie miałem żadnego błędu.
Ro minął od temtej sytuacji i problem się nie nawrócił u mnie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 16:54, 30 Sie 2015
gruda
A1

 
Dołączył: 19 Cze 2015
Posty: 34
Przeczytał: 31 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław





Podpinam się.!!! mam dokładnie ten sam błąd.
jestem na etapie diagnowzowania.

I uwaga dla tych, którym wyświetla się kod c23 (żeby dostać się do kostki "dealer mode") trzeba wyjąć.... czujnik TOS, więc jak po dogrzebaniu się do kostki odciągniecie na bok czarny dyngs i nie będzie on w pozycji gór, to wyświetli się kod 23. Po jego położeniu w pion, błąd znika, a pojawia się C00 czyli no error.





Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez gruda dnia Nie 17:16, 30 Sie 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 19:11, 04 Lut 2016
Boren
Motocyklista

 
Dołączył: 03 Lip 2014
Posty: 420
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: warszawa





Odgrzeje temat. Problem kontrolki w ciągu ostatniego roku pojawił się 2 razy. Zawsze zapala się przy spokojnej dłuższej jeździe na 6 biegu, tak ok 80-90 km/h. Zwarcie pinow w gnieździe pokazuje C00, czyli brak błędów. Mam zamiar założyć zworka na stałe tak żeby odczytywać błędy bieżąco skoro komp ich nie przechowuje. I tu mam pytanie, czy można tak spokojnie jeździć w trybie odczytu serwisowego błędów? I druga sprawa. W trybie serwisowym pokazuje mi -C00. Jak dodaje gazu to miejsce wyświetlania tego "minusa" przed litera C zmienia się ze środka literki na górną jej część. Ktoś może wie o co chodzi.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Boren dnia Czw 19:12, 04 Lut 2016, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 20:37, 04 Lut 2016
Suszny
Motonita

 
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1172
Przeczytał: 183 tematy

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie





Kreseczka przy C która skacze odnosi się do TPSu - http://www.vstromclub.fora.pl/warsztat,54/ustawienie-tps,14056.html


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 21:07, 04 Lut 2016
Boren
Motocyklista

 
Dołączył: 03 Lip 2014
Posty: 420
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: warszawa





ok dzieki☺ człowiek uczy się całe życie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Czerwona kontrolka i F1
Forum VStromClub Strona Główna -> Usterki i awarie
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin