VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie -> shimmy Idź do strony 1, 2  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
shimmy
PostWysłany: Pon 10:32, 21 Lip 2008
hubert
Gość

 





Witam wszystkich!! Jestem szczęsliwym posiadaczem dl1000 od całego tygodnia. Podczas zakupu mechanik który oglądał sprzęt sprawdzał wszystko bardzo dokładnie, nie był bity, łożysko w główce ramy ok, nie ma luzów. Wszystko pięknie ale po przejechaniu ponad tysiąca km, niepokoi mnie dość niestabilne prowadzenie zwłaszcza przy prędkościach powyżej 140-160km/h. Dalej, podczas wytrącania prędkości od około 60km/h do około 40km/h motocykl wpada w lekkie shimmy i zaczyna trzepotać kierownicą na tyle mocno że uniemożliwia jazdę bez trzymania kiery. Opony są nowe, wszystko gra. Powiedzcie proszę czy to może być wina sprężyn, oleju w lagach - czy moze moto było jednak bite!!
Podpowiedzcie proszę. Poza tym to rewelacyjny motocykl!!! :lol: Dzięki i podrawiam
PostWysłany: Pon 10:43, 21 Lip 2008
krzychuu_ktm
A1

 
Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





- może nie bite moto ale po jakiejś przewrotce może krzywa kierownica, nierówno ułożone są odważniki i "biją".

- Skoro nowe opony to może koło nie było wyważane ?

- ewentualnie coś z teleskopami, ale jeśli nie ma wycieku to nie powinno być różnej ilości oleju, itp.. no chyba, że ktoś już tam zaglądał !


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 11:20, 21 Lip 2008
Buber dl 1000
Motonita

 
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 526
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2





witam imiennika i stwierdzam, że do wymiany oleju na twardszy (15-stkę) takie zachowanie niało miejsce bardzo często. potem sytuacja sie poprawiła chociaż tangbag i kufry nie poprawiają sytuacji. kierownica i odważniki mają duże znaczenie - tj. moto nie musiało być rozwaloe ale wystarczy parkingówka aby motek stracił wyważenie. znam to niemiłe uczucie i jak już pisałem poprawa nastąpiła po wlaniu nowego oleju (zdjęciu tankbaga), chociaż nie zauważyłem aby przy wysokich prędkościach kierownica latała, może dlatego że ją zawsze trzymam. małej shimki dostaje jak się pałuje na maksa ale to wynika pewnie z tego jak się zachowujesz na moto i jak zmieniasz biegi. dodatkowo w zalezności od szyby dl-ka jest bardziej lub mniej stabilna. ja mam deflektor i na wysunięciu na maxa to faktycznie jest niestabilny (gdy wieje boczny wiaterek) ale po jego złozeniu wszytko wraca do normy - podkreślam, że mówimy o jeżdzie bez tankbaga, który po wyładowaniu dosyć mocno wpływa na trakcję. tak jak Ty szukałem przyczyn i doszedłem do wniosku, że "wyprostowanie" wszystkiego o czym mówimy poprawia w znaczny sposób trakcję ale nie załatwia sprawy do końca taki motek - to moje wrażenia.
poz


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Buber dl 1000 dnia Pon 11:24, 21 Lip 2008, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 13:55, 21 Lip 2008
krzychuu_ktm
A1

 
Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





przy 200-220 mój też wpada w małe schimmy ale to raczej zależne od drogi, nawierzchni i wiatru.
Przy 40-60 jak puszczę kierę lekko trzęsie, ale nie zawsze, sam nie wiem co to.. opona nowa, koło wyważone, chyba że to właśnie lekko krzywa kierownica i odważniki "biją"


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 19:04, 21 Lip 2008
TomekW
A

 
Dołączył: 20 Sie 2007
Posty: 106
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/2
Skąd: Wawa





krzychuu_ktm napisał:

Przy 40-60 jak puszczę kierę lekko trzęsie, ale nie zawsze, sam nie wiem co to.. opona nowa, koło wyważone, chyba że to właśnie lekko krzywa kierownica i odważniki "biją"



też tak mam , a moto w miare nowe jeszcze ( mam go od nowości ) , trzeba kierę trzymać Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 19:23, 21 Lip 2008
marcin2
A

 
Dołączył: 14 Cze 2008
Posty: 171
Przeczytał: 9 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa Tarchomin





A ja tak nie mam, po puszczeniu kierownicy idzie jak po sznurku i nic nie trzęsie. W poprzednim moto miałem takie przygody jak ww. opisane, a winna była opona. Bieżnik „wyglądał ok” , ale opona miała swoje lata (tylko, albo aż 3) i nadawała się do wymiany.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 20:33, 21 Lip 2008
vpawel
Motonita

 
Dołączył: 31 Maj 2006
Posty: 674
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa Pruszków





Masz nie wyważoną przednią oponę.Po wyważeniu przedniego koła problem zniknie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 9:18, 22 Lip 2008
hub
A1

 
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Dzieki koledzy, zaczne od wywazenia koła i zobaczymy co dalej. Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 12:03, 22 Lip 2008
ladzior
A

 
Dołączył: 18 Paź 2007
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





Ja bym jeszcze sprawdził czy powietrze jest równomiernie rozłożone w oponie. Czasami gromadzi się na dole i ciężko wyważyć koło.

Very Happy
nie mogłem się powtrzymać

pozdr,
ladzior


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 9:19, 24 Lip 2008
Bratek DL1000
Motocyklista

 
Dołączył: 10 Lis 2007
Posty: 245
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rancho k/Wawy





ladzior, dobre, dobre.....

i pojawia się pytanie, czy powietrze w oponach zmieniłeś na letnie?? bo jak masz zimowe to nie pojeździsz....


a tak na poważnie, u mnie też taka nerwowość występowała, i co zrobiłem?? zajrzałem do tematu naszego forum pt: miętkie felgi w DLu Smile
okazało się, jak wyjżałem w czasie jazdy przed motocykl, że przedniemu kołu do ideału "trochę" brakuje, oddałem felgę do prostowana i problem zniknął Smile
a shimmy, no cóż, jak odkręcam na 1-ce czy 2-ce to motocykl chce dęba stanąć, to i nie ma się czemu dziwić że i shimmy się pojawiają Smile


pzdr 4 all


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 9:46, 24 Lip 2008
hub
A1

 
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Koło wyważone, moto jest proste jak w mordę strzelił, kierownica prosta - pozostaje tylko wymienić sprężyny na progresywne no i olej 15-tkę. Ten typ tak ma!! Pozdrawiam!!!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 9:33, 25 Lip 2008
Buber dl 1000
Motonita

 
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 526
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2





vpawel napisał:
Masz nie wyważoną przednią oponę.Po wyważeniu przedniego koła problem zniknie.

nie do końca


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 9:27, 30 Lip 2008
hub
A1

 
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





hub napisał:
Koło wyważone, moto jest proste jak w mordę strzelił, kierownica prosta - pozostaje tylko wymienić sprężyny na progresywne no i olej 15-tkę. Ten typ tak ma!! Pozdrawiam!!!


Wymieniłem olej w lagach na 15-tkę i muszę powiedzieć że jest o niebo lepiej, ale kierą przy 60 km/h trzepocze nadal. No cóż, nie mogę zchodzić poniżej 60 - jak w speed!!!!!!! hehe


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 15:51, 30 Lip 2008
Buber dl 1000
Motonita

 
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 526
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2





ja też do takiego wniosku doszedłem i poniżej tej warości nie schodzę Smile,
po wymianie na 15stkę dużolepiej nie?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 23:14, 30 Lip 2008
Bratek DL1000
Motocyklista

 
Dołączył: 10 Lis 2007
Posty: 245
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rancho k/Wawy





no byłem w łekend na mazurkach i jakość dolegliwości opisanych powyżej niezauważyłem. Maszynka się spisała piknie, widać że ma moc i można ją pogonić a i oponkę tylną sobie podomykałem na winkielkach mazurskich Wink

życze wszystkim takich pozytywnych doznań Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Bratek DL1000 dnia Śro 23:15, 30 Lip 2008, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 8:55, 31 Lip 2008
hub
A1

 
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Buber dl 1000 napisał:
ja też do takiego wniosku doszedłem i poniżej tej warości nie schodzę Smile,
po wymianie na 15stkę dużolepiej nie?


Myślałem nawet o twardszym, ale 15 jest ok. Czemu oni leją w oryginale taki olej to nie mam pojęcia? chyba żeby sobie podłubać na dzień dobry. pzdr.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 10:43, 31 Lip 2008
Buber dl 1000
Motonita

 
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 526
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2





hgw, może masz rację a może kwestja cey wyjściowej za moto. twardszy chyba byłby już nie ok. na 15-tce ani za miękki ani za twardy. mało roboty a jaka róznica szkoda, żę suzuki o tym nie myśli od początku


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 20:45, 07 Sie 2009
Gość

 





Na motocyklu jeździło się super, dopóty dopóki, nie zamontowałem kufra, owiewki z deflektorem i wtedy doświadczyłem tego co w temacie czyli „shimmy”. Zawieszenie przy oleju 15-tce rzeczywiście sprawuje się lepiej, ale po dodaniu w/w akcesorii 140km/h i lepiej dać sobie spokój, a może to i dobrze przecież jest to motocykl turystyczny, a nie ścigacz.


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Pią 22:04, 07 Sie 2009, w całości zmieniany 3 razy
PostWysłany: Pią 22:27, 07 Sie 2009
kalina
Motonita

 
Dołączył: 28 Lip 2008
Posty: 617
Przeczytał: 97 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Malbork





Bez kufra u mnie linia jak w morde super trzyma, jak mam kufer ledwo co szpargały wrzucone koło 60 lekko bije, a jak byłem załadowany w top case, i tankbag na maksa to nie ma mowy o puszczeniu kiery przy w/w prędkości przód lata jak wariat. Fakt że mam opony na wykończeniu ale tak mam od początku. Zmienia się rozłożenie ciężaru moto i opory O2 Smile

Przy 120 i wyżej nie ma kłopotu - widać siłyfizyki działają bardziej Razz


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kalina dnia Pią 22:28, 07 Sie 2009, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 10:05, 17 Sie 2009
dawidoff
A2

 
Dołączył: 03 Lis 2008
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Grodzisk Wielkopolski





Ja doświadczyłem tegoż zjawiska w miniony weekend, podczas wyprawy do sz. młyna.
Zapakowany w tankbag, kufry boczne i wałek torbe na bagażnik - efekt taki, że przy 60km/h i przy 160km/h ostro targało miejscami.
Zauważyłem że kierunek wiatru jest bardzo istotny i o ile przy wyższych wartościach ma to swoje uzasadnienie to przy 60 ...raczej nie powinno mieć takiego znaczenia...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 13:46, 05 Wrz 2009
V-Told
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa - Piaseczno





To i ja w takim razie dodam, że u mnie przy 160 też występuje wężykowanie. Pewnie to w takim razie normalne w V-Stromach.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 20:24, 08 Wrz 2009
driv
A2

 
Dołączył: 24 Sie 2008
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Podkarpacie





witam,
jak wiecie zapewne Koledzy Klubowicze doświadczenie motocyklowe mam bardzo niewielkie, ale... sam się już zdążyłem przekonać, że kufer nie "polepsza" prowadzenia motocykla jadąc w pojedynkę. Niewątpliwie sposobem na poradzenie sobie z tym problemem jest zabranie Plecaczka ze sobą - problem znika, jazda przyjemna - same plusy:)
A tak przy okazji o co chodzi z tym olejem 15 i co on zmienia i jaki jest w oryginalnie?
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez driv dnia Wto 20:26, 08 Wrz 2009, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 21:51, 08 Wrz 2009
kalina
Motonita

 
Dołączył: 28 Lip 2008
Posty: 617
Przeczytał: 97 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Malbork





Kufer jak pisałem daje znać o sobie. Dziś wymieniłem opony fabryczne na Anakie 2 i po 100 km puściłem kiere od 140 do 40 km. Shimy brak Smile Poprzednio jak pisałem wcześniej. Poprawa mega zauważalna.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 12:23, 01 Paź 2009
gogo
A2

 
Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań





Kurcze, jak tak Was czytam to chyba też będę musiał coś z tym zrobić, a przede wszystkim wyważyć przednie kółko.
Mam nadzieje że to pomoże, bo też odczuwam te dziwne shimmy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 12:59, 01 Paź 2009
Biały
Motonita

 
Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 1033
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wa-wa





gogo napisał:
Mam nadzieje że to pomoże, bo też odczuwam te dziwne shimmy.

Ustaw zawieszenie z tyłu na max. twarde i zobacz czy jest różnica- u mnie w poprzednim moto, które było bardzo miekkie dostawałem takiego shimmy, że czasami nie mogłem utrzymac kiery zwłaszcza w górach na serpentynach na małej predkości z pełnym załadunkiem- w DL-u tego nie ma wcale.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 14:10, 01 Paź 2009
Marynarz
A2

 
Dołączył: 27 Sie 2009
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ełk





DL 1000 nie ma prawa trzepotać kierownicą przy 60 km/h, to nie superbike. Mój nie szarpnie kierownicą nawet na 0.5 mm nieważne przy jakiej prędkości.
Odważniki przy kierownicy niwelują drgania jej końcówek, a nie układu lagi-koło z potężnym momentem żyroskopowym koła. To największa bujda, jaką usłyszałem w życiu o prowadzeniu motocykla.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 14:22, 01 Paź 2009
bibop
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





u mnie tez nic nie "telepie" kierownica. niezaleznie od predkosci, czy jade sam, z kufrem czy kuframi i pasazerem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 21:17, 02 Paź 2009
geniusz
Motocyklista

 
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 281
Przeczytał: 43 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań





który masz rocznik???

Jeśli poniżej 2004 to masz problem ja mioałem podobne objawy napiołem sprężyny i kłopot się skończył jak jest za miękki to pływa Sad


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 17:08, 06 Paź 2009
michalkaflowski
A1

 
Dołączył: 26 Paź 2008
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: GDANSK





Witam

Mam niewielkie doświadczenie na moto (wersja K8 2000 tys. kilometrów przejechane) ale nie występuje żadne zjawisko "telepania" kierownica w całym zakresie prędkości. Niezależnie czy jadę z kufrem czy bez. Choć z kuferkiem większą wrażliwość na wiatr boczny zauważyłem.

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez michalkaflowski dnia Wto 17:15, 06 Paź 2009, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 18:21, 06 Paź 2009
bibop
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





mhm... odwoluje to co napisalem kilka postow wyzej Razz

dzisiaj lekkie shimmy wystapilo przy predkosci <60 km/h. sie troche przestraszylem, ale po powrocie do garazu sprawdzilem cisnienie i z przodu bylo 27psi, a z tylu 41psi (bo zapomnialem troche spuscic po ostatnim tripie). mam nadzieje, ze wbicie dobrego cisnienia zlikwiduje ten problem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 19:00, 06 Paź 2009
Szuja
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3135
Przeczytał: 121 tematów

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa





podlacze sie pod temat shimmy bo nie wiem nawet czy to co dzieje sie z moim moto podczas jazdy czy ma jakas nazwe. Puscilem ostatnio kiere przy setce na zegarze i moto zachowuje prostoliniowy tor, ale jest nachylony pod katem innym niz 90 stopni do nawierzchni. Kiedys tam sprawdzalem i bylo ok, teraz jade przechylony na jedna strone. Czy to moze byc awaria ktorejs czesci, czy tez to sprawka nierownomiernego obciazenia ladunku? Moze powinienem klucze od domu przelozyc gdzies blizej srodka i 'malego' dac centralnie a nie do nogawki?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 19:08, 06 Paź 2009
bibop
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





ja malego daje do lewej nogawki, a klucze do prawej kieszeni Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 12:18, 30 Kwi 2013
PRZENIESIONY
Nie 20:12, 05 Maj 2013
sViety
Motocyklista

 
Dołączył: 02 Wrz 2012
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lodz





Widze ze koledzy mocno sie nakrecili Smile
Widze rowniez ze koledzy maja duza wiedze wiec zadam pytanie

Sprawa dotyczy wiatru bocznego na ktory moim zdaniem dl650 jest bardzo podatny. Wiekszosc pisze ze przyczyna moze byc owiewka z duzym deflektorem, kufry, ale moim zdaniem to moze byc zawieszenie.
Ostatnio podczas przejazdzki z kolega kebes i challenger przy predkosci 140km/h , silnym wietrze bocznym i wyprzedzeniu tira moj DL wpadl w takie wibracje (telepalo mnie na boki) ze myslalem ze juz po mnie, ale odpuscilem delikatnie gaz i telepanie ustalo.

Na postoju okazalo sie ze po wymianie oleju w lagach napiecie wstepne sprezyny mam ustawione na 0 (widac bylo 6 podzialek).
Pytanie czy przy takim ustawieniu moto moze byc az tak niestabilne przy duzych predkowsciach.

Po powrocie ustawilem napiecie na 3 kreski, tyle samo ma w swoim DL-u challenger.

Co o tym myslicie ??


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 13:04, 30 Kwi 2013
PRZENIESIONY
Nie 20:13, 05 Maj 2013
sladek
Motocyklista

 
Dołączył: 13 Mar 2012
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





sViety - ja myślę że :

A) DL nie jest podatny ma boczne wiatry bardziej niż cokolwiek czym jeździłem do tej pory ba jest z tym całkiem przywzoicie
B) Telepanie od bocznego wiatru jest mało prawdopodobne albo i nawet nie możliwe - podatność na wiatr boczny to jedynie "spychanie" motocykla a nie jego telepanie się.
C) Stawiam że masz coś krzywe w motocyklu albo coś źle skręcone po wymianie oleju
D) napięcie twardości nie zmieni ale już gęstszy olej tak

Jak się zachowuje Twoje moto jak puścisz kierownice ?

Tak cię telepało ? http://www.youtube.com/watch?v=GBOqXOpvD7U


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 18:16, 30 Kwi 2013
PRZENIESIONY
Nie 20:14, 05 Maj 2013
sViety
Motocyklista

 
Dołączył: 02 Wrz 2012
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lodz





sladek napisał:
sViety - ja myślę że :

A) DL nie jest podatny ma boczne wiatry bardziej niż cokolwiek czym jeździłem do tej pory ba jest z tym całkiem przywzoicie
B) Telepanie od bocznego wiatru jest mało prawdopodobne albo i nawet nie możliwe - podatność na wiatr boczny to jedynie "spychanie" motocykla a nie jego telepanie się.
C) Stawiam że masz coś krzywe w motocyklu albo coś źle skręcone po wymianie oleju
D) napięcie twardości nie zmieni ale już gęstszy olej tak

Jak się zachowuje Twoje moto jak puścisz kierownice ?

Tak cię telepało ? http://www.youtube.com/watch?v=GBOqXOpvD7U


B) ja jednak stawiam na nagly podmuch wiatru, w momencie wyprzedzenia TIR-a mijalismy wiadukt, co tez moglo spowodowac mocne zawirowania powietrza
C) motocykl prosty kupiony od znanego wam forumowicza Otzi, sprawdzony przez mojego znajomego mechanika - motocykliste od zawsze, przyjechal nim z Wawy do Lodzi i nie wykryl nic niepokojacego.

Puszczam kierownice i jedzie jak po sznurku, zero wibracji.

Telepalo mnie jak na filmiku tylko moze mniej i koncowka z happy endem, ja sie utrzymalem na moto Smile

Dzien przed zdarzeniem robilem sobie testy dla roznych ustawien deflektora: jezdzilem przy bezwietrznej pogodzie tuz po zmroku, predkosci do 170km/h i nic nie telepalo...
nie wiem o co chodzi


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez sViety dnia Wto 18:19, 30 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 20:26, 30 Kwi 2013
PRZENIESIONY
Nie 20:15, 05 Maj 2013
KANGUR
Motonita

 
Dołączył: 12 Kwi 2013
Posty: 552
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: ŁÓDŹ





sViety napisał:
sladek napisał:
sViety - ja myślę że :

A) DL nie jest podatny ma boczne wiatry bardziej niż cokolwiek czym jeździłem do tej pory ba jest z tym całkiem przywzoicie
B) Telepanie od bocznego wiatru jest mało prawdopodobne albo i nawet nie możliwe - podatność na wiatr boczny to jedynie "spychanie" motocykla a nie jego telepanie się.
C) Stawiam że masz coś krzywe w motocyklu albo coś źle skręcone po wymianie oleju
D) napięcie twardości nie zmieni ale już gęstszy olej tak

Jak się zachowuje Twoje moto jak puścisz kierownice ?

Tak cię telepało ? http://www.youtube.com/watch?v=GBOqXOpvD7U


B) ja jednak stawiam na nagly podmuch wiatru, w momencie wyprzedzenia TIR-a mijalismy wiadukt, co tez moglo spowodowac mocne zawirowania powietrza
C) motocykl prosty kupiony od znanego wam forumowicza Otzi, sprawdzony przez mojego znajomego mechanika - motocykliste od zawsze, przyjechal nim z Wawy do Lodzi i nie wykryl nic niepokojacego.

Puszczam kierownice i jedzie jak po sznurku, zero wibracji.

Telepalo mnie jak na filmiku tylko moze mniej i koncowka z happy endem, ja sie utrzymalem na moto Smile

Dzien przed zdarzeniem robilem sobie testy dla roznych ustawien deflektora: jezdzilem przy bezwietrznej pogodzie tuz po zmroku, predkosci do 170km/h i nic nie telepalo...
nie wiem o co chodzi


To chyba nie ten temat Question w innym poście toczy sie podobna dyskusja a może już mnie się myli Smile . Tak czy inaczej dl prowadzi się stosunkowo neutralnie i przy odpowiedniej przyczepności nie ma szans na jakies dziwne zachowania . Więc pewnie to jednak podmuch...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez KANGUR dnia Wto 20:30, 30 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 23:28, 04 Maj 2013
PRZENIESIONY
Nie 20:16, 05 Maj 2013
sViety
Motocyklista

 
Dołączył: 02 Wrz 2012
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lodz





Zmienilem ustawienia, z przodu na 3 z tylu dalem max. na LOW i 5 obrotow z powrotem, przy takim ustawieniu moto o wiele bardziej stabilne przy duzych predkosciach i na nierownosciach.
Duze predkosci 140-160km/h
Duze nierownosci - duze koleiny (jak ktos zna to trasa Lodz - Uniejow, niektore odcinki)

Czy na regulacji tylnego zawieszenia tez sa jakiec podzialki, analogicznie do przedniego ???


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 8:36, 05 Maj 2013
PRZENIESIONY
Nie 20:17, 05 Maj 2013
leszek4x4
A2

 
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Żywiec





Patrząc na ten wysuwający się "tłok" są na nim nacięte rowki jak na przednich śrubach regulacyjnych.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 9:39, 05 Maj 2013
PRZENIESIONY
Nie 20:17, 05 Maj 2013
sViety
Motocyklista

 
Dołączył: 02 Wrz 2012
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lodz





OK, zaraz sprawdze czy u mnie sa (bo nic nie widzialem) i zobacze na ile ustawilem


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 20:30, 05 Maj 2013
wiktor07
A2

 
Dołączył: 22 Sty 2010
Posty: 55
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/2





U mnie łapał shimmy,a przyczyną było zbite łożyska główki ramy(ciężko chodziło w środkowym położeniu) Teraz po wymianie jest super,a moto jedzie równiutko i bez trzepania kierownicą.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 20:56, 05 Maj 2013
Maximus
A2

 
Dołączył: 20 Lis 2012
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rypin





Widzę, że wszyscy mamy podobny problem ! zacznę od oleju jutro, tylko jaki olej wlać podajcie dokładnie nazwę i charakterystykę oleju.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 10:32, 06 Maj 2013
catmood
A2

 
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Moim zdaniem wina leży w łożyskach główki ramy. Dobre łożysko ma trzymać i nic nie ma prawa wężykować. Oczywiście że krzywe koła nie pomagają, ale szukania rozwiązań zacząłbym od łożysk. Czasem wystarczy dokręcić o 1/3 obrotu i wszystko się naprawia.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 15:38, 12 Maj 2013
sViety
Motocyklista

 
Dołączył: 02 Wrz 2012
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lodz





Panowie - tylko zde u mnie nie trzepie kierownica, nawet przy predkosci 80 km/h jak [puszcze kierownice to nie trzepie i moto jedzie prosto.

Tak jak opisalem przygoda przytrafila mi sie powyzej 140km/h przy wietrze bocznym.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 20:28, 12 Maj 2013
konra.dzik
Administrator

 
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2364
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





W moim moto występował wąż przy 120-130km/h.
Wymieniłem łożyska w główce, trzepie. Wymieniłem opony, trzepie. Kufer zdejmowałem i zakładałem, dalej trzepie. Zmieniłem olej w lagach i dalej. Wymieniłem łożyska w kołach, nic. Pomyślałem że tak ma być i jeździłem.
Aż mi Szrama powiedział ostatnio że mam walnięte łożyska na wahaczu. Wymienił i moto jedzie prosto. Ale zabawa droga. kpl łożysk nie do dostania poza ASO, tuleje wewnętrze też nie. Razem w ASO ok 720zł + robota Michała.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 21:30, 12 Maj 2013
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Moja Afryka też "shimmowała" i też powodem było łożysko wahacza...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 10:11, 14 Maj 2013
catmood
A2

 
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





A tak ku pamięci: tu jest taka fajna firma która ma wszystkie możliwe łożyska świata: http://www.stozek.pl/ jak tam nie ma to nawet w NASA nie będzie Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 16:19, 14 Maj 2013
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





catmood napisał:
A tak ku pamięci: tu jest taka fajna firma która ma wszystkie możliwe łożyska świata: http://www.stozek.pl/ jak tam nie ma to nawet w NASA nie będzie Smile


Niestety nie wszystkie łożyska i uszczelniacze da się kupić na "wolnym rynku", a to z tego prostego powodu, że są produkowane tylko małymi seriami dla konkretnych odbiorców.
I tak np. niektóre uszczelniacze KOYO do japońskich motocykli, nie są dostępne poza ASO i nie występują w oficjalnych katalogach produktów firmy...
To jest oczywiście celowe działanie konkretnych marek, aby nie dało się kupić części zamiennych "gdziekolwiek", nie wspominając o częściach typowych tylko dla konkretnego pojazdu...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez roadrunner dnia Wto 16:21, 14 Maj 2013, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 19:26, 20 Maj 2013
Bart4s
A1

 
Dołączył: 19 Sty 2013
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Nowy Tomyśl





Chciałbym się podłączyć do tematu, w moim dlu, występuje delikatne drganie ale tylko przy prędkościach około 60-75km/h powyżej i poniżej jest ok, jest to dość denerwujące ponieważ w mieście często zbliżam się w ten zakres i czuję drgania, a po puszczeniu lewej ręki z kierownicy zaczyna latać jeszcze mocniej.

Felga była prostowana w profesjonalnym warsztacie, koło wyważone opona stara (tzn. ta która była wcześniej jeżdźona na delikatnie krzywej feldze), olej w lagach zmieniony (10w), łożysko główki ramy nie wykazuje żadnych niepokojących objawów.

Czy to może być wina tej opony? Bo nie chce jej na razie zmieniać ze względu na to, że ma jeszcze wystarczająco dużo mięsa, żeby dojechać do końca sezonu


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 19:35, 20 Maj 2013
Floydoo
Motonita

 
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000





wywaz u innego fachowca, albo statycznie


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 21:42, 20 Maj 2013
express
Administrator

 
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2172
Przeczytał: 82 tematy

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków, VIII





Doświadczenie z dziś:

- rano: jazda na starej gumie, Conti Road Attack, przebieg ok 19 tys. km - shimmy przy 50-80 km/h

- po południu: nowa guma, Conti Trail Attack 2 Z, przebieg 0 km - brak drgań.

Wniosek: to może być wina gumy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
shimmy
Forum VStromClub Strona Główna -> Usterki i awarie
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 2  
Idź do strony 1, 2  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin