VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / WARSZTAT -> Ustawienie TPS
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Ustawienie TPS
PostWysłany: Śro 21:52, 26 Mar 2014
Matt
Motonita

 
Dołączył: 22 Maj 2013
Posty: 1072
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/2
Skąd: Jędrzejów/Kraków





Witajcie,

Niebawem jakoś planuję sprawdzić/zrobić kilka rzeczy w swoim bajku. Mianowicie ustawienie wyżej wspomnianego TPS'u. Ale żeby niczego nie spieprzyć to wolę się wcześniej zapytać - a nuż ktoś robił.

1) Czytałem tenże temat (podesłany przez novy'ego - dzięki jeszcze raz) -> http://svforum.pl/viewtopic.php?f=23&t=9214

i nie rozumiem jednej rzeczy. Mianowicie patrz pkt. 14 - jak już odkręcę te śrubki na torxy (jak rozumiem całkowicie - w sensie wykręcić, a nie poluzować) to czujnik trzyma mi się tylko na jednej śrubce - tej na śrubokręt krzyżakowy. To wówczas przesuwam ten czujnik w górę albo w dół? Czyli w dół to lewo a w górę to w prawo? Nie chcę tego rozbierać zanim tego nie zrozumiem, żebym wiedział co i jak.


2) Czy jest jakaś obowiązująca kolejność w wykonywaniu następujących czynności (napiszę w jakim porządku planuję je zrobić) - poprawcie mnie jeśli będzie źle Smile
1-ustawić TPS
2-wyregulować fast idle (bo przy zapalaniu mam stałe obroty od razu... - tj. 1200obr/min)
3-zrobić synchro przepustnic

Dziękuję za podpowiedzi/odpowiedzi
Mateusz


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Matt dnia Śro 21:53, 26 Mar 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 0:23, 27 Mar 2014
Kamil.Olkusz
Motonita

 
Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 1032
Przeczytał: 123 tematy

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olkusz





Ustawienie czujnika TPS robisz na końcu. Śrubki TORX wystarczy poluzowac, nie wykrecac całkowicie. Zwróć uwagę ze te śrubki maja taki bolec w środku, trzeba mieć specjalne TORXY. Czujnikiem krecisz na boki, nie gora-dol. Pamiętaj o zworce we wtyczce serwisowej. Aha Ja bym jeszcze wyczyscil PAIR jak juz chcesz zrobić dokładnie. Jak cos to pytaj, bo wszystkie regulacje robilem osobiscie Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 9:47, 27 Mar 2014
Matt
Motonita

 
Dołączył: 22 Maj 2013
Posty: 1072
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/2
Skąd: Jędrzejów/Kraków





Kamil.Olkusz napisał:
Ustawienie czujnika TPS robisz na końcu. Śrubki TORX wystarczy poluzowac, nie wykrecac całkowicie. Zwróć uwagę ze te śrubki maja taki bolec w środku, trzeba mieć specjalne TORXY. Czujnikiem krecisz na boki, nie gora-dol. Pamiętaj o zworce we wtyczce serwisowej. Aha Ja bym jeszcze wyczyscil PAIR jak juz chcesz zrobić dokładnie. Jak cos to pytaj, bo wszystkie regulacje robilem osobiscie Very Happy


W takim razie kolejność:
1-Sprawdzić te płytki (red o ile dobrze pamiętam) w PAIR + filtr powietrza (zawory spyder mówił, że ustawiane stosunkowo niedawno)
2-synchro przepustnic
3-TPS
4-FAST IDLE

Tak wiem, że to nietypowa "śrubka" Smile

To jak tym czujnikiem kręcę? Nie mogę sobie tego wyobrazić - sorry za moje ograniczenie w tej kwestii Razz (Jeśli dobrze rozumiem ta śrubka pod symbolem "III" pozostaje nietknięta - nie odkręcana/poluzowywana?)


"Zworka we wtyczce serwisowej" -> Dealer mode jak rozumiem? (Rzeczywiście wystarczy biurowy spinacz Razz?)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Matt dnia Czw 12:35, 27 Mar 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 10:16, 27 Mar 2014
Kamil.Olkusz
Motonita

 
Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 1032
Przeczytał: 123 tematy

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olkusz





Płytki w systemie PAIR należy wyczyścić z czarnego nalotu, a nie tylko sprawdzić Very Happy Odkręcasz tylko te dwie śrubki od TPS (na przeciwko siebie co są), tej pod III nie ruszasz wcale! I kręcisz nim delikatnie jak potencjometrem od głośności np w radiu Very Happy Inaczej nie umiem wytłumaczyć Very Happy Aha i naprawdę mały ruch ma już znaczenie na wartość (powiedzmy 1-2 mm) Zworka dealer mode to faktycznie wystarczy spinacz biurowy Very Happy


Post został pochwalony 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 10:47, 27 Mar 2014
Matt
Motonita

 
Dołączył: 22 Maj 2013
Posty: 1072
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/2
Skąd: Jędrzejów/Kraków





Kamil.Olkusz napisał:
Płytki w systemie PAIR należy wyczyścić z czarnego nalotu, a nie tylko sprawdzić Very Happy Odkręcasz tylko te dwie śrubki od TPS (na przeciwko siebie co są), tej pod III nie ruszasz wcale! I kręcisz nim delikatnie jak potencjometrem od głośności np w radiu Very Happy Inaczej nie umiem wytłumaczyć Very Happy Aha i naprawdę mały ruch ma już znaczenie na wartość (powiedzmy 1-2 mm) Zworka dealer mode to faktycznie wystarczy spinacz biurowy Very Happy


Teraz czaję jak ustawić ten TPS - pytałem dlatego tak dociekliwe, bo właśnie wyczytałem, że minimalne ruchy tu mają znaczenie. Analogia do potencjometru bardzo trafna Very Happy

Ok, wydaje mi się, że już rozumiem wszystko co i jak trzeba wykonać. Kamil dzięki za pomoc!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 15:00, 27 Mar 2014
novy
Motonita

 
Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 624
Przeczytał: 60 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Busko-Zdrój





Zawory ponoć masz zrobione więc ja bym robił to synchro , mówiłem Ci o tym sprawdzeniu tps bo coś dziwnie na moje ucho chodzi ten twój silnik zresztą sam słyszałeś w porównaniu do mojego. Dlatego wywnioskowałem że albo ma złą mieszankę (ustawienie tps) albo synchro rozjechane. Jako że lepiej (łatwiej , szybciej) sprawdzić tps to poleciłem Ci to na początek ale jeśli chcesz robić wszystko to faktycznie najpierw zrób synchro.

Co do wtyczki serwisowej to połącz to czym chcesz byle metalowe było Smile Może być i zwykły spinacz biurowy.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez novy dnia Czw 15:01, 27 Mar 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 15:26, 27 Mar 2014
Matt
Motonita

 
Dołączył: 22 Maj 2013
Posty: 1072
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/2
Skąd: Jędrzejów/Kraków





novy napisał:
Zawory ponoć masz zrobione więc ja bym robił to synchro , mówiłem Ci o tym sprawdzeniu tps bo coś dziwnie na moje ucho chodzi ten twój silnik zresztą sam słyszałeś w porównaniu do mojego. Dlatego wywnioskowałem że albo ma złą mieszankę (ustawienie tps) albo synchro rozjechane. Jako że lepiej (łatwiej , szybciej) sprawdzić tps to poleciłem Ci to na początek ale jeśli chcesz robić wszystko to faktycznie najpierw zrób synchro.

Co do wtyczki serwisowej to połącz to czym chcesz byle metalowe było Smile Może być i zwykły spinacz biurowy.

I tak muszę zdjąć bak żeby rzucić okiem na ten cały PAIR i filtr powietrza, więc co to za problem zdjąć kroćce z przepustnic, podłączyć waku i zobaczyć jak się sprawy mają Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 16:16, 27 Mar 2014
novy
Motonita

 
Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 624
Przeczytał: 60 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Busko-Zdrój





No jak zdejmujesz bak do filtra to faktycznie tylko waku podłączyć Smile
Tu masz opisane ze zdjęciami co i jak robić: http://www.svforum.pl/viewtopic.php?f=23&t=99&start=80


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez novy dnia Czw 21:22, 27 Mar 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 11:37, 14 Kwi 2014
siekieramotyka
A2

 
Dołączył: 20 Cze 2012
Posty: 77
Przeczytał: 23 tematy

Ostrzeżeń: 0/2





Czy według Was też warto ustawić ten TPS aby przeskakiwał na górne pole przy 1500 obrotów ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 14:18, 14 Kwi 2014
novy
Motonita

 
Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 624
Przeczytał: 60 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Busko-Zdrój





wszystko zależy od Twojego stylu jazdy - jeżeli podróżujesz z małymi obrotami to warto. Ja akurat tak zmieniam biegi że raczej poniżej 3tys. nie schodzę.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 14:24, 29 Kwi 2014
siekieramotyka
A2

 
Dołączył: 20 Cze 2012
Posty: 77
Przeczytał: 23 tematy

Ostrzeżeń: 0/2





A możecie mi jeszcze opisać dokładnie za co ten czujnik jest odpowiedzialny ?

W sensie co ja dam motocyklowi zmieniając położenie tego czujnika ?

Sprawdziłem niedawno jak robiłem regulacje, że kreska przeskakuje mi na górne pole dopiero gdzieś przy 4-5 tyś.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 17:44, 29 Kwi 2014
RobRoj
A

 
Dołączył: 20 Wrz 2011
Posty: 145
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chotomów k/Warszawy





czujnik TPS to czujni położenia przepustnik i w efekcie jego ustawienie decyduje m.in o ilości paliwa wstrzykiwanego do silnika.

Fabrycznie ustawione jest tak, że do 3-4 tyś wstrzykiwana jest mniejsza ilośc paliwa, a powyżej już normalnie. (chodził chyba o spełnienie normy emisji spalin EURO 4)

Zmiana położenia TPS'u - tak żeby kreska przeskakiwała przy ok 1,6 tyś - skutkuje płynnniejszą jazdą na niskich obrotach - bez typowego szarpania.
Silnik dostaje więcej paliwa przy niższych obrotach tj. pracuje równiej i żwawo wkręca się na oborty już od samiutkiego dołu.

Ta modyfikacja szczególnie jest odczywalna podczas jazdy w mieście w korku
Jesli jeżdzisz głównie trasy - nie ma sensu niczego modyfikować


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 22:18, 29 Kwi 2014
siekieramotyka
A2

 
Dołączył: 20 Cze 2012
Posty: 77
Przeczytał: 23 tematy

Ostrzeżeń: 0/2





Dziękuję bardzo za wyczerpującą informację Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Ustawienie TPS
Forum VStromClub Strona Główna -> WARSZTAT
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin