Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Ustawienie TPS

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / WARSZTAT
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Matt
Motonita



Dołączył: 22 Maj 2013
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/2
Skąd: Rzeszów/Jędrzejów

PostWysłany: Śro 20:52, 26 Mar 2014    Temat postu: Ustawienie TPS

Witajcie,

Niebawem jakoś planuję sprawdzić/zrobić kilka rzeczy w swoim bajku. Mianowicie ustawienie wyżej wspomnianego TPS'u. Ale żeby niczego nie spieprzyć to wolę się wcześniej zapytać - a nuż ktoś robił.

1) Czytałem tenże temat (podesłany przez novy'ego - dzięki jeszcze raz) -> [link widoczny dla zalogowanych]

i nie rozumiem jednej rzeczy. Mianowicie patrz pkt. 14 - jak już odkręcę te śrubki na torxy (jak rozumiem całkowicie - w sensie wykręcić, a nie poluzować) to czujnik trzyma mi się tylko na jednej śrubce - tej na śrubokręt krzyżakowy. To wówczas przesuwam ten czujnik w górę albo w dół? Czyli w dół to lewo a w górę to w prawo? Nie chcę tego rozbierać zanim tego nie zrozumiem, żebym wiedział co i jak.


2) Czy jest jakaś obowiązująca kolejność w wykonywaniu następujących czynności (napiszę w jakim porządku planuję je zrobić) - poprawcie mnie jeśli będzie źle Smile
1-ustawić TPS
2-wyregulować fast idle (bo przy zapalaniu mam stałe obroty od razu... - tj. 1200obr/min)
3-zrobić synchro przepustnic

Dziękuję za podpowiedzi/odpowiedzi
Mateusz


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Matt dnia Śro 20:53, 26 Mar 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamil.Olkusz
Motonita



Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 1066
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olkusz

PostWysłany: Śro 23:23, 26 Mar 2014    Temat postu:

Ustawienie czujnika TPS robisz na końcu. Śrubki TORX wystarczy poluzowac, nie wykrecac całkowicie. Zwróć uwagę ze te śrubki maja taki bolec w środku, trzeba mieć specjalne TORXY. Czujnikiem krecisz na boki, nie gora-dol. Pamiętaj o zworce we wtyczce serwisowej. Aha Ja bym jeszcze wyczyscil PAIR jak juz chcesz zrobić dokładnie. Jak cos to pytaj, bo wszystkie regulacje robilem osobiscie Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Matt
Motonita



Dołączył: 22 Maj 2013
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/2
Skąd: Rzeszów/Jędrzejów

PostWysłany: Czw 8:47, 27 Mar 2014    Temat postu:

Kamil.Olkusz napisał:
Ustawienie czujnika TPS robisz na końcu. Śrubki TORX wystarczy poluzowac, nie wykrecac całkowicie. Zwróć uwagę ze te śrubki maja taki bolec w środku, trzeba mieć specjalne TORXY. Czujnikiem krecisz na boki, nie gora-dol. Pamiętaj o zworce we wtyczce serwisowej. Aha Ja bym jeszcze wyczyscil PAIR jak juz chcesz zrobić dokładnie. Jak cos to pytaj, bo wszystkie regulacje robilem osobiscie Very Happy


W takim razie kolejność:
1-Sprawdzić te płytki (red o ile dobrze pamiętam) w PAIR + filtr powietrza (zawory spyder mówił, że ustawiane stosunkowo niedawno)
2-synchro przepustnic
3-TPS
4-FAST IDLE

Tak wiem, że to nietypowa "śrubka" Smile

To jak tym czujnikiem kręcę? Nie mogę sobie tego wyobrazić - sorry za moje ograniczenie w tej kwestii Razz (Jeśli dobrze rozumiem ta śrubka pod symbolem "III" pozostaje nietknięta - nie odkręcana/poluzowywana?)


"Zworka we wtyczce serwisowej" -> Dealer mode jak rozumiem? (Rzeczywiście wystarczy biurowy spinacz Razz?)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Matt dnia Czw 11:35, 27 Mar 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamil.Olkusz
Motonita



Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 1066
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olkusz

PostWysłany: Czw 9:16, 27 Mar 2014    Temat postu:

Płytki w systemie PAIR należy wyczyścić z czarnego nalotu, a nie tylko sprawdzić Very Happy Odkręcasz tylko te dwie śrubki od TPS (na przeciwko siebie co są), tej pod III nie ruszasz wcale! I kręcisz nim delikatnie jak potencjometrem od głośności np w radiu Very Happy Inaczej nie umiem wytłumaczyć Very Happy Aha i naprawdę mały ruch ma już znaczenie na wartość (powiedzmy 1-2 mm) Zworka dealer mode to faktycznie wystarczy spinacz biurowy Very Happy

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Matt
Motonita



Dołączył: 22 Maj 2013
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/2
Skąd: Rzeszów/Jędrzejów

PostWysłany: Czw 9:47, 27 Mar 2014    Temat postu:

Kamil.Olkusz napisał:
Płytki w systemie PAIR należy wyczyścić z czarnego nalotu, a nie tylko sprawdzić Very Happy Odkręcasz tylko te dwie śrubki od TPS (na przeciwko siebie co są), tej pod III nie ruszasz wcale! I kręcisz nim delikatnie jak potencjometrem od głośności np w radiu Very Happy Inaczej nie umiem wytłumaczyć Very Happy Aha i naprawdę mały ruch ma już znaczenie na wartość (powiedzmy 1-2 mm) Zworka dealer mode to faktycznie wystarczy spinacz biurowy Very Happy


Teraz czaję jak ustawić ten TPS - pytałem dlatego tak dociekliwe, bo właśnie wyczytałem, że minimalne ruchy tu mają znaczenie. Analogia do potencjometru bardzo trafna Very Happy

Ok, wydaje mi się, że już rozumiem wszystko co i jak trzeba wykonać. Kamil dzięki za pomoc!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
novy
Motonita



Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Busko-Zdrój

PostWysłany: Czw 14:00, 27 Mar 2014    Temat postu:

Zawory ponoć masz zrobione więc ja bym robił to synchro , mówiłem Ci o tym sprawdzeniu tps bo coś dziwnie na moje ucho chodzi ten twój silnik zresztą sam słyszałeś w porównaniu do mojego. Dlatego wywnioskowałem że albo ma złą mieszankę (ustawienie tps) albo synchro rozjechane. Jako że lepiej (łatwiej , szybciej) sprawdzić tps to poleciłem Ci to na początek ale jeśli chcesz robić wszystko to faktycznie najpierw zrób synchro.

Co do wtyczki serwisowej to połącz to czym chcesz byle metalowe było Smile Może być i zwykły spinacz biurowy.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez novy dnia Czw 14:01, 27 Mar 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Matt
Motonita



Dołączył: 22 Maj 2013
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/2
Skąd: Rzeszów/Jędrzejów

PostWysłany: Czw 14:26, 27 Mar 2014    Temat postu:

novy napisał:
Zawory ponoć masz zrobione więc ja bym robił to synchro , mówiłem Ci o tym sprawdzeniu tps bo coś dziwnie na moje ucho chodzi ten twój silnik zresztą sam słyszałeś w porównaniu do mojego. Dlatego wywnioskowałem że albo ma złą mieszankę (ustawienie tps) albo synchro rozjechane. Jako że lepiej (łatwiej , szybciej) sprawdzić tps to poleciłem Ci to na początek ale jeśli chcesz robić wszystko to faktycznie najpierw zrób synchro.

Co do wtyczki serwisowej to połącz to czym chcesz byle metalowe było Smile Może być i zwykły spinacz biurowy.

I tak muszę zdjąć bak żeby rzucić okiem na ten cały PAIR i filtr powietrza, więc co to za problem zdjąć kroćce z przepustnic, podłączyć waku i zobaczyć jak się sprawy mają Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
novy
Motonita



Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Busko-Zdrój

PostWysłany: Czw 15:16, 27 Mar 2014    Temat postu:

No jak zdejmujesz bak do filtra to faktycznie tylko waku podłączyć Smile
Tu masz opisane ze zdjęciami co i jak robić: [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez novy dnia Czw 20:22, 27 Mar 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
siekieramotyka
A



Dołączył: 20 Cze 2012
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pon 10:37, 14 Kwi 2014    Temat postu:

Czy według Was też warto ustawić ten TPS aby przeskakiwał na górne pole przy 1500 obrotów ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
novy
Motonita



Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Busko-Zdrój

PostWysłany: Pon 13:18, 14 Kwi 2014    Temat postu:

wszystko zależy od Twojego stylu jazdy - jeżeli podróżujesz z małymi obrotami to warto. Ja akurat tak zmieniam biegi że raczej poniżej 3tys. nie schodzę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
siekieramotyka
A



Dołączył: 20 Cze 2012
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Wto 13:24, 29 Kwi 2014    Temat postu:

A możecie mi jeszcze opisać dokładnie za co ten czujnik jest odpowiedzialny ?

W sensie co ja dam motocyklowi zmieniając położenie tego czujnika ?

Sprawdziłem niedawno jak robiłem regulacje, że kreska przeskakuje mi na górne pole dopiero gdzieś przy 4-5 tyś.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
RobRoj
A



Dołączył: 20 Wrz 2011
Posty: 177
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chotomów k/Warszawy

PostWysłany: Wto 16:44, 29 Kwi 2014    Temat postu:

czujnik TPS to czujni położenia przepustnik i w efekcie jego ustawienie decyduje m.in o ilości paliwa wstrzykiwanego do silnika.

Fabrycznie ustawione jest tak, że do 3-4 tyś wstrzykiwana jest mniejsza ilośc paliwa, a powyżej już normalnie. (chodził chyba o spełnienie normy emisji spalin EURO 4)

Zmiana położenia TPS'u - tak żeby kreska przeskakiwała przy ok 1,6 tyś - skutkuje płynnniejszą jazdą na niskich obrotach - bez typowego szarpania.
Silnik dostaje więcej paliwa przy niższych obrotach tj. pracuje równiej i żwawo wkręca się na oborty już od samiutkiego dołu.

Ta modyfikacja szczególnie jest odczywalna podczas jazdy w mieście w korku
Jesli jeżdzisz głównie trasy - nie ma sensu niczego modyfikować


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
siekieramotyka
A



Dołączył: 20 Cze 2012
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Wto 21:18, 29 Kwi 2014    Temat postu:

Dziękuję bardzo za wyczerpującą informację Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jarecki12
A1



Dołączył: 20 Sie 2018
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Śro 12:07, 22 Sie 2018    Temat postu: TPS

Cześć

Od niedawna mam dl1000 i problem z szarpaniem przy niskich obrotach

Piszcie o ustawieniu TPS aby ustawić - c00 w górnej pozycji przy 1500 obr.

którym tps mam kręcić bo są 2 identyczne

ten skierowany w lewo czy w dół


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jarecki12 dnia Śro 12:09, 22 Sie 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / WARSZTAT Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin