Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Czerwona kontrolka i F1

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boren
Motocyklista



Dołączył: 03 Lip 2014
Posty: 420
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: warszawa

PostWysłany: Śro 15:52, 22 Lip 2015    Temat postu: Czerwona kontrolka i F1

Witam,
dzisiaj sobie wracałem do domu i trakcie spokojnej jazdy ok 80km/h na 6 biegu zapaliła sie czerwona kontrolka i zamiennie wyświetlało mi F1 i zegar.
Instrukcja pisze, że to awaria układu wtryskowego.
Nigdy nic takiego wcześniej nie miałem. Silnik pracował normalnie nie szarpał.
Po zgaszeniu silnika i zapaleniu ponownie lampka zgasła i komunikatu nie ma.
Dziwnie mi to wygląda. Ktoś miał cos podobnego?
Moto to k5 70 tys przebiegu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kojot85
DeTox nie pomoże



Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 2703
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kuj- Pom

PostWysłany: Śro 16:30, 22 Lip 2015    Temat postu:

Wejdź w tryb serwisowy, odczytaj z pamięci kod błędu i będzie wiadomo.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boren
Motocyklista



Dołączył: 03 Lip 2014
Posty: 420
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: warszawa

PostWysłany: Śro 18:27, 22 Lip 2015    Temat postu:

szukam i ślepy chyba jestem. Jak w ten tryb wejść. Wiem ze trzeba zewrzec piny w kostce ale której i jakie piny. Znalazłem jakąś zaslepioną zółtą. ale to chyba nie to.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
griba
A



Dołączył: 27 Mar 2015
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Śro 21:11, 22 Lip 2015    Temat postu: Dealer Mode

Może to będzie pomocne - https://www.youtube.com/watch?v=OPZYd6CCxYI.

Nie wiem tylko czy we wszystkich rocznikach kostki były w tym samym miejscu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boren
Motocyklista



Dołączył: 03 Lip 2014
Posty: 420
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: warszawa

PostWysłany: Śro 21:19, 22 Lip 2015    Temat postu:

Dzięki. Widzę tę kostkę. Tylko muszę ją wydłubać bo mam tam kabli nasadzonych ze hej!

Odczytałem kod. C00. Czyli nadal nic nie wiem


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Boren dnia Śro 21:38, 22 Lip 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
griba
A



Dołączył: 27 Mar 2015
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Czw 11:06, 23 Lip 2015    Temat postu: ECU bez pamięci

Boren napisał:
Odczytałem kod. C00. Czyli nadal nic nie wiem

Wygląda na to, że ECU nie zapamiętuje błędów - przynajmniej niektórych. Od niedawna śledzę forum, ale już kiedyś ktoś doszedł do takiej konkluzji. Jeżeli usterka ustąpiła, komputer może jej nie mieć w pamięci. Neutral


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boren
Motocyklista



Dołączył: 03 Lip 2014
Posty: 420
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: warszawa

PostWysłany: Czw 13:02, 23 Lip 2015    Temat postu:

no właśnie. A żeby założyć zworkę trzeba podnieść kanapę, a do tego potrzebny jest kluczyk.
Dobra, dzisiaj dużo jeździłem i sprawa się nie powtórzyła. Może jakieś chwilowe zawirowanie?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stasiek
Motonita



Dołączył: 11 Lut 2015
Posty: 948
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Legionowo

PostWysłany: Pią 17:48, 24 Lip 2015    Temat postu:

mi sie dziś zapaliła ta kontrolka przy rozładowaniu aku przez tlefon
Przy próbie kolejnego odpalenia świeciła sie cały czas - chwile postał w kącie (ja zreszta tez za głupote) i przy kolejnym przekreceniu kluczyka było już wszystko ok - może coś z ładowaniem masz nie tak?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dch
A1



Dołączył: 10 Lip 2015
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Mielec

PostWysłany: Wto 20:06, 11 Sie 2015    Temat postu:

A może zbyt niska prędkość jak na szósty bieg, przydusiłeś go i włączył się błąd wtrysku. Ja używam 6-tki powyżej 130 km/h i mam wtedy ok 4,5 tyś. obrotów, a nie powinno się schodzić poniżej 3 tyś. obrotów

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Suszny
Maniak motocyklowy



Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie

PostWysłany: Śro 15:20, 12 Sie 2015    Temat postu:

dch napisał:
Ja używam 6-tki powyżej 130 km/h i mam wtedy ok 4,5 tyś. obrotów


Mówisz o 650 czy 1000? Jakie przełożenia? Przy oryginalnych przełożeniach w 650tce 130km\h to ok 6tyś obrotów. A 80km\h to ok 4tyś obr.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Top Gun
A



Dołączył: 10 Gru 2014
Posty: 173
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Śro 18:29, 12 Sie 2015    Temat postu:

dch napisał:
A może zbyt niska prędkość jak na szósty bieg, przydusiłeś go i włączył się błąd wtrysku. Ja używam 6-tki powyżej 130 km/h i mam wtedy ok 4,5 tyś. obrotów, a nie powinno się schodzić poniżej 3 tyś. obrotów


No to kolega bardzo rzadko używa 6 biegu...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dch
A1



Dołączył: 10 Lip 2015
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Mielec

PostWysłany: Pią 18:44, 14 Sie 2015    Temat postu:

Mam na myśli 1000. Nadbieg używam na autostradach i drogach szybkiego ruchu. Do jazdy po mieście w zupełności wystarcza pięć biegów. A czy rzadko używam ? To zależy od tego kto gdzie i ile jeżdzi.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Suszny
Maniak motocyklowy



Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie

PostWysłany: Nie 16:51, 16 Sie 2015    Temat postu:

dch napisał:
Mam na myśli 1000.

Więc nie trafiłeś w temat, bo chodzi o 650.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Vorenus
Maniak motocyklowy



Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 1305
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: okolice Wwy

PostWysłany: Nie 20:29, 16 Sie 2015    Temat postu:

Niestety tylko żywe organizmy mają zdolność samoleczenia. Jeżeli coś zaczyna się sypać w urządzeniu mechanicznym to raczej samo się nie naprawi. Jeżeli serwisujesz moto, to zwróć mechanikowi na to uwagę. Może powie coś więcej. Innymi słowy nie lekceważył bym tego błędu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boren
Motocyklista



Dołączył: 03 Lip 2014
Posty: 420
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: warszawa

PostWysłany: Pon 9:44, 17 Sie 2015    Temat postu:

Prawda. Ale może faktycznie coś na łączeniu się obruszyło. U mnie na razie błąd się nie powtórzył.
Miewałem tak w aucie. Czek się zapalał, potem gasł i problem nie wracał więcej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
denver
A



Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: RZESZÓW

PostWysłany: Pon 17:32, 24 Sie 2015    Temat postu:

A jak zachowywało się moto podczas wystąpienia tego błędu ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boren
Motocyklista



Dołączył: 03 Lip 2014
Posty: 420
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: warszawa

PostWysłany: Pon 20:52, 24 Sie 2015    Temat postu:

Zachowywało się tak samo jak bez wyświetlanego błędu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
geniusz
Motocyklista



Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 473
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto 18:36, 25 Sie 2015    Temat postu:

Ja miałem podobną sytuacje.
W momencie odpalania zapaliło mi się FI oraz lampka od oleju.
Wyłączyłem stacyjke i włączyłem ponownie i wszysatko było OK.
Ja mam 1000-ca
Prewencyjnie po powrocie z wakacji rozpiołem wszystkie wtyczki i wyczyściłem Contact Spray. I od roku cisza nic się nie powtarza.
Pewnie masz to samo co ja brak kontaktu na stykach.
Zimą przesmaruj wtyczki bo to robota na pół dnia i zapomnij o temacie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Luk
A1



Dołączył: 12 Cze 2014
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Dobrodzień / Opole

PostWysłany: Pią 8:15, 28 Sie 2015    Temat postu:

Witojcie,

Ja mam od pewnego czasu chyba podobną sytuację w 650'tce K5. Jadąc na 6 biegu przy około 5,5 -6 tys. obrotów czasami (podkreślam, że nie zawsze) zapala mi się błąd. Sprawdziłem i jest to błąd C23 czyli Tip Over Sensor. Czujnik, który wyłącza zapłon kiedy motocykl się przewróci. Wyłączając motocykl i włączając błędu nie ma, dopiero po jakimś czasie jazdy znowu się włączy czasami. Sprawdzałem ten czujnik (jest pod kanapą) i wszystko jest OK. Napięcie dobre, opór dobry, czujnik działa bo obracając go motocykl się wyłącza. Jak zapala się błąd to kompletnie nic z motocyklem się nie dzieje. Pracuje dokładnie tak samo jak bez błędu. Czy ktoś może miał kiedyś taką sytuację? Trochę zaczyna mnie to irytować, bo przy jeździe wieczorem ta czerwona dioda ładnie wali po oczach Smile
Jakby ktoś miał jakąś poradę dla mnie to pisać. Nie wiem po prostu z jakiej paki świeci się błąd czujnika, który chodzi jak należy.

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
express
Administrator



Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2696
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków (VIII), Ustroń

PostWysłany: Sob 9:53, 29 Sie 2015    Temat postu:

Luk napisał:
Witojcie,
Trochę zaczyna mnie to irytować, bo przy jeździe wieczorem ta czerwona dioda ładnie wali po oczach Smile
Jakby ktoś miał jakąś poradę dla mnie to pisać.


Zakleić diodę czarna taśmą. Pomaga na walenie po oczach.
Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miszalak
A2



Dołączył: 17 Lut 2012
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 23:21, 29 Sie 2015    Temat postu:

Mam podobną sytuację. Zapala się błąd FI i czerwona kontrolka. Ale u mnie występuje to podczas gwałtownego odkręcenia manetki gazu i przy większym obciążeniu ( 2 osoby na motorze ) Kiedy jadę sam pojawia się to rzadziej. Najpierw pojawiało się to sporadycznie, teraz za każdym razem, jak odkręcę gaz dość gwałtownie. Przy delikatnym dodawaniu gazu błąd nie wyskakuje. Pojawia się to na 2,3,4,5 czy 6 biegu. Kostki posprawdzane, wyczyszczone, bez rezultatu. Kod błędu sczytany, numeru już nie pamiętam, ale zaczyna się od układu wtryskowego, poprzez łączenia na kostkach kończąc na sondzie lambda. Mój moto to DL 1000 K7
Jakieś sugestie, a może ktoś z Was miał podobną sytuację?
Pozdrawiam. Marek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
geniusz
Motocyklista



Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 473
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Nie 13:46, 30 Sie 2015    Temat postu:

Skoro u Ciebie "miszalak" kod błędu się wyświetlił to masz łatwiej bo odczytasz jaki element generuje błąd.
Ja miałem tak, że raz się zapaliła lampka od oleju i migał napis FI i potem zniknął i więcej się nie pokazał a jak zwarłem wtyczke diagnostyczna to nie miałem żadnego błędu.
Ro minął od temtej sytuacji i problem się nie nawrócił u mnie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gruda
A



Dołączył: 19 Cze 2015
Posty: 117
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 15:54, 30 Sie 2015    Temat postu:

Podpinam się.!!! mam dokładnie ten sam błąd.
jestem na etapie diagnowzowania.

I uwaga dla tych, którym wyświetla się kod c23 (żeby dostać się do kostki "dealer mode") trzeba wyjąć.... czujnik TOS, więc jak po dogrzebaniu się do kostki odciągniecie na bok czarny dyngs i nie będzie on w pozycji gór, to wyświetli się kod 23. Po jego położeniu w pion, błąd znika, a pojawia się C00 czyli no error.





Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez gruda dnia Nie 16:16, 30 Sie 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boren
Motocyklista



Dołączył: 03 Lip 2014
Posty: 420
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: warszawa

PostWysłany: Czw 18:11, 04 Lut 2016    Temat postu:

Odgrzeje temat. Problem kontrolki w ciągu ostatniego roku pojawił się 2 razy. Zawsze zapala się przy spokojnej dłuższej jeździe na 6 biegu, tak ok 80-90 km/h. Zwarcie pinow w gnieździe pokazuje C00, czyli brak błędów. Mam zamiar założyć zworka na stałe tak żeby odczytywać błędy bieżąco skoro komp ich nie przechowuje. I tu mam pytanie, czy można tak spokojnie jeździć w trybie odczytu serwisowego błędów? I druga sprawa. W trybie serwisowym pokazuje mi -C00. Jak dodaje gazu to miejsce wyświetlania tego "minusa" przed litera C zmienia się ze środka literki na górną jej część. Ktoś może wie o co chodzi.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Boren dnia Czw 18:12, 04 Lut 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Suszny
Maniak motocyklowy



Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie

PostWysłany: Czw 19:37, 04 Lut 2016    Temat postu:

Kreseczka przy C która skacze odnosi się do TPSu - http://www.vstromclub.fora.pl/warsztat,54/ustawienie-tps,14056.html

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boren
Motocyklista



Dołączył: 03 Lip 2014
Posty: 420
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: warszawa

PostWysłany: Czw 20:07, 04 Lut 2016    Temat postu:

ok dzieki☺ człowiek uczy się całe życie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin