VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie -> Stukający przód podczas hamowania
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Stukający przód podczas hamowania
PostWysłany: Czw 13:10, 28 Kwi 2011
kret
Motocyklista

 
Dołączył: 04 Gru 2010
Posty: 356
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Panowie, podczas hamowania mam wrażenie, że stuka mi coś w przedniej części. Jak na stojaka cisnę amor, to jest ok, cisza, tylko podczas jazdy/hamowania tak mam. Poszukałem, poczytałem i znalazłem coś takiego (link) i opcje są dwie, problem z wyważeniem opony albo luzy na główce. Czy dokręcenie główki można zrobić bez większego rozbierania przodu, czy trzeba jednak do tego zdejmować półki? Czy może w ogóle to nie w tą stronę powinienem szukać, albo coś innego sprawdzić?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 13:27, 28 Kwi 2011
mradom
Motocyklista

 
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa\Pruszków





Do pewnego stukania musisz sie przyzwyczaic - ten typ tak ma.
Jeslli chcesz sam podkrecic lozysko to owszem pewnie bedziesz umial to zrobic, pod warunkiem, ze masz odpowiedni klucz hakowy - innymi metodami nie probuj - zniszczysz z czasem nakretki.

Sama procedura jest prosta.
Ja odkrecam plastik nad zbiornikiem, luzuje gorna polke na rurach przedniego zawieszenia, potem odkrecam glowna nakretke skrecajaca polke (taka ladna kolpakowa chyba na 32 klucz), podnoisz polke, aby miec dojscie kluczem hakowym i robisz regulacje. Pozniej wszystko trzeba w odwrotnej kolejnosci dobrze poskrecac.

Moim zdaniem, jak nie masz klucza to daj zarobic jakiemus mechanikowi, a sam sie przypatrzysz jak oni to robia.

/mr/


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 13:36, 28 Kwi 2011
ElViajero
Motocyklista

 
Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





da się zrobić bez specjalnych narzędzi, tylko trzeba z wyczuciem dokręcać.
Za mocno ściśniesz to moto zacznie ci się wywracać, bo zawieszenie nie będzie pracować tak jak powinno


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 13:55, 28 Kwi 2011
kret
Motocyklista

 
Dołączył: 04 Gru 2010
Posty: 356
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





spoko, ja nie potrafię ocenić po prostu czy to normalny objaw, czy jednak luzy Wink ale pewnie na zDLocie będę kogoś bardziej doświadczonego męczył, a z moja aktualna wiedza nie będzie to zbyt trudne :p

ale dzięki za rady! Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kret dnia Czw 13:59, 28 Kwi 2011, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 14:24, 28 Kwi 2011
ElViajero
Motocyklista

 
Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





postaw moto do pionu i bujnij się dobrze na nim jak ci zastuka to łożysko nie dokręcone. Moim zdaniem powinieneś zrobić kontrolę łożyska czy czasem się wałki na bieżni nie odbiły bo jeśli tak to do wymiany.
Mi kiedyś we warsztacie za mocno skręcili i się właśnie wałki odcisnęły, jak kręciłeś kierownicą było czuć przeskakiwanie kierownicy. Dziwne uczucie, no i kierownica ciężko chodziła


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 14:30, 28 Kwi 2011
kret
Motocyklista

 
Dołączył: 04 Gru 2010
Posty: 356
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





no sprawdzę dziś jak będę wracał z fabryki jak będę wyjeżdżał z parkingu, dzięki! Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 14:38, 28 Kwi 2011
MaG
Administrator

 
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 3582
Przeczytał: 82 tematy

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa





kret jeżeli będziesz miał zużyte łożysko główki ramy (kulkowe - oryginalnie jest takie) to będziesz słyszał to stukanie WŁAŚNIE NA POSTOJU - jak zaciśniesz hamulec i bujniesz moto do przodu to usłyszysz.

Jeżeli chodzi o stuki w przednim zawieszeniu podczas jazdy po wertepach, podczas gwałtownego hamowania na nich itp. to ten typ tak ma - jak poszukasz lepiej to ktoś się tu na forum produkował, że to stukają jakieś...eeee... zawory zwrotne chyba (czyli te którymi olej wraca na swoje miejsce po "rozprężeniu" amorka).

Czy są na to rady? Na stukanie pomaga zalanie gęstszego oleju - 15W - sam tak zrobiłem na początku. Faktycznie nie stukało, ale przód zrobił się sztywniejszy, twardszy - na szybkie przeloty gładkim asfaltem fajnie, na dziurawych drogach więcej się przenosi na ręce, a i na wspomniane łożysko główki ram też...

Obecnie mam sprężyny Hyperpro (progresy) i olej 10W i jest dla mnie OK. Wprawdzie znowu mi "stuka" na dziurach, ale za to przód zdecydowanie lepiej wybiera dziury na asfalcie czy nierówności w "terenie". Standardowo regulację napięcia wstępnego przednich sprężyn mam na połowie (3 kreski wystają), jak pakuję żonę z bagażami na trasę stricte asfaltową skręcam na sztywno i jest OK.

W tym wywodzie Smile chodzi mi o to, że nie warto za wszelką cenę likwidować stuków, ważne żeby zawieszenie dobrze pracowało... Uff!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 16:11, 28 Kwi 2011
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Spróbuj postawić moto na centralce, posadź kogoś z tyłu żeby dociążyć moto i podnieść przednie koło, złap za lagi przy osi koła i szarp do przodu i do tyłu. Jeżeli wyczujesz luzy lub będzie słychać stukanie to masz luz w główce ramy, jeżeli nie, to stuka ci zawieszenie ale "ten typ tak ma" Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 17:36, 28 Kwi 2011
magrafb
Motocyklista

 
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 386
Przeczytał: 28 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn





Sprawdz moze zaciski stukaja. Czesto przy wiekszych przebiegach stuka zacisk na prowadnicach wlasnie przy hamowaniu lub jezdzie po dziurach.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 18:38, 28 Kwi 2011
kret
Motocyklista

 
Dołączył: 04 Gru 2010
Posty: 356
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





ok, sprawdzilem na postoju..i niestety jak cisne klamke i napieram na kiere to stuka :/ zarowno przy dobiciu i odbiciu..nie zawsze w obydwie strony ale czesto Sad roadrunner, z centralka nie sprawdze, bo nie mam Very Happy wiec zgodnie z tym co MaG pisal..czeka mnie maly serwis Sad ale jeszcze zobaczym na zlocie co powiecie Smile moze to jednak tylko zawieszenie i sprezyny? Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kret dnia Czw 19:23, 28 Kwi 2011, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 18:55, 28 Kwi 2011
V-Told
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa - Piaseczno





kret napisał:
ok, sprawdziłem na postoju..i niestety jak cisne klamke i napieram na kiere to stuka :/ zarowno przy dobiciu i odbiciu..nie zawsze w obydwie strony ale czesto Sad roadrunner, z centralka nie sprawdze, bo nie mam Very Happy wiec zgodnie z tym co MaG pisal..czeka mnie maly serwis Sad ale jeszcze zobaczym na zlocie co powiecie Smile moze to jednak tylko zawieszenie i sprezyny? Wink


W tysiącu mam to samo, przy dociskaniu przodu na hamulcu pojawia się taki "butelkowy" dźwięk, akurat przy hamowaniu tego nie zauważyłem. Prawdopodobnie w środę będę u mechanika, więc pokażę mu to i zobaczę co powie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 20:05, 28 Kwi 2011
express
Administrator

 
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2172
Przeczytał: 82 tematy

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków, VIII





V-Told napisał:

W tysiącu mam to samo, przy dociskaniu przodu na hamulcu pojawia się taki "butelkowy" dźwięk, akurat przy hamowaniu tego nie zauważyłem.


W mojej Zuzie też coś tak stuka i mam wrażenie, ze to po prostu klocki i zaciski, tudzież tarcza (nie pamietam co jest jest konstrukcyjnie luźne).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 20:15, 28 Kwi 2011
Otzi
Moderator

 
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 1156
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





U siebie skręciłem przednie zawieszenie na max i stukanie jakby ustało. Niestety na naszych równych jak stół drogach nie dało się długo wytrzymać przy tym ustawieniu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 21:41, 28 Kwi 2011
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





kret napisał:
ok, sprawdzilem na postoju..i niestety jak cisne klamke i napieram na kiere to stuka :/ zarowno przy dobiciu i odbiciu..nie zawsze w obydwie strony ale czesto Sad roadrunner, z centralka nie sprawdze, bo nie mam Very Happy wiec zgodnie z tym co MaG pisal..czeka mnie maly serwis Sad ale jeszcze zobaczym na zlocie co powiecie Smile moze to jednak tylko zawieszenie i sprezyny? Wink


Ja, w tej sytuacji, bym Ci jednak radził dokręcić, lub wymienić łożysko główki ramy. Lepiej nie jeździj skoro nie wiadomo co tak naprawdę stuka.
Luzy w główce ramy mogą spowodować nieobliczalne zachowywanie się motocykla w różnych sytuacjach i o biedę nie trudno...
Spróbuj wyeliminować tą ew. przyczyne a jeżeli dalej będzie stukać to się obejrzy na zlocie i pomyśli...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 23:17, 28 Kwi 2011
Adamar
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1218
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: CK





Jedz lepiej do mechanika, na zlocie nikt nie obejrzy i nikt nie pomyśli, nikomu się dobrze nie myśli jak kolejka ucieka Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 0:36, 29 Kwi 2011
kret
Motocyklista

 
Dołączył: 04 Gru 2010
Posty: 356
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





gadałem jeszcze z Tomkiem, mówił, że też go to niepokoiło, zatargał motor do mechanika, który to powiedział, że luzu nie ma, a stuk jest związany z pracą zawieszenia/sprężyn..ale zgodzę się, że warto sprawdzić..myślicie, że da się to zrobić/naprawić jeszcze przed długim weekendem, jakoś w sobotę? z tego co wyczytałem w "polecanych", może warto spróbować przedzwonić do Michała, tego co w PP pracował wcześniej? do Demczuka mam niestety kawałek..


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 8:19, 29 Kwi 2011
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Obawiam się że Michał może nie mieć czasu, ale zadzwoń... Jak chcesz to przyjedź do mnie w sobotę...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 9:56, 29 Kwi 2011
kret
Motocyklista

 
Dołączył: 04 Gru 2010
Posty: 356
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





przedzwonię, może chociaż zerknie/dokręci a na serwis się umówię na później


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 20:46, 29 Kwi 2011
kret
Motocyklista

 
Dołączył: 04 Gru 2010
Posty: 356
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





ok, byłem u Michała..zerknął..no i jednak wg niego to łożysko i główka..niestety ma taki zapieprz z motongami, że nie było szans nic zrobić "od ręki", więc umówiłem się na 11 na przegląd i zobaczym co będzie..ale już się boję, bo jeszcze dziś wyczaiłem, że lewa laga mi cieknie :/

ps. dwa sztormiaki tam spotkałem Smile jednego tysiąca na warsztacie i ceglasto czerwoną 650, która była przejazdem Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 21:32, 29 Kwi 2011
Adamar
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1218
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: CK





No bo 650-tki jeżdżą a 1000-ce się naprawiają Smile Ta ceglasto czerwona była odwiedzić i zobaczyć jak wygląda serwis bo nigdy nie była i ciekawość ją zżerała Smile Smile Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Adamar dnia Sob 0:24, 30 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 21:44, 29 Kwi 2011
Dziki
A

 
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 178
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kielce





Adamar napisał:
No bo 650-tki jeżdżą a 1000-ce się naprawiają Smile Ta ceglasto czerwoną była odwiedzić i zobaczyć jak wygląda serwis bo nigdy nie była i ciekawość ją zżerała Smile Smile Smile


Maryjusz !!! a ja Ciebie tak lubiłem Twisted Evil

Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 11:14, 30 Kwi 2011
V-Told
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa - Piaseczno





kret, mógłbyś powiedzieć ile ma przejechane twoja maszyna?

Ten DL 1000 u p. Michała był niebieski? Smile
Ja też się do niego wybieram, ale mam nadzieję, że diagnoza stukającego przodu będzie inna. Dziwne to trochę, bo motocykl ma 24 tysiące, a pyka tak odkąd go mam - od 12 tyś km. Trochę to dziwne, żeby po tak niewielkim przebiegu siadał już taki element. Tym bardziej, że motocykl te pierwsze 12 tyś robił w większości po Stanach, a nie na naszym serze szwajcarskim...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 12:45, 30 Kwi 2011
kret
Motocyklista

 
Dołączył: 04 Gru 2010
Posty: 356
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





tak, tysiak niebieski był jak dobrze pamiętam Smile

moto ma przejechane 37 tys bez kilku groszy..jak jeździł w Justusie to zawsze był serwisowany w aso, części oryginalne, bez kompromisów..Tomek też o moto dbał więc dziwi mnie w sumie trochę, że coś w główce się wali.. :/ tak jak poczytałem, łożysko powinno wytrzymać ok 50 tysięcy..mam nadzieję, że po tym przeglądzie nie wyjdzie nic grubszego niż to łożysko i cieknąca laga..bo miał być sezon bez wkładu a tu dupa..eh..


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kret dnia Sob 12:46, 30 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 17:46, 30 Kwi 2011
Adamar
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1218
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: CK





V-Told'zie łożysko główki może zacząć pukać przy hamowaniu przy nowym moto niemalże, wystarczy na dohamowaniu w jakąś dziurę wpaść nawet niewielką, jak dobijesz zawiasem (lub prawie dobijesz) łożyska główki mają prawo się "ubić" że się tak wyrażę, tym bardziej kulowe.
Dlatego ważnym jest sprawdzanie tego co przegląd czy co drugi raz, jeśli nie masz wyraźnego luzu na główce to wystarczy lekko dokręcić i po temacie, powinno być dobrze.
No chyba że masz już luz i łożyska są uszkodzone (po dokręceniu będzie czuć przeskoki przy kręceniu kierownicą) to trzeba pomyśleć o wymianie. Ja pierwszy raz dociągałem po 16 tys.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 22:39, 01 Maj 2011
Laboko
A1

 
Dołączył: 16 Gru 2009
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lublin





Chociaż z opisu @Kreta wynika problem z łożyskami główki ramy to w moim 1000 pojawia sie lekkie puknięcie przy dohamowaniu, raczej słyszalne przy przeprowadzaniu moto a nie jeździe. Jak sprawdziłem, wynika ono z normalnego luzu tarcz hamulcowych na mocujących je nitach ( tarcza pływająca). Szarpnięcie ręka za tarczę wywołuje podobny odgłos.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 11:02, 04 Maj 2011
Raper
Motocyklista

 
Dołączył: 31 Sie 2009
Posty: 340
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Radomsko / Łódź





kret napisał:
tak, tysiak niebieski był jak dobrze pamiętam Smile

moto ma przejechane 37 tys bez kilku groszy..jak jeździł w Justusie to zawsze był serwisowany w aso, części oryginalne, bez kompromisów..Tomek też o moto dbał więc dziwi mnie w sumie trochę, że coś w główce się wali.. :/ tak jak poczytałem, łożysko powinno wytrzymać ok 50 tysięcy..mam nadzieję, że po tym przeglądzie nie wyjdzie nic grubszego niż to łożysko i cieknąca laga..bo miał być sezon bez wkładu a tu dupa..eh..


Nie wiem co dokładnie dzieje się z Twoim moto ale łożyska, uszczelniacze, oleje to są części, które trafia szlag w czasie eksploatacji. Czyli normalne, ze kiedyś trzeba będzie wymienić.
To czy u kogoś po 50 a u kogoś po 35 tysiącach zależy od tego kto i jak moto użytkował, w jaką dziurę na polskiej czy innej drodze wpadł, z jaką prędkości etc.
U mnie też przy podobnym przebiegu puściła lewa laga, ostatnio wymieniłem łożysko w tylnym kole. Główki ramy narazie nie tykam ale pewnie profilaktycznie za jakiś czas wymienię.
Tak że głowa do góry Wink i musisz pogodzić się z tym, że moto to skarbonka Wink jeżeli chcesz nim smigać w miarę spokojnie dalej niż w koło komina trzeba będzie co jakis czas zrobić przegląd i powymieniać to co zużyć się ma prawo Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Stukający przód podczas hamowania
Forum VStromClub Strona Główna -> Usterki i awarie
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin